Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2022, 15:46   #1
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Ketaconazole 2% (Nizoral) ervaring

Ik gebruik nu enkele weken elke 2 dagen 2% ketaconazole shampoo (laat het ongeveer 10 min inwerken) en mijn hoofdhuid voelt een stuk rustiger.

Op de gebieden waar mijn haaruitval nog bezig is, merk ik dat als ik over die gebieden wrijf ik een geïrriteerd/ontstoken gevoel voel in de huid of in de haarwortel. Ik weet niet of dit gerelateerd is aan alopecia androgenetica, maar ik vind het alleszins wel frappant dat dit enkel is in de gebieden waar mijn haaruitval bezig is.

Wanneer ik de shampoo gebruik, verdwijnt dit gevoel ongeveer 2 uur later. Het komt stilaan terug na anderhalve à 2 dagen.

Daarom overweeg ik nu om elke dag de shampoo te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb na 1 maand geen problemen gehad met een gebruik elke 2 dagen, merk precies soms wel wat irritatie op de luchtwegen, maar ben niet zeker dat het met de shampoo te maken heeft.

Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat het ontstoken gevoel iets te maken heeft met alopecia androgenetica, maar mocht dat wel zo zijn, dan zou ik zeker aanraden om het eens te proberen.

10 jaar geleden raadde m'n dermatoog het al aan, en ik lachte het toen weg als een "stomme shampoo". Daar heb ik nu wel spijt van, daarom dat ik even dit topic maakte.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2022, 18:18   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Mijn ervaring is dat iedere dag de haren enorm uitdroogt, ik zou voor jezelf een beetje uitzoeken wat voor jou het beste werkt. Voor mij kalmeert het ook, erg fijn!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.