Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 april 2009, 20:30   #196
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid, het ging me niet om Jochem.

Maar er worden heel vaak topics geopend met dezelfde vraag, daarom een beetje.
Ow, daar heb je gelijk in! Ik heb ook stiekem een bestandje met een soort standaardantwoord, die personaliseer ik een beetje als niemand anders reageert. Ik ken anderen hier die die werkwijze ook hebben
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 20:48   #197
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ow, daar heb je gelijk in! Ik heb ook stiekem een bestandje met een soort standaardantwoord, die personaliseer ik een beetje als niemand anders reageert. Ik ken anderen hier die die werkwijze ook hebben
"Hallo allemaal,

ik ben 22 jaar oud, en ik verlies al sinds 2 jaar haar. Ik heb inhammen maar ook bovenop wordt het dunner. Mn vader is ook kaal en ik denk dat ik het ook word, maar ik kan het nog niet accepteren. Ik voel me er vaak onzeker door. Wat moet ik doen?"

"Hej ....,

ik denk inderdaad ook dat je kaal aan het worden bent. Wel is je haar lekker dik, je kan finasteride gebruiken om het haarverlies te beperken. Ook kan je minoxidil erbij gebruiken. Samen geeft het de beste resultaten maar begin eerst met eentje, dan weet je wat wat doet"

"Aha, dank je voor je snelle reactie

etc.etc.etc.etc."

Zoveel verspilde moeite voor alle partijen. Is het niet een idee een "Ik word kaal. Wat nu?" Topic te openen voor alle mensen met die (precies dezelfde) vraag?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 21:01   #198
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dit meen je niet, Tato! Heb je al gezien hoe de discussie direct onder deze discussie heet?

Algemene vraag: ik word kaal, en nu??

Door mij als 'belangrijk' gemarkeerd zodat ie altijd bijna bovenaan staat ...

Zoals je ziet werkt dat dus niet, zelfs jij hebt het totaal gemist. Mensen zijn steeds minder geneigd om actief te zoeken, ze stellen liever vragen. Zelfs als de antwoorden op een presenteerblaadje worden aangeboden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 21:10   #199
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dit meen je niet, Tato! Heb je al gezien hoe de discussie direct onder deze discussie heet?

Algemene vraag: ik word kaal, en nu??

Door mij als 'belangrijk' gemarkeerd zodat ie altijd bijna bovenaan staat ...

Zoals je ziet werkt dat dus niet, zelfs jij hebt het totaal gemist. Mensen zijn steeds minder geneigd om actief te zoeken, ze stellen liever vragen. Zelfs als de antwoorden op een presenteerblaadje worden aangeboden
Haha, niet gezien nee

Sticky, belangrijk etc, alles dat men daar post!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 21:14   #200
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Zeg je zit mij daar toch niet te quoten he, Tato?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 13:28   #201
Zinnia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Berichten: 8
Sinds januari weet ik dat ik Seborrhoïsch eczeem en AGA heb

Dankzij ketoconazol gaat het nu beter qua eczeem maar ik moet er nog enkele maanden mee doorgaan.

De dermatoloog heeft gezegd dat ik mag beginnen met minoxidil 5% wanneer ik dat wil, ik hoef alleen maar te bellen voor een recept.

Mijn vragen:

- Wanneer beginnen met minoxidil? Wat is verstandig?
- Is 2% niet beter om mee te beginnen, ivm de de bijwerkingen van de 5%?


Mijn haar wordt nu toch wel dun bovenop.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Zinnia is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 13:55   #202
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je van de dermatoloog met minoxidil mag beginnen, heb je geen recept nodig, want je moet het toch altijd zelf betalen.
Minox 2% is helaas niet te krijgen zonder propyleenglycol, een stof die jeuk/huidirritaties kan veroorzaken.
Je kunt starten met minox 5% zonder ppg (nr. 540 van minoxidil.com of Rogaine Foam via ebay) en dan slechts 1 keer per dag 0,5ml (of een kwart dop foam) gebruiken, eerst zo weinig om een paar weken lang te testen hoe je daarop reageert.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 16:53   #203
Zinnia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Berichten: 8
Hanna, dank je voor je reactie.
Ik heb inmiddels een fles Minoxidil in huis.
Ben gewoon huiverig om er mee te beginnen.
Ik denk echt: eenmaal beginnen = voor de rest van mijn leven er aan vastzitten...
Zinnia is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 17:04   #204
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zinnia Bekijk bericht
Hanna, dank je voor je reactie.
Ik heb inmiddels een fles Minoxidil in huis.
Ben gewoon huiverig om er mee te beginnen.
Ik denk echt: eenmaal beginnen = voor de rest van mijn leven er aan vastzitten...

Je kan ook niks doen en dan gebeurt er niks!

Zie het zo: iedere dag extra met haar is mooi meegenomen!

Probeer het gewoon, als het werkt en het aanbrengen is eenmaal een vast onderdeel van je routine geworden, is er geen kunst aan!

Succes.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 17:09   #205
Zinnia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Berichten: 8
Dank je, Ryan!

Morgenochtend dan maar beginnen...
Zinnia is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2009, 22:14   #206
Zinnia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Berichten: 8
Ben afgelopen zondag begonnen met minox en ik was maandag al duizelig! Kan dat zo snel?
En ik ben nog steeds duizelig. Hoop dat dat over enige tijd over gaat.

Ik hou jullie op de hoogte.
Zinnia is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 21:10   #207
what now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 24
Hoi
Ik ben een 25 jaar jonge vrouw met AGA, deze week vastgesteld door de dermatoloog. Wellicht deels veroorzaakt door pilgebruik Cerazette(desogestrel) en erfelijk belast langs vaders kant maar ook al vele tegenslagen gehad de laatste maanden.... Khad het al een tijdje door dat ik redelijk veel haaruitval had maar had dit vroeger ook al met periodes. Deze keer ging het niet over en sloeg ik toch in paniek omdat op bepaalde plaatsen men hoofdhuid begint door te schijnen. Dermatoloog heeft me minoxidil 2 % voorgeschreven. Maar na rondsnuffelen op het forum hier vind ik dit toch maar povertjes en aangezien het maanden duurt voordat je een eventueel resultaat ziet, wil ik dit toch wel zo snel mogelijk aanvullen met nog enkele producten en vitaminesupplementen. Momenteel heb ik me ook ketoconazole shampoo aangeschaft en denk ik eraan om eventueel met fina uit te breiden.
De AGA accepteren zit er momenteel nog niet in, kzit in een emotionele rollercoaster... Voel me nog veel te jong om dit mee te maken..

En nu nog een beetje verdersnuffelen voor goeie "tips and tricks"

Grtz
what now is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 22:16   #208
missjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2009
Berichten: 1
Hoi allemaal,

Ik ben een meid van 28 jaar en loop sinds kort bij de dermatoloog. Bloedtesten gehad waar niks is uitgekomen en daarom zegt dermatoloog dat ik waarschijnlijk AGA heb. Maarja, hoe is dat vast te stellen en tegen te gaan (zover dat kan)? Ik heb nog zoveel vragen, vandaar dat lid ben geworden van dit forum. Hopelijk krijg ik de antwoorden op m'n vragen...
missjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 00:51   #209
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Missjoy,
Als uit het bloedonderzoek gebleken is dat de schildklier goed functioneert en dat je geen vitaminen- of mineralentekorten hebt en de arts met het blote oog al heeft kunnen constateren dat het haar is uitgevallen en niet afgebroken is, en dat de haaruitval geen bijwerking is van medicijnengebruik, dan blijft er helaas nog weinig anders over dan de diagnose AGA.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2009, 21:06   #210
jochum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2009
Berichten: 2
Beste allemaal,

ik ben jochum, 21 jaar en heb AGA, duidelijk te zien aan steeds groter wordende inhammen, veel haarverlies en dunner wordend haar bovenop het hoofd. Een maandje geleden ben ik bij de huisarts geweest met dit probleem en hij heeft me een flesje minoxidil lotion van 2% meegegeven. Nou begrijp ik na wat rondgelezen te hebben op dit forum dat ik er alleen daarmee niet ga komen en ik heb een aantal vragen over de verder te volgen stappen.

Ten eerste zou ik graag een dermatoloog willen spreken. Wat gebeurt er precies in zo'n gesprek? Bespreekt een dermatoloog echt een plan van aanpak om gericht haaruitval tegen te gaan, of lijkt het meer op een gesprek zoals ik dat met mijn huisarts heb gehad waarin vooral verteld werd dat er eigenlijk vrijwel niets aan te doen is.

Ten tweede heb ik wat problemen met het aanbrengen van de lotion die ik gebruik. Ik gebruik de 2% lotion van Fargo en daar zit zo´n spuitdop op. Mijn huisarts vertelde mij dat ik dit tweemaal daags moest aanbrengen op de kalende plekken, maar aangezien de lotion met zo´n kracht uit het flesje komt dat het spul alle kanten opvliegt spuit ik het nu maar eerst op mijn hand om het vervolgens uit te smeren. Heeft iemand een betere manier om dit spul aan te brengen?

Ten derde ben ik eigenlijk meer opzoek om mijn huidige haarstatus te stabiliseren dan om het haar terug te laten groeien op mijn inhammen. Ik probeer dit nu te bereiken door de lotion ook aan te brengen in het verlengde van mijn inhammen, maar krijg vooral de indruk dat dit voor meer haaruitval zorgt. Is dat mogelijk? En is er een betere manier om het proces te stabiliseren?

Tot slot gebruik ik sinds kort ook Active-M shampoo. Enige probleem is dat ik na een wasbeurt onwijs veel haren verlies. Bovendien hangt mijn haar de dagen na het gebruik van Active-M slap en futloos op mijn hoofd. Ligt dit aan de shampoo? Is dit misschien tegen te gaan door een andere shampoo te gebruiken?

Alvast bedankt!
jochum is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.