Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 augustus 2006, 00:58   #16
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
alleen 1 ding over dat milimeteren...

een tijdje geleden zei zo'n meisje tegen me dat ze me veel leuker vond met lang haar (vind ik zelf ook btw). Ze vind me nu ook nog wel ok, maar toen iets beter er uit zien.

Doordat ze dat zei, ben ik oude foto's gaan opzoeken, waarop ik lang haar had, en ik zie er echt beter uit met lang haar.

Daarom zit ik zo in over het milimeteren, nu is het al wat korter (en imo minder mooi) dus hoe zou het er wel niet uitzien als het gemilimeterd is (het is nu 2 cm/3 cm)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 10:52   #17
smoothtalkingma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2004
Berichten: 1
Nou theo, ik ben het niet volledig met je eens. Kaal zijn moet je staan, als het je niet staat, dan houdt het op. Mij staat het niet, en ik zie er ook meteen 10 jaar ouder uit.
smoothtalkingma is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 17:24   #18
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smoothtalkingma
Mij staat het niet, en ik zie er ook meteen 10 jaar ouder uit.
Dat weet je pas zeker, als je het aan veel verschillende mensen hebt gevraagd lijkt me? En daarbij maakt het ook nog uit welke kleding je er bij draagt.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2017, 17:39   #19
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie Bekijk bericht
Ik gok op de rol van de maatschappij van nu waarbij alles om het uiterlijk gaat.
Ja, een maatschappij waarin we helaas voortdurende worden bestookt met reclamefoto's en perfecte fotomodellen. Mensen die daarvoor gevoelig zijn, kunnen mede daardoor zelfs depressief worden. Psychotherapie kan dan helpen, of het lezen van boeken of websites op het gebied van psychische problemen.

Een andere factor waardoor sommige mensen hun haaruitval niet kunnen accepteren is langdurig pestgedrag. Bij voorbeeld telkens gepest worden door collega's op je werk. Pesten kunnen we met elkaar uitroeien, door vrienden te worden met mensen die gepest worden. En door pesters sociaal te isoleren.

Oplossingen voor pesten:

http://www.nji.nl/nl/Download-NJi/Wa...rkt_Pesten.pdf
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2017, 17:48   #20
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smoothtalkingma Bekijk bericht
Nou theo, ik ben het niet volledig met je eens. Kaal zijn moet je staan, als het je niet staat, dan houdt het op. Mij staat het niet, en ik zie er ook meteen 10 jaar ouder uit.
Je kunt dat uitproberen met websites voor virtual hairstyle. Daar kun je allerlei kapsels uitproberen op je foto. Het kan ook veel uitmaken, welke kleding en eventuele bril je daarbij draagt. Bovendien kun je ook je haar slechts korter maken, of voor een deel kort maken. Kaal is dus niet de enige mogelijkheid om haaruitval minder te laten opvallen.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2017, 14:14   #21
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete Bekijk bericht
Zelf stel ik hoge eisen maar dan niet per se op uiterlijk vlak. Ik heb sinds kort opnieuw een pracht van een vriendin ( ongelooflijk lief , slim,knap...) , alles wat ik maar kan wensen dus.
Nu leer ik onlangs de familie kennen en dat leidde gewoon tot enorme frustratie. Ongelooflijk sympathieke mensen, dat niet, maar allemaal nog pakken haar. Het is gewoon zo frustrerend: de opa's van 80 hadden verdomme nog meer haar dan mij terwijl ik 20 jaar oud ben. Ik heb al heel diepe inhammen en mijn frontaal haar is bijna compleet uitgedund en dat terwijl de opa's nauwelijks inhammen hebben.

Door die ontmoeting kon ik een aantal reacties van haar beter in de context plaatsen: laatst vertelde ze een gesprek dat ze met haar vriendinnen gevoerd had over mij. Die vriendin had blijkbaar subtiel gezegd dat ik weinig haar had en daarop had ze gezegd dat dat compleet ni klopte. Ze vertelde het dialoogje echt met verontwaardiging, zo met de toon van wat zei die nu. Nu begijp ik et echter. Ze vindt het gewoon vanzelfsprekend, ze denkt dat ik gewoon een andere haarlijn heb maar niet da ik kaal aan het worden ben. Daarnaast vertelt ze ook zo vaak over hoe lelijk ze kort haar wel vindt terwijl ik binnen een maand of 6 wel alles ga moeten afscheren aangezien enkele losse plukjes haar op de schedel wel wa belachelijk is. Dit is gewoon zo frustrerend en doet gewoon zoveel pijn. Misschien speel ik haar dan wel niet kwijt als vriendin , maar ik wil echt wel dat men vriendin me knap vindt. Hebben jullie soms tips om mee om te gaan?

Alvast bedankt
Je bent emotioneel te afhankelijk geworden van haar. Dat maakt je kwetsbaar, en daar kun je depressief door worden. Je kunt proberen om die relatie te redden en het is goed om daarin te investeren, en lief voor haar te zijn. Maar het is best mogelijk dat ze je ooit toch laat vallen om een of andere reden. En dan kun je weer een andere vriendin zoeken, Bijvoorbeeld via een datingsite.

Het is niet verstandig om heel krampachtig te proberen om een vriendin vast te houden, als die jou eigenlijk niet meer leuk vindt. En het lijkt me helemaal niet verstandig om om die reden finasteride te gebruiken, omdat dat een gevaarlijk medicijn is.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36446
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
tips gevraagd: kaalheid kind door chemokuur Priya Haarproblemen bij vrouwen 4 6 september 2003 09:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.