Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2005, 10:04   #1
roelofsen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 9
haaruitval bij kinderen

Hallo,
Ik heb een dochter van 3jaar met ernstig haaruitval.
eerst plekken nu dunt het in het geheel al aardig uit.
Wel komen er nieuwe haren.
Ik ben benieuwd of er meer mensen[kinderen]dit hebben.
roelofsen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 10:08   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hallo roelofsen,

Een kind van drie kan onmogelijk te maken hebben met alopecia androgenetica, omdat hierbij biologische processen een rol spelen die pas tijdens de puberteit in actie komen.

Alopecia areata daarentegen komt wel voor bij kinderen. Neem eens een kijkje in die rubriek, misschien heeft je kind daarmee te maken. Ben je al bij een arts geweest?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 10:18   #3
roelofsen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 9
haaruitval bij kinderen

Hallo,
Ben bij de dokter geweest en vertelde dat ze in maart de griep heeft gehad,
en dat dit een uitwerking is.
Maar het blijft uitvallen eerst inhammen tot aan de kruin en de achterkant.
En dat in drie dagen tijd nu dunt het heel langzaam uit.
Ben zelf kapster dus zie nog wel eens wat.
Maar niemand die echt duidelijk is zowel huisarts als dermatoloog.
Die heeft amper gekeken en ook niks meegegeven.
roelofsen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 10:34   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hallo Roelofsen,

Misschien is het een idee om opnieuw een afspraak te maken met een arts, en erop te wijzen dat er een kans is dat het alopecia areata is. Laat dat onderzoeken.

Wat ook zou kunnen is dat je kind te maken heeft met een gebrek aan bepaalde bouwstoffen van haar. Stress is ook een veelgehoorde oorzaak van haaruitval.

Haaruitval kan veel oorzaken hebben en vaak groeit het ook spontaan weer terug na verloop van tijd. Ik zou dus nog zeker niet paniekeren.

Maar ik zou me hier in ieder geval niet mee laten afschepen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 juni 2005 om 10:39
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 13:26   #5
roelofsen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 9
Hoi Tiuri,
Bedankt voor je reactie op mijn oproepje.
We moeten 1aug terug naar de dermatoloog.
Ik hoop gewoon dat het uitvallen stopt en als het te maken heeft met een infectie of virus wat gebeurd er dan.
Maar ik denk zelf dat het wel een vorm is van areata
En hoop dat ze niet helemaal kaal wordt.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 september 2007 om 15:54
roelofsen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 20:56   #6
R10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 1
haaruitval bij kinderen

Beste Roelofsen,
ook wij zijn geconfronteerd met extreme haaruitval bij onze dochter van 5 jaar. Haar prachtige bos is gedecimeerd en de gaten staan erin en dat binnen 2 weken. Je begrijpt dat we op zoek zijn naar alle aanknopingspunten die we kunnen vinden.
Hoe is het met jouw kindje? Hoe lang hield de uitval aan en zie je alweer herstel?
Jij zette je oproep in het voorjaar op deze site en ik hoop dat je al een eind uit de sores bent. ZOu je ons willen vertellen hoe het bij jullie is verlopen en heb je tips voor ons?
Bij voorbaat dank,

Robertien
R10 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 21:06   #7
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R10
Beste Roelofsen,
ook wij zijn geconfronteerd met extreme haaruitval bij onze dochter van 5 jaar. Haar prachtige bos is gedecimeerd en de gaten staan erin en dat binnen 2 weken. Je begrijpt dat we op zoek zijn naar alle aanknopingspunten die we kunnen vinden.
Hoe is het met jouw kindje? Hoe lang hield de uitval aan en zie je alweer herstel?
Jij zette je oproep in het voorjaar op deze site en ik hoop dat je al een eind uit de sores bent. ZOu je ons willen vertellen hoe het bij jullie is verlopen en heb je tips voor ons?
Bij voorbaat dank,

Robertien
Robertien,
Welkom op dit forum hopelijk vind je hier wat info en steun bij lotgenoten voor je kind en jezelf. Dit berichtje staat in de rubriek alopecia androgenetica hetgeen eigenlijk echt geen oorzaak kan zijn van de haaruitval bij jouw kind.
Op basis van je beschrijving lijkt het op alopecia aerata misschien kun je je bericht ook daar plaatsen zodat mensen met die haaraandoening je wat meer kunnen vertellen. Verder kun je in het haarwoordenboekje vrij veel informatie terugvinden over de div. vormen van haaruitval.
Wat ik persoonlijk zou doen is echt een bezoek aan een dermatoloog op korte termijn die gedegen onderzoek doet zodat je een goede diagnose kunt krijgt. .Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2006, 01:57   #8
Dreamcatcher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R10
Beste Roelofsen,
ook wij zijn geconfronteerd met extreme haaruitval bij onze dochter van 5 jaar. Haar prachtige bos is gedecimeerd en de gaten staan erin en dat binnen 2 weken. Je begrijpt dat we op zoek zijn naar alle aanknopingspunten die we kunnen vinden.
Hoe is het met jouw kindje? Hoe lang hield de uitval aan en zie je alweer herstel?
Jij zette je oproep in het voorjaar op deze site en ik hoop dat je al een eind uit de sores bent. ZOu je ons willen vertellen hoe het bij jullie is verlopen en heb je tips voor ons?
Bij voorbaat dank,

Robertien
U moet wel degelijk contact opnemen met uw huisarts. Deze weet er raad mee, en stuurt u dan ook gelijk door naar meest waarschijnlijk de dermatoloog. Van belang is om uit te sluiten dat het kind zelf niet de haren uit het hoofd trekt, want dit komt nogal eens voor en gezien de korte tijd (binnen twee weken zegt u zelf) moet men daar bedacht op zijn.
U geeft zelf aan dat er gaten aanwezig zijn, en dus de kaalheid evident aanwezig is op een bepaald plek. Dit is meestal sprake bij alopecia areata. Dit is niet erfelijk, maar kan zeer vervelend zijn. Behandeling bestaat meestal uit corticosteroiden (lokaal/topicaal) en stralingstherapie, alhoewel hiermee met mate moet worden omgegaan gezien de zware bijwerkingen op het hypofyse-bijnier as en de vernietiging van cellen door straling.Beide zijn overigens gericht op het stoppen van de ontstekingsreactie rond het haarwortel dat de oorzaak is van alopecia areata.
Dreamcatcher is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2008, 14:06   #9
brandy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2008
Berichten: 2
Loose Anagen Hair Syndrome

Hopelijk zet ik mijn berichtje goed neer.
Ben nu al een aantal dagen aan het zoeken naar info over ernstige haaruitval bij kinderen.
Bij onze dochter van 4 jaar is door de dermatoloog het Loose Anagen Hair Syndrome geconstateerd.Het haar valt heel erg uit omdat de haarzakjes het niet meer vast houden en je de haren dus gewoon los kan trekken.
Ze mag geen staartjes of vlechten in en we moeten het zo voorzichtig mogelijk behandelen.
En misschien was het goed om extra vitam. B te geven.
Bloed was ook onderzocht maar dat was allemaal goed.

Maar meer weten we dus niet ja dat het ooit weer terug komt maar dat kan zelfs duren tot d'r pubertijd.
Het komt veel voor bij kinderen met blond haar, nou onze dochter komt uit China en heeft zwart haar.
Het valt echt vreselijk uit en ik weet nu niet meer wat te doen.
Ze had prachtig lang haar maar dat is nu kort geknipt zodat het niet meer over haar rug schuurt en ook slaapt ze op een zijden kussensloop om zo min mogelijk te schuren.
En dat is het enige wat wij als advies kregen, meer kon hij niet doen.
Is er geen medicijn of shampoo om die haarzakjes weer zo te krijgen dat ze sluiten en de haartjes gaan vasthouden.
Want als het in dit tempo doorgaat verliest ze binnen een paar weken echt alles.
brandy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 21:47   #10
vinca32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 2
Smile

Hallo allemaal,,
wij hebben een dochter van 5 jaar en zijn ook al een tijdje bezig met haar haar bij onze dochter heeft het nooit echt gegroeid wat een van de kenmerken is van Loose Anagen Hair Syndrome je hoeft het niet te knippen het haar is niet mooi glansend maar dof en splijterig dooie punten en dun in februari dit jaar (2008) begon het ineens met plukken tegelijk uit te vallen tot kale plekken dus het beetje haar wat ze had is nog een met 3/4 vermindert.
wij zijn ook bij artsen geweest hebben het bloed laten testen op verschillende dingen en er word je ook eerst verteld dat het door de griep komt die in jan, geheerst heeft en de laatste keer kregen we te horen dat het dus Loose Anagen Hair Syndrome zou kunnen zijn want alle symtomen heeft zij er wel voor...
wij wassen met een speciale shampoo bij de kapper vandaan met een conditioner en dat zou moeten stimuleren om nieuwe haar zakjes aan te maken het is een shampo die speciaal is ontwikkelt voor haar uit val. mvg vinca
vinca32 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2008, 00:52   #11
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
haaruitval bij kinderen

Hallo Vinca,

Oplossingen kan ik je helaas niet geven ,maar ik kan je wel een link doorsturen met hulpmiddellen.
Nu de zomer begonnen is en de zon fel kan schijnen moet je de hoofdhuid tegen de zon beschermen.
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...039#post159039

Sterkte en groetjes,

Mama
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2008, 23:48   #12
vinca32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 2
Hallo mama,,
gelukkig kan ik mededelen dat het haar van mijn dochter stabiel is en zelfs weer een beetje gaat groeien!! het valt ook niet meer met plukken uit en zoals eerst. misschien komt het ook mede door de shampoo maar ik denk dat het gelukig voor haar gewoon een fase was waar ze door moest komen. hoop natuurlijk op een mooie bos met lang krullend haar voor mijn meisje want dat is wat ze graag wil (het is een echte eideltuit) gr vinca
vinca32 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 11:08   #13
Corriene
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2009
Berichten: 12
Iemand ervaring met haarwerk voor kind met AA?

Gisteren 09:33
Corriene

Bij ons dochtertje van 8 jaar is Alopecia Areata vastgesteld.
Vanaf februari 2008 begon het met kleine ovaal vormige plekken.
In juni begon het weer bij te groeien, maar in augustus viel het weer erg uit.
Het is het Ophiasis type. Heeft iemand ervaring daarmee?
Nu heeft ze van achteren en opzij heftig grote kale plekken.
We hebben in december een haarwerk voor haar op laten meten en besteld. Dat wordt met medicinale lijm op het hoofd geplakt.
Ons dochtertje is er nog niet aan toe omdat ze bang is dat ze het erg voelt zitten.
Wie heeft er ervaring met kinderen met 'vastgeplakt' haar.
Op het forum lees ik best wel wat negatieve reacties, zijn er ook positieve?
Het is een haarwerk dat eventueel over de hele schedel kan.
Maar omdat het haar bovenop (gelukkig) nog redelijk de kale plekken bedekt, kunnen er stukken 'uitgehaald' worden en op de kale plekken geplakt.
Wie kan ons iets meer vertellen?
Corriene is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.