Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2017, 22:20   #1
hakunamatata
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Jullie mening en ervaring gevraagd aan de hand van foto's! (24 jaar)

Beste mede AGA "leden",

Helaas wil ik me graag aanmelden bij de club. Even een korte voorstel ronde, ik ben een man van 24 jaar en ik heb al ongeveer voor zover ik mij kan herinneren vanaf mijn 14e inhammen en natuurlijk zijn die steeds verder omhoog gekropen. Bijkomend heb ik helaas ook erg dun haar! Het zit in de familie, en lijk qua uiterlijk echt op mijn opa. We zijn twee druppels water, en helaas heb ik ook zijn haarlijn + vroeg wordende kaalheid overgenomen.

Lang getwijfeld om hier wat te posten, maar nu toch maar gedaan om eventueel te vragen hoe lang ik nog zou wachten of dat het eventueel al wel zou kunnen. Het liefst wil ik niet beginnen met finasteride en minoxidil vanwege het feit dat het naar mijn weten alleen het haaruitval tegengaat. Ook ben ik niet zo'n voorstander van omdat het naar mijn weten pas in de jaren '90 is geïntroduceerd en nog weinig bekend is over de langer termijn effecten (als je begint op 24 jarige leeftijd gebruik je het nog wel een tijdje lijkt mij). Ik ben dan wel benieuwd of het een idee is om te kijken hoe progressief het achteruit gaat en ik dan eventueel een HT neem. Ik vind het op de een of andere manier nu het niet waard omdat ik al heel dun haar heb en ik dusdanige inhammen heb dat ik er toch niet meer zo veel mee kan in mijn ogen. Ik heb hierbij komen ook nog een redelijk hoog voorhoofd. Het zou kunnen dat ik hier naast zit en dat het wellicht toch voor hergroei zorgt? In dit geval hoor ik dit ook graag of dat het het zeker waard is!

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik graag naar de mogelijkheden wil kijken wat er aan gedaan kan worden. Ik zit er te twijfelen tussen MHP en een HT. Ik ben me natuurlijk bewust van mijn jonge leeftijd, daarom wil ik graag jullie ervaring en mening en wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen stonden. Ik zou er graag een keer een HT tegen aan willen gooien. Maar mocht dit niet verstandig zijn o.i.d. moet ik het maar gewoon accepteren of nog een MHP nemen. Heb een paar verschillende foto's toegevoegd met verschillende belichtingen.

Graag jullie mening/reactie's! Dit zou me echt ontzettend helpen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0385.jpg‎ (152,9 KB, 103x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0387.jpg‎ (149,3 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0388.jpg‎ (135,7 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0392.jpg‎ (124,0 KB, 86x gelezen)
hakunamatata is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2017, 10:29   #2
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
er zijn redelijk wat mogelijkheden voor jouw hoor

je kan eerst kijken wat finasteride en minoxidil kan doen voor jouw , eventueel kan je er ook zelfs ru aan toevoegen aan de minoxidil , dit geeft het nog iets meer boost gezien je in de huid androgenen ook gaat remmen

ik denk dat dit de beste strategie is :

stabiliteit opbouwen met medicatie en daarna de inhammen wat laten uitdiepen met een transplantatie , mede omdat inhammen hergroeien zeer moeilijk is en eventueel kijken als later er nog wat wit van de huid hier en daar doorkomt om wat mhp rond de haartjes te plaatsen , hiermee win je opnieuw in optische volheid

op deze manier kan je reeds wat sparen voor een haartransplantatie en zit de kans er groot in dat het minder groot moet zijn als je nog een deel haar kan hergroeien... wat goed is om je donor uit te sparen voor de toekomst...

het is zo dat je alles kan combineren , enkel zit er wel een grote hersteltijd tussen een ht en mhp , mede omdat de huid na een ht minimum 6 maand moet herstellen , dit wil dus zeggen dat na een ht in die huid zeker de eerste 6 maand geen pigment mag worden geplaatst , mede omdat de diepe delen van de huid maar supertraag herstellen

met mhp kan je de dunnere gebieden (waar nog voldoende haar staat maar wat dunner is) optisch opvullen , hier word de witte huid meer verdoezeld om zo het haar er voller te laten uitzien , bekijk dit als een soort van bescheiden permanente hairfibers op jouw huid , wel iets zachter gezien het in de huid zit het pigment , strooifibers liggen over de huid , maar eens er water aankomt aan die fibers val je door de mand (regen , zwemmen enz )

een relatief goedkope stap voor jouw zou zijn : probeer eens een combinatie van haarmiddelen , voor mijzelf heeft een combo steeds het beste effect gegeven
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 14 februari 2017 om 10:31
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2017, 17:35   #3
hakunamatata
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van medicijnen. Ik heb al sinds mijn 14'e beginnende inhammen dus een lage haarlijn heb ik nooit gehad.

Mijn idee is een beetje om te kijken hoe het op zijn beloop gaat en dan vervolgens ooit een keer een HT te nemen om de kruin, middenstuk met een redelijk hoge dichtheid te transplanteren. Mochten er dan nog een paar grafts over zijn max 1000 nog vooral voor op te vullen. Is dit een aardig idee?

Zou ook zo raar zijn als ik in een keer een lage haarlijn heb terwijl ik die zelfs op jongere leeftijd nooit heb gehad..
hakunamatata is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2017, 11:01   #4
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Als je geen finasteride en/of minoxidil wil gebruiken blijft in mijn optiek alleen een transplantatie over. Maar ook daarvoor geldt dat het dan gewoon doorgaat achter de geplaatste haarlijn zonder meds.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2017, 02:53   #5
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Als je je haar wat langer laat groeien, kun je al je dunne plekken nog redelijk camoufleren, door er haar overheen te kammen. Je dunne kruin kun je bedekken door langere haren naar achteren te kammen. Overleg dat eens met verschillende goede herenkappers. Of je maakt het haar zelf nog veel korter met een tondeuse.

Je kunt je schedel daarbij met een elektrische gezichtsbruiner eventueel nog wat donkerder maken, of in de zon. Of met een zelfbruinende crème met DHA.

Bedenk ook dat mensen meestal niet met felle belichting bovenop je hoofd kijken. En vrouwen zijn meestal kleiner dan mannen. Bovendien is dit haarpatroon voor mannen niet ongebruikelijk. Dus niemand zal er van opkijken.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 17 februari 2017 om 02:56
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.