Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2010, 17:52   #271
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Bedankt Fleurrr en Tinniemans, jullie zijn idd in deze donkere dagen het lichtend voorbeeld in onze strijd!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 10:22   #272
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke, Tienimans, Fleurr,

Voor de studenten is het inderdaad moeilijk om af te spreken tijdens de kerstperiode, ik wens jullie een goede en trekvrije blokperiode. Februari zou een betere periode zijn denk ik, misschien wel een winterpret bijeenkomst..
Bolleke, dat belet natuurlijk niet dat wij eens samen op stap gaan, tijdens oneven weken heb ik wel hier en daar wat vrij tijdens de week, op even weken ben ik aan de kust. Gent is nog niet helemaal in de ban van kerst, maar het komt wel na de Sint.
Bolleke, ik lees dat het alweer wat beter gaat met je ttm, heb je ontdekt waar de preciese oorzaak lag of was het een storm van oorzaken?
Nog een fijne zondag,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 20:14   #273
Puzzel
HaarWeb lid
 
Puzzel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 34
Hoi allemaal,

Sorry dat ik een tijd niet heb gereageerd, ik hoop dat het met allemaal goed gaat.
Ik was een tijd trekvrij en ben weer vollop bezig, al een paar weken. Ik word er zo moedeloos en down van....

Veel succes allemaal weer,

Puzzel
Puzzel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 18:00   #274
jutenjul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 11
@puzzel ; hou moed! ooit breekt er voor je een tijd aan dat het wel lukt! Probeer in het begin niet te hoge verwachtingen van jezelf te hebben (probeer bv. eerst om een hele ochtend niet te trekken ofzo....).

Hier gaat het buitengewoon goed. Vandaag naar de kapper geweest en ik heb weer een metamorfose gehad; van blond nu naar bruin. Ook heeft ze heel wat geknipt zodat er nu een modelletje inzit...JAJA na 4,5 jaar!! Woehoe...ben zo blij!
jutenjul is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 19:43   #275
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Tinniemans, proficiat! Niet enkel omdat je al zo lang trekvrij bent, maar ook omdat je nu eens écht aan jezelf begint te denken en dat je de TTM niet meer je leven laat bepalen! Doe zo voort.

Bolleke, miejefke, puzzel, jutenjul en anderen: Ik zie dat velen hard hun best doen, waardoor 't bij de meesten ook goed gaat. Hou die positieve spirit, zo komen jullie er wel!

Ikzelf ben nu 3 maanden en 1 dag trekvrij. Ik ben best trots, vooral omdat dat gevoel van schaamte steeds minder is! Wat tegenwoordig wel in mij omgaat is het kapper-dilemma, zou ik gaan, of toch nog niet? En zo ja, naar welke kapper dan? Tot nu toe ben ik er nog niet geraakt, de schrik dat ik moet uitleggen wat er met mijn haar is gebeurd is er nog steeds. Hopelijk kan ik me hier binnenkort toch eens toe zetten, dit zou pas een grote stap zijn!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 08:40   #276
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Wat goed dat het bij de meesten zo goed gaat, proficiat! Ik ben niet trekvrij, maar het zijn er slechts een paar per dag. En de kale plek die ik een tijd geleden gemaakt had, begint gelukkig weer dicht te groeien.

Maar met mij voor de rest, pffff! Ik ben de gevolgen van mijn medicatie flink zat. Iedere keer als ik afbouw, komt de ziekte terug dus dan moet de dosis weer omhoog... Ik voel mij rotslecht in mijn vel; 12 kilo op 4 maanden bijgekomen, mijn huid flinterdun geworden en die kon dat niet meer houden, daardoor van kop tot teen gescheurd ttz van borst tot t midden van mijn onderbeen sta ik dus vol met grote brede striemen... En de kilo's krijg ik er wel af als ik ooit van de medicatie afgeraak maar die striemen zijn voor het leven, al ben ik enigzins opgelucht dat ze op termijn minder zichtbaar gaan worden (nu zijn ze nog zo opvallend rood-paars). Verder nog steeds erg slecht slapen, overbehaard (nu overal op mijn lichaam, lijk wel een aap en waxen gaat niet door de dunne huid...), acne à volonté, verhoogde suiker, vocht vasthouden, vapeurs, cyclus verstoord en gewrichtspijn.

Ik heb ook cataract (staar) gekregen. Mijn zicht bedroeg daardoor 2/10 met beide ogen, mocht opnieuw niet meer autorijden... Twee weken geleden heb ik de eerste operatie ondergaan. Ze hebben rechts een kunstlens ingeplant, haal met dat oog nu terug 8/10 op afstand, wat een verschil!! Maar heb nu wel een leesbril nodig, is eigenlijk vervelend op het werk, zit bijna tegen mijn scherm aangeplakt.... Over een maand wordt het linkeroog geopereerd, al kan dat geen zo'n drastische verbetering opleveren want mijn netvlies daar is al beschadigd door de auto-immuunziekte. Bovendien ga ik ook nastaar ontwikkelen dus zit er nog een laseringreep om dat op te lossen aan te komen. Tot daar de voorlopige nevenwerkingen van de Medrol (cortisone) .

Van de Neoral, mijn vorige immunosuppressivum (medicatie die je immuunsysteem onderdrukt) kreeg ik hoge bloeddruk en tandvlees- en talgklierontstekingen. En een virale infectie die net zo vervelend voelde als griep... En het hielp niet eens voldoende aangezien het niet lukte om de cortisone succesvol af te bouwen. Dus ben ik nu een maand overgestapt naar methotrexaat. Ben benieuwd wat dit middel (dat o.a. zelfs ook tegen kanker wordt gegeven, maar dan natuurlijk in veel hogere dosis) teweeg gaat brengen... Ik mag zeker niet zwanger worden en moet alcohol zoveel mogelijk mijden want dit medicament is slecht voor de lever. En wie weet hoelang het nog duurt eer ik zonder kan... Zit ook nog altijd elke maand bij de huisarts om t bloed te checken nav de medicatie.

Ach ja, de dokter zei het al, zonder nevenwerkingen zijn er geen... Als ik nu eens een glazen bol had, die onzekerheid hoe lang die ellende nog gaat duren is bijna even erg als alle lichamelijke last...

Sorry voor mijn geklaag!!

Groetjes en succes nog

Laatst gewijzigd door jolien; 27 november 2010 om 08:54
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2010, 23:38   #277
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Meid meid, heb met je te doen... veel sterkte!!! XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2010, 16:29   #278
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Het is hier zo stilletjes!!! Hopelijk gaat het toch goed met iedereen..

Jolien, ook ik wil jou heel veel sterkte wensen!! Het klinkt voor mij allemaal zo vreemd... Heb hier nog nooit van gehoord en begrijp er eigenlijk ook niet veel van, ik hoop gewoon echt dat die ellende snel voorbij mag zijn!!! Want ik kan best wel begrijpen dat je hier stilaan genoeg van hebt en je helemaal niet zo goed in je vel voelt momenteel... Maar blijven hopen dat het in orde komt, ik duim voor jou!!

Hier is alles goed eigenlijk.. De voorbereidingen voor de examens gaan van start (nog even ontspannen deze week:p) en hopelijk lukt het mij ook om deze examenperiode door te komen zonder te trekken!! Nog een dikke maand volhouden en ik ben een jaartje trekvrij!!

Hoe gaat het met de rest??
Ik wil jullie allemaal alvast zeer fijne feestdagen wensen!! Geniet ervan he! xx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2011, 23:17   #279
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
hoi iedereen,
Eerst en vooral wil ik iedereen een gelukkig,gezond en trekvrij jaar wensen,

het is al even geleden dat ik nog eens iets neerschreef
met mij gaat het wat minder,de trekdrang is deze laatste maand erg,ik ben trg kaal achter mijn oren en op mijn kruin is er ook niet veel meer,
Ik ben begonnen ook de wondjes op mijn hoofd open te krabben,wat pijn doet.
ik ben sinds mijn vorige relatie (7maand terug) ondertussen 6kilo afgevallen (van 58kilo naar 52kilo voor 1m66 groot te zijn)=ongezond
Ik ben ook gestopt naar mijn psy te gaan,wat ik diep betreur.
de reden ervoor is omdat ik in februari naar frankrijk trek om daar te wonen en werken en zo ben ik ook dichter bij mijn nieuwe vriend,hopelijk wordt het wat.

mijn nieuwe voornemens voor het jaar 2011 zijn:
-minder trekken en krabben
-elke dag 10minuten ademhalings oefeningen doen
-4keer per week gaan joggen,voor de spanningen af te laten
-gezonder en gevarieerder eten,niet om af te vallen
-meer water drinken
-stoppen met nagelbijten
-sparen
-...

...dat is het ongeveer.

ik hoop dat jullie de moed en de wil zullen vinden om er mee te stoppen,
groetjes jartje
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 12:06   #280
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Jartje,

Jou moeilijke situatie was de oorzaak van je ttm verslechtering, in februari neem je een nieuwe start dat kan enorm positief zijn voor je ttm, geloof erin !
Veel succes.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 12:08   #281
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Jolien,

Hoe gaat het met jou? wij horen niet zo veel meer van jou, maar laat ons hopen dat "geen nieuws" "goed nieuws is".
Veel sterkte,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2011, 20:34   #282
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
lang niks laten horen

ik ben al mega lang niet op deze site geweest.
maar had toch weer is behoefte om te kletsen.
Ik zal me nog maar even snel voorstellen.
Ik ben Linda(31)drie dochters en ik trek mijn wimpers eruit.
Ik heb het trekje helaas van mijn moeder over genomen,daar benik nog al gevoelig voor(dingen overnemen helaas)
Ik zag het bij haar,en dacht....wat doet zij nou.ik was 15 denk ik,en toen was ik verslaafd.
vroeger deed ik het vooral voor de kick,het gevoel die het teweeg bracht.
nu doe ik het altijd in stress sitaties,ik kan er de klok op gelijk zetten,als ik me niet goed voel(zoals nu dus)hup dan gaat alles eruit,en terwijl 4 weken geleden alles er weer op zat.
ik haaaat het zo,ik heb juist onwijze mooie langer wimpers,en ben verslaafd aan mascara....maar ja die ligt nu onaangeroerd in de kast.
En ik heb ook nog is bdd,ik vind mezelf zo lelijk,en nu maak iik mezelf nog misvormder,ik denk altijd al dat iedereeen naar me kijkt omdat ik lelijk ben,nu ben ik ik helemaal afzichtelijk.
naja sorry voor me gezwets.
Ik ben het weer zo zat,dat het me niet lukt ze te laten groeien,maar het gevoel is te lekker,ik haaaat het.

gr van Lynn
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2011, 00:55   #283
xlauraak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 5
op meivakantie in 2009 ging ik bij een vakantievriendin de film 'alles is liefde' kijken samen met haar zusje en een vriendin van haar zusje.
ik zat heel de tijd aan mn wenkbrauwen, en ik volede wel dat ik eraan zat, maar tegelijk ook niet. het was heel raar
toen ik terugging naar mijn caravan, ging ik ook even mn tanden poetsen etc.
toen ik in de spiegel keek schrok ik me zo dood
ik had geen idee wat ik mezelf had aangedaan!
sinds toen bleef ik trekken, en op dit moment is het heel erg aan het worden. ik weet echt niet waarom ik het doe :S ik weet alleen als ik heel gestresst ben, dat het dan alleen maar erger wordt, net zoals nu zit ik in een toetsweek, en ik word helemaal gek!

voor die vakantie deed ik het in lichtere mate, en had ik mezelf makkelijk in controle, bij mn wimpers.. maar nu ook mn hoofdhuid en mn wenkbrauwen zijn op een paar haren na helemaal weg..
sinds twee maanden weet ik pas wat ik heb en ik wil dat het over is!
ik voel gewoon dat mn hoofd kriebelt, ik hoor nog nèt geen stemmetje in mn hoofd dat zegt; 'trek me dan, ik weet dat je het wilt'.

thuis hebben ze het wel gezien, vooral mn zus, die is kapster en let op dat soort dingen. ze komt wekelijks bij ons eten ( woont al op zichzelf) en ik moet iedere week weer hetzelfde verhaaltje aanhoren; ' stop nou is met dat trekken! wat doe je nou als je straks een vriendje hebt, en je wordt 's ochtends naast hem wakker, en hij ziet dat je geen wenkbrauwen hebt? '
dan moet ik me echt inhouden dat ik niet in huilen uitbarst
maar mn moeder denkt gewoon dat ik het zo epileer, en dat ik het niet zoveel moet epileren, omdat het niet mooi is

op school heeft maar 1 iemand iets gevraagd over mn wenkbrauwen, of ik ze tekende, voor de rest niemand..
maar elke dag weer zie ik mn vriendinnen naar mn wenkbrauwen kijken als ik met ze praat
ik zie hun blik van mijn ogen naar mn wenkbrauwen gaan, en weer terug.
ze denken dat ik het niet merk dat ze kijken, maar iedere keer krijg ik weer een pijnscheut door mn hart, en denk ik; waarom stop ik er niet gewoon mee!
maar mn vriendinnen durven er niet over te beginnen
en ik zwijg er ook over
het is zo moeilijk
ik bedenk me zo vaak hoe ik zou moeten beginnen met praten over dat er iets mis met me is
maar ik durf het echt niet en weet niet goed hoe ik moet beginnen
maar ik wil dat ik dit in controle krijg voordat het helemaal uit de hand loopt.

aan wie/hoe hebben jullie dit verteld aan de mensen in je omgeving?
of zwijg je er ook gewoon maar zo over, omdat je er gewoon zo facking erg voor schaamt, zoals ik.

sorry voor dit lange stuk, maar ik moest het even kwijt..

groetjes
een meisje dat net 16 geworden is..
xlauraak is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2011, 18:38   #284
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
Hoi xlauraak,
Hoe vertellen dat is de vraag?
Mijn psycholoog raadde mij aan om de term ttm of trichotillomanie niet te vermelden,omdat het u dan een eticket plakt van ziek,maar dat zijn we niet.
Dat moet je goed in je hoofd houden,we zijn NIET ziek of zot.
ttm is gewoon een gedagsprobleem waar je niet veel aan kunt doen.
Als ze u vragen wat er aan de hand is met je,antwoord je gewoon dat je je haar uittrekt,gewoon eerlijk zijn erover,het zal wat moed vergen,maar eens je vrienden en familie het weten zullen ze niet meer zo raar kijken,en zul jij je een stuk meer op je gemak voelen in hun bijzijn,en wie weet zul je dan niet zoveel meer trekken.
Je kunt hun vragen om u int oog te houden,moest je dan beginnen trekken zonder je het merkt,kunnen zij het u zeggen en kun je er dan direct ermee stoppen,het geheim is om het bewust te worden dat je aan het trekken bent,als je het merkt kan je stoppen.
hopelijk heb je er iets aan
vriendelijke groeten ,jartje
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2011, 21:42   #285
xlauraak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 5
jartje,

dankje voor je reactie
ik ga het proberen..
maar als het geen ziekte is, waarom bestaat er dan een naam voor en waarom kan je het dan niet gewoon afleren net zoals andere gedragsproblemen?

nog veel succes bij je nieuwe vriend in frankrijk, en hopelijk wordt dit een goed jaar!

liefs
xlauraak is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.