Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 16 april 2012, 09:42   #1306
boefie74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2008
Berichten: 8
SE donkere huid

Hoi,

Ik loop al bijna 10 jaar met SE rond. In het begin had ik last van pigmentverschil bij mijn haargrens icm met jeuk/schilfers. In de loop der jaren is de jeuk verdwenen maar het pigmentprobleem is helaas niet verdwenen. Erg vervelend allemaal. Ik ben van origine Surinaams en heb een donkere huid. Tussen mijn haargrens en voorhoofd ontstaat (ongeveer 4 a 5 maanden per jaar) een "witte balk" van rond de 4 centimeter. Ik gebruik zelf Topicorte en denorex shampoo. Maar goed, ik blijf met het probleem zitten. Zijn er mensen die hetzelfde hebben en wat zijn de mogelijkheden? Zelf smeer (noodgedwongen) ik dagelijks make-up op mijn voorhoofd maar wordt daar heel erg ongelukkig van. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.


Alvast bedankt voor de reacties.

Boefie74
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1000447.jpg‎ (149,7 KB, 88x gelezen)
Bestandstype: jpg P1000448.jpg‎ (144,3 KB, 96x gelezen)
boefie74 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 19:57   #1307
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Het ziet er niet meer rood en geïrriteerd uit! Is de Se dus weg? maar heb je een kleurverschil als litteken over?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 22:34   #1308
boefie74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2008
Berichten: 8
Nee dat niet. Het pigmentverschil verdwijnt na ongeveer 5 a 6 maanden. soms nog langer. Ik heb ook erg mijn twijfels of het wel SE is. Diverse dermatologen zeggen van wel maar ik heb weinig tot geen last van schilfers. Vandaar ook mijn bericht hopende op andere lotgenoten. Wellicht dat zij of anderen weten wat het is en of er uberhaupt iets aan te doen is.
boefie74 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2012, 14:41   #1309
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Lees dit maar eens.
http://www.apotheek.nl/Medische_info...10704&rId=1236
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2012, 22:07   #1310
boefie74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2008
Berichten: 8
ik word daar niet echt wijzer van. Moet ik nu Selsun gaan gebruiken dan?
boefie74 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2012, 21:17   #1311
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Er staat wat over je probleem:

Schimmel- en gistinfecties van de huid

Pityriasis versicolor is een onschuldige huidaandoening die wordt veroorzaakt door een bepaalde gistsoort. Deze gist is normaal bij iedereen op de huid aanwezig, maar kan soms de bovenste huidlaag aantasten. Hierbij wordt de vorming van pigment verstoord. Er ontstaan kleine verkleurde vlekken op de huid. De vlekken zien er donkerder uit op een witte huid, en lichter op een gebruinde huid.

Door behandeling met seleensulfide wordt de gist gedood. De schilfers verdwijnen snel. De vlekjes blijven echter vrij lang zichtbaar. Het duurt namelijk een paar maanden voordat de vorming van pigment weer hersteld is. Zonlicht kan hierbij helpen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2012, 10:01   #1312
boefie74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2008
Berichten: 8
Hallo Noob,

Bedankt voor de informatie. ik ga me erin verdiepen.
boefie74 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2012, 10:16   #1313
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firebird Bekijk bericht
Hi,

Ik heb sinds mijn 20ste SE (ben nu 27) en sinds een jaartje is het onder controle. De laatste paar jaren wreef ik om de drie dagen de schilfertjes (vooral rondom neus, voorhoofd) weg met wat water. 1 à 2 dagen daarna werd m'n huid erg droog en begon die opnieuw enorm te schilferen. Rinse and repeat .

Vorig jaar heb ik eindelijk de stap gezet naar een dermatoloog en heb ik Efalith Lipocreme (Louis Wildmer) voorgeschreven gekregen, wat ik nu een paar keer per week gebruik als 'onderhoud'. Sindsdien is m'n huid zo goed als normaal. Ik gebruik daarnaast Bioderma Sensibio DS+ (vrij verkrijgbaar) als shampoo, wat ook goed geholpen heeft voor mij.

Blij dus dat ik niets zwaarders nodig heb dan dit . M'n huisarts had me Diprosone gegeven, wat wel werkt maar dat mag je niet lang gebruiken.

Als je dus geen al te zware vorm van SE hebt, kijk misschien eerst eens naar Efalith of vergelijkbare producten. Baat het niet, dan schaadt het in dit geval ook niet.
Is Efalith Lipocreme ook bedoelt voor de behaarde huid? Klinkt interessant, maar jammer dat er zo weinig over te vinden is.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2012, 02:49   #1314
Edy_Spaghetti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 8
Aloe vera helpt bij mij niet echt...die Elidel ook 2 weken gebruikt elke dag twee keer opgesmeerd en dan gestopt...ben bang dat je er kanker van kan krijgen als je te lang gebruikt....maar nu begint het weer op te komen bah bah...weet me echt geen raad meer..wordt er echt kotsbeu van...durf ook geen hydrocortisones cremes meer aan te raken...
Edy_Spaghetti is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 18:15   #1315
Edy_Spaghetti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 8
Verhoogt de creme Elidel de kans op kanker?
Edy_Spaghetti is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 18:15   #1316
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Zijn er al ooit SB mensen hier geweest die een tijdje geen lactose producten hebben gebruikt? Ik heb dit eigenlijk nog nooit gedaan, en ben wel benieuwt of dit effect heeft gehad
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 19:39   #1317
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Als je gek wordt van de jeuk zou ik nog steeds de haarweb topical aanraden. Ik gebruik hem nog steeds iedere dag en ondanks de kleine hoeveelheid die ik gebruik merk ik altijd een vermindering in mijn jeuk:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29745
Ik blijf de haarweb topical spammen in dit topic. Ik ben zojuist toevallig op sciencedirect een onderzoek tegen gekomen waar EGCG is getest tegen Seborroïsch eczeem. En het verklaard waarom de HW topical een vermindering in jeuk en irritatie geeft:

http://www.sciencedirect.com/science...90962208022640

Citaat:
Phase II management of seborrheic dermatitis with 2% analogue of green tea extract in a hydrophilic cream: A placebo-controlled, double-blind study

Objective: To evaluate the clinical efficacy, tolerability, and safety of 2% analogue of green tea extract (EGCg) in a hydrophilic cream to cure and manage patients with seborrheicdermatitis.

Methods: Subjects (n = 100; 52 males and 48 females) 18 to 70 years of age with clinically diagnosed seborrheicdermatitis were recruited by referrals from local clinics. They were sequentially randomized into two parallel groups. Each patient was allocated with an identical precoded tube containing 50 g (either active or placebo) with instructions on how to topically use the trial cream for two times a day for 6 weeks. Complete absence of clinical signs of treated inflammation, scaling, and itching was documented as cured. Dermatologic and photographic methods were used both at the baseline and on scheduled weekly clinic visits.

Results: By the end of the study, marked clinically beneficial improvement was observed in both the groups. Breaking the code disclosed that 2% analogue of EGCg hydrophilic cream contributed statistically significantly higher reduction in mean inflammatory lesion count than placebo. Considering the Investigator's Global Assessment, therapeutic success in terms of a clearing scalings, inflammation, and itching was recorded in 78% of the active group and 4% in placebo subjects (P < .0001).

Conclusion: The study demonstrates that 2% analogue of EGCg in a hydrophilic cream is safe, tolerable, and clinically more efficacious than placebo in reducing the severity of seborrheicdermatitis.
En het mooiste aan de topical is dat dit geen cremé is, dus veeeeel makkelijker aan te brengen dan cremé die gebruikt is in het onderzoek.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 9 mei 2012 om 19:42
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2012, 23:38   #1318
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
EGCG: Is dat een stof die in groene thee zit? en gebruik je dit al tegen SE?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2012, 10:37   #1319
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
EGCG: Is dat een stof die in groene thee zit? en gebruik je dit al tegen SE?
Jep dat is juist de werkzame stof in groene thee
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2012, 14:46   #1320
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
En die stof zit in jou haartopical?
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.