Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2005, 06:15   #1
skollerie
Princess
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Ik ben vlak voor oud en nieuw 2004-2005 naar Miami, Florida verhuisd om bij mijn mannetje te kunnen zijn
Berichten: 3
Arrow website met therapie

Hoi hoi allemaal,

Ik heb van de week zitten zoeken op Internet voor therapie voor TTM-ers. www.trichotillomaniahelp.com Het is een amerikaanse site met een therapie die je zelf voor vijf weken moet volgen. Na die vijf weken zou je van het trekken af moeten zijn als je je echt strikt aan alle regels houdt. Klinkt onhaalbaar in mijn oren(gezien ik inmiddels bijna 15 jaar trek), maar ik ben de therapie drie dagen geleden toch begonnen. Het kan nooit kwaad en wie weet... Ik heb er niet veel hoop in, maar zoals ik al zei, het kan geen kwaad. Je moet een dagboek bijhouden waarin je echt alles schrijft. Je moet een lijst maken met waarom je niet meer wilt trekken en een lijst met doelen die je hebt in je leven. Verder moet je schrijven wat je eet, hoe laat, hoe laat je op staat en naar bed gaat, wanneer je trekt, hoe veel, waar je aan denkt wanneer je trekt en ga maar door. Wel wat te schrijven per dag dus. Maar goed, het zou het allemaal waard moeten zijn. Ik hoop dat ik iemand van jullie verder help met deze site. Ik ga zelf in elk geval door met proberen en hou jullie op de hoogte.

Liefs, Saskia
skollerie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 15:45   #2
taschapooh
HaarWeb lid
 
taschapooh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Berichten: 12
therapie in vijf weken

Hallo Saskia,

Ik ben nieuw op dit forum.
Laat mij me even voorstellen.
Ik ben een jonge moeder van 28 jaar en heb al 10 jaar TTM.
Ongeloofelijk , maar ik ben dit ongeveer 2 maand geleden te weten gekomen.
Er is een jong Franstalig koppeltje met hun dochtertje in ons dorp komen wonen.
Hun dochtertje zit bij mijn zoontje op school in de zelfde klas.Zo ben ik in contact gekomen met hen. En ook ontdekt dat ik TTM heb.
De mama van dit jonge gezinnetje heeft dit namelijk ook al 16 jaar en heeft mij verteld dat we lotgenoten zijn. Wat een opluchting!!! Eindelijk iemand waarmee ik hierover kan praten. Weten dat ik niet gek ben. Dat het een ziekte is en dat ik niet alleen ben. Ik wist niet eens dat het een naam had.

Dus na het zoeken op internet kom ik geregeld eens kijken op dit forum.
Ik zag dat je het hier hebt over therapie in vijf weken.
Wel mijn Franstalige lotgenote heeft dit met succes gevolgd !!!!
Zij is nu trekvrij.

Via www.msn.com/trichotillomanie_français kom je meer over deze therapie te weten. (het is denk ik ook overgenomen van die Amerikaanse site).
Dit is wel uiteraard een franstalige site. Hier spreken ze ook over die lijst die je voor jezelf moet opstellen (waarom je het doet en waarom je er mee wil stoppen).

Ik hoop dat ik hiermee kan helpen.
Natascha
taschapooh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft therapie voor mij nog zin? Dino TTM - Algemeen 3 15 mei 2005 12:38
Mijn website over TTM is uit de lucht! monique3 TTM - Algemeen 1 18 oktober 2004 11:17
Simpele overzichtelijke website over AGA. Haarmannetje Archief: afgehandelde Suggesties 20 30 juli 2004 15:52
OCD Vriendenkring website is vernieuwd! Webmaster TTM - Algemeen 0 8 maart 2004 22:26
Bereikbaarheid website Webmaster Mededelingen 0 28 november 2003 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.