Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2002, 10:19   #31
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
quotes

Hoi bolleke,
wil je gewoon laten weten dat ik heel gelukkig ben dat jou boek er komt en je mag van mij gerust alles gebruiken wat ik ooit op dit forum heb neergeschreven. Als er iets bruikbaars tussenstaat tenminste.
groetjes,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2002, 11:27   #32
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Thumbs up

Hoi Bolleke,

Ik ben 1 van de nieuwe leden en ik heb met bewondering je teksten gelezen. Fantastisch dat hier dus een heel boek uit jouw hand van gaat komen. Ik kan me van de uitgeefster wel indenken dat het lezende/kopende publiek sneller intresse krijgt om eens te kijken aan de hand van de titel waar gaat dit boek nu weer over. Maar de titel die je zelf bedacht vind ik zelf pas mooi worden als ik het verhaal erachter van jou lees. Lijkt me wel een onderwerp wat je in de inleiding of het voorwoord kunt beschrijven. Ik denk zelf dat ik door een titel met een gezegde over haren sneller geintereseerd zou worden om het boek te bekijken.

Ik heb nog niet alles gelezen op het forum maar ik kom veel teksten van jou tegen. Het duizeld me nog een beetje. Dat verhaal van KRACHT spreekt me zeker aan. Alleen ik wil het nog niet zo erkennen. Ik vind je verhaal eigenlijk maar lastig. Stom he. Ik heb het uitgeprint en al 2 keer gelezen. Het dringt tot me door maar ook weer niet helemaal. Als ik aan je verhaal denk op het moment dat ik weer een haar laat sneuvelen dan denk ik: dat ik toch niet nodig Vaantje. De volgende laat ik dan ook zitten. Maar een kwartier later heb ik er weer 1 te pakken. Ik heb al Monique gesproken afgelopen week bij haar thuis en ik ervaar al een soort opluchting en dus ook een verbetering ik hoop dat ik het contact met lotgenoten kan voortzetten op termijn en dat het me sterkt. Ik heb het niet zo erg dat ik niet kan functioneren maar ik vind het zo lastig omdat ik me niet goed kan concentreren (zie hieronder) en verder vind ik het zo eeuwig zonde van mijn mooie haar. Afijn ik ben een beetje op weg, maar Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd en dus zijn mijn TTM ook wel niet in 1 week zijn verdwenen. Vallen en opstaan dus maar

Even nog iets anders Bolleke,

Ik vind het moeilijk om teksten te schrijven en om dan op dat moment niet aan haren te trekken. Aan schrijven heb ik eigenlijk een broertje dood. Jammer is dan ook dat ik voor mijn werk eigenlijk veel moet schrijven dus ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Helaas is dat dan echt vermijdingsgedrag. Omdat ik dat zo moeilijk vind trek ik op dat moment dan ook weer veel haren. Rondom me heen liggen de gebroken haren op de grond want ik breek elke haar nog eens door. Je kent het wel: en daar raak je dan weer over gefrustreerd en dan trek ik weer meer haren Ik kan me dan ook niet goed concentreren op met werk en dus gaat mijn werk niet snel genoeg en zitten er veel meer fouten in dan nodig. Met deze frustratie wordt ik weer gespannen want ik moet nog zoveel meer doen en dus ga ik weer meer haren uitrekken. Het zijn cirkels van frustratie die ik zelf beinvloed. Ik weet het maar ik heb het niet in de hand, ik heb er geen controle over, ze overkomen me, en op die momenten ben ik niet in staat om goed in te grijpen, ik verlies de controle over mezelf. Ik weet wel dat mijn schrijfwerk niet zo erg is als ik zelf denk en het ook veel te maken heeft met mijn perfectionisme. Maar ik hecht nu eenmaal veel waarde aan mooie dingen en die kosten heel veel tijd en inzet Maar brieven en teksten schrijven kosten me veel tijd. Misshien doen anderen over een tekst wel net zo lang maar dat weet ik niet. Als jij zo'n tekst maakt zoals dat verhaal over ontkrachten: spruit dat dan zo uit je pen? Zijn er mensen die dit herkennen en die een goede truck hiervoor hebben?
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2002, 11:31   #33
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Re: quotes

Nog een een naschrift op mijn stukje tekst wat hierboven staat. Ik zie dat er toch weer tekstfouten inzitten, maar ik heb nu geen zin meer om het weer netjes aan te passen. Voor vandaag even aju paraplu. Ik heb op bovenstaande tekst 1 uur gewerkt. Ik ga nu verder met mijn werkdag

Wordt vervolgt
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2002, 22:19   #34
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink

Hallo Vaantje,

Jeetje, jij hebt echt wel de forum-koorts te pakken hé! Doe maar hoor, ik herken het helemaal. Toen ik me voor het eerst aanmeldde was ik ook zo euforisch blij dat ik niet alleen was met dat gekke gedrag. En ik ben nog steeds blij, maar nu omdat al dat schrijven me zo goed geholpen heeft. Nu ja, ook dat is voor iedereen weer anders.
Je schrijft: "Ik vind je verhaal eigenlijk maar lastig." Ik denk dat ze daar in Nederland iets anders mee bedoelen dan bij ons in België. 'Lastig' is hier vervelend, vermoeiend... Misschien bedoel je 'moeilijk'? Hoe dan ook, neem asjeblief rustig de tijd om de dingen te lezen, te herlezen en nog eens opnieuw te lezen.
Wat je vandaag niet duidelijk is, kan morgen een 'aha-effect' hebben. TTM onder controle krijgen is een lang proces en ieder van ons staat nu op een andere plaats in dat proces. Dat is goed, zo moet het zijn. Zo zullen er altijd 'voortrekkers' zijn en anderen die zich dan weer gesteund voelen. Wat voor jou vandaag nog onduidelijk is zal je 'morgen' begrijpen, maar geef jezelf de tijd om dat proces te laten groeien.
Ik merk dat je ook wel heel onrustig bent. Als ik 's morgens mijn gsm opstart dan verschijnt als openingszinnetje: 'Take it easy'...
Als je dat maar genoeg tegen jezelf zegt, dan helpt het op de duur. Probeer maar eens!

Heel veel sterkte en vergeet niet... doe het rustig, wil je?
Lieve groetjes, bolleke

PS: ben nog wat vergeten, bedankt voor je mailtje met je voorstellen voor een titel voor mijn boek.

Wat dachten jullie van de volgende (is hier ooit al ergens gebruikt op het forum, joost mag weten, waar.. haha)
Pluk de dag, niet je haar!

Of: Het scheelt maar een haar.
Of: Zit niet met je handen in je haar, er komen betere tijden!

Laatst gewijzigd door bolleke; 29 augustus 2002 om 22:23
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2002, 22:37   #35
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ilse, Oilily, Monique...

Bedankt voor jullie aanmoedigingen!

Ik was er eerlijk gezegd gisteren zelf een beetje van geschrokken dat het ineens zo'n vaart nam... contract tekenen, datum afspreken voor de definitieve copij, akkoord gaan met persberichten, interviews, eventueel deelnemen aan praatprogramma's op tv (!!??)... foto voor de map met nieuwe boeken die zullen verschijnen in het voorjaar. Die map wordt dan naar alle boekhandels verspreid. Tja, Standaard-Manteau is natuurlijk ook niet de eerste de beste uitgeverij. Maar ik moet er toch een beetje van bekomen...
Dus, zoals je zegt Oilily, 'de schaamte voorbij' (maar dat is al de titel van een ander boek).
Toch begint het langzaam zo aan te voelen. Heel rustig, stap voor stap, ben ik klaar om uit die schaamte te stappen... en ik denk dat Monique dit helemaal herkent, ja of nog niet?
Misschien wordt het nu tijd om aan onze Webmaster te vragen om mijn nicknaam te veranderen... Daniëla... mooi hé!

Oh ja Ilse, jouw bijdrage is al opgenomen in het boek en de uitgeefster vond het héél goed, dus, knap hé van je!


Liefs, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2002, 09:53   #36
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Pluk de dag, niet je haar


Ik vind dit niet slecht, bolleke, echt ni
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2002, 23:05   #37
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Bolleke

Fijn de vorderingen m.b.t. je boek. Ik zal je steeds al dingen schrijven wat je mogelijk zou kunnen gebruiken bij je schrijven. Eigenlijk wil ik ook zeggen dat je van mij ook citaten mag gebruiken die ik eerder op het forum geschreven heb. Als je er iets bruikbaars bij ziet staan.Gevoelsmatig is er voor mij een ommekeer geweest toen :
1.mijn gedrag een naam kreeg, Trichotillomanie en misschien nog belangrijker voor mij, er zijn meer mensen die dit onbegrijpelijke, bizarre gedrag hebben. Dus herkenning en erkenning. Ik was niet meer ALLEEN met mijn GEHEIM.
2. Het delen van mijn probleem met voor mij belangrijke mensen, naaste fam., vrienden en collega's..
3. Heel belangrijk, het contact met lotgenoten! Iets kunnen lezen over TTM, kunnen praten over ttm, zonder schaamte met mensen die je 'BEGRIJPEN', voor zover het te begrijpen is.
Dit zijn toch voor mij 3 belangrijke fases geweest en zo komt er steeds meer mij, wat ik als pos. ervaar ondanks dat het wat plukken betreft nog niet zo goed gaat.
Bolleke misschien kun je er iets mee, heb je vragen stel ze en vooral veel succes!
groetjes Madelief!
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2002, 20:34   #38
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Bolleke,

Ik zit me ook suf te piekeren over een titel......pffff moeilijk hoor. "Als je haar maar goed zit...!?" -"Ik ben wie ik ben en ik heb TTM"
groetjes Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2002, 11:01   #39
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
titel

bolleke,
i.v.m. titel, tip van mijn vriend: 'Met de handen in het haar'
Ik denk wel dat deze titel al ergens op dit forum opgedoken is?
groetjes,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 21:48   #40
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hoi Bolleke!

Ik kom er net achter dat jij dus een boek hebt geschreven over TTM! Beetje laat en zeker niet origineel, maar; FANTASTISCH!!!
Is er al/nog aan te komen voor nieuwsgierigen zoals mij? Belgische boekhandel of Nederlandse; maakt niet uit, ik pendel elke week tussen beide (zit in België op kot, maar heb ouders in Nederland, ben dus GEEN drugskoerier )
Ik wacht in spanning je antwoord af...
liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2003, 22:20   #41
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink nog even geduld!

Hoi Fara,

Rustigaan meisje... de deadline voor het binnenbrengen van het manuscript is uitgesteld tot 1 mei, op mijn aanvraag.
Dan komt het boek uit in september (Boekenbeurs in Antwerpen!). De reden waarom ik uitstel heb gevraagd komt gewoon door het feit dat er nog zo veel moest geschreven worden en dat ik het natuurlijk GOED wil hebben (typisch TTM), maar ook omdat ik privé te veel werk en te veel zorgen heb...
Maar goed, omdat we dus nog wat tijd hebben, wil ik nog eventjes van de gelegenheid gebruik maken om toch nog een oproep te plaatsen. Iedereen die wil kan en mag nog steeds iets schrijven over zichzelf, jouw verhaal, over schaamte, schuldgevoel, onzichtbare pijn, verdriet, slechte of goede ervaringen met hulpverleners... alles mag, doe maar!
Je doet het hier via privé-mail of rechtstreeks naar mij via trichotillomanie@hotmail.com

Komaan meiden, kruip in de pen!

PS: de uitgeverij heeft contact met een Nederlandse uitgeverij en... er is belangstelling, op voorwaarde dat 'het goed geschreven is'... grappig die Nederlanders, en oh zo perfectionistisch, natùùrlijk is het goed geschreven!
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.