Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 augustus 2007, 18:55   #16
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinoo Bekijk bericht
Ja, wat Blizzard zegt is inderdaad wel tricky. Heb je 7000 eurootjes uitgegeven om het frontaal wat op te vullen en dan begint het gebied daar achter bijvoorbeeld ook uit te vallen.

Als ik echter kijk naar mijn familieleden dan zou het in mijn geval nog wel wat verder naar achter uitdunnen en frontaal zou het dan helemaal kaal zijn. Ik denk dat het ongeveer te vergelijken is met een NW3 of NW3A.

Wellicht is het verstandig nog te wachten tot het in dat stadium is en dan gokken dat het kalingsproces stopt...
Weet je wat wel waar is Pinoo dat de voorkant waar de haarlijn begint dus boven het middelpunt van je wenkbrouwen dat dat je gezicht bepaald niet de achterkant kijk ik denk dat de meeste onder ons niet zo`n probleem hebben met een wat kalere achterkant omdat je die meestal toch makkelijker kunt verbergen en zelf niet ziet maar dat de voorkant mooi dicht moet zijn , want door een naar achter trekkende voorkant van je haren veranderd je gezicht totaal , denk er eens goed over na en misschien kun je eerst beter met Minoxidil en Finasteride beginnen

ps heb wel gehoord dat zelfs een half pilletje Finasteride dus een halve miligram evengoed zou werken als een hele van 1 mg .
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 20:26   #17
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Ja daar ben ik het best wel mee eens en je getransplanteerde haren gaan dan ook een leven lang mee , alleen afgezien van de extreme hoge kostprijs vind ik de meeste behaalde resultaten maar matig ,heb ook best wel mooie resultaten gezien maar ik vraag mijn eigen af hoe het er over enkele jaren later er uitziet ? ik bedoel hiermee dat bij de meeste onder ons de AGA gewoon voortzet en er dan weer kale plekken tevoorschijn komen en je kunt niet eeuwig doorgaan met donor haar van achteren weg te halen natuurlijk
Daarom is het ook verstandig om medicijnen te gaan gebruiken. Gebruik je geen medicatie dan moet je sowieso vaker onder het mes.

Overigens lijkt je haarstatus behoorlijk op mijn haarstatus, dwz geen kruinkaalheid en een groot donorgebied. Dat betekent dat je met een eventuele HT in het voordeel bent, daar het erfelijk belaste gedeelte relatief klein is. Natuurlijk is het moeilijk te bepalen vanaf een foto, maar het lijkt er m.i sterk op dat je een mooi donorgebied overhoudt.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 23:23   #18
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
@Blizzard
Dank voor je advies. Ben nog steeds aan het twijfelen, ik ga me verder verdiepen in de middelen. Als ik nog vragen heb zal ik die zeker stellen.

@Spiderman
Zag dat jij een HT hebt ondergaan met 1200 grafts. Mag ik vragen wanneer je dat hebt laten doen en hoe kijk je nu naar de toekomst. Ga je er bijvoorbeeld al vooraf vanuit dat je meerdere HT's moet ondergaan of denk je dat 1 HT voldoende is.

En als je nu terugkijkt naar je HT zou je het dan nog steeds gedaan hebben of heb je bepaalde nadelen ondervonden?
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 11:57   #19
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinoo Bekijk bericht
.

@Spiderman
Zag dat jij een HT hebt ondergaan met 1200 grafts. Mag ik vragen wanneer je dat hebt laten doen en hoe kijk je nu naar de toekomst. Ga je er bijvoorbeeld al vooraf vanuit dat je meerdere HT's moet ondergaan of denk je dat 1 HT voldoende is.

En als je nu terugkijkt naar je HT zou je het dan nog steeds gedaan hebben of heb je bepaalde nadelen ondervonden?
Natuurlijk mag je dat vragen. In november 2006 heb ik het laten doen en ben tevreden met het behaalde resultaat. Ik kan nu bijvoorbeeld een geheel ander kapsel aannemen zonder dat mijn inhammen direct opvallen. Toch vind ik het getransplanteerde haar in mijn inhammen onder een felle lamp iets te dun, daarom ga ik voor een verdichting begin volgend jaar.

Kortom, als ik er nu op terugkijk dan zou ik het absoluut weer gedaan hebben. Het enige nadeel is mss dat je vaker onder het mes moet voor een steeds hogere haardichtheid, maar dit is mij vantevoren bij de kliniek verteld.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 22:56   #20
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Natuurlijk mag je dat vragen. In november 2006 heb ik het laten doen en ben tevreden met het behaalde resultaat. Ik kan nu bijvoorbeeld een geheel ander kapsel aannemen zonder dat mijn inhammen direct opvallen. Toch vind ik het getransplanteerde haar in mijn inhammen onder een felle lamp iets te dun, daarom ga ik voor een verdichting begin volgend jaar.

Kortom, als ik er nu op terugkijk dan zou ik het absoluut weer gedaan hebben. Het enige nadeel is mss dat je vaker onder het mes moet voor een steeds hogere haardichtheid, maar dit is mij vantevoren bij de kliniek verteld.
Je verhaal klinkt goed. Je merkt verder met bijvoorbeeld het stylen van je haar geen verschil tussen je natuurlijke haar en het getransplanteerde haar?

En misschien een domme vraag maar het AGA proces gaat waarschijnlijk ook gewoon door op de plekken waar je haar getransplanteerd is?
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 23:39   #21
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinoo Bekijk bericht
Je verhaal klinkt goed. Je merkt verder met bijvoorbeeld het stylen van je haar geen verschil tussen je natuurlijke haar en het getransplanteerde haar?
Dat merkte ik alleen in het begin toen het getransplanteerde haar net opkwam. Nu merk ik totaal geen verschil meer.

Citaat:
En misschien een domme vraag maar het AGA proces gaat waarschijnlijk ook gewoon door op de plekken waar je haar getransplanteerd is?
Nee hoor is geen domme vraag. Er is voornamelijk haar in mijn inhammen getransplanteerd, deze waren al kaal tijdens de transplantatie. Wat er in mijn inhammen aan haar staat, is dus volledig getransplanteerd. Overigens slik ik met succes Fina tegen voortschrijdende haaruitval.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 07:09   #22
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Er is voornamelijk haar in mijn inhammen getransplanteerd, deze waren al kaal tijdens de transplantatie. Wat er in mijn inhammen aan haar staat, is dus volledig getransplanteerd.
Je kunt Pinoo's vraag ook anders lezen, namelijk dat hij zich afvraagt of het AGA proces ook door gaat om de getransplanteerde haren aan te pakken. Dat is niet zo.

Bij een transplantatie worden haren uitgenomen uit het gebied op het achterhoofd waar zelfs heel erg kale mannen nog hun haar behouden. Die haren zijn ongevoelig voor AGA en als je die met wortel en al uitneemt en ergens anders weer implanteert, dan behouden ze die eigenschap.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 12:10   #23
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je kunt Pinoo's vraag ook anders lezen, namelijk dat hij zich afvraagt of het AGA proces ook door gaat om de getransplanteerde haren aan te pakken. Dat is niet zo.

Bij een transplantatie worden haren uitgenomen uit het gebied op het achterhoofd waar zelfs heel erg kale mannen nog hun haar behouden. Die haren zijn ongevoelig voor AGA en als je die met wortel en al uitneemt en ergens anders weer implanteert, dan behouden ze die eigenschap.
Ja, zo kun je zijn vraag ook lezen idd. Ik denk echter dat hij bedoelt of er tussen nog bestaand haar is geimplanteerd. Dat is bij mij niet zo.

Mocht ik de vraag toch verkeerd gelezen hebben, dan kan ik alleen maar het volgende antwoord geven : Getransplanteerd haar gaat levenslang mee.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 12:38   #24
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ja, zo kun je zijn vraag ook lezen idd. Ik denk echter dat hij bedoelt of er tussen nog bestaand haar is geimplanteerd. Dat is bij mij niet zo.

Mocht ik de vraag toch verkeerd gelezen hebben, dan kan ik alleen maar het volgende antwoord geven : Getransplanteerd haar gaat levenslang mee.
Bij mij is deels wel tussen bestaand haar getransplanteerd, het risico bestaat dus dat bestaande haren die nu nog tussen getransplanteerde haren staan in de loop der jaren toch verdwijnen. Maar ik heb het heel dicht laten inplanten en desnoods wordt het over een x-aantal jaren nog eens verdicht. Maar net als jij probeer ik dat moment uit te stellen (of liefst af te stellen) door in mijn geval minoxidil en finasteride te gebruiken.

De opmerking 'getransplanteerd haar gaat levenslang mee' is wel erg boud. Getransplanteerd haar gaat in principe levenslang mee, maar er zijn aandoeningen die je kunnen treffen waardoor je het toch verliest.

Maar het is dus in ieder geval niet gevoelig voor hetzelfde type kaalheid als waardoor de inhammen in de eerste plaats zijn ontstaan!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 12:57   #25
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De opmerking 'getransplanteerd haar gaat levenslang mee' is wel erg boud. Getransplanteerd haar gaat in principe levenslang mee, maar er zijn aandoeningen die je kunnen treffen waardoor je het toch verliest.
Daar heb je gelijk in.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 14:07   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in.
Je bedoelt dat ik een mierenneuker ben
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 14:51   #27
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je bedoelt dat ik een mierenneuker ben
Hahaha, nee dat valt wel mee. Het is mss ietwat vergezocht, maar het is wel mogelijk, vandaar dat ik je gelijk geef.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 15:06   #28
stefano21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 36
Ik lees veel dat mensen verbetering hebben gekregen maar zijn er ook mensen die dit a.h.v. dit foto's kunnen laten zien? Ik heb trouwens weer erg zin om mijn haar te millimeteren, maar mensen vinden het beter staan als ik het iets langer heb :S.
stefano21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 15:46   #29
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Zie dat er wat verwarring is ontstaan omtrent mijn vraag. Ik bedoelde inderdaad te vragen of getransplanteerd haar ongevoelig is voor DHT en dus in principe levenslang groeit.

De reacties van AntonieH en Spiderman hebben mij het antwoord op de vraag gegeven, bedankt voor de reacties.

Heb ook nog wat verder gelezen en ik denk dat ik, als ik een HT zou laten doen, voor de FUE-methode zou kiezen. Het is wel wat duurder maar geen littekens.

Wel las ik dat boven de 500 grafts je haar gemillimeterd moet worden. Dat is nog wel even slikken aangezien dat totaal niet bij mij zal staan. Maar goed, die paar maandjes kom je dan ook wel weer overheen.
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2007, 15:49   #30
stefano21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 36
Ik ken een jongen die grafts heeft genomen en die zijn nu na 2 jaar ook al aan het uitvallen. Maar kan een uitzondering zijn.
stefano21 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 16:20
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 15:43
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.