Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 9 november 2011, 21:17   #3586
Kirk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 18
Bedankt!
Kirk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 16:09   #3587
Kuip1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 10
Beste haarwebleden,

Ik ben sinds 7 weken begonnen met Rogaine Foam (minoxidil 5%) s’ochtends en s’avonds en gebruik het op mijn gehele hoofdhuid en ook haargrens. Het lijkt alsof er al nieuwe haartjes groeien maar het oogt in ieder geval voller. In het begin van de weken ontstond er soms lichte hoofdpijn na het opsmeren maar nu sinds 1,5 week wordt de hoofdpijn na het opsmeren steeds erger.

De volgende vragen aan jullie:

1. Zal ik doorgaan met gebruiken in de hoop het lichaam nog moet wennen aan de Rogaine Foam en de bijwerkingen dan op den duur verdwijnen? (dit was bij mij wel het geval tijdens finasteride gebruik).
2. De gebruiksfrequentie verminderen of bijvoorbeeld verdunnen (en dus minder minoxidil gebruiken) dmv water?
3. Overstappen op Minoxidil 2%?
4. Overstappen op de producten van DS Laboratories waar geen minoxidil inzit (Spectral RS of Spectral DNC-N)?
5. Hoe komt dat sommige geen bijwerkingen ondervinden en anderen weer wel? Kun je dit dan voorkomen door bijvoorbeeld minoxidil anders toe te passen?

Ik hoop van jullie te horen!!!
__________________
Huidig regime:

-Finasteride (1,25 mg per dag)
-Minoxidil (Rogaine 2 x per dag)
-Ketoconazole (Revita 3 x per week)
-Hairmax Lasercomb (3 x per week)
-Zaagbladpalm (320 mg Gestandaardiseerd Extract per dag)
-Groene thee (1 kop per dag)
-MSM (4000 mg per dag)
-Biotine (3000 mcg per dag)


Status:

NW 2 met diffuus uitdunnings patroon langs de haarlijn en bovenop het hoofd.

Verder lijkt alles te stabiliseren.
Kuip1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 23:42   #3588
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als je het op je hele hoofdhuid smeert, dan vraag ik me af of je echt maar 1 ml gebruikt per keer.

5% is een behoorlijk zware dosis om mee te beginnen. Ik raad altijd een gewenningsperiode aan met 2%. In jouw geval zou ik voorlopig wat zuiniger de foam gebruiken. Smeer het dunner uit, ga niet klooien met water

Ik zou de frequentie wel 2x per dag houden.

Ik heb zelf geen ervaring met spectral producten. Voor mij zijn finasteride en minoxidil de enige serieuze middelen. De rest kan misschien een beetje helpen, maar die twee middelen doen het zware werk.

Minoxidil geeft bijwerkingen als het door de huid in de bloedbaan komt. De een heeft een dikkere huid dan de ander. Ook de vetheid van de huid verschilt (een vette huid houdt minoxidil beter buiten). En natuurlijk verschilt ook gewoon de gevoeligheid voor minoxidil van persoon tot persoon. Daarom werkt het bij de een ook beter dan bij de ander.

Wat je kunt doen is dus zuiniger worden met minoxidil. Gebruik liever iets te weinig dan iets te veel. Breng het alleen aan op die plekken waar het echt nodig is. Breng het niet aan op een natte hoofdhuid (dan wordt het nog beter opgenomen en komt het nog eerder in het bloed).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2011, 13:59   #3589
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Ik ben al eerder begonnen met minoxidil van Kirkland maar snel weer mee gestopt, omdat dit in combinatie met mijn seborroïsch eczeem absoluut niet samengaat. Ik krijg dan schilfers die groter zijn dan 1 cm. Nu vroeg ik mij af welke minoxidil seborroïsch eczeem "vriendelijker" is. Rogaine foam zou misschien een oplossing zijn omdat daar naar mijn weten gaan ppg inzit? Allereerst seborroïsch eczeem bestrijden lijkt eigenlijk onmogelijk, omdat ik naar heel wat medicijnen nog geen oplossing gevonden heb.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2011, 17:30   #3590
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UVT Bekijk bericht
Ik ben al eerder begonnen met minoxidil van Kirkland maar snel weer mee gestopt, omdat dit in combinatie met mijn seborroïsch eczeem absoluut niet samengaat. Ik krijg dan schilfers die groter zijn dan 1 cm..
Ik geloof niet dat de stoffen in de lotion het aantal schimmels/gisten zou vermenigvuldigen, want de alcohol in minoxidil-lotion zou juist ontsmettend moeten werken. Het hoofd zou dan wel eerst verlost moeten worden van de reeds aanwezige talglaag/schilfers/korsten voordat minoxidil aangebracht wordt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2011, 19:10   #3591
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik geloof niet dat de stoffen in de lotion het aantal schimmels/gisten zou vermenigvuldigen, want de alcohol in minoxidil-lotion zou juist ontsmettend moeten werken. Het hoofd zou dan wel eerst verlost moeten worden van de reeds aanwezige talglaag/schilfers/korsten voordat minoxidil aangebracht wordt.
Ja, het zou kunnen dat ik op het moment dat ik minoxidil ging gebruiken een "uitbarsting" van het eczeem kreeg. Enige weken geleden had ik namelijk hetzelfde zonder het gebruik van minox. Maar toch vond ik het opvallend en kreeg ik meer jeuk. Hoe ik precies die talglaag kan verwijderen is mij onbekend. Ketaconazol, denorex, reguliere anti-roos shampoos en topicorte hebben niets uitgehaald.
Als je me aanraadt een minoxidil te nemen gaat je voorkeur dan uit naar rogain foam of een minor zonder ppg? Bedankt.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2011, 02:48   #3592
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die talglaag/schilfers/korsten kun je losweken door urenlang babyolie, amandelolie, slaolie of wonderolie te laten inwerken, eigenlijk liefst een hele avond of hele nacht, en dan de volgende ochtend alles uitspoelen. Babyolie schijnt het makkelijkst te zijn om uit te wassen.
Rogaine Foam(=zonder ppg) en de minoxidil-lotion zonder ppg van Genhair, zijn niet vettig, dus die lijken me het prettigst.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2011, 17:15   #3593
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Ik gebruik nu een week of 2 minoxidil 5%, maar het aanbrengen vind ik lastig. Als ik druppeltjes op mijn inhammen aanbrengen rollen die over mijn voorhoofd of slaap.
Is het niet veel efficienter om met een wattenstaafje aan te brengen?

hoeveel druppeltjes moet ik gebruiken voor inhammen?
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2011, 17:53   #3594
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
Ik gebruik nu een week of 2 minoxidil 5%, maar het aanbrengen vind ik lastig. Als ik druppeltjes op mijn inhammen aanbrengen rollen die over mijn voorhoofd of slaap.
Is het niet veel efficienter om met een wattenstaafje aan te brengen?

hoeveel druppeltjes moet ik gebruiken voor inhammen?
Interessant, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik druppel 2 tot 3 druppels op mijn inhammen en masseer het zachtjes uit, daarna mijn handen wassen. Maar eerst komt mijn scheidng aan de beurt die ik eerst moet openkammen, dan de Minox aanbrengen met pipet, vervolgens mijn hoofd heen en weer bewegen om uitlopen van de Minox te voorkomen. Even later komen dan mijn inhammen aan de beurt, die inmiddels stabiel ziijn geworden.

Alleen de stof PPG schijn ik niet zo goed tegen te kunnen, veroorzaakt grote schilfers en soms wat jeuk. Verder werkt Minox bij mijn haar prima.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2011, 20:46   #3595
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Is een bijwerking van minoxidil dat je het sneller warm, benauwd hebt en dus sneller rood aanloopt?
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 13:06   #3596
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
Is een bijwerking van minoxidil dat je het sneller warm, benauwd hebt en dus sneller rood aanloopt?
Ik heb daar geen last van.

Ik had wel een vraag over Rogaine Foam. De ene keer als ik het gebruik wordt het schuim meteen vloeibaar, maar het komt ook voor dat het gewoon schuim blijft en nauwelijks vloeibaar wordt.

Ik heb dan het idee dat het op mijn hoofdhuid blijft liggen en dus niet werkt.
Hebben jullie enig idee waarom dit gebeurd? Misschien door de temperatuur van de kamer waar ik het bewaar?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 20:25   #3597
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Ik ben momenteel een paar dagen op vakantie, maar nou kom ik er net achter dat ik mijn toilettas vergeten ben...

Hierin zat ook minox 5%...
Ik gebruik inmiddels al een maand of 9 minox, maar helaas zonder enig resultaat. Mijn haarlijn is zelf eerder verslechterd.

Ik zat er al aan te denken om als dit flesje op is met minox te stoppen, maar ik heb hier nog niet echt goed over nagedacht.

Ik heb vorige week mijn eerste lading proscar bestelt, en ik zat er eigenlijk een beetje over te denken om te stoppen met minox en over te gaan op alleen fina. Dan zou dit wellicht een goed moment te zijn om te stoppen met minox. Ik verwacht namelijk niet veel resultaat meer van minox..

Wat denken jullie hiervan? Kan dit of is dit een slecht plan?
Zoja, kan het kwaad dat ik een dag of 4 a 5 geen minox gebruik?
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 21:22   #3598
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Om met het laatste te beginnen, een weekje zonder minox zal echt geen kwaad kunnen.

Bij stoppen neem je een risico dat minoxidil wel werkte, maar gewoon te zwak bleek. In dat geval gaat je status niet achteruit, die rent dan achteruit.

Ik zou in ieder geval niet stoppen met het ene middel om dan meteen met het volgende te beginnen. Als je haar door te stoppen met minoxidil achteruit rent en finasteride legt er nog een sheddinkje overheen, dan twijfel ik heel sterk of je finasteride de tijd gaat geven om te werken. Een jaar ellende. En het eindresultaat is dan misschien nul. Twee stappen terug door stoppen met minox, twee stappen vooruit door te beginnen met fina ...

Ik zou in jouw geval overwegen om minoxidil nog minstens een jaar door te gebruiken en om daarbij te beginnen met finasteride. Samen werken ze sterker. Maar na een jaar zou je kunnen stoppen met minoxidil en dan zien of het achteruit gaat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 21:34   #3599
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fruit Bekijk bericht
Ik heb daar geen last van.

Ik had wel een vraag over Rogaine Foam. De ene keer als ik het gebruik wordt het schuim meteen vloeibaar, maar het komt ook voor dat het gewoon schuim blijft en nauwelijks vloeibaar wordt.

Ik heb dan het idee dat het op mijn hoofdhuid blijft liggen en dus niet werkt.
Hebben jullie enig idee waarom dit gebeurd? Misschien door de temperatuur van de kamer waar ik het bewaar?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Ja volgens mij geef je zelf het antwoord al...
Het schuim 'smelt' vrij snel bij gemiddelde temperaturen.

Als jij koude handen hebt in een koude ruimte, zal het vrij stug blijven. Als het warm is smelt het vrijwel direct.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2011, 21:20   #3600
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ja volgens mij geef je zelf het antwoord al...
Het schuim 'smelt' vrij snel bij gemiddelde temperaturen.

Als jij koude handen hebt in een koude ruimte, zal het vrij stug blijven. Als het warm is smelt het vrijwel direct.
Bedankt voor je reactie
Fruit is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.