Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2003, 23:16   #1
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
duta...............

Hoi allemaal,

ik heb vandaag met de fabrikant gesproken van duta, ofwel Avodart(0,5 mg duta).

Ik durf het niet aan om het te gaan slikken omdat er nog niets bekend is van het medicijn voor haaruitval. Voor prostaatklachten is het al op de markt, maar niet tegen haaruitval. Avodart lijkt sterk in zijn werking op fina, alleen dan moet je het vergelijken met de werking van proscar(dus fina 5mg). Avodart is niet te delen in 4en of 5en zoals proscar, omdat het een capsule is met vloeibare inhoud.

Dus je moet wel durven om het te gaan slikken..........Echter, het zou de zelfde bijwerkingen kunnen hebben.

Ik zou het ook graag gaan slikken maar durf het (nog) niet aan. Ze zijn begonnen met studies in Europese landen, alleen dat duurt minimaal 2-3 jaren voor er iets zinnigs over te zeggen is.


Ik hoor graag jullie reacties over duta!


Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2003, 00:29   #2
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Ik ben even voorzichtig als jij Jorn, dus ik neem ook nog geen duta.
Maar om heel eerlijk te zijn, denk ik dat de risico's wel mee zullen vallen. Bv de erectie problemen waren bij de officiele tests 7%, maar de controle groep was dat ook 4%, dus dat scheelt niet zo vreselijk veel. Het blijft maar een klein deel. Daarbij bestond die testgroep uit mannen van 40-90 met prostaat hypertrofie en ik denk dat die al veel hogere kansen hebben op dat soort klachten als wij.
Het gevaar van de duta concentraties in het sperma voor de foetus is in het hoogst gemeten geval nog onder de hoeveelheid waarbij er minimale kans is op effect, waardoor ze dit 'probleem' niet eens meer in de bijsluiter hebben gezet.
Kortom: Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Nederland test nu eenmaal altijd 10 jaar langer als de rest van de wereld. Zo is fina nog geen jaar geregistreerd, terwijl het in amerika al rond '92 op de markt is gekomen. Dus als we daarop moeten gaan wachten, is het voor ons allemaal al te laat vrees ik.
Dus ik denk dat ik over een paar maanden, als mijn fina voorraad op is, toch maar aan de duta ga. Ik denk dat dat de komende jaren het beste middel zal zijn om er iets aan te doen, want andere medicijnen/technieken zullen nog veel later komen.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2003, 10:51   #3
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Heej Docter,

Ter info:
De fabrikant is niet MSD. Bovendien blokt Duta veel meer DHT in de hoofdhuid dan Fina. Kun jij je bevindingen onderbouwen?

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2003, 11:37   #4
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Heej Allesandro,

Ben je nu overgestapt op Duta of blijf je toch bij Fina?

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2003, 13:33   #5
Frans K
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2003
Berichten: 179
volgens mij kun je dutasteride ook 1 x in de 4 dagen slikken (werking dan gelijk aan 0,125 mg, neem ik aan)

de werking van 0,125 mg dutasteride is nog groter dan 5 mg finasteride,

0,5 mg dutasteride zit daar dus weer boven, zie ook www.dutasteride.com / www.dutasteride.cc

op dit moment is dutasteride het beste wat er op de markt is, om haaruitval tegen te gaan, en hergroei en dikker haar te realiseren. Dat men het nog niet promoot als haargroeimiddel is logisch omdat dat nog niet mag, het middel is alleen goed gekeurd voor prostaat klachten.

Maar , waar denk jij Jorn, dat ze meer mee verdienen, dutasteride als haargroeimiddel of prostaat problemen.

Juist ja,
Frans K is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2003, 17:02   #6
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Ik ben nog bezig met Fina en minoxidil. Ik ben niet echt tevreden met wat ik nu gebruik, mn het hele gedoe met de minoxidil vind ik echt een ramp. Als je net je haren hebt gewassen smeer je dat smerige spul er juist is en loop je minimaal 4 uur met dat witte poeder op je kop rond en dan mag het niet gaan regenen en ik ga er altijd maar vanuit dat sporten (zweten) in principe ook niet mag tijdens die 4 uur.
Als je dan het resultaat in combinatie met fina ziet (en het totale prijskaartje), ben ik vrij teleurgesteld.
Probleem is alleen dat de berichten over duta, zoals ook weer in deze topic zo wisselend zijn, dat ik nog steeds de stap niet aan durf. Ik wil ook eens gaan kijken wat de bewijzen van SP nu zijn. Want anders is dat ook een optie.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2003, 17:07   #7
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Allesandro, ook al ben ik met positieve resultaten aan de duta. Wacht nog eventjes... 6-Bap schijnt toch wel degelijk een goed middel te zijn tegen haaruitval... Het enige vreemde is eigenlijk dat dit middel i.t.t. fina en zéker duta... heel erg stilletjes de markt is opgeslopen...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.