Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 september 2004, 21:40   #1
Nerakje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 80
Question vraagje rond boeken

Hoi,

Ik zit dus met een vraagje.

Ik ben naar de huisarts geweest. Hij heeft medicatie erg afgeraden en een psycholoog is nu nog geen oplossing. Ik ga pas naar de hoge school en dat is een erge aanpassing. Deze onderwijsvorm is namelijk erg verschillend van de middelbare school. Ook zijn het allemaal nieuwe mensen en dan helemaal naar Mechelen... Mijn huisarst denkt dat ik alles samen niet aan zou kunnen. Hij heeft echter wel een adres meegegeven voor wanneer ik goed gestart en gewend ben aan de school.
Voor nu moet ik dus veel lezen over TTM en er thuis en elders over praten. Dat zou al erg helpen. Daarom wou ik dus vragen of er (buiten Bollekes boek dat besteld is) nog goede informatieve boeken zijn over TTM?

Slukissjes xXx

Nerakje
__________________
De genezing nabij
Nerakje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2004, 22:25   #2
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Ik kan je het boek "Trichotillomania"van Stein en anderen aanraden. Een nadeeltje (misschien): het is wel een Engels boek...
Ik heb tijdens mijn speurtocht naar informatie over TTM voor mijn scriptie ontdekt dat er practisch niks te vinden is in de Nederlandse literatuur. Het boek "Trichotillomania"heb ik uit Amerika laten komen, besteld bij www.amazon.com.

Misschien kan je ook mijn scriptie gebruiken? Die staat hier ook op de site: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3948
(ik hoop dat de link het doet... anders even copy/paste doen he)

Ik wens je veel succes met deze nieuwe fase in je leven. Iedereen zal het anders beleven denk ik, maar ik vond het zelf fantastisch om na het middelbare naar het 'echte werk'te gaan. Zoals je al zei: nieuwe stad, nieuwe mensen, nieuwe studie... In mijn geval was het zelfs een compleet nieuw land waar ik ging studeren (ik zou gaan samenwonen met mijn vriend die in ANtwerpen ging studeren en had daarom ook maar een studie in Antwerpen uitgezocht, alleen maakte hij het toen uit...) en ik kende , behalve mijn toen dus ex-vriend echt helemaal niemand. Nu, 4 jaar later heb ik een leuke studie achter de rug, ken ik Antwerpen steeds beter (nog niet helemaal hoor, tis zooo groot...), heb ik er veel vrienden bijgekregen en woon ik alsnog samen met mijn vriend. Ik heb er zelf geen moment spijt van gehad, heb echt van alles genoten (nou ja, behalve van die verbroken relatie dan, maar oke) en ik kan je aanraden om hetzelfde te doen. Niet te krampachtig plannen, teveel zorgen maken, erge dingen vrezen. Wel alles gewoon op je af laten komen en GENIETEN. Je bent maar 1 keer jong!!!

Veel succes, ik hoop dat je iets aan mijn boekentip en mijn 'levensverhaal' ( ) hebt!
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zijn er hier nog meisjes of jongens van rond de 14 jaar met AA???. tinny AA bij kinderen 0 9 juni 2004 18:38
vraagje!! cees Medicijnen/haargroeimiddelen 2 29 augustus 2003 16:55
Vraagje... Vlindertje Haarwerken 2 11 november 2002 19:17
vraagje leen2 TTM - Algemeen 4 24 oktober 2002 15:35
vraagje! cees AGA - Algemeen 17 11 februari 2002 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.