Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 oktober 2006, 19:05   #61
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
en nog even wat anders of je nou wel of niet gelooft ik smeek jullie ga niet de religies zwart maken doe wat beters en zoek iets waarmee je rust kunt vinden in je leven ga nou niet de religies zwart maken
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 4 oktober 2006, 19:07   #62
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Dus heet de Christelijke god ook Allah, of is Allah het islamitische woord voor God? En als het dezelfde God is, dan doen moslims er toch ook niet verkeerd aan om in een kerk te gaan bidden, of een christen in de moskee. Of is het verschil tussen profeet of zoon zo belangrijk dat het verschillende religies moeten zijn?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 4 oktober 2006, 19:11   #63
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
en nog even wat anders of je nou wel of niet gelooft ik smeek jullie ga niet de religies zwart maken doe wat beters en zoek iets waarmee je rust kunt vinden in je leven ga nou niet de religies zwart maken
Ik zie het niet als zwart maken. Maar alles wat zichzelf te serieus neemt mag met een flinke dosis humor benaderd worden. Ook religies. En hoewel het wel niet 100% correct is wat beide heren tevoorschijn toveren is het wel enigszins terecht. Landen die met elkaar aan het vechten zijn terwijl ze het doen uit naam van de zelfde God. Ik bedoel, hoe idioot kan je zijn?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 4 oktober 2006, 19:17   #64
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Dus heet de Christelijke god ook Allah, of is Allah het islamitische woord voor God? En als het dezelfde God is, dan doen moslims er toch ook niet verkeerd aan om in een kerk te gaan bidden, of een christen in de moskee. Of is het verschil tussen profeet of zoon zo belangrijk dat het verschillende religies moeten zijn?
jezus heeft nooit gezegd dat hij de zoon van god is het zijn de katholieke die dan naar kerk gaan om even aan hem te denken wij gaan niet naar kerk omdat we dus niet denken dat hij de zoon van god is en in de kerk is het wel zo

ooooh Guoy alsjeblieft kom met een nieuwe thread kom alsjeblieft niet ZOALS elke atheist verschillende redenen geven om het te laten zien dat het niet bestaat oooooooh guoy alsjeblieft zeg ook eens iets GOEDS over een religie
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 4 oktober 2006, 19:31   #65
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
zelfs al zou jezus niet DÉ zoon van god zijn maar een profeet, dan nog is hij de zoon van god omdat we allemaal kinderen van god zijn

Ff serieus...is het niet gewoon superaannemlijk om het volgende te denken:

hfst1:God maakte de oerknal.
hfst 2. lees de bijbel/koran/torah (het scheppingsverhaal)

klaar? mooi

lees nu een willekeurig evolutietheorieboek, met in je achterhoofd dat voor god menselijke tijd niet bestaat (wel de 4e dimensie tijd, maar niet tijd als uren/dagen etc. hij gebruikt 'dag'alleen om aan te geven dat het om een bepaalde tijdseenheid gaat)

Oke

de bijbel en de evol.theorie (let wel, ik versimpel het, de hele theorie is ieeetsie ingewikkeld )

1).schiep God de aarde
Na de oerknal werden er langzaam hemellichamen gevormd, die afkoelden aan de buitenkant.

2). God schiep de zon (licht) en de duisternis (tjsa...das dus niet de zon)
De zon na de oerknal..euhm wat kun je daar over vertellen, ja die is dus niet afgekoeld

3). god maakte water en hemel
De aarde koelde af, er werd een atmosfeer gevormd en er ontstonden zeeen

4). HEt land werd geevormd
(denk hierbij zelf aan erupties van vulkanen, plateau verschuiving e.d.)

5) planten kwamen, allereerst de meest simpele levensvormen, bacteriën, etc. en de eerste planten (die ook zorgten voor een stabiele atmostfeer)

6). De eerste dieren kwamen (eerst in het water, toen ook op land en in de lucht)
niks aan toe te voegen

7). de mens kwam
ook wel de laatste stap in de geschiedenis tot nu toe, toegegeven, de evolutie gaat op kleine schaal wel verder met ...evolueren (bacteriën die resistent worden...) maar toch, de laatste grote schakel is toch de mens (tot nu toe)

Deze uitleg zich nog vol fouten, en is (voor evo. en bijbel critici) nog lang niet kloppend. Maar ik wou laten zien dat het voor atheïsten en voor gelovigen best mogelijk is om 'samen te leven'

Dan nog een (ietswat radicale) vraag aan de moslims.

Als God perfect is, en hij voorspelt al aan de Joden (die daar ook in geloven) dat Jezus op aarde zal komen om chaos weg te nemen (sterven voor zonde)
Wat dus ook gebeurt is volgens het christendom.

Waarom is de islam er dan gekomen? Hoe kan het perfecte wezen nou zo'n fout maken, dat hij een 3e (eigenlijk een 2e, kom ik zo op terug) moet creeëren?

over de 2e reiligie. Joden en Christenen zijn in weze hetzelfde, alleen zien Joden Jezus niet als redder, omdat hij nog niet geweest is. Daar valt over te twisten, maargoed, Christendom = joden + invloeden van jezus


wow. wat en verhaal Alsjeblieft wijs me maar op fouten, want ik weet dat ze er in zitten

en edit...JEzus heeft WEL gezegd dat hij de zoon van God is. Het christendom en het jodendom hebben allebei het oude testament. Dat maakt dat ze in dezelfde God geloven. De islam heeft ook het oude testament, waarin wordt gesproken over 'een zoon van God' . Daarom is Allah, God en JHWH (jhaweh?) hetzelfde.
__________________
Regime:
noks

Laatst gewijzigd door another; 4 oktober 2006 om 19:40
another is offline  
Oud 4 oktober 2006, 20:11   #66
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Waarom is islam dan gekomen, omdat de bijbel ruim 400 jaar geleden na de dood( of hoe jullie het willen noemen ) van jezus is geschreven. In islam mag je geen alcohol drinken en geen varken eten. ( ieder weet dat varkensvlees urinezuur bevat, wat recent is bewezen, en dat dat voor verschillende ziektes zorgt. Veel hollanders mogen geen varkensvlees eten van de dokter. Heel weinig mensen weten dat Amerika in jaren 50 60 alcohol in het land verboden had.

Jij schrijft allemaal wat in de bijbel staat. Ik ben heel trots om jouw het volgende te vertellen. Veel joden, christenen en atheisten hebben geprobeerd om dingen die in de koran staan te ontrafelen en zo hoopten ze op iets te komen wat niet waar zou zijn en dat ze zo islam zwart zouden kunnen maken. Helaas is tot heden niet gelukt om maar iets neer te zetten wat niet waar zou zijn en wel in de quran stond. Zelfs wetenschapelijk is dat bewezen.

NASA heeft officieël ongeveer 2 jaar geleden toegegeven om koran als informatiebron te gebruiken en niet de bijbel.

In islam geloof je in Adam en Eva, mozes, jezus, en overige profeten, alleen was islam ter afsluiting van religie. Jezus komt nog terug, In koran gaf god de tekenen en als dat er te zien zouden zijn dan zou jezus terugkeren op aarde. De tekenen kunnen we nu al zien, maar nog niet allemaal.

http://video.google.nl/videoplay?doc...886288&q=quran

kijk is even naar deze video en je zult zien dat geen enkel wetenschapper heeft kunnen zeggen dat dit niet waar is.

Ik kan zo heel lang doorgaan. Maar dat heeft geen zin. Dit omdat het geen zin heeft om iemand de goede dingen van koran, islam te laten zien.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 4 oktober 2006, 20:56   #67
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Kinderen! Ik heb een van de geinigste religie sketches in tijden gevonden. Zie hier. Ik hoop en denk dat simbah, biljartbal, kevinme en andere religieuze fanatici het ook wel kunnen waarderen. Want zoals altijd: neem alles met een lekkere korrel zout! Dus jongens even de beentjes in de lucht en lekker ouderwets onbekommerd lachen!
Wel grappig ja "Maybe the jew is right" hehe
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 4 oktober 2006, 21:00   #68
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik hou niet van de Islam, omdat er nare zaken worden gedaan "uit naam van de Islam". Jezelf opblazen en daarmee onschuldige mensen van het leven beroven en dan denken dat je wel lekkere maagden krijgt is wel het domste wat ik ooit gelezen/gezien hebt
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 4 oktober 2006, 21:21   #69
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik hou niet van de Islam, omdat er nare zaken worden gedaan "uit naam van de Islam". Jezelf opblazen en daarmee onschuldige mensen van het leven beroven en dan denken dat je wel lekkere maagden krijgt is wel het domste wat ik ooit gelezen/gezien hebt
Maar natuurlijk mag je dat zeggen geen problemen mee, jammer alleen dat je een verkeerde beeld erover hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Jezelf opblazen en daarmee onschuldige mensen van het leven beroven en dan denken dat je wel lekkere maagden krijgt
Als jij mij kan laten zien dat er dit in de koran staat. Dan zal ik mezelf opblazen en onschuldige mensen vermoorden. IN KORAN STAAT HET DODEN VAN 1 ONSCHULDIGE MENS IS HET ZELFDE ALS HET DODEN VAN HET HELE MENSHEID. In koran mag je niet eens zelfmoord plegen, als je ontevreden bent met je leven. Laat staan onschuldige mensen vermoorden.

Beste Kevin wat er op 11 september gebeurde was voor islam een +punt . Want heel veel mensen (joden, christen, en atheisten.) gingen zich hetzelfde afvragen als jij je nu afvraagt.Iis de islam nou echt zo slecht mag je onschuldige mensen doden en ze gingen dan toen naar een imam om te vragen hoe het zit met islam. Zo zijn er miljoenen mensen over de hele wereld moslim geworden.

http://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/steeds-meer.jpg

Jammer dat ik de link niet kan vinden over hoeveel mensen zijn bekeerd in Amerika .

Voorwaar, Allah gelast u goed met goed (te vergelden) en wel te doen aan anderen en te geven als aan verwanten; en verbiedt onbetamelijkheid, kwaad en opstand. Hij raadt u aan dat gij er lering uit trekt.(Koran 16: 90)

Daarom zijn begrippen zoals "islamitische terreur", "christelijke terreur" en 'joodse terreur" valse en verkeerde begrippen. Want in de Islam en twee andere geloven is er geen plaats voor terrorisme. Terreur (d.w.z onschuldige mensen vermoorden) is juist een grote zonde volgens de Islam, en de moslims zijn ervoor verantwoordelijk om zulke daden te verhinderen en de wereld vrede en gerechtigheid te brengen.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden

Laatst gewijzigd door simbah; 4 oktober 2006 om 21:25
simbah is offline  
Oud 4 oktober 2006, 21:43   #70
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik zeg niet dat het in de Koran staat, totaal niet. Ik zeg alleen dat ik mensen (en het geloof) die dit verkondigen erg fout bezig zijn. Zoals toen dat filmpje waarbij die vent onthoofd werd. En allemaal maar zeggen "Allah (H)akbar". DAAR geloof ik zeker niet in.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 4 oktober 2006, 21:59   #71
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
oh oke ik heb het verkeerd begrepen. Ja ik snap je, niet het islam is het probleem maar mens zelf. Zo heb je natuurlijk ook tig christenen in rusland die 8000 moslimmannen in een rijtje heben gezeet en neerschieten. Tjetchenië en wie het deed wa Servië.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 4 oktober 2006, 22:47   #72
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ik denk dat de islam een negatief beeld heeft, door het fanatieke verdedigen wat de gemiddelde islamiet doet. Als je goed kijkt, is het alleen maar goed dat een islamiet zo voor zijn geloof uit wil komen, alleen wordt er vaak in (wat wij dan) bijbelse taal gesproken over de islam (vaak met quotes) en wordt de islam neergezet als iets wat onfeilbaar is.

Wat echt knap is als gelovige, om je eigen minpunten in je geloof ook neer te zetten.

Wat nu (een beetje maar ) negatief overkomt, is dat je zegt dat tot op heden niemand de islam onderuit heeft gehaald. Dat is hoe jij het ziet, er zijn ook talloze studies gedaan die WEL beweren dat er minpuntjes aan de islam zitten.

Zo ook in de bijbel hoor, bijvoorbeeld dat de kerk zei dat de aarde het middelpunt MOEST zijn, terwijl dat ook was weerlegt.

Zo ook:

De islam is op minder goede voet met christenen en joden, dan joden en christenen met elkaar. Dat komt, omdat hun ideologien (jezus) overeenkomen, terwijl de islam zegt:"nee, jezus was 'maar' een profeet, mohammed is de ware profeet"

Door zo'n schijnbaar onbeduidend zinnetje doe je de christenen heel veel pijn. Want hun leven niet voor 'een profeet' maar voor de zoon van God.

En zo kan ik nog wel even doorgaan

Ik heb niks tegen de islam dus, maar wel over de manier waarop mensen de islam openbaren.
__________________
Regime:
noks
another is offline  
Oud 4 oktober 2006, 23:13   #73
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another

De islam is op minder goede voet met christenen en joden, dan joden en christenen met elkaar. Dat komt, omdat hun ideologien (jezus) overeenkomen, terwijl de islam zegt:"nee, jezus was 'maar' een profeet, mohammed is de ware profeet"

Door zo'n schijnbaar onbeduidend zinnetje doe je de christenen heel veel pijn. Want hun leven niet voor 'een profeet' maar voor de zoon van God.
Ik kan me voorstellen dat dat pijnlijk is voor de christenen.

Maar het kan ook heel pijnlijk voor de moslims zijn als je hun profeet kei hard beledigd en of de religie.

Een ieder die islam niet kent zegt gewoon islam is een slechte religie. En als we daarop verdedigen dan zijn wij slecht.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 5 oktober 2006, 07:00   #74
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Ik kan me voorstellen dat dat pijnlijk is voor de christenen.

Maar het kan ook heel pijnlijk voor de moslims zijn als je hun profeet kei hard beledigd en of de religie.

Een ieder die islam niet kent zegt gewoon islam is een slechte religie. En als we daarop verdedigen dan zijn wij slecht.
Je vertoont een houding die heel algemeen is onder moslims, Simbah, nooit kijken naar wat je zelf misschien fout doet, maar meteen wijzen naar anderen.
AnthonieH is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:14   #75
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Je vertoont een houding die heel algemeen is onder moslims, Simbah, nooit kijken naar wat je zelf misschien fout doet, maar meteen wijzen naar anderen.
Ik heb toch gezegd dat ik me kan voorstellen............dit bedoel ik dus, in mijn vorige post gaf ik dat AL aan. Als we ons verdedigen omdat iemand moslims, islam zwart maakt dan zijn we fout bezig.

Gelukkig dat er met de dag meer mensen moslim worden. Want als er moslims zouden bekeren tot christendom. Dan was er geen leven meer voor moslim. BIJNA ieder wilt wel wat negatiefs zeggen tegen moslims.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden

Laatst gewijzigd door simbah; 5 oktober 2006 om 15:41
simbah is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Integrale brief aan Hirshi Ali op Van Gogh Tiuri Van alles en nog wat... 32 4 juli 2005 23:46
roken en andere slechte dingen GEorGE AGA - Algemeen 2 7 juli 2002 00:47
andere producten hans Medicijnen/haargroeimiddelen 5 9 april 2002 17:51
Hair Multiplication en andere toekomstmuziek. Jay Archief: afgehandelde Suggesties 2 18 september 2001 21:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.