Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 september 2012, 21:37   #1
Kuip1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 10
Permanente bijwerkingen Minoxidil

Hallo Allen,

Ik heb Minoxidil (Rogaine Foam) 7 maanden lang iedere dag gebruikt en ben sinds 2 maanden gestopt. In deze periode van 7 maanden begon mijn gezichtshuid langzaamaan vrij reactief te worden. Na een maand kreeg ik last van aanhoudende bloosaanvallen bij inspanning waarbij mijn huid ook roder werd. Ook ontstonden er na 3 maanden kleine rode adertjes langs/op mijn neus en voorhoofd. Verder bemerkte ik dat ik de zon moeilijk kon verdragen en tevens ook koude lucht. Hierdoor voelde mijn huid vaak branderig en prikkelend aan. Nu ben ik sinds 2 maanden gestopt en bovenstaande problemen blijven zich nog altijd voordoen. Soms lijkt het alsof er een vorm van rosacea bij mij is ontstaan maar zeker weten doe ik niet. Is er iemand van jullie die deze problemen ook heeft ondervonden of op het moment ondervind en zo ja wat jullie hebben gedaan om er vanaf te komen.
Graag een reactie!

Met vriendelijk groet,

Jo

P.S. Op 7 oktober moet ik hiervoor naar de dermatoloog en zij was erg benieuwd of meerder mensen dit hebben ervaren. Vandaar mijn topic.
__________________
Huidig regime:

-Finasteride (1,25 mg per dag)
-Minoxidil (Rogaine 2 x per dag)
-Ketoconazole (Revita 3 x per week)
-Hairmax Lasercomb (3 x per week)
-Zaagbladpalm (320 mg Gestandaardiseerd Extract per dag)
-Groene thee (1 kop per dag)
-MSM (4000 mg per dag)
-Biotine (3000 mcg per dag)


Status:

NW 2 met diffuus uitdunnings patroon langs de haarlijn en bovenop het hoofd.

Verder lijkt alles te stabiliseren.
Kuip1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2012, 23:44   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Dat klinkt erg vervelend Kuip. De dingen die je noemt zijn wel mogelijk met minoxidil, maar dit is wel vrij heftig. Smeerde je ook je inhammen in en lette je erop dat het niet in je gezicht kwam? ook niet indirect via je handen etc.

Waarom ben je niet eerder gestopt gedurende die 7 maanden? Als het al begint vanaf dag 1 is de kans groot dat je iets hebt opgebouwd wat langer duurt dan 2 maanden om af te bouwen...Maar dit kan je dermatoloog ongetwijfeld beter zeggen.

Zelf heb ik nog nooit van iemand gehoord die na het stoppen van minoxidil nog lang tijd dergelijke klachte had..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2012, 19:43   #3
ikke120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 200
laat effe weten wat de dermatoloog gezegt heeft, en hoe het over een tijdje gaat
Ik heb nog nooit gehoord dat je blijvende schade kan hebben van minox, weet iemand of er mensen bestaan die dat hebben?? Ik heb ook bijwerkingen van minox maar ga nog gewoon door, alleen gebruik het nu 1 keer per dag, maar als je blijvende schade kan hebben moet ik mischien maar stoppen
ikke120 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2012, 22:43   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Welke bijwerkingen heb je dan?
neem aan lichte als je alsnog doorgaat..mindere dosis kan het dan wellicht oplossen, dus lijkt me goede keus.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 18:14   #5
ikke120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 200
In het begin deed ik het te snel na het douchen, had toen nog niet goed de bijwerkingen gekeken en toen was het ook heel erg.. mijn huid veranderde, het leek wel ouder en kreeg grote wallen, in een week tijd hadden 2 mensen dat gezien en gezegd, terwijl ze niet weten dat ik minox gebruikte.. daarna heb ik het ruim naar het douchen gedaan en ben van 1 ml naar ongeveer een halve gegaan, toen werd het wel wat beter maar nog niet genoeg.. nu doe ik dus maar een keer per dag, heb nog wel wallen, maar wel wat minder dan twee keer per dag
ikke120 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 18:29   #6
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
ey @ikke120 ik gebruik nanoxidil voor mijn haarlijn. Gebruik het bijna 2 weken, te vroeg voor bijwerkingen denk ik. Zal ik je op de hoogte houden? Misschien dat je ooit overweegt om over te stappen.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 21:12   #7
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
wel ik heb altijd zo het gevoel gehad dat mijn seborrisch eczeem begonnen is met het gebruik van minoxidil...na maanden zonder minoxidil werd mijn huid rustiger en niet meer rood. Gezien mijn haarstatus verder achteruit ging heb ik besloten om toch weer minoxidil te proberen maar zonder ppg en slechts 3% in combinatie met S5 (spiro, caffeine, retinol)...ik geef het enekele maanden...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2012, 13:29   #8
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
hiero, nanoxidil, ik voel nu hartkloppingen op de plekken waar ik smeer :S dat vind ik niet zo erg maar krijg nu dus wallen en opgepofte ogen. Ik doe nu 1a 2 daagjes aankijken met een super lage dosering.

@ikke120 ja kan denk ik permanent zijn, je callogeen breekt gewoon fucking af :S.

Ik heb dslaboratories gemaild met mijn klacht. Ze zeiden: DNC-n geen bijwerkingen gaf. It's a lie man. Ik heb voor en na foto's (zo slim om ze te maken) in 2 weken tijd, mijn ogen lijken net alsof er op geslagen is..
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2012, 17:27   #9
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikke120 Bekijk bericht
laat effe weten wat de dermatoloog gezegt heeft, en hoe het over een tijdje gaat
Ik heb nog nooit gehoord dat je blijvende schade kan hebben van minox, weet iemand of er mensen bestaan die dat hebben?? Ik heb ook bijwerkingen van minox maar ga nog gewoon door, alleen gebruik het nu 1 keer per dag, maar als je blijvende schade kan hebben moet ik mischien maar stoppen
Ik gebruik minoxidil al 20 jaar lang continue en het enige wat ik als last ervaar is soms wat jeuk en geirriteerde huid.
Moet er wel bijzeggen dat ik de 5% sterkte neem en de laatste 5 jaar om de dag ipv elke dag.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2012, 18:13   #10
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Ik heb ook indd wallen. me huid wordt steeds slapper. ook heb ik kleine puitsjes op me voorhoofd. dit kan warmtepuistjes zijn door me zon. Ik wil graag doorgaan met minox maar er moet tog wel iets voor zijn om dit tegen te gaan?

ryan82 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.