Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2013, 16:20   #166
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Keep that in mind, bedankt!

ps. mag ik vragen welke bijwerkingen je nog hebt en wanneer je precies gestopt bent??
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 24 september 2013 om 16:23
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2013, 14:38   #167
swim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2013
Berichten: 10
Fijn dat je hebt besloten het hier up to date te houden!

Ik heb zelf net minoxidil besteld en twijfel nog om te beginnen met fina. Dit heeft vooral te maken met de bijwerkingen, vooral het feit dat ik op andere forums lees dat sommige bijwerkingen blijvend kunnen zijn. (Ben pas 23)

Hebben er mensen ervaring met het bestellen van fina online? Of raden jullie aan dit via de dokter te doen?
swim is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2013, 15:34   #168
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swim Bekijk bericht
Fijn dat je hebt besloten het hier up to date te houden!

Ik heb zelf net minoxidil besteld en twijfel nog om te beginnen met fina. Dit heeft vooral te maken met de bijwerkingen, vooral het feit dat ik op andere forums lees dat sommige bijwerkingen blijvend kunnen zijn. (Ben pas 23)

Hebben er mensen ervaring met het bestellen van fina online? Of raden jullie aan dit via de dokter te doen?

Natuurlijk moet je de werking (en de bijwerkingen) van Fina niet onderschatten, maar een hoop is ook bangmakerij en veel te ongenuanceerd. Ik heb het daar destijds ook met mijn dermatoloog over gehad. Hij erkende dat er inderdaad bijwerkingen kunnen zijn van Fina (vooral op seksueel gebied), maar dat PFS op geen één wetenschappelijke manier was onderbouwd en vooral bedoeld was om in Amerika geld binnen te harken met schadeclaims..

Waarom zou je fina online bestellen? Ik gebruik de 5mg versie, die koop ik 20 tabletten (eigenlijk dus 80) voor 7 euro?
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2013, 21:30   #169
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swim Bekijk bericht
Fijn dat je hebt besloten het hier up to date te houden!

Ik heb zelf net minoxidil besteld en twijfel nog om te beginnen met fina. Dit heeft vooral te maken met de bijwerkingen, vooral het feit dat ik op andere forums lees dat sommige bijwerkingen blijvend kunnen zijn. (Ben pas 23)

Hebben er mensen ervaring met het bestellen van fina online? Of raden jullie aan dit via de dokter te doen?
Hoi,

Zoals Nick zegt, koop het gewoon via de apotheek, ben je zeker van de kwaliteit en als je huisarts de 5mg variant voor prostaatproblemen wil voorschrijven, dan ben je echt niet veel kwijt! Wel even door 4 delen dan haha ;-)

Wat de bijwerkingen betreft, de meeste mensen hebben geen bijwerkingen, helaas ik wel dus, maar zal wel bij de uitzonderingen horen Op internet staan veel rampverhalen, waarvan een deel waar is, maar waar ook veel ongenuanceerde rampverhalen tussen zitten.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2013, 20:17   #170
swim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2013
Berichten: 10
Ok duidelijk, maandag mn huisarts maar bellen dan! Is er een kans dat hij het niet wil geven of zouden ze hier niet moeilijk over doen?

Ben benieuwd hoe het jullie af gaat met hergroei! En wat maakte voor jullie de keuze tussen minox of fina?
swim is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 10:20   #171
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swim Bekijk bericht
Ok duidelijk, maandag mn huisarts maar bellen dan! Is er een kans dat hij het niet wil geven of zouden ze hier niet moeilijk over doen?

Ben benieuwd hoe het jullie af gaat met hergroei! En wat maakte voor jullie de keuze tussen minox of fina?
Ja wij ook, ik merk wel dat uitval iig gestopt is. Minox alleen is denk ik niet voldoende om je haren te behouden, het is volgens mij meer een stimulans voor je haar. Ook heb ik wel eens gelezen dat het niet handig is icm een lage bloeddruk en die van mij is met 98-55 al erg laag. Daarnaast lees ik ook vaak dat het niet werkt en is het wat meer gedoe (een pilletje slikken is veel sneller en makkelijker).

Je huisarts zou moeilijk kunnen doen, lastig te zeggen. Het is een makkelijke manier om geld te besparen, maar er zijn natuurlijk instanties die daar niet blij mee zijn. Voor mij zou het een reden zijn om een andere huisarts te nemen (indien mogelijk)
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2013, 19:42   #172
Bestian91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 13
Update

Heren,

Ik heb al een flinke tijd niets van mij laten horen en dat is gelukkig met een reden. De 'deskundige' die AGA bij mij heeft vastgesteld heeft het godzijdank bij het verkeerde eind gehad. Ik ben begin augustus naar een dermatoloog gegaan en deze heeft telogeen effluvium geconstateerd, moeilijke woorden voor haaruitval door stress. Mijn haar is sinds eind mij met ongeveer 80% afgenomen en valt helaas nog steeds. Er is echter wel donshaar aan het teruggroeiien, dus ben op de weg terug!

Ik wens jullie allemaal veel succes toe!

Mij zien jullie hier niet meer terug,

Zeer vriendelijke groeten,

Bas
Bestian91 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2013, 05:49   #173
Mascherano
HaarWeb lid
 
Mascherano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2013
Berichten: 20
Geslacht:
Yo Ferry, hoe is het momenteel? Nog veel last van sides? En is het nu eindelijk aan het stabiliseren of ervaar je nog weinig positiefs eraan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bestian91 Bekijk bericht
Heren,

Ik heb al een flinke tijd niets van mij laten horen en dat is gelukkig met een reden. De 'deskundige' die AGA bij mij heeft vastgesteld heeft het godzijdank bij het verkeerde eind gehad. Ik ben begin augustus naar een dermatoloog gegaan en deze heeft telogeen effluvium geconstateerd, moeilijke woorden voor haaruitval door stress. Mijn haar is sinds eind mij met ongeveer 80% afgenomen en valt helaas nog steeds. Er is echter wel donshaar aan het teruggroeiien, dus ben op de weg terug!

Ik wens jullie allemaal veel succes toe!

Mij zien jullie hier niet meer terug,

Zeer vriendelijke groeten,

Bas
Mooi om te lezen, bas. Hoop dat dat bij mij ook het geval is. Die kans was iig aanwezig (derma ging er zelfs vanuit, maar kon dit niet met zekerheid zeggen).
Mascherano is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2013, 13:37   #174
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bestian91 Bekijk bericht

Mij zien jullie hier niet meer terug,


Bas

Als ik ergens niet in geloof is het wel dat!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2013, 16:01   #175
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@BAS: dat is goed nieuws man! Je kan beter dat hebben dan AGA. Hopen dat je haar weer helemaal op het niveau van vroeger komt, maar dat zal wel goed komen toch! Grtz!

@Masch.:
Update:
pluspunten:
- al een paar maanden geen haaruitval meer, jeee :-)
- haar is dikker geworden
- geen last van de vervelendste sides, zoals erectieproblemen, borstvorming, minder spiergroei/kracht bij fitness etc.
- libido is alweer een tijdje terug op het oude niveau :-)

Minpunten:
- ejaculaat is nog steeds waterig en weinig (zal wel door effect op prostaat komen)
- voorhoofd is aan het eind van de dag altijd vettig (had ik vroeger geen/veel minder last van), of dit door de Fina komt of door de AGA zelf weet ik eigenlijk niet.
- nog geen hergroei van nieuwe haren, maar goed zit nog maar op 4 maanden natuurlijk.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 20 oktober 2013 om 16:05
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2013, 16:14   #176
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Dat allemaal met 1/8 van een 5 mg pilletje toch hé?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2013, 16:17   #177
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Dat allemaal met 1/8 van een 5 mg pilletje toch hé?
Yup! Belachelijk kleine stukjes, dat het helpt is een wonder

Tip:
Ik gebruik daarvoor het mesje wat aan de pillensnijder zat. De pillensnijder was een belachelijk onhandig prul, maar het mesje niet, vlijmscherp en dun. Ik heb het mesje gewoon eraf 'gebroken', ideaal.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 20 oktober 2013 om 16:21
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2013, 02:53   #178
Mascherano
HaarWeb lid
 
Mascherano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2013
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht

@Masch.:
Update:
pluspunten:
- al een paar maanden geen haaruitval meer, jeee :-)
- haar is dikker geworden
- geen last van de vervelendste sides, zoals erectieproblemen, borstvorming, minder spiergroei/kracht bij fitness etc.
- libido is alweer een tijdje terug op het oude niveau :-)

Minpunten:
- ejaculaat is nog steeds waterig en weinig (zal wel door effect op prostaat komen)
- voorhoofd is aan het eind van de dag altijd vettig (had ik vroeger geen/veel minder last van), of dit door de Fina komt of door de AGA zelf weet ik eigenlijk niet.
- nog geen hergroei van nieuwe haren, maar goed zit nog maar op 4 maanden natuurlijk.

Wanneer ik je plus met minpunten wegstreep gaat het de goede kant op. Sowieso een stuk beter dan mijn vorige bezoek aan jouw topic. Toen stond je op het punt van stoppen. Nu alleen het laatste stapje nog, daadwerkelijk hergroei. Maar je bent relatief gezien pas net bezig, wat niet is kan in dit stadium altijd nog komen.

Las elders dat je je fina via de dermatoloog kreeg (voorgeschreven). Betekent dit dus ook dat je actief bij hem/haar in behandeling bent en regelmatig je bloedwaarden laat controleren?
Mascherano is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2013, 10:30   #179
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
@Ferry: Ben je ergens trouwens niet bang dat je met 0.5 mg voldoende slikt om behoud en wat dikkere haren te krijgen, maar dat je hergroei misloopt door de kleine dosis? Hoe sneller je middelen gebruikt na het uitvallen van haren, des te groter de kans dat ze nog teruggroeien toch.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2013, 15:02   #180
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@Masch:
Ja klopt het is beter dan aan het begin. Ik hoop dat het laatste stapje ook nog gaat gebeuren, maar ik moet inderdaad geduld hebben ;-)
Ik laat me Fina door de huisarts voorschrijven, maar ik ben inderdaad wel bij 2 dermatologen geweest. Ik kom daar eigenlijk niet meer, aangezien het erg duur is en de kennis van deze experts zich beperkt tot de basis. Wel een keer bloed laten prikken (voor het Fina gebruik) via de huisarts, maar alle waarden waren goed.

@Hairpilot: Dat is een erg goede vraag van je. Ik zou daar zelf ook graag een antwoord op hebben, maar ik zou niet weten wie ik dat zou moeten vragen. Ik ben er wel een beetje bang voor dat ik met 0,6 mg misschien niet het maximale eruit haal, maar ik vind het ook wel griezelig om meer te gaan nemen, vooral omdat ik wel gevoelig ben voor het middel, ik val immers met 0,6 mg al in de 10% waarbij het ejaculaat totaal anders is. Dit is geen psychische bijwerking, maar gewoon een één op één reactie van de medicatie. Als iemand van dit forum hier meer over kan vertellen (op de vraag van Hairpilot) dan hoor ik dat graag!!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 23 oktober 2013 om 15:04
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.