Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 december 2002, 17:49   #1
dirk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 3
alopecia in baardstreek

beste,

mijn naam is Dirk en ik kom uit Belgie.

sinds een drietal maanden heb ik een ovale kale plek in mijn baardstreek van 2,5 cm, en sinds kort nog een kleinere plek van een kleine cm.

naar de dermatoloog geweest en het is Alopecia, en ik behandel dit door rond de kale plaatsen Diprosalic aan te doen, wat de ontsteking tegenhoud van uitbreiding, die trouwens goed werkt.

De dermatoloog verzekerde mij dat dit binnen het jaar weer zal genezen zijn, door mijn leeftijd (26), en ook doordat het niet in de hoofdhuid voorkomt.

Ook ken ik al enkele mensen die het gehad hebben in de baardstreek, maar dit na enkele maanden werd genezen.

Nu, ik zit er wel mee, maar ik neem het allemaal niet zo ernstig, want er zijn tuurlijk veel ergere ziektes dan dit.

Door het forum te lezen krijg je veel info, maar je kan er ook schrik van krijgen, als je de ervaring van sommige mensen leest en denkt 'zou dit nu es bij mij moeten gebeuren...'

Mijn vraag naar de medemens toe, zijn mannen die ook alopecia alleen in de baarstreek hebben ?
wat is de evolutie ? wat werd er aan gedaan?

Kanker en Aids zijn veel ergere ziektes dan Alopecia, dus tip aan ieder met alopecia: cheer up !

dank

dirk
dirk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2003, 16:30   #2
Justice
HaarWeb lid
 
Justice's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 77
Question Hoe is het?

Hoi Dirk,

Ik vroeg me af hoe het ondertussen met je gaat. Eind vorig jaar schreef je dat je dermatoloog je verzekerde dat het binnen een jaar genezen zou zijn, dus ik was benieuwd!

De boodschap 'cheer up!' die je over wilt brengen vind ik sympathiek van je. Ik denk er alleen iets anders over m.b.t. de vergelijking die je maakt met andere ziektes. Ik vergelijk ziektes nooit met elkaar, omdat ik vind dat Alopecia net zo erg kan zijn als welke andere ziekte dan ook. Het gaat nl. niet zozeer om de ziekte op zich, maar meer over hoe een patiënt zich daarbij voelt. Ookal is Alopecia niet zo levensbedreigend als Kanker of Aids dat (kunnen) zijn, toch stort voor veel mensen hun wereld in als ze geconfronteerd worden met haaruitval op hun totale lichaam.

Het is maar net hoe je het beleeft en dat is voor iedereen weer anders.

Sterkte!
Justice.
Justice is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2003, 12:31   #3
dirk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 3
dag Justice,

idd je hebt gelijk, ieder voelt er zich wel anders bij.
de ene persoon verschilt van de ander hé, daar kan niemand aan
uit.

met mij is alles ok, de twee plekken zitten er nog, alhoewel de
kleinste al voor de helft is teruggegroeid, en er in de ander
al wat baardgroei terugkomt.

nu, zal wel genezen, heb er goede hoop in

cheers

dirk
dirk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2003, 10:09   #4
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik ben 20 en heb nog steeds geen baardgroei...
Nou ja, om de 2 dagen een paar haartjes wegscheren. Zou dat middel ook bij mij helpen??
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2003, 12:05   #5
dirk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 3
antwoord

nou Jaapie,

dat je geen haargroei hebt en al 20 bent, heeft totaal niks met
alopecia te maken !
ik ken heel veel gasten die veel ouder zijn dan jou en zich zelfs
nog nooit hebben geschoren !
zodus niks mee inzitten, is volledig normaal !

dirk
dirk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 11:40   #6
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
nou Jaapie,

dat je geen haargroei hebt en al 20 bent, heeft totaal niks met
alopecia te maken !
ik ken heel veel gasten die veel ouder zijn dan jou en zich zelfs
nog nooit hebben geschoren !
zodus niks mee inzitten, is volledig normaal !

dirk
Dirk, ik heb net hetzelfde dan jij sinds een weekje of twee. Eigenlijk ben ik benieuwd of bij jou de baardgroei inmiddels volledig is hersteld? Moest je dit lezen, reageer je dan effe?
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2006, 05:58   #7
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Hey hallo allemaal,

Ik zag deze thread en wilde direct reageren, ik ben een jonge gozer van 26 jaar die al 5/6 jaar aan haaruitval lijd en dat vooral frontaal, inhammen die niet meer van stoppen weten.

Maar waar ik me ook enorm aan stress zijn die kale plekken die ik regelmatig krijg in me baard, ik heb een goeie volle baardgroei als bin laden als ik het zou laten groeien
maarrrr...ik krijg regelmatig van die kale plekken erin en meestal synchronisch dus aan me linker en rechterwang.
Soms denk ik echt dat het komt door me depressie, wanneer ik me heel erg stress en heel veel pieker en slecht slaap gaat het meestal ook heel slecht met me haar en me baardgroei.
De kale plekken zijn meestal niet zo erg groot, maar het doet verdomd lang voordat ze echt weer dichtgroeien en vaak is het zo dat eentje bijna dichtgroeid en er alweer een nieuwe kale plek ergens anders komt heel erg stressend vooral omdat ik vaak style wil zetten, zeg maar een ringbaardje of een ringbaardje gecombineerd met zo een rechte dunne lijn haar langs je kaken, en dan is het erg vervelend en lelijk als er dan zo een witte kale plek erin komt.

Is het nou een schimmel infectie of valt je lichaam de eigen haarzakjes aan omdat je balans niet goed is ofzo.
En zijn hier middelen tegen ?
Ik zou echt blij worden dat als ik iets op zou kunnnen smeren en dat ik weer een volle baard zou krijgen zonder die kale plekken elke keer.
Moet ik er lamisil opsmeren of onder de zonnebank, maar jah daar heb je niks aan als het geen schimmel is natuurlijk, want schimmel kan je merken aan schilferige huid en dat heb ik niet, het zijn echt witte kale plekken alsof ik met een pincet heb onthaard.
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2006, 09:28   #8
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Hallo Bootyman,

Zoals je weet kamp ik ook al twee maanden met ovale kale plek in de baardstreek. De voornaamste reden volgens m'n huisarts en dermatologe is inderdaad STRESS! Er wordt ook nog onderzocht of het eventueel te maken heeft met een fosfortekort waar ik ook mee kamp (is echter zeer uitzonderlijk). Misschien doe je er dan ook goed aan eens een bloedprikje te laten nemen? Gewoon om te kijken of jij ook fosforprobleem hebt? Maar nogmaals, het is echt vooral wel te wijten aan stress. Na die twee maand is m'n plek al een heel klein beetje dicht gegroeid. En ja, ik ben nu in verlof en zie meteen dat het stilaan geneest (geen stressperiode!). Momenteel neem ik cystine B6 in, werkt goed tegen kwetsbare nagels en haaruitval. Dit dien ik evenwel minstens tot eind van het jaar te slikken. Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2006, 13:22   #9
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Hey Peffieke,

Echt tof dat je hebt gereageerd ben echt blij dat ik met iemand kan praten die ook dezelfde kwaal heeft.
Ik wist het wel ! had al sterk het gevoel dat het door stress kwam ben er nooit voor naar de huisarts geweest die mogool weet toch niks sorry voor me taalgebruik maar het is echt een sukkel, die alles opzoekt in ze pc ze helpen je pas als je bloed pist.

Maar het is echt zo als je veel stresst en piekert en slecht slaapt, maakt je lichaam een soort stresshormoon ofzo die je lichaam echt helemaal niet goed doet, het is vooral te merken aan je haargroei, (hoofd en baardgroei)

Ik weet nog in me gelukkige jaren, toen ik net me vriendin ontmoette, vlinders in me buik vollop gellukkig heerlijke nachtrust niks aan me hoofd en me haren en me baard waren zo strak en gezond geen kale plekken te bekkennen.

Nadat ik een zware depressiefe periode kreeg ging alles in een rap tempo achteruit kwa inhammen en kale plekjes in me baardgroei.
Nu gaat het gelukkig ietsjes beter met me maar ben er nog lang niet, jammer dat er geen middel voor is voor die plekjes in je baard.
Beste lijkt me toch gewoon zo gelukkig mogelijk zijn en nergens aan denken en goeie nachtrust, maar jah life is fucked up

Anyway thanx for je berichtje
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2006, 18:01   #10
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bootyman
Hey Peffieke,

Echt tof dat je hebt gereageerd ben echt blij dat ik met iemand kan praten die ook dezelfde kwaal heeft.
Ik wist het wel ! had al sterk het gevoel dat het door stress kwam ben er nooit voor naar de huisarts geweest die mogool weet toch niks sorry voor me taalgebruik maar het is echt een sukkel, die alles opzoekt in ze pc ze helpen je pas als je bloed pist.

Maar het is echt zo als je veel stresst en piekert en slecht slaapt, maakt je lichaam een soort stresshormoon ofzo die je lichaam echt helemaal niet goed doet, het is vooral te merken aan je haargroei, (hoofd en baardgroei)

Ik weet nog in me gelukkige jaren, toen ik net me vriendin ontmoette, vlinders in me buik vollop gellukkig heerlijke nachtrust niks aan me hoofd en me haren en me baard waren zo strak en gezond geen kale plekken te bekkennen.

Nadat ik een zware depressiefe periode kreeg ging alles in een rap tempo achteruit kwa inhammen en kale plekjes in me baardgroei.
Nu gaat het gelukkig ietsjes beter met me maar ben er nog lang niet, jammer dat er geen middel voor is voor die plekjes in je baard.
Beste lijkt me toch gewoon zo gelukkig mogelijk zijn en nergens aan denken en goeie nachtrust, maar jah life is fucked up

Anyway thanx for je berichtje
Graag gedaan! Maar je mag altijd gerust bloedprik ook laten nemen hé, misschien is er bij jou ook wel een fosfortekort merkbaar?
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2006, 11:34   #11
Randal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3
Kale plekken in baardgroei

Sinds ongeveer een half jaar heb ik ook kale plekken in mijn baardgroei. Dit
begon onder mijn kin en breid zich progressief uit. Ik heb een donkere baard.
maar er groeien nu kleine witte haartjes in deze kale plekken. Deze maand zal ik eens naar mijn huisarts gaan.

Ik heb mij noch niet zoveel zorgen gemaakt want als ik mijn baard scheer valt
het niet echt op. Het enige waar ik wel huiverig voor begin te worden is dat dit
probleem verder gaat dan mijn baard. Vervelend is het zeker want ik kan mijn
stoppeltjes niet laten staan (dat ziet nu echt niet meer uit).

Als ik informatie heb van mijn huisarts zal ik dit vermelden.
Randal is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2006, 18:57   #12
chanty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2006
Berichten: 1
hallo dirk


ik ben chanty en heb ook al jaren last van kale plekken, soms gaat het goed maar als ik enorm veel stress heb gehad dan begint de miserie weer
de enigste oplossing voor mij was dat er mensen waren uit marokko die mij konden helpen
zij maakten kleine sneetjes op de kale plek met een gilletmesje en smeerden daar look over en geloof me als ik dat laat doen begint mijn haar na twee maanden al terug te komen,als ik niets aan die kale plekken laat doen dan duurt het bijna een jaar vooraleer ze terugkomen.
ik ben vorig jaar ook naar marokko gegaan en daar heeft een kapper mijn haar ook behandeld met een speciaal produkt (het zou zelfgemaakt zijn) en dat heb ik toen ook laten doen spijtig genoeg heb ik de laatste vier dagen dat ik daar was het laten doen maar het had toch zijn effect.mijn haar groeide snel terug en zag er ook heel gezond uit.het klinkt raar maar het is waar.dit probleem zou daar meer bekend zijn dan hier
het is wel een beetje pijnlijk het hangt er ook vanaf waar de kale plek zich bevind maar het is de moeite waard

groetjes
chanty
chanty is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 22:53   #13
John123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2007
Berichten: 1
Als de haarfollikels niet door ontsteking/ trauma met littekenvorming zijn verwoest, kan haar altijd weer terugkeren.
Het haar kan wel lang in de telofase blijven (soms zelfs tot 2 jaar) maar vaker komt haar veel eerder terug. Aanvankelijk dunner, daarna (geleidelijk aan)weer dikker. Stress (stresshormonen zoals cortisol) ontstekingsinfiltraat, toxines, etc. kunnen het haar langer dan gebruikelijk in de telofase houden.
John123 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2010, 16:14   #14
Marcusjbou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 1
Hoezo Hopeloos

Hallo , ik ben normaal helemaal niet van de forum's,

maar ik kan er niet meer omheen , hier zitten meerdere mensen met het zelfde probleem ,

ik heb zon anderhalf jaar geleden een mini kaal plekje gekregen onder me kin , eerst dacht ik dat er niets aan de hand was . maar hij werd langzaam groter , en pas vanaf de laatste 7 maanden is het enorm geworden en heb ik er 4 ,5 kleinere onderhand groter geworden kale plekken bij op mijn baard , en dan ben ik er nog niet , me achterhoofd... begon met 1 klein kaal plekje die nu zo groot is als een tennisbal en zo vormden er nog 5 van zulke plekken bij op me achterhoofd , die langzaam aan elkaar hecten dat het 1 grote kale plek word, ik ben 23 jaar en van mezelf best ijdel , en ik baal hier zo van. ondertussen komen op de plek waar het anderhalf jaar geleden begon weer heel licht stoppeltjes en op sommige plekken witte haartjes.

heeft iemand wat ervaren wat geholpen heeft bij hem/haarzelf ?

ik had gelezen dat het drinken van citroenzuur kan helpen alleen bij mij helpt het niet. klein beetje doseren in een glas water , je kan het kopen in de supermarkt , (die gele citroentjes van plastic) de zuren zouden effect hebben op de haarwortels die vervolgens weer kunnen gaan groeien.

mischien heeft iemand hier wat aan ,

Mvg Marco
Marcusjbou is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2010, 16:30   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik denk dat je meer succes zult hebben met minoxidil-lotion 2% of 5%.
Het wordt veel gebruikt bij alopecia androgenetica, maar schijnt ook te werken bij areata.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.