Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 oktober 2014, 21:38   #46
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Ja inderdaad, maar het probleem is dat het gewoon erger blijft worden. De haaruitval stopt niet, ook niet met fina. Bij sommigen valt er niet veel aan te doen blijkbaar
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 23:52   #47
EMD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 21
Geslacht:
Is dat serieus? Wat een sneue manier om hier te reageren. Zeg dan meteen: "Jezus wat zie je er klote uit, ik snap niet dat je de dag nog doorkomt". Dit forum lijkt maar 1 doel te hebben: elkaar zo diep mogelijk in de greppel te slepen, zodat je tenminste niet alleen bent. In plaats van optimisme, support en relativeren wordt elk haar-gerelateerd probleem hier tot buitenaardse proporties opgeblazen.

Als je op jonge leeftijd moeite hebt met kaal worden - en je ondervindt mentale problemen en depressie in je dagelijks leven - dan zijn de opmerkingen die ik hier steeds meer voorbij zie komen wel het laatste waar je beter van wordt. Jullie houden een miljarden industrie draaiende op basis van minimale resultaten en WILLEN niet eens proberen in te zien dat een groot deel van het probleem niet OP maar IN je hoofd zit. Ga lekker zo verder: voel je kut, geef een vermogen uit, beschouw jezelf als minderwaardig en sleep elkaar mee in die neerwaartse draaikolk. De kans dat je op die manier een zelfverzekerde, gelukkige en succesvolle kale man wordt is dan alleen nihil.

Ik kijk het nog heel even aan en ik denk dat ik dan mijn account maar verwijder. Mijn gedachten over de toon en constructief advies op dit forum staan blijkbaar lijnrecht tegenover de algemene opinie. Good luck guys.
EMD is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 09:58   #48
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EMD Bekijk bericht
Is dat serieus? Wat een sneue manier om hier te reageren. Zeg dan meteen: "Jezus wat zie je er klote uit, ik snap niet dat je de dag nog doorkomt". Dit forum lijkt maar 1 doel te hebben: elkaar zo diep mogelijk in de greppel te slepen, zodat je tenminste niet alleen bent. In plaats van optimisme, support en relativeren wordt elk haar-gerelateerd probleem hier tot buitenaardse proporties opgeblazen.

Als je op jonge leeftijd moeite hebt met kaal worden - en je ondervindt mentale problemen en depressie in je dagelijks leven - dan zijn de opmerkingen die ik hier steeds meer voorbij zie komen wel het laatste waar je beter van wordt. Jullie houden een miljarden industrie draaiende op basis van minimale resultaten en WILLEN niet eens proberen in te zien dat een groot deel van het probleem niet OP maar IN je hoofd zit. Ga lekker zo verder: voel je kut, geef een vermogen uit, beschouw jezelf als minderwaardig en sleep elkaar mee in die neerwaartse draaikolk. De kans dat je op die manier een zelfverzekerde, gelukkige en succesvolle kale man wordt is dan alleen nihil.

Ik kijk het nog heel even aan en ik denk dat ik dan mijn account maar verwijder. Mijn gedachten over de toon en constructief advies op dit forum staan blijkbaar lijnrecht tegenover de algemene opinie. Good luck guys.
Dan zou ik juist niet je account op zeggen. Dan blijven de negetieve nekken over. Dat is niet wat we willen. Jou bovenstaande verhaal, is wat sommige nodig hebben. Wat ze er mee doen is 2. Ik vind het goed dat iemand soms even kritiek levert (positief)
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 10:40   #49
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.271
Geslacht:
@EMD, ik ben het met je eens dat (met name bij jongeren) de haaruitval niet het grootste probleem is, het probleem is hoe je er met omgaat. Als ik dan dit lees op het forum:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1981 Bekijk bericht
Twee jaar geleden besloot ik om eindelijk stappen te ondernemen om mijn leven weer op de rails te krijgen; al jaren had ik last van een ernstige depressie en dit voornamelijk omwille van mijn ernstig haaruitval. Elke dag zag ik, en ook wel mijn nabije omgeving, mijn zelfvertrouwen zienderogen dalen. Alleen wisten zij niet waarom en ik wel. Jarenlang liep ik met een groot 'geheim' rond, eentje waarvoor ik me dood schaamde en dat dan nog eens met de dag verergerde. Ik probeerde dit geheim te verbergen door haarpoeder te gebruiken, maar dit gaf me al de bijkomende zorgen; of dit effectief wel bleef zitten, of mensen het niet zouden opmerken, ... Ik kon geen spiegel voorbijwandelen zonder even te checken of je daarwerkelijk niets kon zien. Heel mijn leven werd beheerst door mijn haar en het maakte me eerlijk gezegd doodongelukkig. Zo ongelukkig dat ik een jarenlange relatie met de vrouw van mijn leven ongewild naar de vaantjes heb laten gaan. Ik was nog maar een schim van de persoon die ik in het begin van onze relatie was en met deze persoon zag ze geen toekomst meer.
Ik herken het bovenstaande verhaal, dus ik ga het niet veroordelen, maar ik zie hierin eerder een geestelijk probleem dan een lichamelijk probleem.
Heb je haaruitval en je wilt er wat aan doen, prima. Maar doe niets uit wanhoop en lees je goed in over de nadelen en eventuele risico's en vraag je dan af "of je het echt nodig hebt".
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 11:11   #50
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Zo jong nog en dan al zo'n kalende kruin, is idd erg vervelend

Gooi er gewoon een tondeuse overheen en je bent van een hoop (kop) zorgen en gezeik af, dat kan ik je verzekeren.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 11:52   #51
EMD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Jasse uw kruin is echt al serieus fucked up vind ik! Ik snap niet dat je het zo ver hebt laten komen, maar al hetgeen wat je kan redden nu, redden!
Goed om te lezen dat ik niet de enige bent die er zo over denkt. Met name het bovenstaande bericht schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Wat voor signaal zendt dat uit, wanneer je na lang piekeren zelfs op een forum voor haarverlies te horen krijgt dat je een hopeloos geval bent? Bovendien gaat zo'n opmerking over iemand met een dunnere plek bovenop zijn hoofd en verder nog een hele kop met haar! Dan hebben we het toch over iets dat het leven van een 23-jarige toch niet mag verzieken en beheersen? Dat vind ik zó buiten proportie. En doodzonde van iemands dagen als twintiger.

Het is logisch en goed dat er op dit forum informatie en ervaringen worden gedeeld over medicatie, haarwerken en andere opties. Maar wat mij betreft zou er ook een groot subforum mogen komen over acceptatie en algemeen welzijn, waar de nadruk ligt op het herbouwen van zelfvertrouwen, en het delen van succes-ervaringen en opbouwend advies. Dit forum lijkt niet te worden gesponsord door de farmaceutische of cosmetische industrie, dus waarom zou er geen ruimte zijn voor het aandragen van de meest levenskwaliteit verhogende oplossingen? Is dat niet ieders ultieme doel; gelukkig zijn?

Haarverlies kan mentaal heel lastig zijn en invloed op je zelfvertrouwen hebben, maar dat paradigma dat haarverlies een GEGRONDE reden is om een totaal verziekt depressief leven te leiden moet echt zo snel mogelijk worden afgebroken. Dat zijn wij (als iets positiever/relativerender ingestelden) aan andere jonge forummers verplicht.

@Dino33, @Henk, @Themen: Bedankt voor jullie reactie!

Laatst gewijzigd door EMD; 8 oktober 2014 om 12:06
EMD is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 15:57   #52
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EMD Bekijk bericht
Goed om te lezen dat ik niet de enige bent die er zo over denkt. Met name het bovenstaande bericht schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Wat voor signaal zendt dat uit, wanneer je na lang piekeren zelfs op een forum voor haarverlies te horen krijgt dat je een hopeloos geval bent? Bovendien gaat zo'n opmerking over iemand met een dunnere plek bovenop zijn hoofd en verder nog een hele kop met haar! Dan hebben we het toch over iets dat het leven van een 23-jarige toch niet mag verzieken en beheersen? Dat vind ik zó buiten proportie. En doodzonde van iemands dagen als twintiger.

Het is logisch en goed dat er op dit forum informatie en ervaringen worden gedeeld over medicatie, haarwerken en andere opties. Maar wat mij betreft zou er ook een groot subforum mogen komen over acceptatie en algemeen welzijn, waar de nadruk ligt op het herbouwen van zelfvertrouwen, en het delen van succes-ervaringen en opbouwend advies. Dit forum lijkt niet te worden gesponsord door de farmaceutische of cosmetische industrie, dus waarom zou er geen ruimte zijn voor het aandragen van de meest levenskwaliteit verhogende oplossingen? Is dat niet ieders ultieme doel; gelukkig zijn?

Haarverlies kan mentaal heel lastig zijn en invloed op je zelfvertrouwen hebben, maar dat paradigma dat haarverlies een GEGRONDE reden is om een totaal verziekt depressief leven te leiden moet echt zo snel mogelijk worden afgebroken. Dat zijn wij (als iets positiever/relativerender ingestelden) aan andere jonge forummers verplicht.

@Dino33, @Henk, @Themen: Bedankt voor jullie reactie!
@EMD, weet je ik ga mij niet te druk maken over wat je allemaal schrijft. Mijn opmerking komt wss bruut over! Maar dat is om dat ik het goed meen, we moeten hier niet liegen op dit forum, om uw maar goed in je vel te voelen. Zijn kruin is echt fucked up, of dat je het nu zelf wilt geloven of niet. Het is gewoon de waarheid! Als jij de mensen blaasjes wilt wijs maken, jouw probleem. Eerlijkheid boven alles, en eerlijkheid wordt niet altijd geapprecieerd! Wederom bewezen..

En blablabla ... Ik ga niet meer reageren op je.. lalala
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 18:30   #53
EMD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 21
Geslacht:
Dit gaat jouw verstand en empathisch vermogen duidelijk te boven. Als je denkt dat ik bedoel dat we moeten liegen tegen elkaar heb je sowieso de hele kern van mijn boodschap niet begrepen.

En waarom is zijn kruin zo verschrikkelijk? Omdat zijn haar wat dunner wordt na de pubertijd? Dat heet opgroeien en volwassen worden en is een uiterlijk kenmerk waar 50% van de mannelijke wereldbevolking mee te maken heeft of krijgt. Net zo goed als dat 90% van de mannen niet bijzonder aantrekkelijk is, met of zonder haar. Alsof dat het enige is dat telt. Zeg je die ook dat ze een rotkop hebben omdat je zo eerlijk bent en goede bedoelingen hebt? Die hele beeldvorming over kaalheid - of in dit geval slechts een uitdunnende kruin - waar jij aan meewerkt, DIE is 'fucked up'. Compleet overtrokken en deprimerend.

Er is trouwens een groot verschil tussen eerlijkheid ("Je kruin wordt inderdaad erg dun") en onfatsoenlijkheid ("Je kruin is echt fucked up man, ik snap niet dat je het zo ver hebt laten komen"). Met name dat tweede deel is compleet zinloos, aangezien hij de tijd toch niet terug kan draaien en moet werken met de situatie zo als het er nu voorstaat.

Volwassen reactie ook van je trouwens. Doet me dingen aan een klein kind dat z'n vingers in z'n oor doet als zijn moeder zegt dat hij zijn spruitjes op moet eten.
EMD is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 23:54   #54
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Bedankt voor de reactie EMD, maar ik kan sommige mensen hun reactie wel in een context plaatsen hoor. Dit is gewoon een topic om ervaringen te delen. Ik lees zelf graag ervaringen van andere, dus vind ik het ook belangrijk om mijn ervaring/resultaat te delen. Reacties van drakenjager dragen inderdaad weinig hiertoe bij, maar daar sta ik niet te lang bij stil.

De reden waarom mijn haar zo 'slecht' is, is omdat ik er gewoon nooit bij stil gestaan heb. Ik was gewoon aan het genieten van het leven en nu nog steeds. Maar op een bepaald moment vraag je jezelf af of er misschien iets aan te doen is en dan kom je hier terecht . Mijn haarprobleem heeft nauwelijks een invloed op mijn emotionele toestand. Ik ben gewoon van mening dat het het proberen waard is/was. Ik ondervind geen last van finasteride, dus is het voor mij het proberen waard. Als er geen resultaat komt, is dat jammer, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2014, 01:16   #55
EMD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie EMD, maar ik kan sommige mensen hun reactie wel in een context plaatsen hoor. Dit is gewoon een topic om ervaringen te delen. Ik lees zelf graag ervaringen van andere, dus vind ik het ook belangrijk om mijn ervaring/resultaat te delen. Reacties van drakenjager dragen inderdaad weinig hiertoe bij, maar daar sta ik niet te lang bij stil.

De reden waarom mijn haar zo 'slecht' is, is omdat ik er gewoon nooit bij stil gestaan heb. Ik was gewoon aan het genieten van het leven en nu nog steeds. Maar op een bepaald moment vraag je jezelf af of er misschien iets aan te doen is en dan kom je hier terecht . Mijn haarprobleem heeft nauwelijks een invloed op mijn emotionele toestand. Ik ben gewoon van mening dat het het proberen waard is/was. Ik ondervind geen last van finasteride, dus is het voor mij het proberen waard. Als er geen resultaat komt, is dat jammer, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd.
Dat is goed om te horen Het ging mij ook niet zozeer om jouw situatie in het bijzonder, maar meer om het principe. Zoals je hierboven ook zag gaat de mentale invloed bij sommigen wel een stuk verder. En dan lijkt men weleens uit het oog te verliezen dat dit forum op de beginpagina als 'support-site' wordt omschreven.

In jouw geval is het inderdaad het proberen waard, ik hoop dat het resultaat oplevert. Veel succes. En nogmaals, het is een beetje ongelukkig dat deze discussie toevallig in jouw post ontstaat. Mijn kritiek was gericht op 'the big picture': buitenproportionele zwartgalligheid als het om haarverlies aankomt. Sommige mensen zitten in vergelijking met jou wel in een diep dal en kunnen zulke opmerkingen minder goed in perspectief plaatsen.

Deel je jouw resultaten hier de komende tijd? Good luck!
EMD is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2014, 14:49   #56
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EMD Bekijk bericht
Dit gaat jouw verstand en empathisch vermogen duidelijk te boven. Als je denkt dat ik bedoel dat we moeten liegen tegen elkaar heb je sowieso de hele kern van mijn boodschap niet begrepen.

En waarom is zijn kruin zo verschrikkelijk? Omdat zijn haar wat dunner wordt na de pubertijd? Dat heet opgroeien en volwassen worden en is een uiterlijk kenmerk waar 50% van de mannelijke wereldbevolking mee te maken heeft of krijgt. Net zo goed als dat 90% van de mannen niet bijzonder aantrekkelijk is, met of zonder haar. Alsof dat het enige is dat telt. Zeg je die ook dat ze een rotkop hebben omdat je zo eerlijk bent en goede bedoelingen hebt? Die hele beeldvorming over kaalheid - of in dit geval slechts een uitdunnende kruin - waar jij aan meewerkt, DIE is 'fucked up'. Compleet overtrokken en deprimerend.

Er is trouwens een groot verschil tussen eerlijkheid ("Je kruin wordt inderdaad erg dun") en onfatsoenlijkheid ("Je kruin is echt fucked up man, ik snap niet dat je het zo ver hebt laten komen"). Met name dat tweede deel is compleet zinloos, aangezien hij de tijd toch niet terug kan draaien en moet werken met de situatie zo als het er nu voorstaat.

Volwassen reactie ook van je trouwens. Doet me dingen aan een klein kind dat z'n vingers in z'n oor doet als zijn moeder zegt dat hij zijn spruitjes op moet eten.
Klasse reactie!
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2014, 21:28   #57
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
@EMD

Ik begrijp je reactie volledig hoor. Op sommige van de engelstalige fora wordt haarverlies heel erg gestigmatiseerd en wordt er zo ontzettend negatief over gedaan en dat is inderdaad jammer. We zijn hier om elkaars keuzes te ondersteunen en raad te geven/krijgen.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2014, 22:29   #58
el duderiño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2006
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EMD Bekijk bericht
Dat is goed om te horen Het ging mij ook niet zozeer om jouw situatie in het bijzonder, maar meer om het principe. Zoals je hierboven ook zag gaat de mentale invloed bij sommigen wel een stuk verder. En dan lijkt men weleens uit het oog te verliezen dat dit forum op de beginpagina als 'support-site' wordt omschreven.

In jouw geval is het inderdaad het proberen waard, ik hoop dat het resultaat oplevert. Veel succes. En nogmaals, het is een beetje ongelukkig dat deze discussie toevallig in jouw post ontstaat. Mijn kritiek was gericht op 'the big picture': buitenproportionele zwartgalligheid als het om haarverlies aankomt. Sommige mensen zitten in vergelijking met jou wel in een diep dal en kunnen zulke opmerkingen minder goed in perspectief plaatsen.

Deel je jouw resultaten hier de komende tijd? Good luck!
Wat een verademing om jouw reacties te lezen

Ik heb zo'n 8 jaar geleden geregistreerd op dit forum omdat ik nieuwsgierig was en ik heb een tijdje geexperimenteerd met Minoxidil. Ik ben daar na ongeveer een goede 2 maand mee gestopt omdat ik er achter kwam dat ik het de kosten en moeite niet waard vond.

Sinds die tijd kom ik af en toe terug op dit forum (soms een jaar of 2 helemaal niet) om ervaringen te lezen en stiekem te peilen of er al iets nieuws op de markt is. Want ja, ik heb nog steeds zekere (gezonde!) interesse in oplossingen tegen erfelijke kaalheid (ik vind bijv. MHT/MHP nog best interessant, ik heb het geluk dat een geschoren kop me goed staat dus misschien is dat iets voor mij in de toekomst - ondanks dat het natuurlijk niet echt een 'oplossing' is).

Maarr... Als ik dan weer alle topics lees, ben ik blij dat ik destijds niet heb doorgezet. Ik heb ook wel 'succesverhalen' gelezen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit dermate minimale successen zijn dat het de moeite gewoon niet waard is. Bijna alle topics zijn hetzelfde, de standaard medicijnen worden geprobeerd (fina/minox) en bijna niemand komt verder dan 'enige stabilisatie'.

Zelf heb ik in 2006 geregistreerd omdat ik 'last' had van een kalende kruin en dunner wordend haar bovenop. Nu, acht jaar later, is de situatie ietsjes erger. Als ik had aangehouden met dure medicijnen zou dit me ongetwijfeld hoop hebben geboden waardoor ik zou blijven investeren in deze producten. Wie zegt dat dit niet dezelfde situatie is voor heel veel mensen die een godsvermogen investeren en in de veronderstelling leven dat de middeltjes de reden zijn voor het succes, terwijl dit evengoed een natuurlijk proces kan zijn geweest.

Ik gun iedereen echt het beste en hoop van harte dat mensen successen boeken, maar ik zie het gewoon niet. Wel zie ik overal dit soort topics en mensen die 'poging tot acceptatie' in hun signature hebben staan (meestal na jaren emmers geld leeggegooid te hebben). Het doet me pijn om te zien hoeveel geld er in om gaat, voornamelijk omdat het me niet zou verbazen dat juist dat de reden is dat er geen echt goed middel op de markt komt.

Nogmaals excuses voor het offtopic geblaat, maar ik voelde toch te drang even in te haken op de posts van EMD. Ik wil verder niemand ergens van overtuigen of anderszins mensen hun keuze in diskrediet brengen. Ik heb er respect voor dat mensen van alles proberen en hun ervaringen hier delen. Ook zal ik niemand proberen te overtuigen om te accepteren want ik kan niet in het hoofd van een ander kijken. Wel hoop ik dat mensen zichzelf niet verliezen in de strijd en zichzelf blijven respecteren om wie ze zijn, niet hoe ze eruit zien. Dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan lijkt me voor zich spreken.
el duderiño is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2014, 23:24   #59
EMD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 21
Geslacht:
@El Duderino

Ook jij bedankt voor een hele goede post. Blij dat ik toch 'common ground' zie in de visie van een aantal forumleden
EMD is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2014, 23:43   #60
kemal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2014
Berichten: 40
Geslacht:
EMD

Ik deel je mening, echter, het blijft verdomd lastig. Wat betreft medicijn gebruik, idd, echt wondermiddelen zijn er niet. Stabiliserend, dat wel, met name Fina. Minoxidil heb ik ernstig twijfels over.

HT is een oplossing, bij sommigen slaat het echt goed aan. Anderen zijn verder weg van huis.

Acceptatie is het beste, dat zegt gezond verstand. Het gevoel van fuck it, het is bevrijdend, i know. Echter, de verdomde vooroordelen. Je wil niet weten hoeveel domme mensen er rond lopen.

Millimeter kop staat mij goed. Ik krijg echter nu heel veel aandacht van politie op straat en ook bij de douane laatst. Normaal gesproken beleef ik die dingen niet. Sommige mensen worden bang, ik merk dat jonge dertigers vaak proberen te flirten sinds ik mm haar heb. Het geeft dat mannelijke beest look. Tsja, blijft lastig kerel. Ik zit deze dagen te denken aan kaalscheren. Puur om heel de wereld te laten zien dat ik letterlijk lak heb aan iedereen. Puur het lef om te kijken hoe het zal zijn -> de adrenaline kick, haha. Aan de andere kant, nog geen 30 en vooral dat laatste hakt erin. Nog geen 30 en halfkaal. Blijft lastig, wel een stuk rijper geworden, gaat goed komen.

Laatst gewijzigd door kemal; 30 oktober 2014 om 00:25
kemal is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.