Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 januari 2024, 13:53   #1
fjutjumaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2016
Berichten: 21
Geslacht:
Diffuse thinning. Haar transplantatie of smp?

Ben 39. Heb zelf ‘diffuse thinning’ over mijn gehele bovenkant. Op mijn 32ste is dit echt geen opvallen. Mijn haarlijn is nog vrijwel hetzelfde als toen ik 18 was, maar over de bovenkant is het eigenlijk te dun om nog een normaal kapsel te hebben. Millimeter ik het, dan is het haar verlies nog nauwelijks zichtbaar, maar wordt het iets langer (halve tot hele centimeter of langer), dan is de bovenkant te dun en ziet het er raar uit. Dat ik vrij stijl en dun haar heb helpt daarbij niet mee. Gebruik nu zo’n 6 jaar finasteride. Wellicht remt dit het haar verlies wat af, maar het heeft het in ieder geval niet gestopt: ieder jaar wordt het weer iets dunner. Bijwerkingen heb ik niet.

Wat raden jullie aan? Haar transplantatie of scalp micro pigmentatie? Waar ik vooral mee zit, is het eventuele risico dat bij een ingreep al bestaand haar (het gehele behandelgebied is immers nog behaard) beschadigd raakt. Voordeel van haar transplantatie is dat ik het zou kunnen laten uitgroeien, maar het is wel duurder en brengt misschien meer risico’s met zich. Bij smp zou ik misschien een buzzcut van 0,5 of 1 cm ofzo kunnen nemen. Zou dat werken?

Laatst gewijzigd door fjutjumaja; 2 januari 2024 om 13:56
fjutjumaja is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2024, 15:18   #2
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 375
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjutjumaja Bekijk bericht
Ben 39. Heb zelf ‘diffuse thinning’ over mijn gehele bovenkant. Op mijn 32ste is dit echt geen opvallen. Mijn haarlijn is nog vrijwel hetzelfde als toen ik 18 was, maar over de bovenkant is het eigenlijk te dun om nog een normaal kapsel te hebben. Millimeter ik het, dan is het haar verlies nog nauwelijks zichtbaar, maar wordt het iets langer (halve tot hele centimeter of langer), dan is de bovenkant te dun en ziet het er raar uit. Dat ik vrij stijl en dun haar heb helpt daarbij niet mee. Gebruik nu zo’n 6 jaar finasteride. Wellicht remt dit het haar verlies wat af, maar het heeft het in ieder geval niet gestopt: ieder jaar wordt het weer iets dunner. Bijwerkingen heb ik niet.

Wat raden jullie aan? Haar transplantatie of scalp micro pigmentatie? Waar ik vooral mee zit, is het eventuele risico dat bij een ingreep al bestaand haar (het gehele behandelgebied is immers nog behaard) beschadigd raakt. Voordeel van haar transplantatie is dat ik het zou kunnen laten uitgroeien, maar het is wel duurder en brengt misschien meer risico’s met zich. Bij smp zou ik misschien een buzzcut van 0,5 of 1 cm ofzo kunnen nemen. Zou dat werken?
Ik zou persoonlijk voor mhp(micro haar pigmentatie) gaan,
kans bestaat (zoals bij mij...)dat het haar uitvalt rondom
de plaatsen waar geïmplanteerd is....
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2024, 15:21   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjutjumaja Bekijk bericht
Ben 39. Heb zelf ‘diffuse thinning’ over mijn gehele bovenkant. Op mijn 32ste is dit echt geen opvallen. Mijn haarlijn is nog vrijwel hetzelfde als toen ik 18 was, maar over de bovenkant is het eigenlijk te dun om nog een normaal kapsel te hebben. Millimeter ik het, dan is het haar verlies nog nauwelijks zichtbaar, maar wordt het iets langer (halve tot hele centimeter of langer), dan is de bovenkant te dun en ziet het er raar uit. Dat ik vrij stijl en dun haar heb helpt daarbij niet mee. Gebruik nu zo’n 6 jaar finasteride. Wellicht remt dit het haar verlies wat af, maar het heeft het in ieder geval niet gestopt: ieder jaar wordt het weer iets dunner. Bijwerkingen heb ik niet.

Wat raden jullie aan? Haar transplantatie of scalp micro pigmentatie? Waar ik vooral mee zit, is het eventuele risico dat bij een ingreep al bestaand haar (het gehele behandelgebied is immers nog behaard) beschadigd raakt. Voordeel van haar transplantatie is dat ik het zou kunnen laten uitgroeien, maar het is wel duurder en brengt misschien meer risico’s met zich. Bij smp zou ik misschien een buzzcut van 0,5 of 1 cm ofzo kunnen nemen. Zou dat werken?
Balen Futjumaja.
Bij diffuse kaalheid zou ik ver weg blijven van een haartransplantatie, Het resultaat zal waarschijnlijk alleen maar tegenvallen. Millimeteren is inderdaad de beste optie. Wat betreft medicatie zou je misschien nog Minoxidil kunnen toevoegen. Dat is wel een gedoe, je moet het elke dag toevoegen aan je haar en op het moment dat je er mee stopt raak je de haren die je er mee gered hebt weer snel kwijt.
Herken je misschien ook symptomen van seborroïsch eczeem. Je zou dan daar nog een shampoo voor kunnen gebruiken.

Groetjes, Henk
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2024, 17:30   #4
fjutjumaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2016
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ik zou persoonlijk voor mhp(micro haar pigmentatie) gaan,
kans bestaat (zoals bij mij...)dat het haar uitvalt rondom
de plaatsen waar geïmplanteerd is....
Wat klote man. Is er bij jou veel haar uitgevallen, en was er voor dat risico gewaarschuwd door de kliniek?
fjutjumaja is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2024, 17:33   #5
fjutjumaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2016
Berichten: 21
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Balen Futjumaja.
Bij diffuse kaalheid zou ik ver weg blijven van een haartransplantatie, Het resultaat zal waarschijnlijk alleen maar tegenvallen. Millimeteren is inderdaad de beste optie. Wat betreft medicatie zou je misschien nog Minoxidil kunnen toevoegen. Dat is wel een gedoe, je moet het elke dag toevoegen aan je haar en op het moment dat je er mee stopt raak je de haren die je er mee gered hebt weer snel kwijt.
Herken je misschien ook symptomen van seborroïsch eczeem. Je zou dan daar nog een shampoo voor kunnen gebruiken.

Groetjes, Henk
Dank voor de tip. Heb er even over gelezen maar denk niet dat ik daar last van heb.
fjutjumaja is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2024, 19:13   #6
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 375
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjutjumaja Bekijk bericht
Wat klote man. Is er bij jou veel haar uitgevallen, en was er voor dat risico gewaarschuwd door de kliniek?
Enorme shockloss gehad,arts had me wel voor shockloss
gewaarschuwd voor de nieuwe haren,maar niet voor de
haren er rondom...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
diffuse haaruitval, diffuus, sebboroisch, seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.