Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 november 2007, 12:35   #1
Yoshi
Yoshi
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 5
Kale plekken, dochtertje bijna 4.

Hallo,

Ik ben deze week naar de huisarts geweest met mijn dochtertje van bijna 4. Ze heeft sinds een paar weken een kale plek boven haar rechter oor en deze week kwam ik erachter dat er 2 plekken bij zijn gekomen... boven haar linker oor en onder in haar nek. Nu lees ik dat dit het begin kan zijn van AA? Van de huisarts kreeg ik een zalf mee tegen een schimmel en mijn dochtertje moest aan de vitamine B . Is het verstanding dat ik met haar langs de dermatoloog ga of kan dit wachten? kijken of het vanzelf minder wordt? Misschien is het bij haar geen AA?
Heeft iemand antwoorden voor mij?

Groetjes
Yoshi is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2007, 15:12   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Yoshi,
Ik zou naar een dermatoloog gaan en een grondig onderzoek vragen. Lees ook even hier over behandeling van areata:
http://www.haarcentrum.nl/kaalheid_ziekte.htm

En wie weet is dit de oplossing:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=silicea


Veel sterkte toegewenst!

*

Laatst gewijzigd door Hanna; 5 november 2007 om 02:10
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2007, 15:18   #3
christame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2004
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoshi Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben deze week naar de huisarts geweest met mijn dochtertje van bijna 4. Ze heeft sinds een paar weken een kale plek boven haar rechter oor en deze week kwam ik erachter dat er 2 plekken bij zijn gekomen... boven haar linker oor en onder in haar nek. Nu lees ik dat dit het begin kan zijn van AA? Van de huisarts kreeg ik een zalf mee tegen een schimmel en mijn dochtertje moest aan de vitamine B . Is het verstanding dat ik met haar langs de dermatoloog ga of kan dit wachten? kijken of het vanzelf minder wordt? Misschien is het bij haar geen AA?
Heeft iemand antwoorden voor mij?

Groetjes
hoi

mijn dochtertje was 7 jaar toen ze aa kreeg we zijn bij een dermatoloog geweest maar zij kunnen ook niets voor je doen hij gaf ons lotion maar naar mijn idee wert het daar alleen slechter van aa is er mee leren leven hoe moeilijk het ook is ,mijn dochter heeft wel weer haar terug gekregen met af en toe een kaal plekje
ze was helemaal kaal wat ze wel slikte was nervovit van biodernal of ze hierdoor haar haar terug heeft weten we niet verder heeft ze een homeopaat bezocht en ze zegt zelf te merken dat de pilltjes werken
en de vitaminen b die heeft ze ook geslikt dat kan nooit kwaad
oja bij mijn dochter begon het met een kaal plekje achterop haar hooft

groetjes christa
christame is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 11:03   #4
Yoshi
Yoshi
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 5
Hallo,
We gaan deze week vragen om een doorverwijzing naar de dermatoloog. Ik ben benieuwd wat hij zegt.
groetjes
Yoshi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 14:13   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Yoshi,
Als je een dermatoloog belt voor een afspraak, hoor je meteen of je wel of geen doorverwijzing nodig hebt. Meestal heb je die helemaal niet nodig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 21:27   #6
Marielle2210
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2007
Berichten: 2
Hi,

Ik ook heb een dochter van 7 die 2 jaar geleden haar eerste kale plekjes kreeg. Diagnose; AA. AA is een afwijking/ontsteking in het auto-immuunsysteem en is tot op heden ten dage geen medicijn voor. Beter gezegd; er wordt geen onderzoek naar gedaan aangezien er maar weinig mensen wereldwijd dit hebben. Hoe het komt en waarvan is niet bekend. Misschien een erfelijke kwestie kan meespelen. Ik smeer nog 2x daags corticosteroiden en geef haar, op advies, dagelijks vitaminen en mineralen. Geen chemische troep maar van de goede leveranciers. Of het helpt, ik weet het niet. Een dermatoloog kan alleen de diagnose bevestiging maar heeft geen behandeling tot genezing... helaas.
ML
Marielle2210 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 21:50   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marielle2210 Bekijk bericht
Hi,

Ik ook heb een dochter van 7 die 2 jaar geleden haar eerste kale plekjes kreeg. Diagnose; AA. AA is een afwijking/ontsteking in het auto-immuunsysteem en is tot op heden ten dage geen medicijn voor. Beter gezegd; er wordt geen onderzoek naar gedaan aangezien er maar weinig mensen wereldwijd dit hebben. Hoe het komt en waarvan is niet bekend. Misschien een erfelijke kwestie kan meespelen. Ik smeer nog 2x daags corticosteroiden en geef haar, op advies, dagelijks vitaminen en mineralen. Geen chemische troep maar van de goede leveranciers. Of het helpt, ik weet het niet. Een dermatoloog kan alleen de diagnose bevestiging maar heeft geen behandeling tot genezing... helaas.
ML
Er wordt wel degelijk onderzoek gedaan. En je wilt geen "chemische troep"..... wat zijn corticosteroïden dan volgens jou?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 22:41   #8
Marielle2210
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2007
Berichten: 2
OK, corticosteroiden zijn chemisch maar ik had het over de vitaminen en mineralen! Wat betreft de onderzoeken; kun je mij namen van de instanties geven die hier onderzoek naar doen. Ik kom met mijn zoektocht niet verder en wil hier verder induiken.
Marielle2210 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2007, 23:32   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Onderzoek met Botox:
http://clinicaltrials.gov/ct/show/NC...E29D66?order=3

Typ maar alopecia areata in op deze site:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez

Dan zie je tientallen onderzoeken en kom je o.a. bij de volgende onderzoeken:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...ubmed_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...ubmed_RVDocSum
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
19 jr, kale plekken Ryan AA - Algemeen 10 29 november 2011 01:44
Kale plekken sinds geboorte El Jardinero AA - Algemeen 0 4 januari 2007 20:35
minoxidil spit je op kale plekken? nevret Medicijnen/haargroeimiddelen 1 25 april 2006 00:19
kale plekken: zie je ze, of niet? leen5 TTM - Algemeen 3 8 maart 2005 20:49
Alleen maar kale plekken sandra24 AA - Algemeen 9 27 augustus 2004 20:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.