Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 oktober 2004, 14:19   #16
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
ja klopt dat had ik vorige keer ook gekregen, dat is een soort zalf toch? Dat heeft bij mij denk k niet echt geholpen, btje vreemd spulletje is dat. Maar kan misschien bij iemand anders wonderen doen!
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 15:14   #17
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Mcsnip, ben jij ook bekent met de Betamethason? Die had ik van mijn huisarts voorgeschreven gekregen maar moet ermee stoppen van de dermatoloog, hij zegt dat er teveel alcohol in zit. Terwijl dit me juist zo goed hielp tegen de jeuk!

Weet je soms kan ik ook zo snel van dingen afschrikken. In die zin dat als ik na een paar dagen gebruik van een bepaald produkt merk dat mijn haaruitval toeneemt dan wil ik het niet mee gebruiken en ben er dan bijna zeker van dat het door het produkt komt. Volgens de dermatoloog is dat niet mogelijk doordat het een proces is en dus langer duurt dan een paar dagen.

Weet je wat ik maak daar een aparte thread van! Ik hoop op een reactie van je!
Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 16:31   #18
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Nope ben niet bekend met dat middeltje. Maar ik vind wel dat je iets de kans moet geven, in de meeste gevallen kan je niet in een paar dagen oordelen of iets wel of niet werkt. Haaruitval kan aan verschillende dingen liggen, evt. stress, temperatuursveranderingen ed. daardoor kan je niet direct zeggen of een shampoo leidt tot meer haaruitval. En al gebeld naar je dermatoloog?
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 16:50   #19
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
nee, ik was te laat ze waren tot drie uur bereikbaar. Maar ik mag tot maandag toch mijn haar niet wassen omdat ze dan een pluktest gaan doen. Maar ik ben zo bang voor de pluktest dat ik niet weet of ik dit wel wil laten doen. Ik bedoel is dit dan echt noodzakelijk? Ik kan hem zo ook wel zeggen dat ik overal haren verlies zowel bovenop als onder en gezien de haaruitval daar kan hij toch ook wel het antwoord uit concluderen i.v.b met haren in de rustfase etc? Of zie ik iets over het hoofd?
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 17:18   #20
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Dermatologen stellen niet zo snel conclusies vast, maar na maandag zal je veel meer weten! Succes iig!

groetjes Mcsnip
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2004, 20:03   #21
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi allemaal,

Ik heb een extreem gevoelige hoofdhuid, rood en als ik er op druk dan lijkt het alsof ik mijn hoofd heb gestoten.
Omdat ik sebboroe heb moet ik het binnenkort gaan wassen met een zeer sterk middeltje waar ik nogal huiverig voor ben vanwege mijn gevoelige hoofdhuid.

Mijn vraag:
komt deze pijn door de seborroe en moet de pijn minder worden door gebruik van een speciale shampoo?

Of doet het pijn door overgevoeligheid en word deze alleen maar erger als ik het te agressief was? Ondanks mijn seborroe?

Groetjes
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2005, 20:37   #22
Krielie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 14
Hoe is dit afgelopen?

Hallo,

Hoe is dit eigenlijk afgelopen?

Wie laat me dat weten? Waarom: omdat ik het herken, en geinteresseerd ben.

Groetjes
Krielie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 11:55   #23
brandonvts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 16
Ik heb sinds aantal jaren seborrhoisch eczeem. De beste manier om dit te behandelen is om de volgende shampoo te gebruiken SELSUN. Deze shampoo gebruik ik nu zn anderhalve jaar en geen last meer van eczeem op mijn hoofdhuid. Bij mij ging het ook gepaard met haarverlies dat is ook gestopt. Aantal maanden geleden had ik tijdje geen SELSUN gebruikt kreeg het eczeem gelijk terug en ook waren er weer flink wat harenuitgevallen. Langzaam aan begint het haar nu weer wat dikker te worden alleen me inhammen blijf ik denk houden. Dat je haren weer terug groeien is denk niet voor iedereen weggelegd, als het al terug groeit gaat dit heel langszaam. Laast zag ik dat doormiddel van de lasercomb je haar mogelijk weer kan terug groeien, in iedergeval word het wat "dichter". Ik denk erover dit tegaan doen.

Laatst gewijzigd door brandonvts; 14 mei 2006 om 11:59
brandonvts is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2009, 01:10   #24
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
tvp
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 15:33   #25
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
tegenstrijdig?

hallo,mensen, ik heb een vraagje...ben vanmorgen bij de huisarts geweest omdat ik jeuk heb in mijn gezicht èn op mijn hoofd,mijn haren waren idd dunner geworden binnen een paar weken , zij zei dat het seboorische exceem is,omdat ik aan de orgametril zit ben wèl gestopt (heb ernstige endometriose die verwijderd wordt) ik kreeg ketaconazol shampoo 2 x per week wassen lees ik de bijsluiter en staat dat je haar uitval kan krijgen?????????? dit begijp ik niet.???????
heeft iemand ervaring of advies ?
alvast bedankt.
groetjes steenbokje
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2011, 19:50   #26
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Allemaal,

Zie dat al een tijdlang niemand hier iets geschreven heeft..Ik lees net bij brandonvts dat de uitgevallen haren door sebboroisch eczeem niet perse terug groeien..Ik dacht eigenlijk dat de haren wel altijd terugkwamen die uitvielen door dit eczeem...Wordt daar niet zo vrolijk van aangezien ik in mijn nek behoorlijk ben uitgedund door dit eczeem en toch wel heel erg de hoop had dat dit wel terug zou groeien als eczeem weg was..Volgens mij maar dat weet ik niet zeker zei mijn dermatoloog een aantal jaren terug ook dat het eczeem vervelend is maar dat de haren niet blijvend verloren gaan???
Hoop dat er iemand hier iets meer van weet

groetjes siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 16:45   #27
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Ik moet het even van me afschrijven..Ik wordt letterlijk misselijk van mijn haaruitval door sebboroisch eczeem...Als ik het heb gewassen zoals net heb ik echt honderden haren in borstel doucheput en stylfohn.pfffff..Ik wordt er zo depri van..vooral omdat niks me helpt..Ik heb nu ook echt dun haar en als ik dan na ga denken wat voormij de mogenlijkheden qua camouflage zijn wordt ik echt verdrietig..toppik irriteert mijn hoofdhuid, petjes gaan broeien waardoor eczeem erger wordt, haarwerk idem dito..Wat moet ik dan als het nog dunner wordt??Ik merk dat het me niet meer loslaat en ik er 24 uur per dag mee bezig ben..Het beheerst heel mijn leven en is niet leuk voormijn omgeving..Waarom is haar dan ook zo belangrijk..pfff..Kan iemand mij ideeen qua camouflage geven met sebboroisch eczeem..Stel dat een haarwerk toch zou lukken qua broeien, dan krijg ik toch weer kale plekjes dmv de klemmetjes en daar zit ik ook niet op te wachten..Moedeloos wordt ik ervan..Sorry voor mijn geklaag ik weet ik ben niet de enige hier , helaas kampen we allemaal met dit probleem...de 1 nog erger dan de ander...Als ik zou weten dat een haarwerk wel zou kunnen met sebboroisch eczeem zou me dat al wat rustiger maken.Dan heb ik in ieder geval iets wat ik kan straks..Zou iemand hier met sebboroisch eczeem wat info daarover kunnen geven..

Alvast onwijs bedankt

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 17:49   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb zelf geen SE, maar heb wel eens gelezen dat minoxidil-lotion helpt. Misschien alleen al omdat de alcohol de schimmel zou kunnen doden als de talglaag niet te dik is/grotendeels is verwijderd.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 18:06   #29
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Altijd zo fijn jouw snelle reacties!!!

Ik zelf merk met bevoorbeeld bethamethason dat de jeuk erger wordt door de alcohol die erin zit...Maar goed het is het proberen waard om aan te kaarten bij de dermatoloog..Weet jij toevallig dan ook of je die minoxidil samen kunt gebruiken met de andere eczeem middelen zoals clobex shampoo of xamiol??

groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 20:29   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het lijkt mij niet goed om die dingen te combineren. Ik zou eerst de talglaag (desnoods urenlang) losweken met olijfolie, dan goed schoonspoelen, dan de haren en hoofdhuid goed drogen, en daarna minoxidil-lotion opbrengen tussen de haren met een pipetje.

Zoals je hebt kunnen lezen, heeft Strider ook een prikkend gevoel gekregen toen hij in zeewater dook, maar daarna ging 't steeds beter met zijn hoofdhuid.
En dan denk ik: jodium prikt ook, maar ontsmet heel goed en je weet als kind al dat je daar even doorheen moet bijten.

De artsen hebben je tot dusver nog niet zo best geholpen, dus het lijkt mij het proberen waard.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 22:45
testen wat voor soort haaruitval? brandonvts AGA - Algemeen 1 17 maart 2004 09:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.