Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2011, 18:00   #16
Heidi
HaarWeb lid
 
Heidi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi,

Ik heb altijd een confectie haarwerk gehad en moest telkens tussen de 1500 en 1700 euro betalen. Jammer genoeg is het nu bijna versleten en zijn de confectie haarwerken niet meer te verkrijgen, waardoor ik moet overschakelen naar maathaarwerk, maar dit zou nog meer kosten nl 2000 euro.

Voor de zekerheid heb ik een haarwerk besteld via China en normaal heb ik het einde juni voor 126 euro, dan heb ik nog even ruimte om te beslissen wat ik ga doen: toch een maathaarwerk van 2000 euro of proberen in China meerdere haarwerken te bestellen.

Groetjes
Heidi is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2011, 19:04   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een confectie-haarwerk voor €1500 of €1700?

Welk merk en model was dat dan?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2011, 21:53   #18
pol1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 19
Hoi Allemaal,

Heel erg bedankt voor het meedenken! Ook al levert dat niet meteen een antwoord op mijn vraag of iemand al ervaring heeft met Flair haarwerken. Doch ik meende in het voorbijrijden een poosje geleden dat er ook herenhaarwerken in de etalage stonden. Ik ga een van de volgende dagen dat alvast maar eens van dichterbij bekijken hoe dat er uit ziet. En wie weet wordt dat later dan nog gevolgd met een bezoek aan deze zaak. Ik vermoed aangezien er haarwerken in de etalage staan, deze wellicht confectiehaarwerken zullen zijn, en wellicht dan ook schappelijker van prijs. Mocht je er dan iets mee verkeerd doen, of het om zeep helpen is dat dan minder erg dan wanneer je een duur maat haarwerk stuk maakt.

Ik stel de tips en adviezen verder heel erg op prijs! Ik ben iemand die zich eerst heel goed wil voorbereiden alvorens zulke grote stap te zetten. Ik zou me de eerste keer bij een bezoek aan zo'n speciaalzaak heel erg ongemakkelijk voelen denk ik. En dat is een drempel waar ik zeker nog overheen moet... een soort van schaamtegevoel zeg toch maar... en toch besef ik dat dat voor niets nodig is.

Doch zou ik heel graag de raad opvolgen om eerst een iets van een online, goedkoper haarwerk te bestellen om zo te leren wat me wel en niet ligt, en om zo kennis en ervaring op te doen, het al een keer opzetten, vastkleven, losmaken, wassen, etc... Ik heb een keertje online wat herenhaarwerken besteld, doch daarmee kon je dus echt niets beginnen. Op de online foto's zag het er bij deze eigenlijk vrij goed uit. Wanneer je zoiets in realiteit draagt zie je van mijlen ver dat je een "dode rat" op je hoofd hebt liggen. Heel onnatuurlijk ogende kapsels, veel en veel te vol geweven, compleet fout basismateriaal en de rand van het haarwerk aan de front, nou opvallender kon het haast niet...

Verder kan ik online dus echt niets vinden wat me aan staat. De meeste "duurdere" online haarwerken voor heren zien er, naar mijn mening op foto al uit als een 'dode rat' gewoon door de oubollige en overjaarse snit die ze hebben, net of die mode loopt op die sites 30 jaar achter. Kijk voor een voorbeeld maar op http://www.alamp.com/Echthaar.htm
Ik kan me aannemen dat zoiets voor de 50 plusser nog wel zou staan, maar laat staan voor een twintiger...

Ik vrees er dan ook voor dat ik toch genoodzaakt ben de stap naar het bezoeken van speciaalzaken te gaan zetten in de nabije toekomst. Doch ik heb me alvast 1 goed voornemen genomen, en dat is zowiezo voldoende tijd te nemen om een aankoop te doen en als de zaak me geen goed gevoel / vertrouwen geeft begin ik er niet aan.

Groetjes
pol1 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2011, 22:13   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol1 Bekijk bericht
Verder kan ik online dus echt niets vinden wat me aan staat. De meeste "duurdere" online haarwerken voor heren zien er, naar mijn mening op foto al uit als een 'dode rat' gewoon door de oubollige en overjaarse snit die ze hebben, net of die mode loopt op die sites 30 jaar achter. Kijk voor een voorbeeld maar op http://www.alamp.com/Echthaar.htm
Ik kan me aannemen dat zoiets voor de 50 plusser nog wel zou staan, maar laat staan voor een twintiger...
Volgens mij is de truuk om een haarwerk te vinden dat ongeveer is wat je wil. Iets langer, misschien iets dichter. Dan kun je het zelf voorzichtig uitdunnen en kun je een kapper zoeken om een mooie coupe te knippen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2011, 12:52   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Standaard confectiehaarwerken hebben altijd een belachelijk grote densiteit, die je zelf moet verminderen door er haren uit te verwijderen, dat heb ik ook altijd gewoon zelf gedaan.
Bij de Chinese adressen zoals mikemary.cn en toplacewigs.com kun je helemaal zelf kiezen welk basismateriaal, welke densiteit, etc. De plaatjes op hun websites gelden slechts als voorbeelden, waarvan je mag afwijken door duidelijk te beschrijven of te tekenen hoe je 't wilt hebben.
De prijsopgave en verdere correspondentie gaat via email en ze beheersen het Engels behoorlijk goed.
Je kunt zelf een mal maken en opsturen naar China. Hoe dat moet, is te zien op filmpjes die door lotgenoten zijn gemaakt op hairdirect.com
Vaak heb je het haarwerk dan al binnen een maand in huis.
Over het zelf knippen, zijn ook filmpjes te vinden. Sommigen doen het met een Robocut.
Zie ook o.a. YouTube.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2011, 22:44   #21
Heidi
HaarWeb lid
 
Heidi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: België
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een confectie-haarwerk voor €1500 of €1700?

Welk merk en model was dat dan?
merk weet ik niet, kwam via kapper van de Filipijnen hadden ze mij gezegd, kging ter plaatse bij de kapper... nu hebben ze die niet meer en moet het maathaarwerk worden en die prijzen kosten rond de 2000 euro

daarmee dak het nu via internet ga proberen dan heb ik er 16 voor de prijs van 1
Heidi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.