Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2022, 18:40   #16
ProfessorKaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2019
Berichten: 26
Geslacht:
Ter info; mijn huisarts (België), wou het niet voorschrijven omdat hij de potentiële bijwerkingen te serieus vond. Volgens hem is het middel zelfs in België niet te verkrijgen en zou ik het in NL moeten gaan afhalen in de apotheek.

Nog iemand tips om er wél aan te geraken? Ik wil het wel proberen.
ProfessorKaal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2022, 08:56   #17
Lucb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 194
Geslacht:
Mijn huisarts zei ook dat het niet te verkrijgen is in belgie. Ik heb nu een voorschrift via mijn haarchirurg. En laat het door apotheek bereiden in belgie
Lucb is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2022, 10:49   #18
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
houdt het ook toekomstig haarverlies van binnenuit in bedwang? Of is het louter een groeimiddel?
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2022, 16:05   #19
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProfessorKaal Bekijk bericht
Ter info; mijn huisarts (België), wou het niet voorschrijven omdat hij de potentiële bijwerkingen te serieus vond. Volgens hem is het middel zelfs in België niet te verkrijgen en zou ik het in NL moeten gaan afhalen in de apotheek.

Nog iemand tips om er wél aan te geraken? Ik wil het wel proberen.
Huisartsen doen altijd moeilijk , die krijgen ook vaak verkeerde informatie en weten zelf niks.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2022, 20:37   #20
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Het probleem is dat minoxidil alleen bestaat in 5 en 10mg.

Dit terwijl je 1mg nodig hebt.

Je zou een 5mg pil in 4 gelijke delen kunnen snijden.
Een beetje vergelijkbaar met Finasteride
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2022, 08:19   #21
Lucb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Het probleem is dat minoxidil alleen bestaat in 5 en 10mg.

Dit terwijl je 1mg nodig hebt.

Je zou een 5mg pil in 4 gelijke delen kunnen snijden.
Een beetje vergelijkbaar met Finasteride
1 mg is de dosis (max) voor vrouwen, vergelijkbaar resultaat met 5% topische. Voor mannen is de dosis tussen 2.5 mg en 5 mg. Er is een kleinschalig onderzoek gedaan. Maar officieel nog niet goegekeurd als behandeling tegen haaruitval. Orale minoxidil is een medicatie tegen hypertensie in de dosis tussen 10 mg en 40 mg.
Lucb is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2022, 00:43   #22
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProfessorKaal Bekijk bericht

Iemand trouwens nog ervaringen met een Galeatomie?
Volgens mij is het nooit wetenschappelijk bewezen. Je zou even kunnen zoeken met behulp van label. Er staan er een aantal discussies over op Haarweb.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2022, 20:40   #23
jt25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2yonw3naht Bekijk bericht
houdt het ook toekomstig haarverlies van binnenuit in bedwang? Of is het louter een groeimiddel?
same als topical, maar dan in pilvorm. Dus louter een groeimiddel.
jt25 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2022, 13:20   #24
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
2,5mg in combinatie met finasteride of dutasteride.

succes gegarandeerd
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2022, 00:03   #25
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jt25 Bekijk bericht
same als topical, maar dan in pilvorm. Dus louter een groeimiddel.
Het zorgt er dus alleen voor dat de doorbloeding naar de haren toe beter wordt en je daardoor sterkere haren krijgt?
Groeien de niet DHT gevoelige haren dan ook opeens beter vraag ik me dan af?

Ik zit behoorlijk te twijfelen wat ik moet proberen ..
... Gewone minoxidil lotion, maar dan moet ik het zowat aanbrengen op de hele bovenkant, ook ben ik bang dat ik er een lage bloeddruk van krijg, of valt dit in de praktijk wel mee?
... Orale minoxidil zit ik ook serieus aan te denken, ook vanwege het gemak .. een pilletje en klaar zonder gedoe met smeren, maar dat is misschien wat kort door de bocht, ook is deze manier volgens mij nog vrij nieuw
... Combinatie van deze 2: Essegen 6 plus, waar dus ook fina in zit. Orale fina jaren terug geprobeerd, niet zulke goede ervaringen mee, lees ook regelmatig dat deze topische variant ook soort gelijke klachten kunnen veroorzaken
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2022, 11:42   #26
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K1987 Bekijk bericht
Het zorgt er dus alleen voor dat de doorbloeding naar de haren toe beter wordt en je daardoor sterkere haren krijgt?
Groeien de niet DHT gevoelige haren dan ook opeens beter vraag ik me dan af?

Ik zit behoorlijk te twijfelen wat ik moet proberen ..
... Gewone minoxidil lotion, maar dan moet ik het zowat aanbrengen op de hele bovenkant, ook ben ik bang dat ik er een lage bloeddruk van krijg, of valt dit in de praktijk wel mee?
... Orale minoxidil zit ik ook serieus aan te denken, ook vanwege het gemak .. een pilletje en klaar zonder gedoe met smeren, maar dat is misschien wat kort door de bocht, ook is deze manier volgens mij nog vrij nieuw
... Combinatie van deze 2: Essegen 6 plus, waar dus ook fina in zit. Orale fina jaren terug geprobeerd, niet zulke goede ervaringen mee, lees ook regelmatig dat deze topische variant ook soort gelijke klachten kunnen veroorzaken
Ik gebruik minoxidil schuim . ik heb van mezelf al een lage bloedruk en merk hier met de minoxidil verder niets van. wat is je angst voor een lage bloeddruk eigenlijk? en lage bloeddruk is gezonder als een te hoge bloeddruk. bij orale minoxidil gaat het eerst nog door je maag en een hoop andere organen. bij topical komt het gelijk op de juiste plek.

het enige wat ik mij ook afvraag is hoe minoxidil haarzakjes die door dht zijn verschrompeld nog kan laten groeien en deze haren daaruit dikker kan maken. minox is geen dht blokker dus in theorie zou dit niet mogelijk zijn dat er haarzakjes herstel is. toch gaan dunne vellus haartjes die aangetast zijn door dht weer groeien met minoxidil. misschien omdat het alleen de haartjes zijn die lang stand houden waarvan de vernietiging van het haarzakje veel langer op zich laat wachten. zo heb ik laag op mijn voorhoofd al ruim 30 jaren lang een heel dun haartje groeien die als enige is overgebleven uit mijn pubertijd toen ik daar nog al mijn haren had. dat haartje gaat er maar niet aan terwijl de rest eromheen allang verdwenen is.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2022, 22:46   #27
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Ik gebruik minoxidil schuim . ik heb van mezelf al een lage bloedruk en merk hier met de minoxidil verder niets van. wat is je angst voor een lage bloeddruk eigenlijk? en lage bloeddruk is gezonder als een te hoge bloeddruk. bij orale minoxidil gaat het eerst nog door je maag en een hoop andere organen. bij topical komt het gelijk op de juiste plek.

het enige wat ik mij ook afvraag is hoe minoxidil haarzakjes die door dht zijn verschrompeld nog kan laten groeien en deze haren daaruit dikker kan maken. minox is geen dht blokker dus in theorie zou dit niet mogelijk zijn dat er haarzakjes herstel is. toch gaan dunne vellus haartjes die aangetast zijn door dht weer groeien met minoxidil. misschien omdat het alleen de haartjes zijn die lang stand houden waarvan de vernietiging van het haarzakje veel langer op zich laat wachten. zo heb ik laag op mijn voorhoofd al ruim 30 jaren lang een heel dun haartje groeien die als enige is overgebleven uit mijn pubertijd toen ik daar nog al mijn haren had. dat haartje gaat er maar niet aan terwijl de rest eromheen allang verdwenen is.
Omdat ik ook van nature al een lage bloeddruk heb, waar ik soms ook last van heb, bij te snel opstaan paar sec. wat duizelig, met warm weer meer last. Maar niet zo erg dat het me stoort, dus ik dacht met minox daar bovenop kan het misschien verergeren. Maar gelukkig dat jij er niks van merkt.

Dat vraag ik me idd ook af, hoe het kan dat een DHT aangetast haarzakje nog kan herstellen door minox.
Grappig, ik heb ook toevallig 1 eigenwijs haartje op mijn voorhoofd die wel 1 a 2 cm lager zit dan mijn huidige haarlijn, vast ook nog overgebleven uit mijn 'gezonde' haartijd.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2022, 11:48   #28
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K1987 Bekijk bericht
Omdat ik ook van nature al een lage bloeddruk heb, waar ik soms ook last van heb, bij te snel opstaan paar sec. wat duizelig, met warm weer meer last. Maar niet zo erg dat het me stoort, dus ik dacht met minox daar bovenop kan het misschien verergeren. Maar gelukkig dat jij er niks van merkt.

Dat vraag ik me idd ook af, hoe het kan dat een DHT aangetast haarzakje nog kan herstellen door minox.
Grappig, ik heb ook toevallig 1 eigenwijs haartje op mijn voorhoofd die wel 1 a 2 cm lager zit dan mijn huidige haarlijn, vast ook nog overgebleven uit mijn 'gezonde' haartijd.
Ja zulke haartjes kunnen volgens mij nog dikker worden door minoxidil.
ik heb er nu ook een DHT blocker bij ,dit is wel op natuurlijke basis dus geeft verder geen bijwerkingen. tot nu toe kan ik minoxidil erg goed verdragen. ook als ik teveel opbreng direct na het dermarollen merk ik er niets van. mijn bloeddruk is steeds rond 118- 70
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1891[1].jpg‎ (141,9 KB, 47x gelezen)
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2022, 23:54   #29
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProfessorKaal Bekijk bericht
Dit lijkt me ook wel interessant. Momenteel gebruik ik de Esssengen6+ lotion met fina en minox, maar als de pilvorm inderdaad effectiever blijkt wil ik hier gerust op overschakelen. Ik denk dat het niet moeilijk moet zijn om een recept te regelen bij je huisarts als je hem hierover aanspreekt. Heb in de tijd ook een voorschrift kunnen krijgen voor Finasteride in pilvorm.

Vreemd eigenlijk dat beide medicijnen uiteindelijk effectiever blijken in de andere gebruiksvorm dan degene waarvoor ze op de markt gekomen zijn. Minoxidil blijkt effectiever in oraal gebruik, waartegen het origineel als lotion op de markt kwam. En fina blijkt als topical effectiever te zijn dan in pilvorm...

Iemand trouwens nog ervaringen met een Galeatomie?
Waaruit blijkt dat finasteride topisch effectiever is dan orale finasteride?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2022, 11:23   #30
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat finasteride topisch effectiever is dan orale finasteride?
Dit is een aanname.
het stofje in je huid dat hier verantwoordelijk voor is, heeft niet iedereen in voldoende mate.”

Slechts een derde van de mensen heeft voldoende van die stof op de huid om haargroei te stimuleren via minoxidil. Bij twee derde van de mensen ontbreekt genoeg stof om haargroei te stimuleren. Zal het bij sommigen dan nog wel ergens leiden tot minder haaruitval, bij een derde doen de lotions zelfs helemaal niks. „Er zijn helaas geen tests beschikbaar om je van tevoren in te delen in de groepen. Je komt alleen achter bij welke groep je hoort door eerst een half jaar te smeren en te kijken naar het effect.”
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
galeatomie, orale minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.