Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2003, 18:53   #1
Niels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2003
Berichten: 5
Question Word je kaal van haarverf?

He ik heb een probleem!! help me!!

Ik verf me haar nu al een tijd, 7 keer geverfd ofzo(permanemt), en ik heb sinds een kort last van veel haaruitval met douchen, echt het hele 'putje' van de douch lig vol meer dan 150 haren schat ik zeker. Was ik moet de verkeerde shampoo?? Waarmee kan ik het best wassen?? Help me alstublieft want ik wil niet al kaal worden op me 16de

Komt het door de haarverf die uitval?? of door te veel gel??(ik gebruik namelijk aardig veel minstens 2 handjes goedkope gel)

Help me alstublieft,

Niels
Niels is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 19:14   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Het zou ook erfelijk kunnen zijn (Alopecia Androgenetica) Dit kan al vanaf je 15e beginnen. Maar gezien de hoeveelheid haar (150 stuks!?!) zou je toch eens langs de dokter moeten gaan.

Mzzl.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 23:41   #3
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Gel, welke dan ook(geen accuzuur uiteraard) kan nooit de oorzaak van haaruitval zijn. Ook geen haarlak of haarfoam. Mits er een allergische reaktie van de huid op zou treden, maar dat zou je dan ook op meerdere manieren moeten merken. Heb dit zelf ook al meerdere malen nagevraagd.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2003, 01:47   #4
Lik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2003
Locatie: Lely
Berichten: 36
en haarwax dan..???
Lik is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2003, 20:01   #5
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Ook niet. Het is met héél agressieve produkten zo dat ze de gezondheid van je haar wel aantasten(zoals chloor en waterstofperoxide, gebruikt om te verven) maar ze kunnen niet zorgen dat je haren uit gaan vallen.

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 08:03   #6
Alexander
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2004
Berichten: 2
Unhappy Word ik kaal van... haarverf?

Ik ben een man van 42 en tot voor kort had ik eigenlijk geen last van haaruitval. Mijn haar is nogal dik en krullend en heeft daardoor veel volume; eigenlijk had ik alleen last van roos, maar dat is een vrij normaal probleem, lijkt me. De laatste jaren experimenteerde ik wat met haarverf (dat deed ik dan zelf thuis) en waarschijnlijk kreeg ik daar last van: plaatselijk kreeg ik een soort eczeem en er ontstonden kale plekken schuin boven de oren. Maar omdat ik het haar er makkelijk overheen kon kammen had ik daar niet zo'n last van: het was niet zichtbaar en de het haar kwam na een tijdje ook wel weer terug (al wisselde dat nogal).
Inmiddels heb ik mijn haar 2 keer bij de kapper laten verven (vanwege beginnend grijs) en vooral sinds de laatste keer (29 september) heb ik last van haaruitval. De huisarts had een tijdje geleden al geconstateerd dat mijn haar dunner werd, maar ik wilde daar verder niet op ingaan (ik had niet zo'n zin om te vertellen dat ik mijn haar verfde, want dan zou hij waarschijnlijk zeggen dat ik dat beter niet kon doen). Hij dacht dat de kale plekken misschien iets met psoriasis te maken konden hebben, maar in mijn familie komt dat niet voor.
Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand van jullie ervaring met haaruitval a.g.v. haarverf? Het lijkt me allemaal iets te toevallig dat het juist gebeurt nu ik mijn haar 2 keer bij de kapper heb laten verven.

Inmiddels heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt en ik zal het probleem maar voorleggen. Hopelijk ligt het alleen aan de haarverf: dan laat ik het grijze haar in het vervolg maar zitten.

Groetjes,
Alexander

Laatst gewijzigd door Alexander; 15 oktober 2004 om 08:08
Alexander is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 17:02   #7
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Heb een paar jaar geleden mijn haar geverfd - niet vanwege opkomende grijze haren, maar puur vanwege 'ijdelheid'. Niets aan de hand toen. Denk dat het veel uitmaakt wat voor spray je gebruikt. Neem Brad Pitt; die heeft van nature bruin haar en laat het dus altijd verven. Geen last van haaruitval, lijkt me. Aan de andere kant, het zou me niets verbazen als veel celebrities met strakke haarlijnen toupetten dragen. Schijnt in Hollywood veel vaker voor te komen dan gedacht. Zo gaan er geruchten dat Ben Affleck er eentje heeft.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 18:40   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
sommige haarverf schijn gigantische troep te zijn. goed dat je ff naar de huisarts gaat lijkt me. wil je ons op de hoogte houden?
thnx en suc6
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2004, 22:08   #9
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Ik laat mijn haar ook regelmatig verven, een beetje blonderen! Heb ook aan menigeen gevraagd of dit kwaad kon, maar dat kon het zeker niet, als je maar goede producten gebruikt en het liefst door de kapper...! Dus mischien ben je idd allergisch voor een beppalde stof dat verwerkt is in de verf?
succes
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 10:02   #10
Alexander
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2004
Berichten: 2
Haaruitval door haarverf

Hallo allemaal,

Ik ben naar de huisarts gegaan, omdat ik wilde weten wat er aan de hand was (al vermoedde ik natuurlijk wel dat het iets met de haarverf te maken had). Toen ik hem vertelde dat ik last had van "kale plekken", vroeg hij: "waar dan?" Dat was natuurlijk wel een opsteker, want in mijn beleving was het zichtbaar. Maar dat is het inderdaad niet, behalve als je erop let zoals ik zelf doe. Bij nader onderzoek constateerde de arts wel dat het haar op een aantal plekken dunner was geworden (met name het gebied voor de kruin), maar dit zijn eigenlijk geen kale plekken. Het haar valt in dit gebied gewoon zo sterk uit dat het op een aantal plaatsen dun wordt. Echt kale plekken zijn het niet, maar mij verontrustte het al dat ik mijn witte hoofdhuid door het zwarte haar zie schijnen als ik mijn haar niet strategisch positioneer. Opvallend is ook dat er blijkbaar geen eczeem of iets dergelijks is ontstaan: volgens de dokter ziet de hoofdhuid er normaal uit en is er geen sprake van psoriasis of een andere huidziekte.
Maar dan de oorzaak: eerst dacht de dokter dat het mogelijk iets met mannelijke kaalheid te maken kon hebben (gezien mijn leeftijd van 42), maar toen hij hoorde dat ik haarverf had gebruikt leek die verklaring hem veel plausibeler. Het patroon van de haaruitval lijkt namelijk niet op de traditionele mannelijke kaalheid: die begint vaak bij de kruin of juist via de inhammen. In mijn geval is er sprake van haaruitval over een vrij groot gebied, maar er zijn vooralsnog geen kale plekken ontstaan: alleen een forse uitdunning op een aantal plaatsen. Volgens de arts komt uitval door haarverf vaak voor. Het is een reactie van de hoofdhuid en het heeft met de kwaliteit van de haren zelf niets te maken. Dus zou het haar gewoon terug moeten komen. Dat klinkt positief, maar hij kon niets zeggen over het verdere verloop van de haaruitval; die zou nog wel een tijd door kunnen gaan, omdat dit afhangt van het effect dat de verf op de huid heeft gehad.
Nog steeds verlies ik dagelijks flink wat haar, maar ik weet natuurlijk niet of ik me daar zorgen over moet maken: ik wist ook niet dat een mens normaal per dag al zoveel haren verliest, want ik heb daar nooit op gelet. Ik heb wel het advies gekregen om mijn haar alleen met milde shampoo te wassen (Hema of Kruidvat). Ook gebruik ik sinds een week haarwater ("Berkensap") omdat ik hoop dat daarmee het natuurlijke evenwicht van de hoofdhuid wordt hersteld. Bovendien zou het roos voorkomen, een oude kwaal van mij. Gedurende die week heb ik mijn haar niet gewassen, omdat ik bang was voor de extra uitval die ik dan zou krijgen. Toen ik dit weekend dan eindelijk mijn haar weer waste met een milde shampoo, viel de haaruitval mee. De hoofdhuid voelde aangenaam aan, maar inmiddels is de jeuk al weer teruggekomen. Het haarwater helpt daar ook wel tegen, dus hopelijk herstelt de hoofdhuid zich geleidelijk. Maar het blijft eng om te zien hoeveel haren er uitvallen als ik het haar kam. Vooral in de ochtend is de haaruitval het grootst. Is dat ook de ervaring van anderen?

Mijn "regime".
- Het haar zo min mogelijk wassen
- De hoofdhuid licht insmeren met haarwater (ik laat het op de hoofdhuid zitten en na een tijd ontstaan dan wel schilfers die je weer moet uitwassen)
- Ik had al langere tijd de gewoonte om vitamine-supplementen te slikken en die heb ik nu aangevuld met een extra middel dat goed zou moeten zijn voor huid, haar en nagels (Axium). Ik heb het zelf gekocht, want volgens de huisarts hoef ik helemaal niets te doen: gewoon afwachten en dan komt alles wel goed. Ja ja, denk ik dan; volgens mij kun je beter altijd wel enige actie ondernemen, al is het maar omdat je er een goed gevoel van krijgt.

Ik twijfel nog of ik naar een dermatoloog moet gaan voor een "second opinion". Dat laat ik maar afhangen van de ontwikkelingen in de komende tijd. Graag zou ik horen van mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt: volgens de dokter komt het vrij vaak voor.
En hoe lang duurt het voor de haren terugkomen?

Groetjes,
Alexander
Alexander is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 14:27   #11
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Als het idd door de haarverf komt moet je rekenen op 6 maanden tot 2 jaar voor het herstel. Dat hang helemaal af van de groeicyclus van je haar en de geleden schade. Je kan wat biergist-pillen slikken, kost bijna niks, en daarnaast wat MSM. Het laatste doet je haar sneller groeien en het verbeterd de haarstructuur, daarnaast het het nog een aantal voordelen. Voor MSM moet je wat beter zoeken, maar meestal wel te verkrijgen in reformzaken.

Daarnaast een reactie op wat je huisarts verteld; AGA (mannelijke kaalheid) ontwikkelt zich meestal via het klassieke patroon: inhammen en kruin. Daarnaast is er ook de diffuse vorm, waarbij het haar gelijkmatig uitdunt (zie de griekse voetballer Charisteas.
Deze vorm van kaalheid zie je meer richting zuid-europa, midden-oosten en noordafrika, ik schat dat in nederland 15-20% van de AGA-ers deze vorm heeft.

Als het goed is moet je na een jaar wel verschil zien, is er verbetering dan was het de verf, blijft het slecht of wordt het erger dan is het waarschijnlijk toch AGA.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 19:41   #12
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
verven

Ik had gister een ingeving om eens naar een andere kapper te gaan en dacht bij mezelf, laat ik eens gek doen en ga naar een goede trendy kapper en kwam al snel terecht bij kapsalon Tony & Guy... Ik vertelde hoe ik het wilde hebben ( beetje blond doorheen gekamt en wat langer laten ala chris zegers). Ze begonnen met het zetten van folie in mijn haar en wat blond erdoorheen, toen zei de kapster tegen me "je hebt eigenlijk best dun haar". Ik dacht dat ik door de grond zakte....Toen na een klein half uurtje onder de droogkap te hebben gezeten ging ze het eruit wassen en ze begon gewoonweg die folie eraf te rukken en met een kleine kam al die klitten eruit te kammen, ze trok als het ware bijna al mijn haren uit mijn kop en op dat moment dacht ik echt bij mezelf waarom moet ik nou weer zonodig bij een andere kapper godverdegodver....
Dit wou ik eigenlijk gewoon ff kwijt en geef je het advies dat je het beste bij je oude vertroude kapper kan blijven en deie zogenaamde goede hippe trnedy kapsalons zijn gerust niet beter dan die van de hoek....
Maar voel me nou wel goed klotu over die ene opmerking...
groeten cees
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 20:34   #13
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Ik had gister een ingeving om eens naar een andere kapper te gaan en dacht bij mezelf, laat ik eens gek doen en ga naar een goede trendy kapper en kwam al snel terecht bij kapsalon Tony & Guy... Ik vertelde hoe ik het wilde hebben ( beetje blond doorheen gekamt en wat langer laten ala chris zegers). Ze begonnen met het zetten van folie in mijn haar en wat blond erdoorheen, toen zei de kapster tegen me "je hebt eigenlijk best dun haar". Ik dacht dat ik door de grond zakte....Toen na een klein half uurtje onder de droogkap te hebben gezeten ging ze het eruit wassen en ze begon gewoonweg die folie eraf te rukken en met een kleine kam al die klitten eruit te kammen, ze trok als het ware bijna al mijn haren uit mijn kop en op dat moment dacht ik echt bij mezelf waarom moet ik nou weer zonodig bij een andere kapper godverdegodver....
Dit wou ik eigenlijk gewoon ff kwijt en geef je het advies dat je het beste bij je oude vertroude kapper kan blijven en deie zogenaamde goede hippe trnedy kapsalons zijn gerust niet beter dan die van de hoek....
Maar voel me nou wel goed klotu over die ene opmerking...
groeten cees
Kom op...de kapster vertelde niks nieuws, die letten daar nu eenmaal. ze moeten ermee werken...volgende keer weer lekker naar je eigen kapper
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 16:13   #14
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Toch he...ik heb begrepen dat verven niet zo ingrijpend is voor je haar in die zin, dat het je haarzakjes niet aantast. Dit zei zowel mijn kapper als de huisarts.

Ik kan me niet voorstellen dat die het allebei bij het verkeerde eindje hadden?
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 16:27   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja, mensen, ijdelheid wordt soms gestraft . Oke beetje flauw, maar grijzend haar op je 42ste is toch prachtig!?!

Verder denk ook ik dat het uit maakt welk soort haarverf je gebruikt en ook hoe vaak.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 6 maart 2010 00:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 02:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 16:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 03:14
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 22:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.