Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 september 2004, 10:55   #1
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Ik maak me zorgen...

Recentelijk zie ik dat mijn haar steeds dunner en dunner wordt. Ik heb geen plukken haar die uitvallen ofzo ook geen kale plekken..maar gewoon steeds dunner worden haar, met name bovenop mijn hoofd. De hoofdhuid schijnt erdoorheen. En ik heb donker haar van mezelf (wat door zwart verven nog donkerder is) dus je ziet het ook heel erg. Mijn scheiding is geen streepje, zoals je dat bij mensen met een volle bos haar ziet, maar een breder iets waar je tegen de hoofdhuid aankijkt. Als ik mijn haar heb gewassen en los draag...kijk je , zeker aan het eind van de dag, er bovenop gewoon doorheen.. Strak naar achter, in een staart oid lukt me bijna niet zonder dat je hele strepen huis erdoor heen ziet. Ik kan het dus vaak een heel eind tegen en zet het wat bol vast met speldjes, dan zie je het niet zo erg.

Ik weet door onderzoek in opdracht van de gyneacoloog (ivm menstruatiestoornissen) dat is iets teveel mannelijk hormoon in me heb. Ik zit te tobben of ik nu naar de huisarts moet gaan hiermee. Ik maak me echt zorgen. Ik had nooit heel dik haar..maar het wordt nu alleen maar gekker.

Graag jullie mening/advies!!!!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 11:50   #2
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Als je 'n teveel aan mannelijk hormoon hebt moet dit alles op te lossen zijn met de diane35-pil en androcur

Geen nood, 't komt wel in orde
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 12:20   #3
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Hellen,

Zeker eens naar de dokter gaan.. het lijkt me dat je je hormonen weer in balans moet krijgen.

Welkom op Haarweb trouwens,

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 12:49   #4
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andastra
Als je 'n teveel aan mannelijk hormoon hebt moet dit alles op te lossen zijn met de diane35-pil en androcur
Euhm...en als je nu eens geen pil wilt slikken? Ik reageer op andere manieren niet echt best op de pil en overigens wil ik ooit ook graag nog kinderen. Ik ben nu 32 nl.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Welkom op Haarweb trouwens,
Ja dank je wel! Ik liep al een hele tijd met deze vraag in het hoofd en wilde gewoon meer informatie. Vandaar mijn aanmelding.

Zijn er overigens nog meer mensen met deze ervaring hier? Wanneer ben je naar de dokter gegaan en belangrijker nog: is het probleem op te lossen/te verminderen?
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 12:57   #5
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Mss kan je vragen om alleen androcur te gebruiken dan...

Ik bedoel maar: als je een hormoonspiegel hebt die niet in balans is, dan zijn haarproblemen meestal vrij makkelijk te stabiliseren, als je 't echt wil natuurlijk...
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 13:01   #6
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Thumbs up

Jaa tuurlijk wil ik het echt opgelost hebben. Maar ik krijg echt de naarste verschijnselen van pilgebruik van depritoestanden tot hoofdpijn, van geen zin tot schimmelinfecties en het heeft een slechte uitwerking op mijn darmaandoening ( colitis). Dus je snapt dat ik dat graag probeer te voorkomen.

Maar goed Androcur dus...ik zal er eens over gaan praten met mijn huisarts. Dank je voor je advies....ik waardeer het zeer!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 13:08   #7
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Als je 't moeilijk hebt kan je altijd terecht op dit forum, onthou dat, en ook je vragen zal iedereen altijd proberen te beantwoorden...
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 13:13   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Je zou ook niet-hormonale middelen kunnen gebruiken, die dan wel het onderliggende probleem niet aanpakken, maar wel je haar wat dikker maken, zoals bv minoxidil.

Of je zou een anti-androgeen middel als spironolactone op je hoofdhuid kunnen aanbrengen. Op die manier kan je er geen neveneffecten van hebben.

Andastra, wordt androcur niet altijd voorgeschreven in combinatie met de pil? Denk toch dat je best niet zwanger wordt als je dat neemt, aangezien het ook om krachtige hormonen gaat?

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 13:43   #9
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
't Wordt meestal voorgeschreven in combinatie met de pil, maar niet altijd dacht ik... Heb 't gisteren ofzo gevraagd op 't forum ivm androcur
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 13:44   #10
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Ohja, en als ze 'n hormonaal probleem heeft zou ze toch beter dàt aanpakken he?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 14:08   #11
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Ja weet je wat de Gyn zei m.b.t. de hormoonproblemen: als ik zwanger wil worden ( wat nu nog niet aan de orde is) dan moest ik maar weer terugkomen. En verder kan ie er tot die tijd niks aan doen...dat zei hij.
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 19:23   #12
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Jeetje Helen die artsen weer!!

Androcur schrijven ze meestal wel samen met de pil voor. Dit omdat het in verband met eventuele vruchtbaarheid te link is. Met Androcur alleen kun je namelijk zo zwanger worden. Maar als je zwanger bent en Androcur gebruikt kan dit volgens mij misvormingen geven aan het kind dus vandaar. Ook heb je een regelmatigere menstruatie als je beiden gebruikt in plaats van alleen Androcur.

Als het dunner worden van je haar heeft te maken met hormonen dan is het wel zaak er op tijd bij te zijn. Dit omdat de haren dan gespaard kunnen worden die anders zullen uitvallen. Hoe eerder je erbij bent hoe meer succes je hebt van slagen zodat je je haren kunt behouden en als je geluk hebt een terug groei van haren kunt krijgen. Hoe langer je ermee wacht des te minder kans van slagen.

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2004, 08:28   #13
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Ik heb nog niets gedaan of geprobeerd. Ik had zelf al enige tijd het gevoel dat er op mijn hoofd iets gaande was, maar nu begint het ook andere mensen op te vallen. En alle dingen die ik hier lees maken dat ik me alleeen maar meer zorgen ga maken.

Ik ga zsm een afspraak met de dokter regelen. Bedankt alvast voor jullie reacties

Nogmaals: dank voor jullie reacties!
Wordt vervolgd!!!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2004, 12:55   #14
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Helen,

Sorry dat de dingen hier op het web je angstig maken. Maar er zit ook iets positiefs aan denk ik. Je weet nu beter wat er aan de hand kan zijn (met een dikke onderstreping onder het woordje kan) En dit zorgt er wel voor dat je een afspraak gaat maken met de arts. Wie weet hoe lang je er anders mee zou hebben rond gelopen zonder iets te ondernemen. Ik vind er trouwens niets verkeerds aan hoor om er niets aan te doen als je er vrede mee hebt. Maar het maakt jou duidelijk ongelukkig.

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 11:00   #15
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Nou bezoekje aan de dokter is achter de rug. Ik had des te meer haast omdat er nu ook bloed en vocht uit mijn tepels komt. Zowel mijn problemen met mijn haar als mijn borsten zijn, in zijn mening, symptomen van mijn hormoonproblemen. Ik ben nu dus teruggestuurd naar de gyn die er verder onderzoek naar moet doen.


Gek dat hij, toen ruim een jaar geleden eruit kwam dat ik teveel mannelijk hormoon in me heb, me niet heeft gewaarschuwd voor dit soort dingen en ik die informatie krijg van mijn huisarts. Maar goed. Ik heb 11 oktober daar een afspraak en we zien dan weer verder. Ondertussen krijg is meer en meer de behoefte om ervoor te zorgen dat "het"op mijn hoofd niet zo opvalt. Goede tips zijn welkom.

En als de gyn me niet brengt wat ik hoop, of onduidlijk blijft, zou een verwijzing naar een endocrinoloog dan helpen? Wat denken jullie?
Hellen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LEDs zorgen voor hergroei??? Robert18 Overige behandelingen 100 30 juni 2009 10:33
[BETOOG] Zorgen over haarverlies een welvaartskwestie. Haarmannetje AGA - Algemeen 39 27 september 2004 17:41
Veelbelovend medicijn in de maak melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 1 2 juli 2003 16:56
Waltos, maak je kenbaar... bolleke TTM - Algemeen 3 4 april 2003 21:14
zorgen... bolleke TTM - Algemeen 14 1 augustus 2002 20:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.