Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2007, 16:04   #1
Dude22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 26
Lightbulb Testosteron als oplossing?

Dag,

Even enkele overdenkingen van mijn kant:

Ik surf al enige tijd over de veele posts op dit forum, en ben inmiddels dan ook aardig op de hoogte van wat er speelt. Dat is niet zo heel veel, helaas.

Er wordt ongelofelijk hard gezocht naar een oplossing om het haarverlies tegen te gaan, en fina lijkt op dit moment nog steeds (voor de meesten) de beste oplossing.

Wat ik mij steeds afvraag, is waarom er niet wordt gekeken naar de basale oorzaken van het haarverlies. Want volgens mij is er een vrij simpele oplossing voor.

Dihydrotestosteron is de actieve stof die wordt gemaakt uit het minder actieve testosteron. Blijkbaar heeft het lichaam daar behoefte aan. Ofwel, maakt het van zichzelf weinig, of onvoldoende (om welke reden dan ook - cognitieve redenen) testosteron aan.

Het lichaam compenseert dit gebrek aan testosterin met het actieve DHT, want n man wil mannelijkheid, zo lijkt het.

Waarom compenseren wij dit gebrek dan niet door zelf ons testosterongehalte te verhogen, om zo ons lichaam te geven waar het als het ware om vraagt? (Dmv. injecties, pillen of pleisters)

Het klinkt erg eenvoudig, dat weet ik, en het is weinig wetenschappelijk onderbouwd, maar volgens mij zijn de bste oplossingen de meest eenvoudige oplossingen.

Suggest!

grs D
__________________
Intern:
Fina (1,25 delen door 4) sinds januari 2007

Extern:
Minoxidil sinds november 2011
Dude22 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2007, 17:34   #2
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude22 Bekijk bericht
Dag,

Even enkele overdenkingen van mijn kant:

Ik surf al enige tijd over de veele posts op dit forum, en ben inmiddels dan ook aardig op de hoogte van wat er speelt. Dat is niet zo heel veel, helaas.

Er wordt ongelofelijk hard gezocht naar een oplossing om het haarverlies tegen te gaan, en fina lijkt op dit moment nog steeds (voor de meesten) de beste oplossing.

Wat ik mij steeds afvraag, is waarom er niet wordt gekeken naar de basale oorzaken van het haarverlies. Want volgens mij is er een vrij simpele oplossing voor.

Dihydrotestosteron is de actieve stof die wordt gemaakt uit het minder actieve testosteron. Blijkbaar heeft het lichaam daar behoefte aan. Ofwel, maakt het van zichzelf weinig, of onvoldoende (om welke reden dan ook - cognitieve redenen) testosteron aan.

Het lichaam compenseert dit gebrek aan testosterin met het actieve DHT, want n man wil mannelijkheid, zo lijkt het.

Waarom compenseren wij dit gebrek dan niet door zelf ons testosterongehalte te verhogen, om zo ons lichaam te geven waar het als het ware om vraagt? (Dmv. injecties, pillen of pleisters)

Het klinkt erg eenvoudig, dat weet ik, en het is weinig wetenschappelijk onderbouwd, maar volgens mij zijn de bste oplossingen de meest eenvoudige oplossingen.

Suggest!

grs D

Precies! Dit is de reden waarom ik in de toekomst niet geloof in HM en het hele zooitje. Ik vind dat er gewoon te weinig onderzoek wordt gedaan naar AGA... De echte 100 procent oplossing waar we allemaal op wachten zal een oplossing moeten zijn die te maken heeft met de basis-elementen.
Het klinkt mischien wat kinderachtig maar soms denk ik eraan dat de hele AGA-slachtoffer-wereld eens in actie moet komen om dit onderwerp bij idereen onder de aandacht te krijgen. Dan komen er meer onderzoeken --> feiten-->en dan kan een oplossing toch echt niet meer uitblijven,toch?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2007, 00:42   #3
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik denk niet dat het zo simpel ligt. Zowel DHT als testosteron zullen nodig zijn, anders zouden ze niet worden aangemaakt. Als je fanatiek gaat fitnissen of je lange tijd niet gaat aftrekken zal je testosterongehalte ook hoger worden, maar als je dan geen DHT blokkende middelen gebruikt (fina, duta) zal het DHT gehalte ook omhoog gaan. Ik denk dat als je testosteron gaat injecteren er ook meer testosteron omgezet zal worden in DHT als je geen fina/duta slikt. Maar goed, ik weet weinig van dit soort zaken af. Mensen mogen me corrigeren.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
testosteron en vrij testosteron Boris AGA - Algemeen 4 18 december 2005 10:33
testosteron verlagen door testosteron high Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 mei 2005 14:47
Testosteron en talg. Haarmannetje AGA - Algemeen 7 22 juni 2004 12:25
Hoog testosteron? Eet meer eiwit! pindakaas AGA - Algemeen 3 21 mei 2004 15:57
Testosteron gehalte bij mannen... pindakaas Van alles en nog wat... 3 29 januari 2004 18:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.