Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juni 2013, 20:06   #31
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Ondanks bericht van bestian, waar je toch wel weer even van schrikt, zojuist mijn eerste kwart pilletje genomen. Helaas moet ik de 5mg fina toch zelf gaan snijden en ik moet zeggen dat het best lastig is om gelijke delen over te houden. Met de pillensnijder was dat nog meer dan met een scherp keukenmes. Stukjes zijn gewoon niet 100% gelijk, er zitten vast stukjes tussen van 0,8 en wellicht 1,4. Wat is jullie methode, of ontkom je niet aan ongelijke stukken?
Met de pillensnijder moet je redelijk goed kunnen snijden (na wat oefening). Er zal inderdaad iets wat verschil in zitten maar echt niet tussen de 0,8 en 1,4. Ik ga er gewoon een kwartiertje voor zitten, dan snijd ik voor de aankomende twee weken de pilletjes. Zie ik dat er 1 kwartpil echt een stukje groter is dan schaaf ik het gewoon af..
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 20:15   #32
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
https://www.kring-apotheek.nl/pages/...06&HTTPSHASH=a

Of misschien heb ik een matige pillensnijder (zie link), hij was gratis, maar dat is achteraf ook 't enige pluspuntje ;-) Het mesje zit in 't bovenste deel (dekseltje) verwerkt.

Laatst gewijzigd door Ferry; 24 juni 2013 om 20:18
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 21:59   #33
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
hee ferry goed om te horen dat je uiteindelijk de knoop hebt door gehakt. toch maar niet gekozen voor het tondeuse?
en ook goed om te horen natuurlijk van nick en bestian dat ze aan de slag zijn gegaan. Ik ben benieuwd ik hou het topic in de gaten jongens!

ik zelf ga eerst nog even naar dermatoloog om te kijken of het AGA is, en zo ja dan zal ik me bij jullie aansluiten en mijn status hier ook updaten.
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 22:18   #34
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Heey casa! Haha nou misschien dat ik het alsnog probeer hoor het millimeteren ;-) Toch wil ik fina nog een kans geven. Het is 3 uur terug dat ik mijn eerste pil doorgeslikt heb en ik leef nog haha. Sluit je gerust aan bij ons als je ook begint, hoe meer ervaringen op dit topic hoe nuttiger. Daarnaast is het fijn dat je op deze manier een beetje steun aan elkaar hebt. Grtz!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 22:33   #35
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Heey casa! Haha nou misschien dat ik het alsnog probeer hoor het millimeteren ;-) Toch wil ik fina nog een kans geven. Het is 3 uur terug dat ik mijn eerste pil doorgeslikt heb en ik leef nog haha. Sluit je gerust aan bij ons als je ook begint, hoe meer ervaringen op dit topic hoe nuttiger. Daarnaast is het fijn dat je op deze manier een beetje steun aan elkaar hebt. Grtz!
Ik zou het toch eens proberen dat millimeteren. Ik heb het ook gedaan en na best wel wat complimentjes er over, ben ik het maar blijven doen! Groot voordeel is dat je de dunner wordende kruin vrijwel niet ziet en de inhammen ook een stuk minder opvallen!
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 22:49   #36
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ja iets voor 10 juli ga ik het eens doen, heb dan toch 2 weken vakantie. ;-) Welke stand zou ik mee beginnen? Misschien laat ik het wel door de kapper doen, eerste keer moet wel goed zijn.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 00:03   #37
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
het beste is om het de eerste keer door de kapper laten doen! en dan te vragen welke stand om het bij te houden

Laatst gewijzigd door casa; 25 juni 2013 om 00:05
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 00:11   #38
Kekkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 12
He Ferry,

Voor zover ik begrepen heb is je Dht productie 's nachts het hoogst, daarom zou je je fina dus beter kunnen nemen rond de tijd dat je normaal gesproken gaat slapen. zelf heb ik het een klein half jaar om zeven uur genomen maar neem het nu dus rond half 11...
Kekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 00:48   #39
Lokaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kekkie Bekijk bericht
He Ferry,

Voor zover ik begrepen heb is je Dht productie 's nachts het hoogst, daarom zou je je fina dus beter kunnen nemen rond de tijd dat je normaal gesproken gaat slapen. zelf heb ik het een klein half jaar om zeven uur genomen maar neem het nu dus rond half 11...
Handige tip bedankt.

Ik ben toevallig vandaag ook begonnen met finasteride. Ik betaal alleen 115 euro voor 90 pilletjes van 1mg, is dat normaal? Of is 5mg pillen nemen en die dan snijden goedkoper?
Lokaal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 01:04   #40
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@casa: thanks voor de tip, doe ik dat ook. Welke stand zou ik alleen doen..

@kekkie: jij ook bedankt voor de tip. Het enige nadeel is als je gaat stappen ofzo dat je je fina dan pas 's nachts kan innemen. Daarom is rond 18.30 misschien ook wel een optie, dat heb ik vandaag tenminste gedaan. Misschien dat ik nu ook wel later ga, voor een beter effect idd. Heb jij nog last gehad van bijwerkingen trouwens?

@Lokaal: generieke 5mg finasteride is goedkoper. Ik betaal 13,80 voor 30 stuks. Die 30 verdeel ik vervolgens in 4 stukjes. Dus 120 stuks voor 13,80 Euro.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 01:38   #41
Lokaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 9
wow, dat is een enorm verschil! eigenlijk een absurd groot verschil!
Ik ga als ik hier doorheen ben dan toch maar eens even overleggen met de huisarts voor de 5mg, en een pillensnijder


@ Ferry, ik heb mijn haar vroeger geregeld geschoren, eigenlijk omdat ik te lui was om naar de kapper te gaan. Gewoon met de tondeuse kan makkelijk. Begin gewoon met de hoogste stand, niks naar de kapper gaan; gebruik je geld dan liever voor wat anders, als die lengte dan niet mooi is kan je altijd nog een standje korter doen. Handig doe het zelf

Laatst gewijzigd door Lokaal; 25 juni 2013 om 01:40
Lokaal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 01:43   #42
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ja klopt, moet je zeker doen! Sommige huisartsen doen wel moeilijk, maar je kan altijd nog overstappen (heb ik ook gedaan). Vergeet niet je ervaringen (evt. bijwerkingen) met fina op dit topic te zetten. Hoe meer updates hoe beter!

Ja precies in laagjes afbouwen, goede tip! Cheers!

Laatst gewijzigd door Ferry; 25 juni 2013 om 01:46
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 10:11   #43
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Ja iets voor 10 juli ga ik het eens doen, heb dan toch 2 weken vakantie. ;-) Welke stand zou ik mee beginnen? Misschien laat ik het wel door de kapper doen, eerste keer moet wel goed zijn.
Ik zou aan je kapper 3 of 6 millimeter vragen
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 10:44   #44
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@casa: wanneer ga je precies naar de dermatoloog eigenlijk?

@nick: 3 tot 6 millimeter, keep that in mind! Trouwens.. nog steeds helemaal geen bijwerkingen tot nu toe?

@bestian: zijn jouw bijwerkingen er nog steeds, of was het iets tijdelijks?

@lokaal: jij bent ook net begonnen toch, keep us updated ;-)


Ik moet weer aan het werk trouwens haha, grtz!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 11:22   #45
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Mogelijk wel interessant:

''Testosteron en dihydrotestosteron (DHT) de natuurlijke liganden voor de androgeenreceptor. Ze zorgen samen voor de ontwikkeling van de typisch mannelijke geslachtskenmerken, maar hun functie is verschillend. In de puberteit induceert testosteron de vergroting van de penis en de testes, de aanmaak van sperma, de toename van spiermassa en mineralisering van botten. Dit zijn de anabole effecten.


In weefsels zoals de huid en de prostaat wordt testosteron omgezet in dihydrotestosteron. Dihydrotestosteron zorgt voor een toename van de lichaamsbeharing, baardgroei, acne en in een later stadium voor kaalheid en vergroting van de prostaat. Dit zijn de androgene effecten.''

Als je dit leest, is DHT op latere leeftijd (als de baardgroei-ontwikkeling al gevormd is) niet echt wensbaar meer. De enige vraag, wat voor effect heeft een verlaging van DHT voor je testosteron gehalte? Wordt deze nou ook lager of wellicht wel hoger? Testosteron moet wel normaal blijven natuurlijk.. En wat voor effect heeft het vervolgens weer op je oestrogeen gehalte? Deze moet niet al te hoog worden..

Laatst gewijzigd door Ferry; 25 juni 2013 om 11:26
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.