Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 november 2001, 13:29   #1
mtv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2001
Berichten: 4
Question vroeg kaal

Hoi allemaal,
Ik ben een man van 21 jaar. De spiegel laat duidelijk zien dat het haar bovenop mijn hoofd veel dunner is dan aan de zijkanten. Verder zijn mijn opa en oom van moeders kant volledig kaal. Ik heb dus zelf de conclusie getrokken dat ik dat ook wordt. Nu lees ik op internet dat mannelijke kaalheid te voorkomen is door medicijngebruik.
Hoe moet ik me laten behandelen?
Waar moet ik me laten behandelen?
Is het uberhaupt zinvol me te laten behandelen? Wat zijn de kosten die aan een totale behandeling verbonden zijn? Als jullie een antwoord hierop zouden kunnen posten dan lees ik dat graag.

groeten!
mtv is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2001, 15:06   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
He he beste kerel...het is zekers WEL te behandelen.


je zegt dat je haar dun is, dus nog wel aanwezig.....die haren kun je met Propecia behouden ( en diker maken tot normaal haar). het enige wat je moet doen is aan propecia komen....ik kan je wel het nummer van dr Boersma in tilburg geven.die schrijft die pillen wel voor nr;013-4685478. Anders ga je naar je huisarts en vraag je of je PROSCAR tabletten mag. Die bevatten ook Finasteride ( finasteride is de werkende stof in propecia en proscar)...die 5mg tabletten van PROSCAR deel je in vieren en je hebt...+- propecia tabletten..propecia helpt ECHT. Anders is een nog verbeterde medicijn onderweg....Dutasteride
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2001, 15:06   #3
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Re: vroeg kaal

Als je mijn posts er effe op na leest... ik heb zat info gepost over het middel ProHair, wat ik via Boersma krijg.

Als je er meer over wilt weten, zie dan www.haarkabinet.nl. Je kan een afspraak maken bij Boersma, en vervolgens kun je voor 100 piek per maand aan het middel, wat toch wel wat krachtiger is dan finasteride (wat je heel goedkoop van malafide sites kan bestellen) alleen. Finasteride is overigens het enige werkende bestanddeel dat in propecia en proscar zit.

Sterkte ermee.
  Met citaat reageren
Oud 15 november 2001, 13:10   #4
mtv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2001
Berichten: 4
Smile

Bedankt voor jullie snelle reactie,

Ik heb toch nog wat vraagjes, ik lees ook veel over minoxidil, is dat een optie of een fabeltje?
Waar ik ook al veel over gelezen heb is dhr Boersma. Is hij de enige die zich met haarproblemen bezig houd, of kan ik ook naar een normaal ziekenhuis. Moet ik dan eerst nog langs de huisarts die vind "dat het allemaal wel meevalt"?
Ik heb het niet zo op priveklinieken in dure villa's met gelikte internetsites. Over duur gesproken, wordt e.e.a. vergoed door de verzekering? Ik heb er op internet op gezocht maar niets gevonden weet iemand dat?
Enne last but not least. Als je die medicijnen slikt, kun je dan bloeddonor blijven??

Groeten!
mtv is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2001, 18:06   #5
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Thumbs up Agreed!

Hoi MTV,

Citaat:
Ik heb toch nog wat vraagjes, ik lees ook veel over minoxidil, is dat een optie of een fabeltje?
Nee, dat is geen fabeltje. Kijk de discussie's maar na in de Medicijnen/haargroeimiddelen-rubriek. (http://www.haarweb.nl/forum/forumdis...?s=&forumid=12) Post daar anders je vragen over minoxidil.

Minoxidil heeft bij mij trouwens niets geholpen.....

Citaat:
Waar ik ook al veel over gelezen heb is dhr Boersma. Is hij de enige die zich met haarproblemen bezig houd, of kan ik ook naar een normaal ziekenhuis.Moet ik dan eerst nog langs de huisarts die vind "dat het allemaal wel meevalt"?
Natuurlijk kun je ook naar een andere dermatoloog in een normaal ziekenhuis gaan en ja -helaas- zul je dan wčl eerst naar je huisarts moeten gaan. Moet je trouwens voor Boersma ook zo'n verwijzing hebben?

Citaat:
Ik heb het niet zo op priveklinieken in dure villa's met gelikte internetsites.
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik kreeg en krijg hier altijd een erg vervelend gevoel bij, de instituten in grote dure villa's met hun BMW's voor de deur......

Een 'Ah!-Dáár-gaat-ons-geld-dus-heen!'-gevoel bekruipt me dan altijd......
Heb altijd het idee dat dit soort bedrijven rijk worden van de tragedies/problemen waar hun (kwetsbare) patiënten mee kampen.

Citaat:
Over duur gesproken, wordt e.e.a. vergoed door de verzekering? Ik heb er op internet op gezocht maar niets gevonden weet iemand dat?
Hele goede vraag. Ik ben in de Haarwerken-rubriek hier ookal een thread over gestart en bij deze zal ik er eentje starten in de Medicijnen-rubriek, ok? Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...s=&threadid=86

Groeten,
Chris.

Laatst gewijzigd door Chris; 15 november 2001 om 18:18
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2001, 15:08   #6
anoniem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2001
Berichten: 18
vergoeding fina

ik haal elke 3 maanden bij de apotheek capsules met daarin 1mg proscar.
dit vergoedt de verzekering. het is me immers voorgeschreven door de dermatoloog.
minoxidil vergoeden ze niet
anoniem is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2001, 21:24   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Zal dit ook het geval worden met Duta...vergoeding door ziekenfonds???........ik neem aan van wel.....als nu Fina wordt vergoed....zullen ze dat ook wel bij Duta doen......
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.