Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 40 stemmen, 4,95 gemiddeld. Weergave
Oud 24 februari 2009, 13:46   #1546
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Op de foto komt de HT van Raymond van Barneveld wel erg onvoordelig uit. Dat heeft ook te maken met de hoek waarop de foto is gemaakt en het (felle) licht dat er op valt. In vermoed dat hij niet op de kruin is behandeld maar alleen aan de voorkant. Als je op een HT neer kijkt in fel licht is het niet bepaald dik. Pas als je er tegen aan kijkt wordt (lijkt) het voller. Bedenk dat een HT nooit meer het haar van vroeger teruggeeft. HT zorgt er voor dat je niet meer kaal bent. Je moet een HT dus vergelijken met geen haar. Als je blijft streven naar de volle bos van vroeger zal je voorlopig nog wel even bezig blijven.

Gegroet, Diksy

Laatst gewijzigd door Diksy; 24 februari 2009 om 13:48 Reden: Er zijn wat andere foto-s bij gekomen
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 13:51   #1547
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Pelle en andere voorstanders van millimeteren i.p.v. medicatie/haartransplantatie/haarwerk,

Jullie zijn inconsequent, want als het bij een man "frisser" oogt, zou dat bij een vrouw ook zo moeten zijn.
Er zijn ook vrouwen die een kort kapsel "lekker fris en vlot" noemen, maar wereldwijd hebben de meiden bij miss-verkiezingen allemaal een weelderige bos lang haar.

Bij de verkiezingen van Mister World zie ik trouwens ook geen gemillimeterde koppen.


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 24 februari 2009 om 17:40
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 14:08   #1548
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Pelle en andere voorstanders van millimeteren i.p.v. medicatie/haartransplantatie/haarwerk,

Jullie zijn inconsequent, want als het bij een man "frisser" oogt, zou dat bij een vrouw ook zo moeten zijn.
Er zijn ook vrouwen die een kort kapsel "lekker fris en vlot" noemen, maar wereldwijd hebben de meiden bij miss-verkiezingen allemaal een weelderige bos lang haar.
Waarom zou dat bij een vrouw ook moeten zijn? Mannen en vrouwen zijn toch per definitie verschillend?

Ik snap dat je je hard maakt voor vrouwen die niet hun haar kunnen millimeteren, omdat dat een raar beeld geeft van die vrouw (een beeld dat wordt gewekt door mannen EN vrouwen). Ik denk alleen niet dat je van inconsequent kunt spreken in dit voorbeeld. Dit heeft te maken met smaak, niet met een mening.
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 14:37   #1549
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stifter Bekijk bericht
Waarom zou dat bij een vrouw ook moeten zijn? Mannen en vrouwen zijn toch per definitie verschillend?
Niet als het gaat om de begrippen "fris" of "onfris".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stifter Bekijk bericht
Dit heeft te maken met smaak, niet met een mening.
Over smaak valt niet te twisten en over wansmaak ook niet.

Het is echter een kwestie van mode. 50 jaar geleden waren pleeborstel-kapsels voor mannen in de mode; 5 jaar later kwam het Beatle-kapsel en de kapsels werden wereldwijd steeds langer.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 14:45   #1550
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik vind millimeteren ook wel mooi staan. Bij vrouwen is het natuurlijk geen schoonheidsideaal. Dat heeft gewoon te maken dat het niet natuurlijk oogt, minder geaccepteerd door de maatschappij. Vrouwen hebben ook meestal zo'n raar hoofd als ze zonder haar lopen. Hun schedel is per definitie al kleiner.

Ik denk daarom idd niet dat je mannen en vrouwen over één kam kan scheren. Ik heb het ook altijd begrepen dat vrouwen een haarwerkje nemen, maar bij mannen vind ik het belachelijk. Een gemillimeterde vent wordt genegeerd in de maatschappij, maar als je een kale vrouw ziet rondhuppelen dan is dat weer anders.

Daarnaast vind ik ook nog een groot verschil zitten tussen echt een kale kop (glad) of dat je nog stoppels op je hoofd heb, welliswaar dun bezaaid. Ook al zou ik zo kaal zijn dat redding niet meer mogelijk is, dan nog zou ik een HT doen en de tondeuse eroverheen halen. Het is me het allemaal waard.

Laatst gewijzigd door norwood2; 24 februari 2009 om 14:47
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 15:48   #1551
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Bij Jan Mulder is het ook wel duidelijk hoe zijn haarstatus is.

Terwijl zijn zoon Youri Mulder (zie foto onder onderstaande foto) nog een flinke bos haar heeft.



)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 16:51   #1552
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Bij Jan Mulder is het ook wel duidelijk hoe zijn haarstatus is.

Terwijl zijn zoon Youri Mulder (zie foto onder onderstaande foto) nog een flinke bos haar heeft.



Heb een vaag vermoeden dat dit vooral komt door het leeftijdsverschil van ik gok 25 jaar.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 18:43   #1553
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074



Dit kan niet serieus waar zijn.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 18:51   #1554
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Vrouwen hebben ook meestal zo'n raar hoofd als ze zonder haar lopen. Hun schedel is per definitie al kleiner.
Raar hoofd? Bovendien: klein maar fijn, groot staat idioot.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
. Ik heb het ook altijd begrepen dat vrouwen een haarwerkje nemen, maar bij mannen vind ik het belachelijk.
Je hebt niet half in de gaten hoeveel mannen er met een geweldig mooi haarstukje rondlopen. Tegenwoordig zie je zoiets namelijk helemaal niet zitten als er gekozen is voor de juiste haarsoort en densiteit.
Op YouTube barst 't van de informatieve filmpjes hierover.

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=F6gzUA_dhS0
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 19:03   #1555
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik vind Jan Mulder er nog prima bijlopen hoor!

Ik zou er onmiddelijk voor tekenen als ik op die leeftijd (ik geloof 63) nog zoveel haar zou hebben!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.

Laatst gewijzigd door Ryan R; 24 februari 2009 om 21:48 Reden: taalfout
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 19:11   #1556
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
klein maar fijn, groot staat idioot.
Zeg Hanna, is dat het motto van je man?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 20:47   #1557
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Raar hoofd? Bovendien: klein maar fijn, groot staat idioot.



Je hebt niet half in de gaten hoeveel mannen er met een geweldig mooi haarstukje rondlopen. Tegenwoordig zie je zoiets namelijk helemaal niet zitten als er gekozen is voor de juiste haarsoort en densiteit.
Op YouTube barst 't van de informatieve filmpjes hierover.

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=F6gzUA_dhS0

Tja, tis een persoonlijke mening. Kan er ook verder niks meer van maken. Wat betreft haarstukje, het gaat er bij mij niet om of die van geweldige kwaliteit is. Het gaat wel ietsjes verder dan dat.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2009, 21:18   #1558
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.272
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wel zodra het over vrouwen gaat.
Hier zijn een paar foto's van notabene knappe vrouwen, maar er zijn bar weinig kerels die deze oorlogskapsels aantrekkelijk vinden.
Mooi smoeltje of niet, met haren zien ze er beter uit, en dat geldt voor mannen ook.
Hanna, niet onaardig bedoelt hoor, maar ik vind je heel verbitterd overkomen als het gaat om gemillimeterde mannen.
Wij kunnen er ook niets aan doen dat vrouwen (in tegenstelling tot mannen) met gemillimeterd haar, of kaalgeschoren hoofden niet als "knap" worden beoordeeld.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2009, 01:08   #1559
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Hanna, niet onaardig bedoelt hoor, maar ik vind je heel verbitterd overkomen als het gaat om gemillimeterde mannen.
Dit hele topic wordt al ernstig overheerst door mannen en dat zijn dan ook nog gemillimeterde mannen die gemillimeterde vrouwen afschuwelijk durven te vinden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Wij kunnen er ook niets aan doen dat vrouwen (in tegenstelling tot mannen) met gemillimeterd haar, of kaalgeschoren hoofden niet als "knap" worden beoordeeld.
Tuurlijk zou je daar wèl wat aan kunnen doen, namelijk: eerlijk zijn.
Als een gemillimeterde vrouwenkop al lelijk wordt gevonden, is een bonkige gemillimeterde kop van een kerel nog veel lelijker. Als het voor een man stoer, fris en dapper wordt gevonden, moet dat voor een vrouw ook gelden.
Allebei wel of allebei niet.
Dat lijkt mij toch echt niet zo ingewikkeld.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2009, 01:53   #1560
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Zeg Hanna, is dat het motto van je man?
Klein maar fijn, groot maar idioot; is een oeroud gezegde van mijn oma, maar mijn man heeft uit zichzelf altijd al een hekel gehad aan alles wat groot is, behalve grote successen.

Leuk dat jullie je avatar kunnen veranderen, bij mij lukt dat al meer dan een jaar niet meer; ik krijg die postersticker van de webmaster niet weg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitverkiezing knapste kale(nde) (bekende) Nederlander. Henk AGA - Algemeen 119 19 november 2007 20:52
(Bekende) lieden met AGA waarbij het goed staat Haarmannetje AGA - Algemeen 60 17 mei 2007 16:29
vanavond op koppen "Kaal is mooi!" TinneV AA - Algemeen 4 24 april 2007 22:20
Bekende Mensen met AA? sweet_muisje AA - Algemeen 13 12 september 2005 18:46
Bekende nederlanders bij La$er Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 3 16 december 2001 15:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.