Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2021, 22:57   #1
Lars_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Post Te har van stapel gelopen met minoxidil?

Hoi.

Ik ben Lars ben 21 jaar oud. Ik ben bang dat ik iets te hard van stapel ben gelopen met minoxidil. Wat achtergrond:

Toen ik rond de 18/19 was kreeg ik eigenlijk opeens van de een op de andere dag inhammen. Het ging zo snel dat het me niet eens is opgevallen des tijds, maar opeens zag ik heb best wel inhammen. Zou ook mee kunnen te maken hebben dat ik rond mijn 17/18 een halfjaar depressief ben geweest en daarna daar nog een half jaar naweeën van heb gehad.

Mijn beide opa’s zijn niet kaal. Mijn vader heeft ook enkel inhammen en een iet wat teruggetrokken haarlijn maar een volle kroon. Hij is 55.

Het punt waar ik op dit moment mee zit is dat ik op dit moment erg aan het shredden ben door de minoxidil. Ik gebruik 2x 5ml per dag. Voordat ik de minoxidil gebruikte, ongeveer een maand geleden, had ik geen haaruitval naast dat ik al inhammen had.

Nu denk ik dat ik misschien iets wat te hard van stapel ben gelopen omdat ik ben begonnen met minoxidil omdat ik iets teveel tijd heb om over dingen na te denken. Ik heb denk ik geen erfelijke haaruitval naast deze inhammen. Dus mijn vraag aan jullie is; heeft het wel nut om minoxidil te gebruiken gezien het feit dat ik geen erfelijke haaruitval heb en kan ik dus niet beter stoppen?


De eerste afbeelding is van 2.5 jaar geleden, de andere twee zijn nu.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg DC463A89-30A9-4AB6-BE4E-2D440A7A732E.jpeg‎ (105,3 KB, 55x gelezen)
Bestandstype: jpeg D0774DAF-652E-4417-8760-7E43CFEA6E64.jpeg‎ (93,4 KB, 54x gelezen)
Bestandstype: jpg 76C1BF1B-1D97-4F82-88A4-54A182B75EF3.jpg‎ (77,1 KB, 51x gelezen)
Lars_ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2021, 17:04   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lars_ Bekijk bericht
Hoi.

Ik ben Lars ben 21 jaar oud. Ik ben bang dat ik iets te hard van stapel ben gelopen...
Haaruitval is moeilijk te voorspellen. Of je nu wel of geen aanleg hebt voor mannelijke haaruitval kun je niet bepalen door te kijken naar je (voor)ouders. Het zegt misschien iets, maar niet alles. Ik ken 2 broers: 1 kaal en glad, 1 behoorlijk wat haar. Of je inhammen horen bij een volwassen haarlijn of dat dit de eerste tekenen zijn van algeheel uitdunnend haar dat kan niemand vertellen. Het kan zijn dat het blijft bij de inhammen. Kan ook zijn dat je pas over 10 of 20 of zelfs 30 jaar dunner wordend haar krijgt. En dan ook nog: in hoeverre dunt je haar dan nog uit? Niet/beetje/behoorlijk/helemaal glad? Er zijn zoveel vormen van kaler worden, dat is zo niet te voorspellen. Dat je 2x 5ml Minoxidil gebruikt is niet schadelijker dan 2x 1 ml. Het is alleen zonde van je Minoxidil als je inefficient smeert. Ik gebruik ook meer als 1 ml per keer. Is ook lastiger smeren als je nog behoorlijk wat haar op je hoofd hebt. Het kan dat je shedding ervaart (niet shredding). Hier moet je dan gewoon doorheen komen, tenminste als je ermee doorgaat. Het is aan jou zelf om te kijken of je moet doorgaan met middelen of dat je stopt en afwacht hoe je haarstatus zal ontwikkellen de komende tijd/jaren. Jij kent jezelf het beste. Dus doorgaan of aankijken, it's up to you... succes!

Laatst gewijzigd door Reet; 30 december 2021 om 17:10
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2021, 20:45   #3
Lars_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2021
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Haaruitval is moeilijk te voorspellen. Of je nu wel of geen aanleg hebt voor mannelijke haaruitval kun je niet bepalen door te kijken naar je (voor)ouders. Het zegt misschien iets, maar niet alles. Ik ken 2 broers: 1 kaal en glad, 1 behoorlijk wat haar. Of je inhammen horen bij een volwassen haarlijn of dat dit de eerste tekenen zijn van algeheel uitdunnend haar dat kan niemand vertellen. Het kan zijn dat het blijft bij de inhammen. Kan ook zijn dat je pas over 10 of 20 of zelfs 30 jaar dunner wordend haar krijgt. En dan ook nog: in hoeverre dunt je haar dan nog uit? Niet/beetje/behoorlijk/helemaal glad? Er zijn zoveel vormen van kaler worden, dat is zo niet te voorspellen. Dat je 2x 5ml Minoxidil gebruikt is niet schadelijker dan 2x 1 ml. Het is alleen zonde van je Minoxidil als je inefficient smeert. Ik gebruik ook meer als 1 ml per keer. Is ook lastiger smeren als je nog behoorlijk wat haar op je hoofd hebt. Het kan dat je shedding ervaart (niet shredding). Hier moet je dan gewoon doorheen komen, tenminste als je ermee doorgaat. Het is aan jou zelf om te kijken of je moet doorgaan met middelen of dat je stopt en afwacht hoe je haarstatus zal ontwikkellen de komende tijd/jaren. Jij kent jezelf het beste. Dus doorgaan of aankijken, it's up to you... succes!

Hoi, bedankt voor je bericht. Ik vind het lastig omdat ik van geen haaruitval naar echt, voor mij, heel veel ga. Laat ik zeggen 100 op een dag ondanks dat ik weer dat het best gangbaar is vind ik ‘t klote. De haren die ik nu kwijt ben geraakt groeien wel gewoon terug als ik stop met minoxidil, juist?
Lars_ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2021, 23:30   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lars_ Bekijk bericht
Hoi, bedankt voor je bericht. Ik vind het lastig omdat ik van geen haaruitval naar echt, voor mij, heel veel ga...
Nou, overmatig haaruitval zonder reden kan een teken van kaler worden zijn. Maar je kunt ook stilletjes kaler worden zonder overmatig haaruitval. Je haren worden dan steeds dunner bij elke cyclus. Ik ga er even vanuit dat je weet dat haar in een cyclus groeit . Zoniet, Google het even! Dus zonder de bekende haren op je kussen, gootsteen of in het doucheputje kan het ook. Dus gebruik haaruitval niet als graadmeter, maar bekijk je haarstatus op je hoofd. Natuurlijk kun je bij overmatig haarverlies extra alert zijn. Wat betreft je haarverlies op dit moment: waarschijnlijk shedding door de Minoxidil. Normaal gesproken als je een middel gebruikt dan blijf je doorgaan met smeren/slikken en de verloren haren groeien dan steviger terug en blijven langer in de groeifase. Nu wil je stoppen en zullen je verloren haren in eerste instantie wel weer teruggroeien. Alleen is het de vraag of deze haren al niet in een kortere haarcyclus zaten? Waarom zijn ze immers in een shedding geraakt? Dus als je wilt stoppen omdat je niet het idee hebt dat je mannelijke kaalheid hebt dan kan dat natuurlijk. Ik zou dan wel de boel goed in de gaten houden want nog steeds is het zo dat het makkelijker is om bestaande haren te behouden dan verloren haren terug te winnen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2021, 23:38   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lars_ Bekijk bericht
Hoi, bedankt voor je bericht. Ik vind het lastig omdat ik van geen haaruitval naar echt, voor mij, heel veel ga...
Nou, overmatig haaruitval zonder reden kan een teken van kaler worden zijn. Maar je kunt ook stilletjes kaler worden zonder overmatig haaruitval. Je haren worden dan steeds dunner bij elke cyclus. Ik ga er even vanuit dat je weet dat haar in een cyclus groeit . Zoniet, Google het even! Dus zonder de bekende haren op je kussen, gootsteen of in het doucheputje kan het ook. Dus gebruik haaruitval niet als graadmeter, maar bekijk je haarstatus op je hoofd. Natuurlijk kun je bij overmatig haarverlies extra alert zijn. Wat betreft je haarverlies op dit moment: waarschijnlijk shedding door de Minoxidil. Normaal gesproken als je een middel gebruikt dan blijf je doorgaan met smeren/slikken en de verloren haren groeien dan steviger terug en blijven langer in de groeifase. Nu wil je stoppen en zullen je verloren haren in eerste instantie wel weer teruggroeien. Alleen is het de vraag of deze haren al niet in een kortere haarcyclus zaten? Waarom zijn ze immers in een shedding geraakt? Dus als je wilt stoppen omdat je niet het idee hebt dat je mannelijke kaalheid hebt dan kan dat natuurlijk. Ik zou dan wel de boel goed in de gaten houden want nog steeds is het zo dat het makkelijker is om bestaande haren te behouden dan verloren haren terug te winnen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.