Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2003, 14:18   #1
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Opnieuw een tv-aanbod SBS6.

Hallo allemaal, eergisteren kreeg ik een telefoontje van SBS6 , nu voor het programma Ton.
Of ik wilde meewerken aan een profiel verhaal over TTM.
Ik heb in de eerste instantie gezegd, dat ze evt. een oproep op Haarweb konden zetten om mensen te vragen om mee te werken, maar ze zeiden gelijk, nee, wij willen jou omdat je er zo open over durft te praten.

Okee dan!!
Ik heb gezegd dat ik mee wil werken.
Nu hebben ze me de volgende vraag gesteld: of ik ook zonder pruik op tv wilde verschijnen, zodat mensen de ernst van het probleem TTM inzien.
Want als ik zou vertellen over mijn leven met ttm, dan zou het zien van de gevolgen het verhaal beter vertellen (verkopen).
Vanmiddag bellen ze me om te vragen wat ik doe.
Maar helaas voor hun, maar het is mijn koppie wat op tv gaat, en aangezien ik de laatste tijd een aantal keren heb geplukt, zie ik er niet zo fraai uit als een paar maanden terug.
Dus ik ga er niet in mee.
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Ze kunnen evt. net als in het filmpje van Hart van Nederland een foto nemen van iemand met een kaal hoofd of kale plekken.
Dat heb ik ze ook gezegd, maar of ze er mee accoord gaan....
Ben benieuwd of ze nu het verhaal nog willen doen.
Zoja, dan komen ze heel binnenkort een dag thuis bij mij filmen, en evt. wat familie aan bod komen.
Maar goed, ik moet het nu nog zien, ik zou het jammer vinden als het niet doorgaat, want zij willen nu hele andere dingen aan bod laten komen dan toen in het andere programma.

Zijn er onder jullie mensen bij die evt. een foto van zichzelf willen laten maken om in het filmpje te gebruiken?
Ik weet het...het is heel erg veel gevraagd....

Okee, tot zover, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2003, 19:17   #2
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Monique3!

Ik zou hetzelfde doen als jij !!
Heb even zitten nadenken over je oproepje......ik wil zo graag van mijn TTM verlost zijn en denk nu steeds : Hoe opener ik erover ben, hoe beter voor mij... laat het masker vallen , laat zien wie je echt bent ...
Eventueel zou ik wel bereid zijn om mee te werken.....oeps !....
maar dan alleen voor een foto , het liefst zo kort mogelijk in beeld
natuurlijk...3 sec. ofzo? , alleen een close-up van mijn ogen en omstreken ,zodat ik niet ECHT herkenbaar ben ...??
Ik wil ook wel vragen beantwoorden , maar dan MET mijn
camouflage !!
Het is goed dat er wat meer aandacht voor TTM komt , het is nog zo'n onbegrijpelijk iets voor buitenstaanders ...en voor onszelf natuurlijk !
Alvast veel sterkte met het vervolg op dit verhaal !!
Liefs Ellis !!!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2003, 20:25   #3
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo Monique,
Ik heb even geaarzeld of ik je wel zou schrijven, maar ik doe het toch, ondanks dat ik niet op het TTM-forum "thuishoor". Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik ook meegwerkt aan het programma "Ton"'. Er was toen een item over hirsutisme. Het heeft mij heel veel goed gedaan, ook al was het voor mezelf een drempel van jewelste... De mensen van de redactie begeleiden je en zullen er alles aan doen om je op je gemak te stellen. Bovendien kun je -binnen redelijke grenzen- zelf aangeven wat ze wel en niet laten zien.
Ik ben beniewd naar je besluit. In ieder geval succes!
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2003, 14:17   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Monique

Ik kan je beslissing heel goed voorstellen. Gezien de situatie er nu voorstaat. Het verhaal kan toch ook met pruik verteld worden??? met daarbij beeldmatriaal en...... misschien is er onder ons iemand???????? die het wel aan durft?? Ikke niet!!!
Denk er nog maar eens rustig over na.

Wendy, ik vind het juist goed dat je reageert en verteld wat jou ervaring is geweest. Mensen als jij mogen/horen op de TTM site hoor, we kunnen misschien allemaal iets voor elkaar betekenen, toch? We weten allemaal hoe het is om een probleem met HAAR te hebben. Bedankt en volgens mij heb ik die aflevering bij Ton gezien en dacht toen ook: het zou mooi zijn als ons onderwerp TTM ook nog eens erin komt en.....wie weet??
Groeten allemaal Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2003, 17:53   #5
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink mij mogen ze hebben...

Dag Monique en anderen,

Tja, zoals ik schreef, mij mogen ze hebben...
Ik bedoel, ik wil gerust mijn 'hoofd uitlenen' voor TV. Heb het net vorige week gedaan en nu is er geen weg meer terug. Ik ben natuurlijk niet helemaal kaal, maar je kan op sommige plaatsen nog heel goed de aangebrachte schade opmerken. Ik denk trouwens dat ik nooit meer een volle haarbos zal hebben. Maar dààr gaat het mij niet om. Dat is absoluut niet mijn streefdoel.
Ik wil gelukkig en tevreden zijn met de overwonnen kracht. Ik heb geen trances meer, hooguit af en toe een moeilijke dag of een moeilijk moment. Ik weet dat TTM voor altijd bij mij zal blijven, vroeger als een vijand, nu als een vriend...
TTM geeft me zoveel goede raad, zegt me wanneer ik grenzen overschrijdt en geeft me duidelijk aan wanneer het tijd wordt om 'goed voor mezelf te zorgen'...
Ze hebben vorige week een opname gemaakt bij de kapper, wanneer het water over mijn hoofd vloeit, dus daar zie je de hoofdhuid door natuurlijk. Maakt me echt niets meer uit, ik denk dat ik nu wel de schaamte overwonnen heb. Ik heb geen schuld aan TTM, dus hoef ik me ook niet als dusdanig te gedragen.
Hoe kunnen we mensen verwijten dat ze ons niet begrijpen als we ons nooit zullen laten begrijpen?
Laat ons naar buiten komen met ons probleem, we hoeven die schaamte niet langer te dragen. Hoe meer ik nu mijn TTM deel met andere mensen hoe meer begrip en steun ik krijg... dat is toch mooi!
MAAR... ik wil niemand hier forceren, iedereen moet haar eigen proces volgen. Ik ben zelf dertig jaar gebukt gegaan onder de meest zelfvernietigende gevoelens, dus ik begrijp... ik begrijp als geen ander. Wie er niet aan toe is, moet het niet doen. Alleen wil ik dat iedereen voor zichzelf heel goed nadenkt over het thema 'schuld en schaamte'... als je die dingen kan verwerken, dan ben je op heel goede weg!
Succes!!!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2003, 09:09   #6
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
Thumbs up count me in

Ik wil wel mee doen hoor.

Op het ogenblik ben ik een goed voorbeeld van hoe het fout kan gaan.

Ik heb er geen problemen mee om er zo mee op de tv te gaan.

Laat het maar even horen.

Geweldig dat je dit weer doet Monique!!

Succes, Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2003, 11:11   #7
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi Monique

Ik snap best dat je niet zonder pruik op tv wil. Zelf worstel ik er ook enorm mee. Ze willen, zoals dat programma in Engeland, iemand die het volledig laat zien. Op tv willen ze laten zien waarover ze spreken.

Mijn moeder zei het gisteren nog. We waren in een winkel en achter de kassa stond iemand met haaruitval.. Ze had bruin haar en was bovenop kaal aan het worden. Ik zag het duidelijk dat het geen ttm was maar mijn moeder niet. Ik heb haar uitgelegd dat je bij ons stukjes ziet teruggroeien en dat er dan allemaal kleine stukjes tussen moeten zitten. Het verschil is voor mij duidelijk, voor haar echter niet. Dat is wat die tv-makers willen aantonen.

Misschien is Ernestina de beste oplossing. Ernestina, jij maakt er toch niet echt een probleem van om met ttm buiten te komen. Jij verbergt het ook niet. Hierbij zien ze dat het ook niet alleen bovenop het hoofd is maar ook gewoon langs de zijkant. Dit is bij mensen met kaalheid weinig het geval. Plus vind ik dat het er bij jou niets slecht uitziet. Jij bent al mooi blond om mee te beginnen (valt minder op).

Succes met de opnames..
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2003, 15:38   #8
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Erna en de anderen.

Hoi allemaal, SBS6 heeft me vanmiddag terug gebeld, terwijl ze dat vrijdag al zouden doen, maar goed....
Ik heb ze gezegd dat ik niet zonder pruik op tv wilde komen, maar ik heb ze wel verteld dat er iemand is die dat wel zou willen doen....Ernestina dus.

Ja Ernestina, ik heb jouw naam laten vallen, en ik heb je dan ook een mailtje gestuurd, en SBS6 heb ik gezegd dat ik hun nummer aan jou door zou geven, dus bij deze.....

Het is nu aan jou of je er iets mee wil doen, dus heel veel succes ermee!!!

Hou ons op de hoogte als je wilt?

sterkte, Monique3 xxx.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2003, 15:52   #9
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Ik ben dit vergeten....

Bedankt voor jullie reacties, ttm-ers en niet-ttmers.
Fijn om te lezen dat ik begrepen word.
Dat is heel fijn, zeker voor een ttm-er....
Maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

bedankt meiden, liefs van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2003, 08:15   #10
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
SBS6 op de koffie

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik 2 meiden van de redactie op de koffie gehad. Wij hebben een en ander doorgesproken en zij zien het in principe wel voor zich hoe het dan moet. Waarschijnlijk willen zij Monique ook uitnodigen om haar ook aan het woord te laten.

Zij zullen het idee nu gaan doorspreken met Ton en als het goed is, nemen zij weer contact met mij op wanneer de opnamen zullen plaatsvinden.

Het viel mij enorm mee om er met twee wildvreemden over te praten. Ik denk omdat zij al van tevoren wisten over ttm. Dat maakt het al makkelijker om erover te praten, vond ik.
Normaal als ik het aan vreemden vertel, is het onderwerp totaal nieuw voor ze en dat 'probleem' had ik nu niet.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2003, 13:42   #11
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Goed van je Ernestina.

Hoi Ernestina, goed zeg, dat je mee wil meewerken aan het programma.
Ik kijk ervan op dat ze mij evt. ook nog erbij willen betrekken, dat vind ik goed dus mocht het zo zijn dan hoor ik het wel.
Maar ik blijf wel bij mijn standpunt, ik laat mezelf niet zonder haarwerk zien, dat is TE confronterend voor mij op het moment.
Hoe staat jouw familie t.o.v van jouw tv-optreden als ik vragen mag?

Nou Ernestina, zet hem op, ik hoop dat dit een doorbraak voor jou zal zijn zodat je plukvrij kan worden.
Veel succes, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2003, 21:09   #12
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Ja he , toppie!

Goed dat je dit gaat doen, goed voor ons TTM-ers........weg uit die taboe sfeer. Steeds een beetje meer bekendheid. IUk wens je veel succes en we horen verder wel.
Zet 'm op!
groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2003, 00:33   #13
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Hoi allemaal,

Ik ben een al poosje niet meer actief op het haarweb maar lees om de paar dagen alle berichtjes. Ik ben erg blij dat er weer aandacht besteed wordt op tv. Ik kan jou goed begrijpen Monique, ik heb er over nagedacht en zou het ook niet durven zo zonder pruik. Het stoere type in mij zei meteen ja hoor, ik zou dat wel durven, maar het andere, meer introverte type zei meteen NEE!!! IEKSSSS! Ik vind het dus erg knap dat jij het aandurft, Ernestina. Ik wens je erg veel succes en laten jullie nog weten wanneer het uitgezonden wordt?

Liefs,
Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.