Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 6 oktober 2012, 12:24   #316
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Iemand resultaten met TocoSorb? Heb het vaker niet dan wel genomen laatste weken, maar ik twijfel of ik er nu mee zou doorgaan of niet.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2012, 20:43   #317
Rick13
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Iemand resultaten met TocoSorb? Heb het vaker niet dan wel genomen laatste weken, maar ik twijfel of ik er nu mee zou doorgaan of niet.
Ik gebruik nu een maand of 4 toco-sorb en heb vooralsnog mijn twijfels bij het haargroeibevorderende effect van toco-sorb op zichzelf. Ik gebruik het nog wel iedere dag omdat het wel verstandig schijnt te zijn om vitamine e (in dit geval toco-sorb) in combinatie met visolie / omega 3 te gebruiken. Die schijnen elkaar in werking positief te bevorderen:

http://www.livestrong.com/article/10...oil-vitamin-e/
http://www.livestrong.com/article/55...e-in-the-body/
Rick13 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2012, 02:32   #318
Zer0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2012
Berichten: 2
Ik heb speciaal een account aangemaakt voor dit topic. Het verhaal is als volgt:

Met het topic over cetrizine en dergelijke heb ik besloten om cetrizine als middel te slikken tegen haaruitval (10mg per dag, over een periode van 2 maanden). Wel moet ik hierbij melden dat ik hiervoor Kirkland Minoxidil 5% gebruikte en hier mee gestopt ben voor gebruik van dit middel.

Na 1 week viel me iets bijzonders op, ik verloor alleen nog maar hele dikke haren (wat ik zie als non-AGA haren) ipv de hele dunne haren, en daarbij slechts 5/10 per dag. Hiervoor verloor ik bij de dagelijkse douchebeurt ongeveer 20/30 dunne haren.

Het probleem hiermee was dat ik extreem moe werd van dit middel. Na een week gebruik sliep ik ongeveer 14 uur op zaterdag en zondag om de slaap in te halen.

Omdat dit steeds erger werd ben ik overgestapt op het gebruik van aspirine. Zover ik weet blokkeert aspirine cox1/2.

Ik slik nu ongeveer 100mg per dag voor een periode van 3 maanden. Wat ik van dit gebruik kan concluderen is dat mijn haar niet meer als droog hooi aanvoelt en dat mijn haaruitval aanzienlijk vermindert is ter vergelijking met voor het gebruik voor cetrizine (het is wel iets erger dan tijdens het cetrizine gebruik).

Nu ben ik recent weer begonnen met minoxidil en merk dat mijn haaruitval minimaal is, ik moet zeer hard door mijn haren wrijven tijdens het douchen om haren op mijn handen te zien. Ook heb ik het idee dat het haar op mijn kruin dichter is geworden.

P.S

Ik zit +- op een norwood 3. Haaruitval begon op mn 18e.
Zer0 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2012, 04:34   #319
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Hey zer0.. hoe oud ben je als ik vragen mag?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2012, 16:31   #320
Zer0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2012
Berichten: 2
Net aan 26
Zer0 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2012, 18:34   #321
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Vitamine E, d3 etc kan je toch gewoon bij de apotheek halen? Ik zie namelijk dat vele het op internet bestellen. Waarom eigenlijk? Heb mijn vitamine b6 ook gewoon bij de apotheek gehaald.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2012, 20:54   #322
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ik heb 4 jaar antihistamine gebruikt, had toen echt echt dik haar.. 2 jaar gestopt, haar werd dunner. Ik weet niet of dit gerelateerd is aan elkaar. Maar moet weer beginnen aan de antihistamine door huisstofmijt etc.

Edit:

Ik was gestopt omdat je er zoo moe van word! Mja beter dan rode jeuk ogen enzo
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2012, 23:11   #323
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martindeman Bekijk bericht
Ik had ergens op hlt een onderzoek gelezen dat topische fina helemaal niet effectief is. Grote kans dat de minox goed aanslaat en anders de cetirizine toch meer invloed heeft dan je denkt. Gebruik je in 60 ml nu 2 tabletten cetrizine (=20mg)?
Ja precies, 1 tablet cetirizine en 1/2 finasteride in een half flesje minoxidil.
De minox gebruik ik al vanaf 2006 met groot succes maar sinds begin van dit jaar werd ik kaler; je kon duidelijk inhammen zien en de scheiding was iets kaler geworden. En mijn kruinhaar werd niet zo lang meer; ik moest het op de kruin gelaagd (tot ong. 15 cm lengte) laten knippen. Maar nu is het toch al weer een stuk langer gegroeid, de inhammen zijn zo goed als bedekt en mijn scheiding ziet er weer heel fatsoenlijk uit.

Ik vond een tijd geleden een onderzoekstest van een of andere Indier waaruit bleek dat topische finasteride hetzelfde effect had als oraal ingenomen fina. Wel ging het om een gebruikelijke dosis van 1 mg, waar ik een veel kleiner deeltje van gebruik.

Maar het is ontegenzeggelijk dat tenminste een van de twee medicijnen bij mij effect heeft. Ik zoek eigenlijk een manier om de dragerstoffen (kalk?) uit de tabletten te verwijderen want na twee dagen al begint m'n haar dof te worden.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 10 oktober 2012 om 23:17
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2012, 17:30   #324
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
is Beta2-adrenergic agonist pgd2 inhibitor?

Edit:

Ik gebruik ook sinds corticosteroiden tegen astma-aanvallen kan deze haaruitval (aga) versnellen?

Laatst gewijzigd door Kuit; 26 oktober 2012 om 18:29
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2012, 13:22   #325
Beautyqueen04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2012
Berichten: 9
Is vitamine E goed tegen haaruitval?
__________________
De eerste indruk is de beste. Styling hoort erbij.
Beautyqueen04 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2012, 13:57   #326
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beautyqueen04 Bekijk bericht
Is vitamine E goed tegen haaruitval?
Niet in het geval erfelijk bepaalde haaruitval. Er is wat discussie over bepaalde tocoferolen, maar of die echt zoden aan de dijk kunnen zetten werd mij nooit duidelijk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2013, 14:55   #327
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
En, en, en? Helpen de Prostaglandin D2 -CRTH2-Inhibitors?

Ikzelf ben nog op Kirkland Minoxidil, Cetirizine en Finasteride, alles topisch toegepast. Sinds enkele maanden is de haaruitval gestopt en de inhammen zijn aardig herbegroeid met nieuw haar. Van alle middelen weet ik alleen zeker dat de Minoxidil helpt maar ik durf niet met de finasteride te stoppen, uit angst voor shedding. Misschien dat ik het wel zou moeten doen om de conclusie zuiver te houden.

Vrijwel zeker heeft orale finasteride een negative uitwerking op mijn peesaanhechtingen. Ik heb dit al meerdere malen uitgetest.

Dus ik denk dat ik een dezer dagen geheel ga stoppen met de fina. Wel jammer van mijn mooie lange haar als dat gaat uitvallen maar dan weet ik het wel zeker(der).

Weet je wat ik ga doen; ik zal de komende twee maanden alle tijdens het wassen uitgevallen kluitjes haren bewaren, daarna zal ik twee maanden stoppen met de fina en ook die haren spaar ik twee maanden op, en dan vergelijk ik gewoon de hoeveelheden. Simpel.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 15 februari 2013 om 15:07
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2013, 11:17   #328
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
op 15 februari helemaal gestopt met de finasteride, sinds eergisteren 10 maart valt mijn haar in rap tempo uit. De pijnen zijn wel significant minder.

Conclusie: als je maar genoeg finasteride op je hoofd smeert, werkt het net als oraal. Helaas, mijn haar gaat eraan maar ik had geen keus meer.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.