Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 februari 2017, 10:23   #1
anoniempje01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2016
Berichten: 4
Geslacht:
7 maanden fina

Hallo!

Na een goed jaar dit forum te bezoeken en de meeste antwoorden op mijn vragen te kunnen vinden. kan ik het toch niet laten om een paar vragen te stellen (meer ter bevestiging) en mijn ervaring te delen.

Ik ben 27 en slik nu ongeveer 7 maanden finasteride. Rond januari 2016 merkte ik op dat ik veel haar verloor. Vervolgens ben ik naar een dermatoloog gegaan en die heeft mijn finasteride voorgeschreven (juni). Ik heb totaal geen sheddng gehad de eerste weken en zelfs na 3 maanden was ik zo blij als een hond (bezocht haarweb niet meer) (dikke donkere haren).
Sinds dit jaar maak ik me in 1 keer extreem veel zorgen (op vakantie geweest). Mijn haarlijn "lijkt" met de dag slechter te gaan (kruin prima in ordern). Eerst was me haarlijn erg dicht en nu kan er ca 2cm me hoofdhuid in kijken. Het is vooral na het douchen om te janken.
Op mijn kussen of in de douche merkt ik geen haarverlies. Het is in een zeer korte tijd verdund.
Ik ervaar nu ook meer jeuk en lijken wel zand korrels op mijn hoofd te liggen. Maar ik zie ze niet....

Minox nooit gebruikt, omdat de dermatoloog zei dat ik het haar kon houden met Fina (was redelijk goed). Nu twijfel ik ernorm.

Mijn relevante vragen:
-Is een shed mogelijk na 6 maanden?
-Kan een shed veroorzaakt worden door temperatuur verschil (van de kou naar Curaçaose temperaturen.
- wat kunnen de korrels zijn

Minder relavante vragen:
- als je biotine slik, dat versneld te groei. Maar versnelt dit ook de snelheid de natuurlijke haar verlies (versnelt aga)?
- heeft het nut (wat ik nu doe) om sp samen te doen met fina?
- de kinderwens..

Mijn Regime:
Msm
Biotone
Omega 369
Green tea tabletten
Huid haar nagels
Sp
Fina
Daily vitamines
Revita shampoo
anoniempje01 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2017, 10:30   #2
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje01 Bekijk bericht
Hallo!

Na een goed jaar dit forum te bezoeken en de meeste antwoorden op mijn vragen te kunnen vinden. kan ik het toch niet laten om een paar vragen te stellen (meer ter bevestiging) en mijn ervaring te delen.

Ik ben 27 en slik nu ongeveer 7 maanden finasteride. Rond januari 2016 merkte ik op dat ik veel haar verloor. Vervolgens ben ik naar een dermatoloog gegaan en die heeft mijn finasteride voorgeschreven (juni). Ik heb totaal geen sheddng gehad de eerste weken en zelfs na 3 maanden was ik zo blij als een hond (bezocht haarweb niet meer) (dikke donkere haren).
Sinds dit jaar maak ik me in 1 keer extreem veel zorgen (op vakantie geweest). Mijn haarlijn "lijkt" met de dag slechter te gaan (kruin prima in ordern). Eerst was me haarlijn erg dicht en nu kan er ca 2cm me hoofdhuid in kijken. Het is vooral na het douchen om te janken.
Op mijn kussen of in de douche merkt ik geen haarverlies. Het is in een zeer korte tijd verdund.
Ik ervaar nu ook meer jeuk en lijken wel zand korrels op mijn hoofd te liggen. Maar ik zie ze niet....

Minox nooit gebruikt, omdat de dermatoloog zei dat ik het haar kon houden met Fina (was redelijk goed). Nu twijfel ik ernorm.

Mijn relevante vragen:
-Is een shed mogelijk na 6 maanden?
-Kan een shed veroorzaakt worden door temperatuur verschil (van de kou naar Curaçaose temperaturen.
- wat kunnen de korrels zijn

Minder relavante vragen:
- als je biotine slik, dat versneld te groei. Maar versnelt dit ook de snelheid de natuurlijke haar verlies (versnelt aga)?
- heeft het nut (wat ik nu doe) om sp samen te doen met fina?
- de kinderwens..

Mijn Regime:
Msm
Biotone
Omega 369
Green tea tabletten
Huid haar nagels
Sp
Fina
Daily vitamines
Revita shampoo
Wat betreft de shedding, dat heb ik ook gehad. Eerste paar maanden gaat het uitstekend en dan verlies je ontzettend veel haar. Het gaat in goede en slechte periodes bij mij. Shedding en hergroei. Paar maanden dikke hergroei en dan weer shedding. Maar ik zou er niet opletten want als het een keer gewerkt heeft, betekent dat het aangeslagen heeft bij jou en dat is een goed teken.
Ik zou minoxidil erbij nemen trouwens, dat werkt na een tijd erg goed.
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2017, 17:45   #3
anoniempje01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2016
Berichten: 4
Geslacht:
het is lastig voor mij om te bepalen of het wel een shed is, ik zie weinig haren op me kussen (misschien 10), douche kan ik niet bepalen. Handen door me haar valt mee. Als ik gel gebruik heb ik ongeveer maar 5 haren in me handen. Het lijkt gewoon dat het extreem dunner wordt, vooral haarlijn en inhammen.

Laatst gewijzigd door anoniempje01; 6 februari 2017 om 18:21
anoniempje01 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2017, 15:25   #4
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje01 Bekijk bericht
Hallo!

Ik ervaar nu ook meer jeuk en lijken wel zand korrels op mijn hoofd te liggen. Maar ik zie ze niet....

Heb je een erg vette hoofdhuid, of juist een droge? Het zou kunnen namelijk dat de zandkorrels die je voelt schilfers zijn. Als je een erg vette hoofdhuid hebt, dan kan het misschien seborroisch eczeem zijn, wat ook jeuk veroorzaakt en in erge mate ook haaruitval kan veroorzaken. Alleen deze schilfers zie je wel zitten vooral als je haar net gewassen is (hierna wellicht minder goed door talg). Misschien kun je nadat je je haar hebt gewassen, en je haar net droog is, even goed de hoofdhuid inspecteren met 2 spiegels in goed daglicht (als het vochtig is kun je het minder goed zien, maar een aantal uren hierna wellicht ook minder door talg afscheiding). Is maar een idee hoor.

Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar ik lees wel vaker dat mensen last krijgen van een vettere hoofdhuid door fina. Hoe dit zit weet ik niet, want je zou eerder het tegenovergestelde verwachten.

Het harenaantal dat je verliest is heel weinig, dus aan een shed zou ik zelf niet zo snel denken(?).

Als je last hebt van je hoofdhuid zou ik wel oppassen met Minox.

Laatst gewijzigd door Effie; 7 februari 2017 om 15:41 Reden: Aanvulling
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2017, 21:39   #5
anoniempje01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Voor mijn gevoel is mijn hoofdhuid niet vettig, vind zelf ook lastig te bepalen wat de definitie is van "vettig".
Tja ik hoop op een shedding... het gaat sinds dit jaar als een rap tempo (vind persoonlijk per dag slechter gaan, maar dit komt waarschijnlijk omdat je er elke dag mee bezig bent)
Qua haar verlies heb ik niet het gevoel dat ik +100 haren verlies.
Op mijn kussen soms 25, gel een paar, met me handen door je me haar 1 of 2. Wellicht verlies ik er veel met het douche alleen kan ik dit helaas niet zien ( inloop douche en donkere tegels).

Laatst gewijzigd door anoniempje01; 7 februari 2017 om 21:43
anoniempje01 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2017, 22:00   #6
anoniempje01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Zijn er wellicht mensen die een antwoord hebben op mijn vragen?
anoniempje01 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2017, 22:18   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat je haren per dag verliest ongeveer 100 stuks dat is normaal. Je moet dat inderdaad een beetje in de gaten houden wat je aan je handen hebt op je kussen et cetera. Je moet er niet van uitgaan dat elke uitgevallen haar een verloren haar is. Reken maar na. Stel, Je verliest elke dag 100 haren dat zouden er 3000 gemiddeld per maand zijn. Stel dat hij allemaal niet meer terug zouden groeien dan verliesje gemiddeld per maand een gemiddelde haar transplantatie. Nou dan ben je zo kaal en dat is niet het geval
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.