Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2005, 00:45   #1
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
(Belgie) - Tsunami 1212, 38057586 euro!

Vanavond, vrijdag 14 januari 2005 was er de nog nooit geziene
benifietuitzending van de twee grote Belgische televisiezenders TV1 en VTM en TV4, maar ook de verschillende regionale zenders deden hun duit in het zakje en hebben eveneens 'Tsunamie 1212' uitgezonden. Er was een enorme respons van groot en klein, beroemd, rijk of arm deden hùn duit in het zakje. Er werd zo maar maar eventjes 38057587 euro opgehaald voor de rekening 1212 Tsunamie! Ook verschillende radiozenders hadden net als in Nederland de handen in elkaar geslagen met als resultaat een flink bedrag voor deze arme mensen van deze verschrikkelijke ramp! Maar ook in het franstalige landsgedeelte was er vanavond een soortgelijke benifietuitzending die zo'n slordige 33285425 euro opbracht! Een nog nooit geziene solidariteit! Er kan natuurlijk nog altijd verder gestort worden op de Belgische rekening 000-0000012-12 eerst om de eerste nood te lenigen dan voor de wederopbouw..want zoals er iemand opmerkte we gaan toch wel meer doen dan alleen ginder de armoede herstellen..
Ook Nederlanders waren bij hun benifiet life uitzending ontzettend gul!
Het geeft een fijn gevoel hoe mensen en landen gul de handen in elkaar kunnen slaan om solidair het leed te verzachten en de slachtoffers te helpen van deze ontzettend grote, vreselijke ramp..de Tsunamie. Toch is er ook een klein wonder gebeurd want midden in de ravage is er diezelfde dag een kindje geboren. Het heet Tsunamie.

Laatst gewijzigd door 4roluca; 17 februari 2005 om 00:27
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 13:52   #2
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Je spelt het: Tsunami.

Niet TsunamiE dus.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 13:57   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik denk dat de strekking van Rucola's post duidelijk genoeg is, of ze nou tsunamie of tsunami gespeld had.


Overigens, Robert: na een dubbele punt en in een zin schrijf je woorden met een kleine letter.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2005, 23:13   #4
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Tsunami.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Je spelt het: Tsunami.

Niet TsunamiE dus.
Inderdaad: 'tsunami' nouw en?????????????????????????????????????????!!!
Dus het pasgeboren kindje daar heet: 'tsunami'.
Is dit niet prachtig tussen die vreselijke ellende ginds 18 Robert??
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 08:51   #5
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Overigens, Robert: na een dubbele punt en in een zin schrijf je woorden met een kleine letter.
JEZUS CHRISTUS het gaat hier toch om een NAAM??!

Sommige mensen...
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 09:40   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik denk dat de strekking van Rucola's post duidelijk genoeg is, of ze nou tsunamie of tsunami gespeld had.


Overigens, Robert: na een dubbele punt en in een zin schrijf je woorden met een kleine letter.
Ik neem aan dat Robert het over de naam van de baby had en dat is dan dus een naam en die schrijf je altijd met een hoofdletter .

Maar Robert had die post hoe dan ook achterwege kunnen laten. Hij is niet onze leraar .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 09:47   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat betreft het onderwerp: heel mooi dat er zo veel geld bij elkaar is verzameld, maar hoe zit het eigenlijk met al die mensen die al jaren lang lijden onder armoede, terreur en tiranie? Zoals de slachtoffertjes van de kinderprostitutie in Zuid-Amerika, India enzovoort, de stakkers in hongerig Afrika enzovoort enzovoort.

Het lijkt wel alsof alles draait om de ramp in Azië, terwijl er zoveel meer problemen zijn en het vreemde is ook nog eens, dat de ramp in Azië een natuurramp is, terwijl al dat andere onder mensenwerk valt. Als ik het zo bekijk vind ik het zelfs ziekelijk dat we als mensen enerzijds ons etaleren als weldoeners en natuurlijk vooral op televisie, maar dat we anderzijds als mensen andere mensen laten lijden, actief dan wel passief.

Misschien is dit wat grof, wat ik ga zeggen, maar ik vind die hele televisietumult rondom Azië één groot egocentrisch circus. Het is de manier voor met name bekend (maar ook onbekend) Nederland om eens lekker in een goed daglicht te komen staan.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 11:42   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Robert: je bedoelde de naaaaaam. Goh, verrassing... Dat verandert verder overigens niets aan je intenties.

Haarmannetje: je hebt gelijk. Er wordt ineens vreselijk enthousiast gestort, vaak ook door mensen die zich normaal niets aan welk goed doel dan ook gelegen laten liggen. Ik denk dat dit ook komt door de enorme hoeveelheid directe informatie die binnen een paar uur onze huiskamers binnen gestroomd is waardoor de ramp zo ontzettend dichtbij kwam. De gemiddelde "ellende" krijgt niet zoveel aandacht.

Het zou misschien ook een mooie tijd zijn om mensen te wijzen op andere doelen als bestrijding van kinderprostitutie e.d.
Wat ik me afvraag: hoeveel mensen steunen dat soort doelen al? Er zijn veel opmerkingen over het feit dat alles naar Azië zou gaan, maar als je doorvraagt blijkt dat vrijwel iedereen daarvoor aan die andere doelen ook al niks gaf, dus veel verschil maakt het uiteindelijk niet.

Het vervelende is dat je inderdaad niet overal aan kunt geven. Ik zoek elk jaar drie goede doelen uit die MIJ aanspreken (ik baseer me daarbij vooral op structurele, lokale hulp door lokale mensen) en doneer daar een deel van kerstbonus aan, maar dat zegt iemand anders misschien helemaal niets.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 12:48   #9
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Waarom altijd zo ver weg zoeken?
Ook hier in Nederland hebben we elende, wel in mindere maten dan daar maar toch.
Denk eens aan al die kankerpatienten die stervende zijn.
Daarom heb ik zelf er ook voor gekozen me in te zetten voor de RoPaRun.
(zie voor meer info mijn website)
Maar we hebben dichterbij ook nog meer elende.
Momenteel gaat al het geld naar 555. iets wat ik heel goed vind echt waar.
Maar alle mensen over de hele wereld doen dat.
Er moet geld overblijven van de hele grote hoop die is gestort.
Ik vraag me af wat daar dan allemaal mee gebeurt.
Daar horen we vast niets meer van!!
Maar toch.... Super dat europa zo klaar staat voor die mensen daar.
Want als wij zo iets mee maken vinden we het ook fijn om geholpen te worden.

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 16:53   #10
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie posts. Ik kan alleen jullie wijze woorden maar beamen.
De inzet en solidariteit vanuit alle werelddelen (maar laten we ons misschien beperken tot Europa) is nog maar weinig gezien. Maar inderdaad, en zonder af te doen aan de onvoorstelbare grootte van ellende die nog jaren verder zal duren door deze uitzonderlijke natuurramp in die landen, is het inderdaad ook zo dat we niet eens buiten de landsgrenzen moeten gaan voor ellende soms met de dood als gevolg.
Het zijn er niet zo veel maar ze zijn er nog altijd, de totaal van de buitenwereld vereenzaamden en waar de hulporganisaties niet de juiste hulp kunnen bieden (of het zelfs op de één of andere manier niet te weten komen) waardoor deze mensen afglijden naar een ongeziene armoede. En misschien zijn er wel mensen die zo iemand in hun straat of er een vermoeden van hebben maar die hele straat durft niet te helpen. Ben nu zelf zo iemand aan't helpen maar dan moet je wel je machteloosheid kunnen opzij zetten want meer dan wat fundamentele taken kun je toch niet (meer) doen. Het menske heeft pas haar keelkanker overwonnen (na vijf jaar) maar ze is helemaal geisoleerd geraakt, en verslaafd aan medicatie gaat het echt niet goed met haar.
Tot overmaat van ramp had haar petroleumvuurke 14 dagen geleden een roetuitwaseming doordat ze de ronde kop er niet goed op geplaatst had. Dat vuurtje heeft zo uren staan branden gevolg heel haar huizeke van onder tot boven onder het roet. Door de roetdampen is ze dan 9 dagen in de kliniek geweest en nu is ze terug in haar zwarte huisje. Geen kat die ondrtussen de boel daar eens opgekuist heeft..van solidariteit gesproken. 'Niemand wil me helpen!' zegt ze dan met haar zeer zwakke stem. Waardoor ze weer verder in de put geraakt. Door de operaties kan ze al moeilijk eten en nu vandaag heeft ze 10 dagen niet gegeten. Gelukkig is haar dochter voor haar dan toch om een nieuw petroleumkacheltje geweest maar eens iets opkuisen ..no way..
..are you stuped?.. De rest van de familie heeft haar laten vallen. Zelf heb ik naar drie organisaties gebeld met driemaal hetzelfde antwoord : 'het spijt me maar er is nu éénmaal een lange wachtlijst..'
Ben de boel daar helemaal alleen aan 't opkuisen, handschoenen kun je daar niet uitlaten, heb daar de nu zwarte hond al twee keer gewassen, het gaat er niet af. 'T menske ziet er nu uit als een kolenboer..soit ga stoppen..want ik ben nu aan 't zeuren.
Hopelijk kan ze vlug in opname maar wie gaat dan die vuiligheid opkuisen? Want dit is zz te vuil voor de gewone poetsdienst!!
En dit is dan één gevalletje in een straat.
Gezondheid is goud.
Hopelijk raken de meeste mensen van de tsunami vlug uit hun misérie maar een deel van hen zal er nooit meer overheen geraken. Spijtig genoeg zal dit nog lang duren. Grtn.


-Mijn ogen zijn wa minder dus ist wa vetter.
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 16:57   #11
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Roluca, wat een verhaal. Erg, dat dit zo kan in een beschaafd land, en prachtig dat je haar helpt. Je bent een kanjer!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 17:17   #12
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Lu, wat goed van je dat je die vrouw helpt.

Ik word er altijd niet goed van als ik zo'n verhalen over totale vereenzaming hoor. Er zijn zoveel (vaak oudere) mensen die helemaal NIEMAND hebben. Gewoon vreselijk. Kende hier in de buurt ook zo'n vrouw. Ik kwam haar vaak tegen toen ik afgelopen zomer vaak op terrasjes zat te studeren. Ze begon dan altijd een praatje (kon wel een paar uur duren), en na afloop zei ze dan "bedankt voor het gesprek, jij bent de enige waar ik vandaag mee heb gesproken". Vond dat zo zielig. Haar man was gestorven, ze had verder geen familie en ook geen vrienden meer. Ze kwam ook erg verbitterd over.
Ik had voor haar een lijst afgeprint met allerlei verenigingen/activiteiten voor gepensioneerden hier in de stad, maar heb die nooit kunnen geven want plots zag ik haar niet meer...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 00:38   #13
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
De armen worden steeds armer..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Roluca, wat een verhaal. Erg, dat dit zo kan in een beschaafd land, en prachtig dat je haar helpt. Je bent een kanjer!
Dank je Georgie..vind dit mensonwaardig!
___________________________________________
Hallo Cloud,
Ook erg niet? Eenzaamheid is een geseling. Is die dame verder nog gezond..want als je nog goed te been bent kun je (maar dat hangt dan weer van jezelf af) een struktuur opbouwen om je eenzaamheid te lijf te gaan, maar dan moet je ook weer wat geld hebben en de nodige moed..
PLUspunt is nu dat vandaag dat menske in opname is, alleen tien dagen te laat vind ik want ondertussen heeft ze twaalf dagen niet gegeten en dat vind ik toch niet kunnen. Ik weet dat ze twaalf dagen geleden non 45 kg woog! Dus wat zal het dan nu zijn? Ben er niet gerust in. Ze hadden haar van de kliniek nooit naar die vuiligheid mogen terugsturen. En ocharme als 3 mensen van haar familie terwijl ze in de kliniek was daar de boel eens wat hadden opgekuist en een lik verf, zo'n klein huisje 't was op 2 dagen gefikst !!! En dit vind ik nou net niet meer zo normaal deze tijden..de mensen moeten tegenwoordig door televisie geintertaint worden. Als je daar met een camera binnen stapt, wel je gelooft je ogen niet.
_____________________
-De tsunami - op televisie hoor je meer en meer getuigenissen van helpers de groote van deze ramp, de doden, de zieken en de mensonwaardige ellende is steeds minder te vatten met een gewoon verstand. De ploegen die daar mekaar aflossen zeggen zelf dat een termijn van 14 dagen de limiet is om er geen trauma aan over te houden. En dan zijn er bovenop inderdaad nog die gekke profiteurs van die sukkels van kinderen! Met geen woorden te beschrijven..
Grtn. - -
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 00:19   #14
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Dit kan hier ook natuurlijk..bv dit nieuwtje...

Tatoo op hoofd voor steun van tsunami slachtoffers

Een Zuid-Afrikaanse man draagt zijn steentje bij voor de
Tsunamie-slachtoffers op een toch wel opvallende manier.
Hij wil een tatoeage laten zetten op zijn hoofd met reklame voor een bedrijf dat hem hiervoor wil sponsoren.
Alle geinteresseerde bedrijven kunnen hiervoor een bod doen via de
veilingsite eBay.

De Zuid-Afrikaanse man zegt datde bedrijven een permanente tatoeage op zijn hoofd kunnen kopen die zestig dagen te zien zal zijn. Een deel van het geld dat hij ervoor zal krijgen zal hij afstaan voor de slachtoffers van
de Tsunami in Azie. Hij weet nog niet exakt hoeveel hij zal afstaan, maar minder dan tien procent zou het niet zijn.

De man zal de tattoo volledig in kleur laten plaatsen vanachter op zijn
kaalgeschoren hoofd. Er kon van 11 januari tot 18 januari geboden worden voor de tattoo. Momenteel staat het hoogste bod reeds op 10.000 dollar. Goed gezien van die Zuid-Afrikaanse man! Hopelijk zal
hij nu ook 70 percent afstaan, inplaats van de povere 10 percent voor de slachtoffers van de Tsunami !

Bron: origineel-iol.co/postingjorrepakfrietbe/

Grtn -Lu-
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 00:24   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik zoek ook een bedrijf die mij wil sponsoren. ik werp me helemaal naakt van een hoog gebouw met een parachute met opdruk van een bedrijf naar keuze.

Prijs: 1.000.000 euro. Maar liefst 1% doe ik naar de slachtoffers van de tsunami.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil rijk worden aan een haarwerkzaak? the searcher Haarwerken 2 28 december 2003 17:30
Artikel (België): Vandenbroucke verhoogt terugbetaling pruiken Chris Haarwerken 14 29 oktober 2002 21:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.