Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 april 2006, 02:15   #61
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Zo is het precies, darkster. Mannen die veel vluchtige seks hebben zijn stoer, als vrouwen hetzelfde doen worden ze al snel gezien als een slet. De bekende dubbele moraal. Heel jammer is dat.

Al die hardnekkige beelden zijn het resultaat van eeuwendurende onderdrukking en "verprostituering" van de vrouw, in gang gezet door het christendom. Heel jammer allemaal, blij dat we daar nu meer en meer vanaf raken.
Jammer dat we er daarentegen niet een veel betere samenleving voor terugkrijgen als je het mij vraagt .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 02:20   #62
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Nou nou! Dit vind ik nogal wat om te zeggen! Ik geloof er eigenlijk helemaal niets van. Waar baseer je dit op? Waarom is iemand die veelvuldig seks heeft en met verschillende personen een zwakke persoonlijkheid? Misschien hebben die mensen gewoon de mogelijkheid om veel te seksen en aangezien ze een bepaalde aantrekking hebben van anderen maken ze daar gebruik van. Ik maak me er zelf jammergenoeg niet echt schuldig aan, maar sommige vrienden van mij doen dit wel. Gewoon omdat ze het leuk vinden, jong zijn, lekker willen dollen en die meisjes denken er hetzelfde over. Het zijn zeer intelligente jongens die niet overal even zwaar aan tillen en absoluut geen zwakke persoonlijkheden. Ik zelf daarentegen hecht iets teveel waarde aan welk meisje en wanneer en na hoelang. Til er veel te zwaar aan. Ik zeg vaker nee dan ja tegen een meisje omdat ik niet direct met haar zou willen trouwen. Ik zou misschien in jou straatje vallen onder een sterke persoonlijkheid, maar ik zie dit niet echt zo.
Ik ben het eerlijk gezegd wel met Pantau eens. Ik zou niet van een zwakke persoonlijkheid willen spreken, omdat er veel meer aspecten verbonden zijn aan iemands persoonlijkheid. Maar van een vorm van zwakte kunnen we wel spreken naar mijn mening. Het is natuurlijk heel eenvoudig om zonder aarzeling toe te geven aan de eerste primtieve seksuele prikkels die er in je opkomen bij het in contact treden met een aantrekkelijke vrouw.

Wel of niet de mogelijkheid hebben om veel te seksen (het graag willen betekent inderdaad niet dat je het ook daadwerkelijk veelvuldig zult realiseren) heeft daar weinig mee te maken.

Denk eens aan het volgende: wat zou er gebeuren wanneer de vrije seksualiteit zoals die tegenwoordig wordt bedreven het zou moeten redden zonder enige vorm van anticonceptie en bescherming tegen (geslachts)ziekten? Wat zou er gebeuren met de menselijke soort?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 02:24   #63
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
ik denk juist dat de mensen die snel een meisje uitmaken voor slet juist degene zijn die ook wel graag een nacht met die dame willen doorbrengen maar de kans daarvoor niet krijgen
Dat lijkt mij niet. Er is ook nog eens zoiets als een moraal waar je zelf voor kiest. We zijn gelukkig niet allemaal een slaaf van onze primitieve instincten .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 02:27   #64
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Mannen en jongetjes toch... wat een bitchfight.
Wij mannen hebben als primitief doel om onszelf zoveel mogelijk voort te planten, en daar doe ik graag aan mee! Als ik de kans krijg om een one night stand door te brengen met een leuke vrouw, dan doe ik dat meteen. Sommige mensen zijn nou eenmaal niet op zoek naar een vaste relatie, dan is een one night stand/sexrelatie/fuckbuddy het alternatief. Je hebt toch geen relatie nodig voor een lekkere partij sex?
Als jij daar zo graag aan meedoet, aan dat voortplaten, doe het dan voortaan zonder condoom . Wel de lusten, niet de lasten is in dat geval natuurlijk geen optie.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 10:27   #65
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Jammer dat we er daarentegen niet een veel betere samenleving voor terugkrijgen als je het mij vraagt .
Geen betere samenleving? Ik denk dat het een gigantische vooruitgang is dat niet alleen de heteroseksuele blanke man de boventoon voert in de maatschappij, maar dat vrouwen, homo's en andere achterstandsgroepen / minderheden die eeuwenlang door de kerk zijn verketterd nu een kans hebben om zichzelf gewoon te laten zien. Bovendien krijgt de wetenschap nu de kans om te floreren.

Ik vind de maatschappij dus VEEL beter dan tijdens de middeleeuwen, er zijn grote vooruitgangen geboekt. Vind jij niet dan?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 april 2006 om 10:41
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 10:38   #66
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Geen betere samenleving? Ik denk dat het een gigantische vooruitgang is dat niet alleen de heteroseksuele blanke man de boventoon voert in de maatschappij, maar dat vrouwen, homo's en andere minderheden die eeuwenlang door de kerk zijn verketterd nu een kans hebben om zichzelf gewoon te laten zien. Bovendien krijgt de wetenschap nu de kans om te floreren.

Ik vind de maatschappij dus VEEL beter dan tijdens de middeleeuwen, er zijn grote vooruitgangen geboekt. Vind jij niet dan?
Vind ik wel. Als ik bijv. terugkijk naar nog maar een paar generaties geleden, dan is er een wereld van verschil. 'De mens' heeft tegenwoordig veel meer vrijheid en veel meer zelfbeschikkingsmogelijkheden.
Dat niet iedereen daar niet goed mee om weet te gaan is heel jammer, maar de tijd van 'vroeger', of zoals Tiuri zegt, zelfs de middeleeuwen, zou ik echt niet terug willen. Zeker als vrouw niet: vrouwen kunnen nu alles doen wat ze willen, en gaan niet langer gebukt onder het 'bewind' van de man. Zo lang is het nog niet geleden dat een vrouw feitelijk geen moer te vertellen had, en voor alles toestemming van man of vader nodig had (zoals het helaas nu nog vaak in andere culturen is). Geef mij deze tijd maar.
En dat zal ongetwijfeld voor velen gelden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 13:58   #67
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Jep en het ander deel van de wereld moet nog evolueren.
Ik ben eigenlijk niet echt voor verleiden ik zou meer zeggen flirten.
Verleiden is lijk meer all the way. Ik leg het misschien niet juist uit maar ik hoop dat jullie me verstaan

groet
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 14:06   #68
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Het is begrijpelijk dat bijvoorbeeld vrouwen deze tijd prefereren boven vroegere tijden. Eenmaal verworven vrijheden wil men namelijk niet meer afstaan... en dat is terecht. Maar deze nieuwe tijd is ook gepaard gegaan met een duistere zijde. Heel toevallig heb ik vanochtend naar het programma Boeken&cetera gekeken, waarin de schrijver Ramsey Nasr te gast was. Hij vertelde over het feit dat men tegenwoordig het publieke domein denkt te kunnen gebruiken voor alles waar men zelf mee bezig is. Seksualiteit is zo'n voorbeeld. Tegenwoordig moet het allemaal maar kunnen. Men vergeet echter dat er zoiets bestaat als een beschaving en dat bepaalde zaken uitsluitend thuishoren binnen het privédomein, of zoals Nasr het zegt: "bij voorkeur tussen 4 muren, zonder televisiecamera's, wel te verstaan."
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 14:06   #69
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Vind ik wel. Als ik bijv. terugkijk naar nog maar een paar generaties geleden, dan is er een wereld van verschil. 'De mens' heeft tegenwoordig veel meer vrijheid en veel meer zelfbeschikkingsmogelijkheden.
Dat niet iedereen daar niet goed mee om weet te gaan is heel jammer, maar de tijd van 'vroeger', of zoals Tiuri zegt, zelfs de middeleeuwen, zou ik echt niet terug willen. Zeker als vrouw niet: vrouwen kunnen nu alles doen wat ze willen, en gaan niet langer gebukt onder het 'bewind' van de man. Zo lang is het nog niet geleden dat een vrouw feitelijk geen moer te vertellen had, en voor alles toestemming van man of vader nodig had (zoals het helaas nu nog vaak in andere culturen is). Geef mij deze tijd maar.
En dat zal ongetwijfeld voor velen gelden.
vroeger was het leven harder. vriendschap en liefde en toewijding waren dingen die echt belangrijk waren. samen overwin je problemen en elke keer keer kom je er sterker uit. tegenwoordig vluchten mensen als het even kut gaat. ik verlang wel weer naar een soort van samenlevingsverband als vroeger.

een vrouw onderdrukken zit niet in mijn aard, of ik nu leef of 100 jaar geleden. en ik denk dat veel mannen gewoon een vrouw willen die zichzelf is en niet een onderdrukt wezen die ja en amen zegt. maar ik wordt wel ontzettend ziek van het gezeur van vrouwen over dat wij mannen klootzakken zijn. vrouwen zijn zelf geen haar beter.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 14:07   #70
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Jep en het ander deel van de wereld moet nog evolueren.
Ik ben eigenlijk niet echt voor verleiden ik zou meer zeggen flirten.
Verleiden is lijk meer all the way. Ik leg het misschien niet juist uit maar ik hoop dat jullie me verstaan

groet
Beetje flirten blijft altijd leuk . Ik doe het nog regelmatig als ik een avondje ga stappen. Hoewel ik nooit iemand in een café of op andere locaties valse hoop zal geven, want ik ben dit jaar 12,5 jaar getrouwd.
Mijn man flirt overigens nooit, en dat maakt hem vaak vrij onweerstaanbaar, geloof ik.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 15:42   #71
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
vroeger was het leven harder. vriendschap en liefde en toewijding waren dingen die echt belangrijk waren. samen overwin je problemen en elke keer keer kom je er sterker uit. tegenwoordig vluchten mensen als het even kut gaat. ik verlang wel weer naar een soort van samenlevingsverband als vroeger.

een vrouw onderdrukken zit niet in mijn aard, of ik nu leef of 100 jaar geleden. en ik denk dat veel mannen gewoon een vrouw willen die zichzelf is en niet een onderdrukt wezen die ja en amen zegt. maar ik wordt wel ontzettend ziek van het gezeur van vrouwen over dat wij mannen klootzakken zijn. vrouwen zijn zelf geen haar beter.
Sterker nog, het valt mij tegenwoordig steeds vaker op dat er mensen zijn die zich niet kunnen voorstellen dat twee geliefden voor de rest van hun leven bij elkaar blijven. Niet alleen in hun eigen situatie (wat natuurlijk heel persoonlijk is), maar over het algemeen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 18:39   #72
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Sterker nog, het valt mij tegenwoordig steeds vaker op dat er mensen zijn die zich niet kunnen voorstellen dat twee geliefden voor de rest van hun leven bij elkaar blijven. Niet alleen in hun eigen situatie (wat natuurlijk heel persoonlijk is), maar over het algemeen.
Wat ik inderdaad ook vind, is dat mensen het te snel opgeven. Een relatie kan moeilijk zijn, problemen geven, etc. Maar uiteindelijk moet je accepteren dat dat nu eenmaal zo kan zijn, en proberen die op te lossen. Wellicht is de 'snelle uitweg' ook ingegeven door het grotere aantal beschikbare partners (internetdating e.d.). Het lijkt makkelijker met een nieuwe partner te beginnen, hoewel je vrijwel altijd dezelfde problemen tegen zal komen als die waar je al eerder tegen aanliep (en dan heb ik het over problemen bij het met elkaar omgaan, niet over bijv. mishandeling, alcoholisme e.d.). Als je dat accepteert, kun je ook accepteren dat 'de ander' in een relatie nu eenmaal anders is, en vrijwel nooit zal voldoen aan het romantische ideaalbeeld dat veel mensen van een partner hebben. En dat je er dus ook geen 'volmaakte relatie' mee zult (kunnen) hebben. Hoewel een goede, doorleefde relatie uiteindelijk best in de richting 'volmaakt' kan gaan.
Ik had zelf al wel zes keer gescheiden kunnen zijn als ik mijn eerste, impulsieve gevoel gevolgd zou hebben . Maar ik houd van deze man, en ik respecteer hem in alles wat hij doet, net als hij van mij houdt en mij respecteert in alles wat ik doe. Wij erkennen elkaars behoeften, ook als die op een bepaald moment misschien niet direct de behoeften van de ander zijn. Ons 'basisgevoel' is er altijd, we zijn nog altijd blij dat we elkaar ooit zijn tegengekomen. En juist dát is voor mij een enorm stevig fundament.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 18:46   #73
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
vroeger was het leven harder. vriendschap en liefde en toewijding waren dingen die echt belangrijk waren. samen overwin je problemen en elke keer keer kom je er sterker uit. tegenwoordig vluchten mensen als het even kut gaat. ik verlang wel weer naar een soort van samenlevingsverband als vroeger.

Ik weet niet of dat wel zo is. Mensen hadden ook veel minder tijd en gelegenheid zich druk te maken over huwelijksproblemen e.d. Mijn schoonmoeder zei altijd: "mijn man was katholiek, net als ik, hij bracht elke week zijn loonzakje mee, dronk niet en sloeg me ook niet. Dus was ik tevreden". Dat was ongeveer het 'eisenpakket', dan had je een goeie vent.
Met een gezin met 6 opgroeiende kinderen had je wel wat anders om je druk over te maken: men zat echt geen hele avonden te filosoferen of de spirituele kanten van het leven zoals ik tegenwoordig wel eens met mijn man doe.
Intensieve vriendschappen kwamen veel minder voor: mensen werkten zich gewoon 12 uur per dag helemaal uit de naad voor een karig salaris. Mijn oma had vroeger één middag in de week vrij...
Het was vroeger 'lekker simpel', er was bij de meeste mensen ook simpelweg minder tijd voor problemen.


een vrouw onderdrukken zit niet in mijn aard, of ik nu leef of 100 jaar geleden. en ik denk dat veel mannen gewoon een vrouw willen die zichzelf is en niet een onderdrukt wezen die ja en amen zegt. maar ik wordt wel ontzettend ziek van het gezeur van vrouwen over dat wij mannen klootzakken zijn. vrouwen zijn zelf geen haar beter.
Ik geloof je graag. Maar wil je niet iedereen over één kam scheren? Ik vind echt niet alle mannen klootzakken. Sommige ménsen zijn klootzakken om het zo maar even te zeggen... En ik denk dat er genoeg leuke, aardige, intelligente mensen zijn die helemaal geen problemen met het andere geslacht hebben.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 30 april 2006 om 18:49
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 00:56   #74
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik geloof je graag. Maar wil je niet iedereen over één kam scheren? Ik vind echt niet alle mannen klootzakken. Sommige ménsen zijn klootzakken om het zo maar even te zeggen... En ik denk dat er genoeg leuke, aardige, intelligente mensen zijn die helemaal geen problemen met het andere geslacht hebben.
hahaha, ik was ook een beetje sarcastisch bezig

zonet nog ff op msn.
een meisje sprak me weer aan die ik een tijd niet had gesproken.
ik voel me niet aangetrokken tot haar en zij wel tot mij.

gewoon heel open tegen haar maar niet met interesse.
eind van het gesprek was dat ze wel eens met me naar bed wou

hoe onbereikbaarder je je opsteld hoe makkelijker het gaat met vrouwen...
niet echt mijn ding dat hele gedoe

ondertussen wel een leuk ander meisje ontmoet, of beter gezegd, daar heb ik nu wel interesse voor. ff polsen hoe het bij haar zit maar ik heb zo'n vermoeden dat ze ook wel eens wat in mij ziet als ik zo eens sommige opmerkingen van haar overdenk.
hoop wel dat ik nu eens iets tegenkom die het niet alleen puur voor de sex doet.

klinkt gek maar ik ben mijn studententijd wel een beetje zat. wil wel eens wat serieus. dit jaar met vrienden nog op een zuipvakantie maar was liever met een leuk meisje gaan hiken in een of ander mooi land
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 11:00   #75
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
hahaha, ik was ook een beetje sarcastisch bezig


gewoon heel open tegen haar maar niet met interesse.
eind van het gesprek was dat ze wel eens met me naar bed wou

Djeez, Darkster! Jij moet wel een invloed op vrouwen hebben... Maar ik kan me voorstellen dat het je rauw op je dak valt. Zou ik ook geen trek in hebben.

hoe onbereikbaarder je je opsteld hoe makkelijker het gaat met vrouwen...
niet echt mijn ding dat hele gedoe

Ja, dom hè?

ondertussen wel een leuk ander meisje ontmoet, of beter gezegd, daar heb ik nu wel interesse voor. ff polsen hoe het bij haar zit maar ik heb zo'n vermoeden dat ze ook wel eens wat in mij ziet als ik zo eens sommige opmerkingen van haar overdenk.
hoop wel dat ik nu eens iets tegenkom die het niet alleen puur voor de sex doet.

klinkt gek maar ik ben mijn studententijd wel een beetje zat. wil wel eens wat serieus. dit jaar met vrienden nog op een zuipvakantie maar was liever met een leuk meisje gaan hiken in een of ander mooi land
Dat kan ik me voorstellen. Kan me ook voorstellen dat zo'n 'zuipvakantie' een keertje leuk is, maar dat je het dan wel hebt gezien. Ik hoop dan ook dat je snel een echt leuke dame tegenkomt, en het met z'n tweeën naar de zin krijgt. Hoewel ik ook mijn 'wildere tijd' heb gehad (en ik geloof dat dat naar de huidige maatstaven nog erg tam was), vind ik het heerlijk met mijn geliefde te reizen en samen prachtige dingen te zien.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alopecia androgentica bij de vrouw...? pindakaas Haarproblemen bij vrouwen 13 11 december 2004 20:46
Onderwerp: Gezocht: vrouw met trichotillomanie voor serieus artikel Lydianina Boeken en artikelen 0 1 november 2004 14:15
haaruitval vrouw...wat te doen? Brenda34 Haarproblemen bij vrouwen 1 27 september 2004 13:51
.... en sex met een vrouw? Roy1980 AGA - Algemeen 3 30 mei 2002 20:33
Man/ Vrouw??? roosje TTM - Algemeen 1 19 mei 2002 16:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.