Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2016, 15:12   #1
feint
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Millimeteren maakt moedervlekken zichtbaar

Hallo allen,

Ik vroeg me af hoe de mensen er tegenaan kijken om hun haar te millimeteren terwijl ze moedervlekken op hun hoofdhuid hebben? Zit er zelf ook aan te denken om dit te doen.. het enige wat me nog tegenhoudt is het feit dat ik een aantal moedervlekken heb die ik liever niet zichtbaar heb.

Dit heeft me ook altijd weerhouden bij de kapper om een kapsel te vragen dat niet bedekkend was.

Met aankomende kaalheid zijn de opties gelimiteerd qua kapsels..

Dus wat zijn jullie meningen? Het gaat hier om moedervlekjes van centimeter in doorsnee, ongeveer. (3 stuks bij elkaar)

Weg laten halen lijkt me ook weer zo'n grote stap, of zie ik dit verkeerd?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door feint; 12 september 2016 om 16:18
feint is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2017, 20:59   #2
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door feint Bekijk bericht
Hallo allen,

Ik vroeg me af hoe de mensen er tegenaan kijken om hun haar te millimeteren terwijl ze moedervlekken op hun hoofdhuid hebben? Zit er zelf ook aan te denken om dit te doen. het enige wat me nog tegenhoudt is het feit dat ik een aantal moedervlekken heb die ik liever niet zichtbaar heb.

Dit heeft me ook altijd weerhouden bij de kapper om een kapsel te vragen dat niet bedekkend was.

Met aankomende kaalheid zijn de opties gelimiteerd qua kapsels..

Dus wat zijn jullie meningen? Het gaat hier om moedervlekjes van centimeter in doorsnee, ongeveer. (3 stuks bij elkaar)

Weg laten halen lijkt me ook weer zo'n grote stap, of zie ik dit verkeerd?

Alvast bedankt.
Er zijn verschillende mogelijkheden:

Je kunt je moedervlekken gewoon laten zien, en dan eens vragen wat anderen er van vinden. Dan kun je alsnog eventueel andere keuzes maken. Maak er ook foto's van.

Je kunt ook een foto-montage maken van je hoofd met een kale schedel, waar je die moedervlekken optekent. Daarbiij hoef je dus in werkelijkheid niet je haar af te scheren. Fotografeer vanuit verschillende gezichtshoeken. Mensen die kleiner zijn dan jij, kijken meestal niet boven op je hoofd.

Je kunt je hoofdhaar alleen kort scheren op bepaalde plekken, bijvoorbeeld de achterkant en opzij.

Je kunt je haar iets langer houden, zodat het net je moedervlekken bedekt of slechts iets camoufleert. Dat kan door een grotere opzetkam op je tondeuze te zetten.

Je kunt eventueel je hoofdhuid wat bruiner maken, zodat de moedervlekken minder opvallen. Dat kan met een kleine UV-gezichtbruiner, met UV van de zon, of met een zelfbruinende crème met DHA, of met een afveegbare bruine crème. Maar als je teveel UV op je huid krijgt, vergroot dat de kans op huidveroudering en huidkanker.

Je kunt eventueel ook af en toe een hoofddeksel opzetten.

Als je het echt super belangrijk vindt, kun je moedervlekken simpel en pijnloos laten wegsnijden. De verdovingsinjectie daarvoor is ook geheel pijnloos en ondiep. Je krijgt dan mogelijk wel een klein littekentje. Die ingreep is niet duur, en kun je al snel betalen met het geld dat je uitspaart aan de kapper. Zoek daaarvoor een huidkliniek met goede reviews op internet. Of misschien wil je huisarts het doen tegen betaling.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 6 maart 2017 om 21:13
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.