Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 oktober 2012, 05:25   #16
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Fina etc doen ook niks aan het onderliggende probleem. Maar geloof mij als jij correct minox toepast is er geen beter ander middel kijkend naar resultaat.
Wellicht heb je gelijk, alleen jammer dat minox collageen afbreekt
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 07:27   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Wellicht heb je gelijk, alleen jammer dat minox collageen afbreekt
Toch doet minoxidil 'iets' wat tegen haaruitval werkt. Wat dat precies is, is nog steeds niet helemaal duidelijk. Maar duidelijk is wel dat het geen DHT afbreekt of zo. Het antwoord op de titel van deze discussie is dus kennelijk gewoon 'nee'. Het is niet puur DHT, er spelen ook nog andere zaken. En dat geeft hoop!

En over dat afbreken van collageen met dit topische middel, daar moet je geen al te groot drama van maken. Minoxidil is 30 jaar op de markt, ik heb me goed geörienteerd voor ik er aan begon, ik gebruik het meer dan 10 jaar nu, ik zit meer dan 7 jaar bijna dagelijks op Haarweb en pas in het laatste half jaar hoor ik wat over collageen. Het lijkt er dus op dat sommigen enorm pech hebben en kennelijk erg gevoelig zijn hiervoor, maar het gros van de mensen merkt er helemaal niks van.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 17:56   #18
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Als ik logisch probeer te redeneren. Werkt minox op vermindering ppg (denk dat ppg ook deels op word gelost door de menging met de minox op de hoofdhuid) Daarnaast zorgt het natuurlijk voor betere doorbloeding (vaatverwijding) waardoor de ontstoken" dicht geslipte haarzakjes weer bloed krijgen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 18:02   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Als ik logisch probeer te redeneren. Werkt minox op vermindering ppg (denk dat ppg ook deels op word gelost door de menging met de minox op de hoofdhuid) Daarnaast zorgt het natuurlijk voor betere doorbloeding (vaatverwijding) waardoor de ontstoken" dicht geslipte haarzakjes weer bloed krijgen.
Die begrijp ik even niet, voor mij is ppg een oplosmiddel, net als alcohol, dat wordt gebruikt in de lotion waar minoxidil in zit. Ik neem aan dat je een andere afkorting bedoelt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 18:27   #20
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Klopt! Excuses iets te snel getypt. Ik doelde op PGD2. Ik denk dat dit op een of andere manier vermindert door menging met minox. Dit is volgens mij ook de werking van Nazirol etc het schoon houden van je hoofdhuid, zodat het niet verstopt raakt met talg met PGD2.

Laatst gewijzigd door Noob; 2 oktober 2012 om 18:31
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 19:38   #21
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Nu er toch over wordt gediscussieerd. Ben zelf ook weer begonnen met minoxidil. Ik had er (denk ik) wel bijwerkingen van gekregen. Wallen, diepere rimpels?? Geen idee, had voordat ik aan minox begon al ontzettend veel last van rimpels dus kan daar niet echt mijn oordeel op geven. Wallen en dan donkere kringen wel te verstaan had ik wel beduiden meer last van. Maar ook dit kan inderdaad persoonlijk zijn. Ik hoor het bijna niet voorkomen behalve de laatste tijd. Een iemand is ermee begonnen en nu volgen er nog tientallen die er last van krijgen waaronder ikzelf. Uhh..

Wat ik wel kan zeggen over minox is dat het echt een top middel is tegen haaruitval. Bij mij heeft het eerder ongelofelijk goed z'n werk gedaan! Fina daar in tegen.. mehh
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 19:48   #22
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
PGD2.. kan toch worden verminderd door anti-histamine in te nemen? of topical anti-histamine.. of zit ik er naast?

@memeber.. maak anders ff foto's voor jezelf en kijk of het over een tijdje erger wordt..

Laatst gewijzigd door Jasperdje; 2 oktober 2012 om 19:56
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2012, 11:19   #23
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Wallen en dan donkere kringen wel te verstaan had ik wel beduiden meer last van.
Hoe ontstaat dat door minox? wat is de achterliggende theorie.
Je hebt natuurlijk ook veel mensen die zo al rimpels hebben en donkere wallen het is moeilijk in te schatten waardoor het komt. je kan kijken of je het voor de minox ook al had bijv. Je krijg natuurlijk ook rimpels etc door andere oorzaken als veel zon of roken.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2012, 15:18   #24
lab
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 14
De meeste haaruitval preventiemiddelen zijn gebaseerd op de theorie dat DHT de oorzaak is en deze middelen leveren allemaal prima resultaten. Die worden zelfs nog beter als je ze combineert met het gebruik van een low level hairlaser.
lab is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2012, 21:10   #25
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Hoe ontstaat dat door minox? wat is de achterliggende theorie.
Je hebt natuurlijk ook veel mensen die zo al rimpels hebben en donkere wallen het is moeilijk in te schatten waardoor het komt. je kan kijken of je het voor de minox ook al had bijv. Je krijg natuurlijk ook rimpels etc door andere oorzaken als veel zon of roken.
Theorie: Minoxidil zorgt dat op de aangesmeerde plek meer bloed wordt aangetrokken, voeding voor de haarzakje. Het kan dus bloed in omgevende gebiedt ontrekken waardoor collageen afbreekt. Bloeddruk medicijnen ontregelen sowieso de talg productie wat klote kan zijn.

Maar dat het collageen afbreekt is een feit, mijn dermatoloog heeft dat immers ook verteld.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2012, 11:55   #26
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Onttrekt het geen bloedtoevoer en vitamine aan je hersenen? Die liggen nog dichterbij je haren dan je ogen/wallen?

Wat doen bloeddruktabletten met de talgproductie, verhogen of verlagen?
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.