Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2010, 22:47   #1
Ellen1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 3
Een nieuw lid erbij

Hallo allemaal,


Ik heb een dochter van 5 jaar en ze heeft ongeveer vanaf haar 2 jaar alopecia areata. Ik las op de AAP site dat er een kinder en ouderdag is in de maand mei/juni waar we beslist naar toe gaan
Alleen wilde ik al graag eerder in contact komen met kinderen die ongeveer de zelfde leeftijd hebben als mijn dochter.

Wij wonen zelf in regio Rotterdam, het lijkt me leuk om met andere moeders met kinderen die alopecia hebben in contact te komen.

Ik hoor graag van jullie

groetjes Ellen
Ellen1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 22:16   #2
Ellen1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 3
wat jammer....door 75 personen bekeken maar geen reacties
Ellen1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 21:18   #3
Jennelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 8
Unhappy

Hoi!

Mijn dochter word volgende maand 2 en heeft waarschijnlijk ook Alapecia areata we moeten de 31e naar de dermataloog maar weet het eigenlijk al bijna zeker Toen zij 4 maanden was had vielen dr paar haartje die ze toen had uit + dr wenkbrauwen en wimpers! Ik vind het zo erg voor mijn kleine meid~!!! En vind het ook zo moeilijk omdat je niet weet wat er gaat gebeuren? Is ze volgende maand kaal of blijft het bij deze plekken???

groetjes Katie
Jennelie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2010, 14:15   #4
Ellen1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 3
Oh wat erg ja het is allemaal erg triest
Wij zijn er nu al aangewend en komen soms wel nieuwe haartjes bij maar daar blijft het dan ook bij.
Heel veel sterkte toegewenst!!!

p.s. woon je ook in de omgeving Rotterdam?

groetjes Ellen
Ellen1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2010, 14:53   #5
cstok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 5
Hoi !
Ik kom uit de buurt van Rotterdam, Maassluis om precies te zijn. Mijn dochter is 7 jaar en heeft sinds haar 4e AA. Ze heeft momenteel een grote kale plek op haar achterhoofd, inhammen aan de voorkant, geen wimpers en een klein streepje wenkbrauw.
Eerlijk gezegd, ik vind het erger dan zij. Ze weet niet beter. Het heeft ook niet heel veel zin om je er bang, boos of verdrietig over te maken, want daar groeit het niet van terug.
Ik heb mijn dochter geleerd dat zij nou eenmaal die haarziekte heeft, en dat haar dat niet minder leuk, lief of aardig maakt. Ze kan er prima mee leven en is, mede daardoor, toch een zelfverzekerde meid die zich de kaas niet van het brood laat eten.

Wat ik maar wil zeggen is, het is natuurlijk harstikke vervelend voor onze kinderen dat ze dit hebben. Maar kinderen kunnen heel veel hebben en wij maken het vaak erger voor ze dan het echt is.

Toen ik mijn dochter vertelde dat ze best eens helemaal kaal kon worden was haar reactie "oh gaaf mam, dan wil ik een pruik met krullen". Kids kunnen zo goed relativeren
cstok is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 09:51   #6
Midweekhippo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2010
Berichten: 5
Ik word er als moeder zo moedeloos van. Mijn zoon (11) heeft nu sinds een paar maanden Alopecia...heel dun haar enorme grote plekken op zijn achterhoofd en bovenop zijn hoofd. Haargrens is helemaal weg....
Kan wel blijven smeren met de lotion, maar levert enkel stoppeltjes op die uiteindelijk weer verdwijnen en even later weer opkomen.
Zie totaal geen vooruitgang!
We maken er weleens grapjes over...maar eigenlijk kan ik wel janken..schiet je ook niets mee op dus we gaan gewoon door.
Midweekhippo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2010, 23:06   #7
Noes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2010
Berichten: 6
Ik wil even kwijt dat jullie sterke moeders zijn! Echt heel veel respect voor jullie kids en de ouders!
Noes is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2010, 14:46   #8
liesbethv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 15
Dag iedereen,

Ik heb zelf ook een zoontje van 2.5 (bijna 3 ondertussen) met areata. Ik heb zelf ook moeilijk gehad om me er bij neer te leggen en ik besef heel goed dat de toekomst er niet zo rooskleurig uitziet gezien zijn leeftijd. Maar na een aantal maanden piekeren en janken en bespreken met mijn man moeten we toch concluderen: uiteindelijk is het maar haar. Deze opmerking komt misschien niet bij iedereen goed aan maar het is belangrijk dat we beseffen dat er ergere dingen zijn.
liesbethv is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2010, 15:56   #9
Midweekhippo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2010
Berichten: 5
Je hebt helemaal gelijk hoor liesbeth het is idd maar haar.
Mijn zoon is voor de rest kerngezond! En laten we eerlijk zijn, kijk om je heen....er lopen zat mannen rond met een kaal geschoren koppie.
We maken hier in huis wel eens grapjes erover....maar als je dan ergens bent waar ze hem niet kennen en mensen hun hoofd omdraaien om nog maar eens goed te kijken, dan borrelt het van binnen!
Ik heb laatst een herhaling gezien van Je zult het maar hebben van BNN. Daar vertelde een jonge vrouw over Alopecia. Als je de opmerkingen van mannen hoorden over haar kaalheid...om misselijk van te worden! Triest omschreef ze het...en dat is het ook ..heel triest dat mensen alleen maar naar die paar haren kijken die bij haar ontbraken! Want ze is een hele leuke en vlotte vrouw om te zien.
En eigenlijk zijn onze kids die de ziekte hebben enorme kanjers!
Midweekhippo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 13:16   #10
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ellen1980 Bekijk bericht
wat jammer....door 75 personen bekeken maar geen reacties
Beste Ellen,

Op de eerste plaats: hartelijk welkom op HaarWeb.

Ja, het is inderdaad jammer om te zien dat er niet erg veel reacties komen op discussies die onze leden starten in het Alopecia Forum. Ik ben erg benieuwd hoe dat komt, want dan kunnen wij er wellicht iets aan doen om dat te verbeteren.

Als iemand ideeën hierover heeft, laat het ons dan alsjeblieft horen!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2010, 17:21   #11
seloua5
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 3
Ik voel ook erg met je mee

Ik woon in Den haag en heb dus een dochter van 6(bijna 7 ) die AA heeft.

Over het algemeen ben ik best wel sterk, maar af en toe overvalt het me hoe oneerlijk het allemaal is. Het is zo moeilijk voor een meisje opm AA te hebben, vooral de pubertijd vrees ik..maar dat zien we dan wel. Ik ga daar niet nu al om huilen en me druk maken. one day at the time...

Mijn dochter is 6 en AA zal waarschijnlijk,deel uit gaan maken van haar leven. De medische wetenschap heb ik al opgegeven. Kwestie van ermee leren leven en sterk voor haar zijn. succes!!
seloua5 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
hallo weer een nieuw lid erbij bassline AA - Algemeen 3 7 april 2004 20:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.