Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2017, 22:02   #1
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
24 jaar, 20 maanden finasteride zonder resultaat, wat nu (HT?)?

Goedenavond,

Ik heb eigenlijk al vanaf mijn 17e door dat ik inhammen begon te krijgen. Deze inhammen zetten heel langzaam door totdat ik 20 maanden geleden na heel lang denken besloot om finasteride te nemen.

Sindsdien is de haarlijn eigenlijk alleen maar slechter geworden...
Ik heb het idee dat finasteride bij mij totaal niet werkt, maar stoppen durf ik niet, want wellicht had ik zonder al wel kaal geweest (kan het me niet voorstellen, maar toch).
Heel soms kom ik dan wel eens terecht op de site propeciahelp.com en ondanks het feit dat ik 0 bijwerkingen heb denk ik echt waar neem ik dit risico voor (aangezien er 0 resultaat is en er veel gepraat wordt over het Post Finasteride Syndrome)...

Anyways, wat zijn de resterende opties voor mij?

Ik weet van het bestaan van dutasteride, maar is dit niet een beetje een heel heftig middel? Ik moet eerlijk zeggen dat het nemen van finasteride mij al niet heel erg lekker zit...

Minoxidil toevoegen? Zal dit echt nog veel effect hebben als finasteride al vrijwel niks doet?

Ik zit zelf toch te denken om een HT te laten doen. De rechter inham is op dit moment 2x zo groot als de linker. Ik wil de haarlijn recht laten trekken en de inhammen een klein beetje opvullen. Ik denk als ik nu een nette haarlijn neer zet ik zeker weer een aantal jaar ertegenaan kan. De rest van mijn haar is immers nog enorm dik, ik heb dan ook een zeer goed donorgebied.

Een andere optie zou zijn een haarwerk, maar dat lijkt mij eerlijk gezegt niet alles... Maar kaal is absoluut geen optie helaas...

Iemand tips / tricks? Ik ben er zo klaar mee....
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2017, 11:28   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Duidelijk.

Ga eens op consult bij een kliniek. Zie subforum chirurgische behandelingen.

Kliniek veldhoven is goed!
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2017, 01:13   #3
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
voor een haarlijn te corrigeren is een ht je enige optie...

mhp is er ook , maar dan zit je vast aan 0,5 mm kapsel om geen verschil te zien tussen de pigmenten en het haar

ik zou je aanraden : kijk goed rond voor een goede kliniek dat goede ervaring heeft met haarlijnen , bij prohair zit je hier ook goed voor , ik zou zeggen ga langs bij een paar clinics en ga waar je het beste gevoel bij hebt , goede research doen is cruciaal want een haarlijn is wel iets dat overal en altijd in de kijker staat...

eventueel een closeup posten van je haarlijn kan ons hier ook een beter beeld geven van de situatie , je kan gewoon een goede kwaliteit foto nemen , je hoofd uitknippen in paint of je gezicht eruit brushen met zwart en hier posten , jij bent anoniem en wij zien wat er dient te gebeuren...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2017, 13:15   #4
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Ik heb dezelfde leeftijd als jou en zat met hetzelfde dilemma's.
Over fina, zelfde situatie, haaruitval zet door. Toch stop ik er (nog) niet mee omdat ik van het principe ben 'baat het niet dan schaadt het niet'. Misschien denk je dat het niet werkt maar waarschijnlijk zou je zonder er al erger voor staan. Bij een consultatie bij een kliniek beaamde de dokter dit ook.

Minoxidil zou ik ook aan je regime toevoegen. Hierbij volg ik eveneens bovenstaande redenering.

Duta (0,5 mg/dag), geprobeerd maar te sterke bijwerkingen. Lichte gyno aan overgehouden na maar 1 maand gebruik. Zelf raad ik duta dus niet aan maar iedereen reageert natuurlijk anders op medicatie.

Als ik zo jouw situatie lees zou ik persoonlijk nog niet voor een HT gaan.
Zelf ben ik er een stuk slechter aan toe dan jou en heb besloten om nog even te wachten. We zijn nog zeer jong en kunnen nog niet voorspellen hoe de uitval zich voortzet. Dit is nu een oplossing maar binnen 10 jaar zitten we mogelijks wel in de problemen.

Zelf heb ik ook een inham die wat dieper is. Ik los dit op door in de inham wat haarvezels te strooien en te bedekken met haar. Je haar zal dan wel lang genoeg moeten zijn om de inham nog op een natuurlijke manier te kunnen bedekken. Ik styl mijn haar wel met gel dus het haar blijft mooi over de vezels liggen. Zonder styling kan je het risico lopen dat bij wind e.d. de vezels worden blootgesteld...
__________________
Gestopt
- Dutasteride 0,5 mg/dag (bijwerkingen)
- RU58841 5% dagelijks (geen effect na 4 maanden gebruik + lichte bijwerkingen)


Momenteel
- Finasteride 1 mg/dag
- Duta 0,5 mg/4 dagen
- Minoxidil 5%
- Regenepure DR/2 dagen

Status: haaruitval zet geleidelijk door

Laatst gewijzigd door Crocky; 19 januari 2017 om 13:22
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2017, 22:15   #5
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Ik denk dat ik er toch voor ga! Heb op dit moment in juli een afspraak staan en ben van plan morgen de borg over te maken, dan staan alles vast!

Er worden tussen de 2200 en 2500 grafts geplaats, wat ik vergeleken met andere (zoals bijvoorbeeld deze: Link ) nog best wat veel vind als ik naar mijn eigen situatie kijk. De foto's van mijn haarlijn zijn hier te vinden: Link.

Verder zit ik enorm te twijfelen ACELL erbij te doen of niet. Het kost een hoop geld (€1400), maar sommige resultaten (net zoals die hierboven) zijn wel enorm goed. Aan de andere kant is €1400 natuurlijk gewoon dik de helft van een 2e HT...

Ik ga overigens voor een ''haarbesparende'' HT (waarbij scheren dus niet nodig is), dit was volgens consult goed mogelijk. Iemand ervaringen hiermee?
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2017, 13:44   #6
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Hoe is je huidige situatie of wil je hiervan geen foto's plaatsen? Zag al dat je nog aardige volle kop had toen je hier op dit forum terecht kwam.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2017, 15:58   #7
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Hoe is je huidige situatie of wil je hiervan geen foto's plaatsen? Zag al dat je nog aardige volle kop had toen je hier op dit forum terecht kwam.
Mijn huidige situatie is hier te vinden: Link

Vergeleken met toen ik hier op het forum kwam (+/- 7 jaar geleden is het zeker wat achteruit gegaan, of het na het gebruik van finasteride achteruit gegaan is vind ik moeilijk te zeggen... Mocht het zo zijn heel langzaam in ieder geval!
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2017, 17:38   #8
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Als ik jouw situatie in 2009 met nu vergelijk zie ik amper achteruitgang, integendeel zelfs. De finasteride lijkt mij vrij goed te werken bij jou.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie op deze leeftijd nooit voor een HT gaan en nog enkele jaren wachten. Je kan makkelijk de inhammen bedekken met je bestaande haar en je lijkt icm. fina de haren goed te behouden. Natuurlijk moet je doen waar je je goed bij voelt maar naar mijn mening is het kaalheidsproces bij jou, met het juiste kapsel, amper op te merken voor buitenstaanders. Ik ben al heel wat kaler dan jou en kan nog steeds de inhammen bijna volledig bedekken. Ik heb tot nu toe van buitenstaanders nog nooit een opmerking gekregen.

Je moet ook realistisch blijven, we zijn geen 16 meer. Bij velen op onze leeftijd zal het kalingsproces de volgende jaren beginnen inzetten. Als jij doorheen de komende jaren zo goed behoudt als nu, dan heb je dan in vergelijking met onze leeftijdgenoten nog veel haar met gewoon een ietwat teruggetrokken haarlijn die op die leeftijd alles behalve abnormaal is.

Nogmaals, je moet doen waar je je goed bij voelt. Enkele maanden geleden heb ik voor dezelfde keuze gestaan als jou. Bepaalde klinieken gaan je meteen willen behandelen, andere staan dan weer kritisch tegenover onze jonge leeftijd. Hierdoor heb ik ingezien dat het niet heel verstandig is om nu al voor een HT te gaan. Het is fijn om nu een volle bos haar te hebben maar binnen 5-10-15 jaar zal je, als er dan nog geen oplossing gevonden is, sowieso verder kaal worden. Dan zit je met een jonge gereconstrueerde haarlijn met daarachter een kale zone. Als je gedoemd bent om volledig kaal te worden dan wordt het dweilen met de kraan open om de haardos nog natuurlijk te laten ogen. Als de donorharen uiteindelijk uitgeput zijn, zijn er niet veel opties meer over. Dit is natuurlijk een doemscenario maar toch iets wat je in het achterhoofd moet houden.
__________________
Gestopt
- Dutasteride 0,5 mg/dag (bijwerkingen)
- RU58841 5% dagelijks (geen effect na 4 maanden gebruik + lichte bijwerkingen)


Momenteel
- Finasteride 1 mg/dag
- Duta 0,5 mg/4 dagen
- Minoxidil 5%
- Regenepure DR/2 dagen

Status: haaruitval zet geleidelijk door

Laatst gewijzigd door Crocky; 8 maart 2017 om 18:08
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2017, 20:51   #9
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Als je graag voor een ht wilt gaan, zou ik zeggen doen Dan zou ik de medicatie vooral aanhouden, als je er prettig bij voelt.

Je kunt minoxidil er zeker bij gebruiken, is vaak een goede combinatie met het finasteride gebruik, al moet je het wel willen. 2 x daags druppelen.

Minoxidil is netjes goedkoop en zeker te doen + de fina die je nu neemt en een ht onderweg, kan je zo nog lang genieten van een meer jeugdige kapsel, ondanks wij ouder moeten worden.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2017, 21:04   #10
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Ik heb vandaag de borg overgemaakt, dus juli ga ik voor de HT!

Spannend, maar heb er wel zin in. Ik denk / vind zelf dat ik het zo precies goed getimed heb. Loop als sinds m'n 17e in mijn hoofd met de inhammen. Tot en met nu altijd redelijk kunnen bedekken al was het de laatste jaren iets moeilijker.

Zo'n +/- 2 jaar geleden begonnen met finasteride. Haaruitval gaat zeer langzaam of is bijna gestabiliseerd. Ik slik niet voor niks een medicijn als finasteride, dus ik heb besloten gewoon de 'gok' te wagen en dus een HT te ondergaan met oog op in de toekomst een 2e of 3e (indien nodig).

Enigste waar ik op dit moment over twijfel zijn 2 dingen:

ACELL; behoorlijk wat geld (€1400 dacht ik), maar als het de moeite waard is zou ik het uiteraard doen. Wat denken jullie? Ik hoor dat ACELL vooral is om dunner haar weer dik te maken.
Oftewel, is dit niet vooral voor diffuus kaler wordende personen? Ik wordt echt gewoon kaler dmv een terugtrekkende haarlijn, en dan is het haar rond de inhammen wel wat dunner, maar op de rest van mijn hoofd nog gigantisch dik...

Ik kan de transplantatie laten uitvoeren ''haarbesparend''. Dit zou helemaal super zijn omdat ik dan niet gemillimeterd hoef te worden... Maar beinvloed dit het resultaat niet?
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2017, 15:40   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Weet je echt heel zeker dat ze meer dan 2000 grafts met een haarbesparende methode kunnen verplaatsen? Om zoveel grafts uit te nemen is een flink oppervlak nodig.

Ik heb mijn 2e, verdichtende, HT haarbesparend laten uitvoeren. Ik vond het ideaal. Maar dat waren 900 grafts.

Bedenk ook dat het lokaal een grotere aanslag is op je donor. Als je ooit gaat millimeteren, dan loop je het risico dat achterop een minder dicht behaarde band zichtbaar wordt.

Hoe vervelend millimeteren ook is, ik zou zeker voor een eerste grote ingreep volledig millimeteren en uitname uit een zo groot mogelijk gebied de voorkeur geven.

Bedenk ook dat er wel een band voorop moet worden gemillimeterd om de getransplanteerde haren goed te kunnen laten overlopen in het bestaande haar. Inplanten tussen lange haren is volgens mij nog steeds geen optie.

En tja, ACELL. Ik had altijd al wat moeite om daar echt in te geloven. Maar ik heb een jaar lang de ontwikkelingen niet echt goed gevolgd, dus misschien is er nu wel meer zicht op de daadwerkelijke effectiviteit. Of het gebrek daar aan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 17:00   #12
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Weet je echt heel zeker dat ze meer dan 2000 grafts met een haarbesparende methode kunnen verplaatsen? Om zoveel grafts uit te nemen is een flink oppervlak nodig.

Ik heb mijn 2e, verdichtende, HT haarbesparend laten uitvoeren. Ik vond het ideaal. Maar dat waren 900 grafts.

Bedenk ook dat het lokaal een grotere aanslag is op je donor. Als je ooit gaat millimeteren, dan loop je het risico dat achterop een minder dicht behaarde band zichtbaar wordt.

Hoe vervelend millimeteren ook is, ik zou zeker voor een eerste grote ingreep volledig millimeteren en uitname uit een zo groot mogelijk gebied de voorkeur geven.

Bedenk ook dat er wel een band voorop moet worden gemillimeterd om de getransplanteerde haren goed te kunnen laten overlopen in het bestaande haar. Inplanten tussen lange haren is volgens mij nog steeds geen optie.

En tja, ACELL. Ik had altijd al wat moeite om daar echt in te geloven. Maar ik heb een jaar lang de ontwikkelingen niet echt goed gevolgd, dus misschien is er nu wel meer zicht op de daadwerkelijke effectiviteit. Of het gebrek daar aan.
Het is mij wel aangeboden. Misschien omdat ik altijd de zijkanten en achterkant al gemillimeterd heb, maar bovenop lang?

Anyways, als het mogelijk zou zijn zou het ideaal zijn, maar het moet natuurlijk niet het resultaat beïnvloeden.

Want zullen ze bijvoorbeeld net zo goed zien tot waar ze moeten opvullen als dat het gemillimeterd zou zijn? Ik kan mij namelijk zo voorstellen dat op een gemillimeterd hoofd wellicht ook wel blijkt dat andere gebieden wellicht ook al wel dunner geworden zijn wat nu niet te zien is...
w12345r is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.