Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2006, 00:04   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
[Oproep] TTM-ers gezocht voor ATV-programma 'Inzicht'

Haalo!
Ik heb onlangs telefoon gekregen van iemand van ATV, met de vraag of er iemand bereid is om mee te werken aan een reportage over ttm. Geluid en beeld konden eventueel onherkenbaar gemaakt worden zodat je anoniem kon blijven. Maar puur is natuurlijk beter .
Ze bellen me terug op 19 februari. Is iemand geïnteresseerd? Het mochten ook meerdere mensen zijn...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 09:38   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Nee, dat durf ik niet

Daar ben ik veel te bang voor. Bovendien denk ik dat als ze mij nu filmen ze absoluut niet de draagwijdte van het probleem snappen want er is niets meer te zien aan mij.

Ik hoop dat er mensen zijn die het wél durven want het is altijd zo'n grote stap voor ttm'ers als ze zien dat ze niet alleen zijn. Noemt het programma 'Inzicht'?

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 11:33   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
IEKS, ik denk dat ik dat ook niet durf. Als er een camera op mij staat, word ik zenuwachtig en klap ik dicht. Mijn verhaal in een tijdschrift, oké. Maar op tv vind ik wel erg griezelig.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 13:29   #4
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Nee, sorry durf ook niet.
Mijn familie weet eigenlijk nog altijd niet wat er nu juist mis is met m'n kopke dus ....
Ik krijg al de kriebels als ik er nog maar aan denk, en voor de rest ben ik nochtans mondig genoeg. Gek hoe TTM zo je leven kan beheersen.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 14:58   #5
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo,
Oké mensen, het was maar een vraag hé en ik begrijp het zeker wel. Ze zullen dan nog maar wat geduld moeten opbrengen bij ATV.
Kim, hoe dat programma heet weet ik niet. Ze heeft het wel gezegd maar ik heb het niet gehoord. Van zodra men ttm en TV uitspreekt gaan bij mij ook nog steeds de emoties spelen en dan hoor ik niets meer...
Misschien vragen jullie je nu af: "Waarom doe je 't zelf niet?" Goei vraag. Ik heb die tijd gehad; boek, TV, interviews, weekbladen, kranten en foto's...
In die periode was ik heel sterk en ik heb er ook geen moment spijt van gehad dàt ik het allemaal gedaan heb. Maar...
Ja, er is een maar. Ik had nooit verwacht dat dat allemaal zo'n emotionele weerslag zou hebben op mezelf. Vooral dan in de relatie met mijn moeder en broer. Dat het na die 'coming out' opnieuw bergaf zou gaan, had ik niet verwacht. Ik weet nu wat de reden is en ben daar nog steeds voor in therapie.
Dus, ik heb gedaan wat ik kon en wat op dat moment JUIST aanvoelde. Nogmaals, ik heb er geen spijt van, ik geloof vast dat mijn acties heel veel mensen steun gegeven hebben. Maar nu moet ik eerst aan mezelf denken èn aan mijn eigen emotionele leventje. Want hoe goed je ook je ttm wil of kan beheersen... het lukt nooit als je zelf niet in balans bent. En ik denk wel dat ik het recht heb om het evenwicht zelf te bepalen.
Het is niet zo dat ik me schaam om wat ik heb. Op school vb. kan ik er openlijk over praten, toch wel tegenover tientallen medeleerlingen en docenten... ook collega's en vrienden praten er gewoon over en dat vind ik al een hele stap vooruit.
Het enige verschil is dat ik nu zelf bepaal wie ik in vertrouwen neem, noem het zelfbescherming.
Maar toch vind ik de vraag van ATV oké en ik had gehoopt dat anderen nu in dat stadium zouden zitten van 'Ja, oké, ik doe het!!!'

Misschien later... alle begrip voor jullie
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 13:52   #6
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi Daniella,

Natuurlijk heb jij ook het recht om net als iedereen dit te weigeren he. Je moet je echt niet verplicht voelen om dit te doen. Als jij aanvoelt dat je dit nu niet moet doen en aan jezelf moet denken/werken ... nou doe dat dan. We hebben inderdaad allemaal veel steun aan je openbaarheid gehad, en dan ook je boek wat je telkens ter hand kan nemen, maar omdat je dat toen deed moet je dit nu niet doen he.
Voel je dus niet lastig of ambetant (want zo komt dit een beetje bij mij over, anders heb ik het mis, sorry).
We hebben veel steun aan je en ook zonder die tv-bijdrage hoor.
Ieder moet doen waar hij/zij zicht het beste bij voelt.
Dus ik begrijp je heel goed hoor.

Groetjes
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 22:39   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag allemaal,
Bedankt ook Kristel voor je bemoedigende woorden!
Ik heb vandaag alweer telefoon gekregen van ATV. We hebben deze keer een lang gesprek gehad en ja, of liever neen... ik heb me niet laten overhalen, ik heb 'ja' gezegd omdat ik me nu gewoon veel beter in mijn vel voel èn omdat men ook Dokter Loes Gabriëls heeft gecontacteerd en zij is ook bereid om mee te getuigen!

Dus nog eens een oproep!!!

Wie durft getuigen over ttm?? Het kan volledig anoniem en onherkenbaar gemaakt worden. Je stem, je naam, wat je van jezelf wil laten zien (vb alleen maar een schaduw) alles kan...
Ik weet dat ik eerst niet bereid was maar na al deze goede berichten op dit forum en de fijne samenwerking en steun hier via Internet, geloof ik nog steeds in hulp via lotgenotencontact. Ik geloof nog steeds in een zelfhulpgroep en ik vind nog steeds zoals Madeliefje ergens schrijft dat we ttm uit de taboewereld moeten halen. Als wij het niet doen, wie doet het dan wel?? Getuigenissen zijn nodig... met deze een warme oproep. De opnames gaan door op 28 februari of op 1, 2 of 3 maart... wat je zelf verkiest.

Niemand moet zich verplicht voelen, maar het is een grote stap in de goede richting om ook anderen uit de taboesfeer te halen. Ik ga zeker reclame maken voor Haarweb en dit forum

PS/ Ja Kim, heb het vandaag nog eens gevraagd, het programma heet 'Inzicht' en zal op woe 9 en donderdag 10 maart worden uitgezonden
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 12:34   #8
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Ja, doen.

Monique 3 en ik hebben het toen gedaan voor 'hart van Nederland'. Ik was onherkenbaar (schaduw en stemverandering), nou ja in ieder geval voor de mensen die niet wisten dat ik ttm had. Stukje bij beetje brengt het wel meer openheid wat betreft ttm. Er zijn altijd weer nieuwe lotgenoten die het zien en daardoor ook steun en herkenning kunnen ondervinden.
Als ik dichterbij woonde zou ik weer mee willen doen

groetjes Madelief(je)
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 12:47   #9
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Nee, echt niet. Ik duuurf echt niet.

Maar... ik heb het natuurlijk al wel in mijn agenda gezet dat ik ga kijken. Vind het programma op zich best wel goed en interessant. Brr, ATV, komt wel heel dicht bij Antwerpen, hé..... Veel mensen die daarnaar kijken. Brrrrrrrr, nee, sorry echt ni
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 14:24   #10
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey bolleke

ik vind het super van je, echt waar! maar ik durf het niet, stom misschien, maar ik voel me er nog te slecht over (zeker nu in de winter, als het allemaal nog net iets moeilijker is dan anders).
veel succes in ieder geval!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 21:42   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké, alle begrip voor jullie hoor. Ik heb het er zelf ook best moeilijk mee, maar dan denk ik terug aan de vorige opnames (Overleven en Vitaya). Zó weinig mensen herkennen je achteraf, televisiebeelden zijn zo vluchtig, net als krantenartikels. Mijn enige bekommernis is dat mensen met ttm zichzelf herkennen en aansluiten bij ons 'clubje' Voor de rest trek ik mij er geen ballen van aan! Ik kan me zo mateloos ergeren aan dokters die denken dat ze de wetenschap in zich hebben maar ons uiteindelijk nog steeds niet kunnen 'genezen'. Hoe meer ik daar bij stilsta, hoe meer ik geloof in zelf-hulp. Of zoals mijn eigen peut altijd zegt: "JIJ bent de ervaringsdeskundige, ik niet." Oké, laat ons die zelfhulp dan maar op poten zetten. 'k Vind trouwens dat we goe bezig zijn!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2006, 19:27   #12
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
inderdaad lieverd, goe bezig, ik heb er geen andere woorden voor.
x x x
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2006, 19:38   #13
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
'lieverd'... smelt smelt...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2006, 19:43   #14
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hihi, een lieverd van mij word je niet zomaar hoor!
die eer krijgen alleen de mensen die ik graag zie en die ik het allerbeste toewens in hun leven... en hier op het forum, echt waar, veel mensen zijn voor mij echt lieverds geworden (jij, jente, kim...), gewoon omdat we eigenlijk zo veel met elkaar delen..; heel speciaal gevoel is dat.
dus lieverd : ik zien a geire hé, hihihi
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2006, 10:40   #15
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Smile

En jij bent zelf ook een grote lieverd, Tinneke! Dat denk ik iedere keer als ik jouw schattige kikker-kaartje zie staan, met de bemoedigende woorden die je daarop hebt geschreven...
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Oproep] : Hulp gevraagd aan TTM-lotgenoten voor onze TTM-rubriek! monique3 TTM - Algemeen 38 4 september 2015 12:32
[Oproep] TTM-ers gezocht voor televisieprogramma JONG Mariska Witte Boeken en artikelen 8 6 mei 2005 16:42
[ttm suggesties en feedback] [Oproep] Ttmers voor interview gezocht Imke TTM - Algemeen 8 26 januari 2005 17:58
Onderwerp: Gezocht: vrouw met trichotillomanie voor serieus artikel Lydianina Boeken en artikelen 0 1 november 2004 15:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.