Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2004, 21:16   #1
Nerakje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 80
Wink Met de henden in het haar (Bolleke)

Hallo Bolleke,

Ik heb je boek gelezen en vond het echt heeel erg goed.
Ik heb er ook veel uit geleerd en niet alleen over TTM. Ik ben in je boek na jaren dolen mezelf tegen gekomen. Vele handelingen die ik de laatste maanden heb gemaakt zijn duidelik geworden ook voor mij. Ik ben me bijvoorbeeld gaan afzonderen van de mensen waar ik het dichtst bij sta. Zij hebben wel het gevoel dat ik hen in de steek laat, maar ik besef dat ik na jaren van dolen, mezelf eens niet in de steek laat. Ik kom uit een 3 jaar durende heel zware periode en ben daar bovenop aant komen.
Ik heb met mijn vriend een heel goede relatie. ik heb hem bijna meteen verteld wat ik deed en hij reageerde super positief. Hij zei dat hij me even graag zou zien zelfs al moest ik kaal zijn. Hij ziet me oprecht graag en is steeds een luisterend oor. Ook nu ik leer over TTM betrek ik hem erbij. Uit het boek heb ik ook geleerd dat hij me automatisch op de juiste manier behandeld. Geen vragen, maar oprecht begrip en veeel liefde. Alles wat ik nodig heb dus.
Sinds ik met hem samen ben, ben ik me dus gaan afzonderen. Ik ben niet gelukkig met mezelf en weet met mezelf vaak geen blijf. Hier ben ik onbewust aan beginnen werken toen. Ik heb tijd leren maken voor mezelf. Heb vaak dagen dat ik tijd met mezelf nodig heb en neem deze dan ook. Ik leer stilaan naar mezelf te luisteren.
Mijn vriend ziet ook meteen aan mij hoe ik me voel en zo heb ik stilaan vaker leren praten over mijn gevoelens.
Ik ben nu ook erg stabiel. Ik ben nooit echt kaal geweest. Ik heb het altijd nog kunnen verstoppen. Nu zie je het bijna niet meer. Ik ben bijna gestopt nadat ik in zo'n goede handen (die van mijn vriend) ben gevallen. Ik ben nog niet trek vrij, maar dan ook nog niet gelukkig met mezelf.
Nu weet ik hoe ik eraan moet werken en weet ook hoe dankbaar ik mijn vriend moet zijn. Hij heeft me onbewust bijna genezen.

Dank je voor het leerrijke boek.

xXx Nerakje xXx
__________________
De genezing nabij
Nerakje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 00:42   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Graag gedaan ...
Elke keer als ik zo iets lees over m'n boek ben ik weer blij dat ik het gedaan heb...
Misschien moet ik het zelf maar eens lezen (ik heb het zelf geschreven en natuurlijk dus ook gelezen maar niet zoals jullie, niet in een 'afgewerkt' product).
Ik kan dat nog steeds niet. Het schrijven en het uitbrengen heeft me zoveel emoties bezorgd dat ik het daar nog steeds moeilijk mee heb...
Ik kan het misschien allemaal mooi schrijven en ik bén ook veel sterker geworden in mijn strijd (door het schrijven), toch heb ik nog terugvallen en die kan ik zo moeilijk accepteren...

Toch ben ik blij dat ik anderen heb kunnen helpen. Ik wil niet dat mensen 20, 30 jaar of langer ttm heimelijk met zich meedragen. Die ellende is te groot geweest, niemand verdient dat. Daarom ben ik ermee naar buiten gekomen, daarom moét het taboe doorbroken worden!
Vorige week nog zag ik een bejaarde dame (vriendin van mijn schoonmoeder). Ze zei dat ze me op tv had gezien (de herh. op 12 aug.). Ze vond me ontzettend moedig en bewonderde mijn openheid. Ook nu, na mijn laatste terugval, zie ik er niet goed uit. Toch wil ik mezelf laten zien zoals ik ben, ik heb ttm, ik heb daar niet zelf voor gekozen en ik wil me daar ook niet meer voor verstoppen. Wie vragen stelt, krijgt antwoorden. Wie gaapt, krijgt een glimlach en een opgeheven hoofd terug. Wij zijn de moedigen want wij moeten elke dag een oneerlijke strijd leveren en wij slagen erin, elke keer opnieuw om terug in onszelf te geloven en om opnieuw te starten, opnieuw en opnieuw en opnieuw... moedig toch!!!
Dus: dikke bravo voor onszelf!

En morgen gaan w'er terug tegenaan, heel bewust, niet één haartje mag sneuvelen! Wie doet mee?
Sterkte!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 00:49   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
nog effe voor jou

Nerakje,
Wat ik nog vergeten zeggen was: draag veel zorg voor je superlieve vriend, hij is goud waard maar... draag nog meer zorg voor jezelf!
Waarom?
"Ik hou van jouw ogen
maar meer nog van de mijne,
want ik heb de mijne nodig
om de jouwe te zien..."

Daarom...
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 11:37   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Prachtig Bolleke!

Hoi bolleke, wat prachtig zeg dat gedichtje, klein en simpel maar o zo toepasselijk voor ons, TTM-ers.

lieve groeten, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 11:57   #5
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik heb ook net een tekst gelezen die me heel hard aanspreekt. Hij komt uit een boek van Isabel Allende 'Paula'.

Tijdens de lange uren van stilte word ik overspoeld door herinneringen, alles is me op hetzelfde ogenblik overkomen, alsof mijn hele leven één onbegrijpelijk beeld is. Het kind en het meisje dat ik was, de vrouw die ik nu ben, de bejaarde die ik straks zal worden, al die levensfasen zijn water uit dezelfde bruisende bron.

Mijn geheugen is als een Mexicaanse muurschildering, waarop alles tegelijkertijd gebeurt: de schepen van de conquistadores in een hoek terwijl in een andere de inquisitie bezig is indianen te martelen, de vrijheidsstrijders galopperen met bebloede vaandels, en de Gevederde Slang tegenover een lijdende Christus tussen rokende schoorstenen uit het industriële tijdperk.

Zo ziet mijn leven eruit, een veelvoudig en veranderlijk fresco, dat alleen ik kan ontcijferen en dat me als een geheim toebehoort. De geest selecteert, overdrijft, pleegt verraad, gebeurtenissen vervagen, personen worden vergeten en uiteindelijk blijft alleen het traject van de ziel over, die schaarse momenten van geestelijke openbaring. Niet wat me is overkomen telt, maar de littekens die me kenmerken en me onderscheiden.

Mijn verleden is weinig richtingvast, ik kan er geen orde, duidelijke doelen of wegen in ontdekken, slechts een reis op de bonnefooi, geleid door het instinct en de onbeheersbare gebeurtenissen die de koers van mijn lot hebben omgebogen. Er was geen sprake van berekening, alleen van goede bedoelingen en het vage vermoeden dat er een hoger plan bestaat dat mijn stappen bepaalt. Tot op heden heb ik mijn verleden nog met niemand gedeeld, het is mijn laatste tuin, een plek waar zelfs mijn meest intieme minnaar geen voet heeft gezet.
undefined
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 16:31   #6
lisa12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Berichten: 21
Hoi,

Bolleke, ik vind het bewonderenswaardig hoe je elke keer iedereen zo bemoedigend toespreekt hier in dit forum, dat doet me erg goed. Ook alle berichten van anderen uiteraard.
Ik ben net terug van vakantie en dacht daar meer te kunnen ontspannen, maar heb toch een kleine terugval gehad, maar goed dat kan gebeuren (ik probeer het te accepteren en niet meer kwaad te zijn op mezelf). Het plukken is trouwens al gehalveerd sinds ik op dit forum lees en schrijf. Hierdoor ben ik me er meer van bewust geworden en ben ik soms in staat het dan te doorbreken.

En ja, laten we afspreken dat we morgen stoppen!! Het moet ons toch lukken met de steun van elkaar!

Groet Lisa
lisa12 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2004, 17:04   #7
karinnetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 56
Thumbs up dit gedicht vind ik ook zo mooi, zucht....

To laugh is to risk appearing a fool,
To cry is to risk appearing sentimental and soft,
To reach out to another is to risk involvement
To show up and expose your feelings is
To risk exposing your inherent self,
To place your ideas, your dreams, your desires before people
Is to risk loss,
To love is to risk you might not be loved in return,
To live is to risk dying,
To show strength is to risk showing weakness,
To do is to risk failure,

The greatest hazard in life is to risk nothing,
The person who risks nothing, gets nothing, has nothing, is nothing....
He may avoid suffering, pain, sorrow, but he does not learn,
He does not grow, he does not live, he does not love,
He has sold, forfeited freedom, integrity,
He is a slave, chained by safety, locked away by fear,

Because, only a person who is willing to risk
Not knowing the result
Is Free...
__________________
freak on a leash
karinnetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 17 september 2005 00:15
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 01:02
Moeilijk erik 38 Haarwerken 3 29 april 2002 22:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.