Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2014, 12:03   #1
Drone
Banned user
 
Geregistreerd: 14 oktober 2010
Locatie: Usa
Berichten: 46
Geslacht:
DPP-IV enzym en het endorfine systeem

Beste Luitjes,

Ik heb helaas nooit zo veel tijd om op haarweb te verschijnen, maar ik wilde dit toch eens een keer onder de aandacht brengen.
Ik heb sinds mijn 19e-20ste te kampen gehad met ernstige add-klachten en heb diverse trajecten doorlopen om dit aan te pakken.
Dat gaat inmiddels allemaal stukken beter en ik ben zo bij goede alternatieve geneesmethoden terecht gekomen.
Daarover zometeen meer maar eerst wil ik even het volgende checken- ik heb sinds mijn jonge jaren last van 'mouches volantes' -eiwit ophopingen in het glasvocht van het oog die zich in je gezichtveld openbaren als zwarte draadjes en bolletjes.
Iedereen die hier last van heeft erkend dat hij in zijn leven te maken heeft gehad met flinke stress.
Daarbij heb ik ook in mijn tienerjaren last gekregen van PBS - prikkelbaar darmsyndroom. En vanaf 19 a 20 begon ik mijn haar te verliezen.
Ik zou het heel interessant vinden om te horen wie deze klachten naast zijn haarverlies nog meer heeft.

Het gaat zich om het volgende, een hoop klachten zoals pbs en add (en stress) zijn te relateren aan een defciënte DPP-IV enzym werking en een falend endorfine systeem. Dit enzym wordt in de alvleesklier aangemaakt maar kan door genetische aanleg vermindert zijn in productie.
Meer informatie daarover vind je hier - http://exendo.be/
Ikzelf ben sinds kort in behandeling daar en ga starten met een eliminatie dieet in combi met een DPP-IV behandeling om de laatste add trekken aan te pakken. (even ter verduidelijking, slechte voeding speelt dit in de kaart en moet eerst stoppen voor een succesvolle behandeling)
Ik ben benieuwd of mijn mouches volantes klachten ook verminderen, evenals mijn pbs. Maar ik had ook van de site vernomen dat haarverlies ook kan verminderen hierdoor. Ik denk niet helemaal, maar misschien is het interessant voor mensen die zich in mijn profiel herkennen.

Als laatste, ik ben vaker threads van mensen met chronische eczeem klachten tegengekomen. In mijn add battle ben ik ook hier terecht gekomen http://nl.neshealth.com/. Ben ik ook mee bezig en heeft me enorm geholpen bij vermoeidheid en stress klachten. Schijnt wonderen te hebben gedaan voor chronisch zieke mensen, bv met ziekte van Lyme e.d.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Greetz!
Drone
Drone is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.