Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 november 2021, 16:21   #1
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Thumbs up Sapphire - FUE - 2700 Grafts - Omorfy Haarkliniek te Bunnik

Inleiding

Ik heb op donderdag 28-10-21 een haartransplantatie laten uitvoeren bij en door Omorfy Haarkliniek in Bunnik. Voordat ik besloot een dergelijke behandeling te ondergaan, heb ik veel gelezen en gezien. Helaas miste ik onafhankelijke ervaringen en vaak kom je dan terecht op de websites van de klinieken zelf. Ik vind dat niet helemaal objectief. Bovendien lees je vaak alleen maar wat wel / niet goed gaat en ik miste echt een beetje storytelling. Bij het schrijven van deze ervaring, heb ik rekening gehouden met zaken waar ik zelf tegenaan liep en wat ik mistte bij de meeste reviews en ervaringen.

Ik ben pas een week geleden geweest, dus dit is nog niet het definitieve verslag. Zodra er iets noemenswaardig gebeurt, dan vul ik dit aan. Waar mogelijk met foto’s.

Mijn indruk tot nu toe, is zeer goed en ik ben erg tevreden!!

Stukje geschiedenis
Al sinds ik een jaar een of 25 ben (ik ben nu 41) was ik aan het overwegen een haartransplantatie te doen vanwege een terugtrekkende haargrens en bijbehorende inhammen + kruin (het welbekende keppeltje). Ik denk dat ik door proces ben doorgegaan die voor veel mannen die er over nadenken herkenbaar is. Nu ik de behandeling daadwerkelijk heb gehad, kan ik ook die ervaring met jullie delen. Ik neem deze moeite omdat het mij een onwijs goed gevoel geeft, dat ik vanaf nu dan eindelijk weer een stevige en mooie haarlijn heb en ook geen keppeltje meer! Dat gevoel is heerlijk en wens ik iedereen toe.

De reden dat ik zo lang heb gewacht
Ik heb zo lang gewacht, omdat ik destijds nog niet zo goed wist of ik nog kaler zou worden. Bovendien moet je er mentaal ook wel aan toe zijn. Het is immers best een serieuze aangelegenheid. Je moet natuurlijk ook de financiële middelen hebben. Beide waren nu het geval en de behandeling is dan ook geweest op 28-10-2021 bij Omorfy Haarkliniek in Bunnik.

Intake
Ik heb destijds veel onderzoek gedaan naar de verschillende klinieken, want er zijn er telbare. Uiteindelijk ben ik op gesprek gegaan bij Omorfy en heb mij daar laten vertellen wat de mogelijkheden zijn, op welke manier en wat de kosten zijn. Ik had het gesprek met Wilssany Franse, toevallig ook één van de eigenaren. Dat gesprek was prettig en verhelderend. Er wordt uitgebreid besproken wat mogelijk is. Denk aan onderwerpen als: toelichten werkwijze, aantal grafts, haarlijn zetten op je hoofd (dat is leuk en krijg je een goed beeld van hoe het kan gaan worden). Tip: Maak hier een foto van want dit ga je nog vaak terug willen zien of gebruiken om te laten zien aan vrienden of familie. Wil je een haarbesparende transplantatie (zodat je niet geschoren hoeft te worden) of ben je bijvoorbeeld bang bent voor naalden; ze kunnen namelijk naaldloos verdoven!

Er komt ontzettend veel informatie op je af en er worden, als je toestemming geeft, ook alvast foto’s gemaakt. Na het bespreken van mijn wensen en de mogelijkheden die zij daar tegenover zetten, zijn we tot de conclusie gekomen dat ik met 2500 grafts geholpen ben. Ik kreeg ter plekke een prijsopgave en die werd netjes in een offerte gegoten. Wilssany gaf mij een mapje met daarin alles wat we hebben besproken (je hoeft dus niet alles te onthouden, wel zo prettig) in een mapje mee naar huis kreeg en na 3 dagen zou zij bellen...

… 3 dagen later
TRINGGGGGG… De telefoon gaat! Het is Wilssany, ik herken het nummer. Super spannend, want dit was het telefoontje waar ik op zat te wachten. Inmiddels had ik besloten dat ik met Omorfy in zee ga! Ik heb zeer veel vertrouwen gekregen in de kliniek. Niet alleen omdat ze een “goed verhaal” hadden, maar ook omdat ik mij gewoon zeer welkom voelde. Ze nemen alle tijd voor je, hebben op al jouw vragen antwoord, stellen je gerust en bovendien oogt alles gewoon erg ontspannen. Het was eigenlijk ook gewoon heel gezellig. Ik ben een gevoelsmens en dat soort dingen vind ik gewoon ontzettend belangrijk. Als ik geen klik heb met je, dan ga ik ook niet in zee met je. Goed, de afspraak gepland (ik moest vanwege timing van mijzelf nog even 2 maanden wachten) en het ongeduldig wachten is begonnen.

Exact een week van te voren
Word je gebeld door iemand van de kliniek en die neemt nog even de “do’s and dont’s” met je door. Denk hierbij aan de spelregels rondom alcohol en cafeïne gebruik. Hoe meer je deze regels naleeft, des te beter de resultaten. E.e.a. heeft met bloeden tijdens de behandeling te maken. Bloed wil je zoveel mogelijk vermijden en dat kan je op deze manier in de hand werken. Het heeft mij veel zoden aan de dijk gezet door geen alcohol / koffie te drinken van te voren.

D-Day
Wekkertje om 06:00 uur want we moesten om 07:30 in Bunnik zijn. Eenmaal aangekomen drink je even een kop thee (nog steeds geen koffie) of water en ga je al snel richting behandelkamer. Het gaat na al die tijd nu dan eindelijk gebeuren! De arts die altijd aanwezig is, tekent nog een keer de nieuwe haargrens af. Uiteraard in overleg met jou, want eenmaal besloten is er, in principe, geen weg meer terug. Dit gaat echter heel soepel, want dit is al gedaan bij de intake en komt dus niet als een verrassing.

Als dit gedaan is, de foto’s zijn gemaakt en je nog even snel naar de WC bent geweest, dan gaat het écht beginnen. Eerst scheren, dan op je buik, en verdoven maar!!! Ik kan hier heel eerlijk over zijn; dit (verdoving) is heel naar en heel pijnlijk. De eerst paar prikken doen gewoon zeer, dus stel je daarop in. Binnen enkele minuten begint te de verdoving te werken en voel je echt totaal niets meer. Dan gaat het “oogsten” beginnen. Terwijl je op je buik ligt, worden (terwijl je lekker ontspannen naar een muziekje luistert) de crafts uit het donorgebied gehaald. In mijn geval 2700 grafts. Ik denk dat ze hier een uur of 4 mee bezig zijn geweest. Nogmaals; je voelt niets en dit stelt ondanks het aantal uur dat het in beslag neemt, niet zoveel voor. Ik heb zelfs een dutje kunnen doen (bizar, als ik er aan denk).

Ondertussen wordt er ook bloed afgenomen voor een PRP behandeling. Ik krijg er in totaal 4 en heb de eerste dus gekregen. In februari ontvang ik de tweede. Wil je weten wat een PRP behandeling precies is, dat kun je op hun website bekijken https://omorfy.nl/haartransplantatie/prp-behandelingen/

Na een uur of 4, in mijn geval dus, zijn ze klaar met oogsten en is het tijd voor: LUNCH!!! Van te voren geef je door wat je wenst te eten en alles staat keurig netjes klaar. Na de pauze van ongeveer een 45 minuutjes, wordt het tijd om de grafts in het ontvangstgebied te plaatsen! Voordat dit gebeurt, wordt het ontvangstgebied verdoofd en JA, ook die zijn pijnlijk. Eenmaal verdoofd, komt de aanwezig arts de “gaatjes” maken in het ontvangstgebied en de haartechnicus komt jouw geoogste crafts weer inplanten. Dit gebeurt allemaal terwijl je op je rug ligt en lekker Netflix gaat kijken. Ik heb dit zelf niet echt gedaan (ik had mijn aandacht daar niet voor), maar ik heb lekker een beetje op mijn telefoon zitten internetten e.d. Tip; maak een gezellig praatje met de dames en de tijd vliegt voorbij!!

In mijn geval was ik zo rond 17:15 klaar en ik moet zeggen, dan ben je er ook wel klaar mee hoor. Hoe relaxed alles ook gaat gedurende de dag, ik was blij dat het er op zat. Het is best intens. Zodra je van de behandelkamer komt, krijg je een kop koffie (en die smaakt echt goed, kan ik je zeggen) en word je verteld hoe je de nazorg het beste kan insteken. Tip; schrijf mee. Na deze dag was mijn scherpte er wel af. Met medicijnen, zalfjes én speciaal nekkussentje mag je naar huis. Let op dat je niet aan je hoofd komt en dat je jouw hoofd niet stoot!! Overdreven opletten hielp mij echt. Ga ook niet zelf rijden, is mijn sterke advies. Je bent gewoon niet helemaal scherp meer.

De eerste 3 dagen
Ik maakte mij zorgen dat ik niet zou kunnen slapen met het nekkussentje. Ik moet zeggen, het is mij alles meegevallen. Ik had nagenoeg geen pijn en dat vond ik echt bizar. Je hoofd heeft behoorlijk wat korstjes en wellicht ook wat opgezwollen, maar qua pijn heb ik nagenoeg geen last gehad. Je merkt wel dat je hoofd door de dagen heen steeds gevoeliger wordt in de zin van; je voelt dat je huid aan het herstellen is. Bereid je voor op jeuk en onderschat dit niet. Je hoort weleens: Jeuk is erger dan pijn. Ik denk dat ik het hiermee eens ben. Hangt natuurlijk ook af wat voor pijn, maar even om aan te geven dat ik erge jeukaanvallen had. Hier ontkom je denk ik niet aan. Je mag in ieder geval absoluut niet aan je hoofd komen. Op de 3e dag ga je terug naar de kliniek en dan wordt je donorgebied gewassen. Dat is heerlijk en dat mag (moet) je vanaf dan 2x per dag doen. Lekker schrobben! Aan het begin spannend, na een paar keer, draai je daar je hand niet voor om.

Dag 4 – 7
Hier gebeurt vrij weinig. Je ziet wel dat je huid tot rust komt. Ik kon persoonlijk niet wachten tot dag 7; wasdag!

Dag 7
Eindelijk! Je hoofd wordt HELEMAAL gewassen. Dat is ontzettend lekker en een beetje gevoelig in mijn geval. Je komt in ieder geval als herboren uit de stoel en het idee dat je niet meer zo op hoef te letten en lekker overal mag aankomen, dat is echt heel prettig. Het is ook heel cool om te zien hoe je haar(lijn) is geworden en hoe het er straks (ongeveer) gaat uitzien. Van een afstandje zie je bijna geen overgang en dat is echt verbluffend (nu al).

Dag 8 – heden
[Wordt aangevuld]
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-11-05 at 16.16.58 (2).jpg‎ (144,9 KB, 552x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-11-05 at 16.16.58.jpg‎ (140,8 KB, 433x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-11-05 at 16.16.59.jpg‎ (142,7 KB, 357x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-11-05 at 16.16.59 (1).jpg‎ (149,3 KB, 380x gelezen)

Laatst gewijzigd door Dutch_Baseline; 5 november 2021 om 18:04 Reden: Titel aangevuld
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2021, 16:24   #2
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Ik loop zo'n 2 weken voor op jou dus ik weet hoe klote die herstelfase is. Elke dag tel je af. Maar gelukkig ben je er bijna. Tip: ga vooral douchen dan zullen die korsten er straks sneller af vallen.
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2021, 19:18   #3
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Jaaaa, gaat ook goed hoor. Veel douchen inderdaad en Calendulan is mijn vriend! Heb vrijwel geen pijn gehad hoor, alleen de jeuk!! En tuurlijk, heus wel ongemak enzo, maar viel mij al met al 100% mee!

Hoeveel crafts had jij?
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2022, 20:15   #4
ZeroAim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Hoe is het eindresultaat geworden?
ZeroAim is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2022, 11:15   #5
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroAim Bekijk bericht
Hoe is het eindresultaat geworden?
Verbluffend! Heel blij mee. Ik plaats binnenkort wat foto's.
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2022, 19:07   #6
ZeroAim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Klinkt goed! Ik heb morgen mijn eerste consult daar voor een correctie.
Ben bij zantman geweest januari 2021, maar erg ontevreden!
Scheve haarlijn en veel te erg in een macdonnalds M-vorm getekend(alsnog dus inhammen). Ook een erg slechte dichtheid waardoor ik met droogshampo icm hairfor2 er iets van moet maken…
Heb goede hoop dat omorfy dit beter kan!
Ben benieuwd naar je eindfoto’s!
ZeroAim is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2022, 12:01   #7
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroAim Bekijk bericht
Klinkt goed! Ik heb morgen mijn eerste consult daar voor een correctie.
Ben bij zantman geweest januari 2021, maar erg ontevreden!
Scheve haarlijn en veel te erg in een macdonnalds M-vorm getekend(alsnog dus inhammen). Ook een erg slechte dichtheid waardoor ik met droogshampo icm hairfor2 er iets van moet maken…
Heb goede hoop dat omorfy dit beter kan!
Ben benieuwd naar je eindfoto’s!
Wat ontzettend vervelend joh! Ik ben in ieder geval erg tevreden over het resultaat! Goeie service en echt van hoog niveau allemaal.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal hoor, zoals jij, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Zie foto's. Kan je hier wat mee of wil je een andere hoek? :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220830_111533.jpg‎ (151,6 KB, 258x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220830_111536.jpg‎ (148,7 KB, 228x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220830_111542.jpg‎ (150,1 KB, 241x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor.JPG‎ (54,5 KB, 254x gelezen)
Bestandstype: jpg voor zij.JPG‎ (33,8 KB, 168x gelezen)

Laatst gewijzigd door Dutch_Baseline; 30 augustus 2022 om 12:07
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2022, 13:03   #8
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Baseline Bekijk bericht
Wat ontzettend vervelend joh! Ik ben in ieder geval erg tevreden over het resultaat! Goeie service en echt van hoog niveau allemaal.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal hoor, zoals jij, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Zie foto's. Kan je hier wat mee of wil je een andere hoek? :-)
graag wat foto's van de haarlijn
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2022, 15:17   #9
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2yonw3naht Bekijk bericht
graag wat foto's van de haarlijn
Dit is dus 10 maanden na de behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220830_151335.jpg‎ (149,1 KB, 324x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220830_151341.jpg‎ (152,1 KB, 306x gelezen)
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2022, 19:55   #10
ZeroAim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Ziet er erg mooi uit! Ik vermoed dat de prp elk kwartaal ook een flinke boost aan je haren heeft gegeven, klopt dat?
Ik heb nog een vraag over je kruin; hoeveel grafts hebben ze daar geplaatst?
Thanks voor het delen van je foto’s!
ZeroAim is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2022, 20:52   #11
Wg88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2019
Locatie: Hollandia
Berichten: 35
Geslacht:
Ziet er prima uit! Heb je ook nog foto’s van voor je behandeling met langer haar??
Bedankt!
Wg88 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2022, 11:34   #12
Xdawning
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2019
Berichten: 8
Geslacht:
Mooi resultaat, ziet er alleen nog erg rood uit. Trekt dit nog weg?
Xdawning is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2022, 12:12   #13
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeroAim Bekijk bericht
Ziet er erg mooi uit! Ik vermoed dat de prp elk kwartaal ook een flinke boost aan je haren heeft gegeven, klopt dat?
Ik heb nog een vraag over je kruin; hoeveel grafts hebben ze daar geplaatst?
Thanks voor het delen van je foto’s!
Ja dat klopt zeker! Vooral vanaf de 2e PRP behandeling (na ongeveer 2 tot 3 weken in mijn geval) ga je merken dat er wat verandert. Het wordt wat dikker of stugger. Heb ook het idee dat er dan gelijk allemaal stoppeltjes bijkomen (wat goed nieuws is natuurlijk, want die gaan groeien). Ook qua kleur lijkt het effect te hebben. Alsof je haar een iets vollere kleur krijgt. Dit laatste kan ook een soort placebo-effect zijn hoor.

Ik overweeg zelfs PRP te blijven nemen. Dat is niet noodzakelijk voor het herstel of iets dergelijks, maar je remt daarmee wel het verder kaal worden van gebieden waar geen transplantatie is gedaan. Maar dat terzijde.
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2022, 12:15   #14
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xdawning Bekijk bericht
Mooi resultaat, ziet er alleen nog erg rood uit. Trekt dit nog weg?
Dank voor je vraag! Ik denk dat dit door het lichtinval komt, want het is namelijk niet rood (meer). Zal binnenkort anders een andere foto plaatsen.

Aan het begin is het wel degelijk rood hoor! Maar dat is al zeker een maand of 5 geleden. Daarna zie je er niets meer van.
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2022, 12:18   #15
Dutch_Baseline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wg88 Bekijk bericht
Ziet er prima uit! Heb je ook nog foto’s van voor je behandeling met langer haar??
Bedankt!
Nou, dat helaas niet. Ik ben dus vanaf begin 20 kalende en sindsdien "gemillimeterd". Ik ben een paar maanden geleden na zo'n 20 jaar pas weer bij een kapper geweest.

Sorry!
Dutch_Baseline is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.