Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 1 augustus 2014, 01:32   #511
fina4now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 88
mengen met Kirkland

Ik heb RU in mijn Kirkland gedaan maar lost totaal niet op. Na een week ligt het grootste gedeelte poeder nog steeds op de bodem van het 10ml flesje. Heb regelmatig geschud en heb de concentratie verdunt.

Ik heb gelezen dat Kirkland inderdaad niet de meest ideale vehicle is maar dat het toch wel gebruikt wordt.

Ik heb Lipogaine besteld en hoop dat het daar beter mee zal gaan.

Nu is mijn vraag of ik de Krikland met onopgeloste RU zal gaan aanbrengen of niet. Voor de duidelijkheid ik heb nog geen RU gebruikt. (wordt de eerste keer)

Alvast bedankt voor jullie eventuele input.
__________________
man, geboren 1976

Maatregelen


1 ht (1800 grafts)

Gestopt met roken
Finasteride 0.8mg per dag
Lipogaine shampoo (2 x per week)
Minoxidil met 5% RU (1x per dag)
Biotine

Situatie stabiel.
fina4now is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2014, 09:26   #512
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
haha Krikland (sorry moest er om lachen )
Is dit een PPG vrije minox?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2014, 15:48   #513
fina4now
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 88
Talking

Das een mooie inderdaad maar uh ja er zit gewoon PPG in.
__________________
man, geboren 1976

Maatregelen


1 ht (1800 grafts)

Gestopt met roken
Finasteride 0.8mg per dag
Lipogaine shampoo (2 x per week)
Minoxidil met 5% RU (1x per dag)
Biotine

Situatie stabiel.
fina4now is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2014, 14:50   #514
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Ik heb nog twee zakjes liggen van anageninc. 2x 5gr waarvan 1 ongeopend en de ander nog 4gr (1gr uitgehaald). Mag weg voor 100 euro inclusief verzenden.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2014, 23:57   #515
thewong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2004
Berichten: 15
Vanwaar de verkoop?
thewong is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2014, 00:23   #516
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
RU van hot topic naar pagina 3 op dit forum? Betekent dit dat het troep is geworden of dat forumgenoten zo tevreden zijn dat ze hun haar los gooien?

Heb zelf een lang track record met mislukte pogingen van a tot z, maar heb hier nog geloof in. Haaruitval was na 3 maanden ogenschijnlijk gestopt, begon na 4 maanden weer, maar lijkt nu weer minder. Blijft lastig beoordelen vind ik, maar het heeft er alle schijn van dat het de haaruitval stopt of remt. De foto's op lange termijn moeten dit gaan uitwijzen.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2014, 18:03   #517
Waterbewoner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 30
Tja ik denk dat er gewoon (zoals te verwachten) geen spectaculaire resultaten zijn. Dat is ook niet wat RU "beloofd". Ik gebruik het nu meer dan een jaar en mijn situatie is sindsdien stabiel.

Er lijkt wat hergroei te zijn op de inhammen maar uiteindelijk lijken die haren (voorlopig) niet echt door te groeien tot normale, dikke haren. Blijft tot op heden allemaal donsachtig/dun.
Waterbewoner is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2014, 10:28   #518
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Ik lees wat over heartbeat failure over RU. iemand die dit ook dit heeft ervaren? ik heb laatste tijd last van hartkloppingen.. Verder heb ik geen stress of slecht geslapen..

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...hreadid=110471

https://www.baldtruthtalk.com/showthread.php?t=15053

Met een dermaroller komt er meer RU in het bloed, wat betekend dat er een kans is op hartkloppingen.. Zou dit het geval zijn bij mij?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2014, 12:30   #519
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Ik lees wat over heartbeat failure over RU. iemand die dit ook dit heeft ervaren? ik heb laatste tijd last van hartkloppingen.. Verder heb ik geen stress of slecht geslapen..

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...hreadid=110471

https://www.baldtruthtalk.com/showthread.php?t=15053

Met een dermaroller komt er meer RU in het bloed, wat betekend dat er een kans is op hartkloppingen.. Zou dit het geval zijn bij mij?

Kan, of het zit tussen je oren. Heb het nu ook met minox, gewoon even laten wennen.
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2014, 12:37   #520
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hater Bekijk bericht
Kan, of het zit tussen je oren. Heb het nu ook met minox, gewoon even laten wennen.
Ehm nee tussen me oren is het zeker niet, Minox is een bloeddruk verlagende middel vergeet dat niet! met een dermaroller komt er meer minox is het bloed en ook nabij de haarzakjes..

Kijk als het acne is who cares, maar het gaat wel om je hart! Snap dat er mensen gaan zeggen stop er maar mee en kijk of het over gaat, maar het gaat mij erom of er meer mensen zijn die deze klachten hebben voordat ik deze besluit zal gaan nemen
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2014, 17:57   #521
ron22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2014
Berichten: 12
Geslacht:
Er is nu ook een RU creme, zit je ook niet te kloten met dat spul! heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.mpbtreatments.com/#/shop/...-Cream/1723457
ron22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2014, 18:24   #522
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
volgens mij slecht nieuws kan ik vinden op internet...

http://www.hairlosstalk.com/interact...yristate-users
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2014, 03:15   #523
dalanor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 25
Geslacht:
Ik zit zo te lezen over die RU en vind het jammer dat er zo weinig klinische studies naar zijn gedaan. En ik zat erover na te denken... theoretisch klinkt het allemaal prachtig, maar er moet toch iets zijn waardoor het nog steeds niet zo succesvol is?

Ik lees in een publicatie uit 1994(!) dat RU58841 mogelijk ingezet kan worden tegen androgeen gerelateerde huidaandoeningen, waaronder acne, hirsuitisme (overbeharing) en AGA. Inmiddels zijn we 20 jaar verder. Nog steeds is er geen goede klinische studie gedaan. Als dit middel werkelijk zo veelbelovend zou zijn, dan zou er toch allang iemand veel geld geroken hebben in geïnvesteerd hebben in een goed opgezette dubbelblinde randomized controlled trial? De doelgroep is enorm: even gechargeerd gezegd krijgt een kwart van de wereldbevolking gedurende zijn/haar leven AGA, misschien zelfs meer.

Op dit forum zijn er enkele lieden die het succesvol beweren te gebruiken, maar hoe weten we nu zeker dat het waargenomen effect niet gewoon het effect van de transportstof (bijvoorbeeld Minoxidil) is? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ben even kritisch.

Dan het volgende. Het eerste waarover ik nadacht is Minoxidil. De werking van Minoxidil is onbekend, maar mogelijk heeft het (ook) anti-androgene werking. Toch, wanneer je het aanbrengt op plaatsen waar het niet hoort, dan krijg je overbeharing, dacht ik. Dat zou je toch niet verwachten van een (potentieel) anti-androgeen. Dus misschien is de hypothese over anti-androgene eigenschappen hiermee meteen ontkracht. Naja, ik kom hier straks op terug.

Dan over RU. Als het zo'n potent anti-androgeen is, waarom heeft niemand dan nog geprobeerd om het op lichaamsbeharing te smeren? Enkele cm2 lichaamsbeharing laat zich veel gemakkelijker onderzoeken dan de hoofdhuid. Je zou er dan zelfs voor kunnen kiezen dat 1 persoon zowel interventie als controlegroep is (door bijvoorbeeld de linker schouder met RU te behandelen en de rechter schouder als controle te nemen), ervan uitgaande dat het alleen zeer lokaal werkt. In theorie zouden op den duur de DHT/Test receptoren op die haarfollikels bezet moeten worden door RU, waardoor androgenen niet meer kunnen aanhechten en het lichaamshaar (mogelijk) miniaturiseert/verdwijnt. (Sinds 2 jaar gebruik ik finasteride en is het weinige rughaar dat ik had, afgenomen van 20 naar 0!, vermoedelijk door de daling van DHT). Overigens moet je in dit onderzoek RU niet oplossen in Minoxidil, omdat de minoxidil - voor zover ik weet - juist zorg voor toename van lichaamsbeharing. Er moet gekozen worden voor een transportmedium dat haargroei niet beïnvloedt om zuiver het effect van RU vast te kunnen stellen.

Misschien interessant dit eens te onderzoeken. Het zou in vivo bewijs kunnen zijn voor de hypothese dat RU inderdaad een potent anti-androgeen is dat mogelijk alleen lokaal werkt en mogelijk ingezet kan werden tegen AGA.

Wat vinden jullie?
__________________
2002 nov FUT 450 grafts op inhammen, Transhair
2002-2004 Finasteride + supplementen
2004-2012 Medicatieloos
2012-heden Finasteride 1,25 mg 1dd1 + Minoxidil 5% 1dd
2014 okt FUE 1297 grafts op inhammen en FUT litteken, Aesthetic Beauty Clinics

Laatst gewijzigd door dalanor; 30 oktober 2014 om 17:06
dalanor is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2014, 12:48   #524
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Dit is echt iets waar zeker uitgezocht moet worden. Ik vind dit echt een goeie post van je Dalanor!! Zeker als het al bekend in 1994. Waarom zijn wetenschappers gestopt met RU ? We zouden moeten onderzoeken waarom zij zijn gestopt met RU... Wellicht is er iets wat wij niet weten.
Als dit zo goed zou zijn (en dat is het ook) zou dit in haarproducten verwerkt zijn toch??!!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalanor Bekijk bericht
Ik zit zo te lezen over die RU en vind het jammer dat er zo weinig klinische studies naar zijn gedaan. En ik zat erover na te denken... theoretisch klinkt het allemaal prachtig, maar er moet toch iets zijn waardoor het nog steeds niet zo succesvol is?

Ik lees in een publicatie uit 1994(!) dat RU58841 mogelijk ingezet kan worden tegen androgeen gerelateerde huidaandoeningen, waaronder acne, hirsuitisme (overbeharing) en AGA. Inmiddels zijn we 20 jaar verder. Nog steeds is er geen goede klinische studie gedaan. Als dit middel werkelijk zo veelbelovend zou zijn, dan zou er toch allang iemand veel geld geroken hebben in geïnvesteerd hebben in een goed opgezette dubbelblinde randomized controlled trial? De doelgroep is enorm: even gechargeerd gezegd krijgt een kwart van de wereldbevolking gedurende zijn/haar leven AGA, misschien zelfs meer.

Op dit forum zijn er enkele lieden die het succesvol beweren te gebruiken, maar hoe weten we nu zeker dat het waargenomen effect niet gewoon het effect van de transportstof (bijvoorbeeld Minoxidil) is? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ben even kritisch.

Dan het volgende. Het eerste waarover ik nadacht is Minoxidil. De werking van Minoxidil is onbekend, maar mogelijk heeft het (ook) anti-androgene werking. Toch, wanneer je het aanbrengt op plaatsen waar het niet hoort, dan krijg je overbeharing, dacht ik. Dat zou je toch niet verwachten van een (potentieel) anti-androgeen. Dus misschien is de hypothese over anti-androgene eigenschappen hiermee meteen ontkracht. Naja, ik kom hier straks op terug.

Dan over RU. Als het zo'n potent anti-androgeen is, waarom heeft niemand dan nog geprobeerd om het op lichaamsbeharing te smeren? Enkele cm2 lichaamsbeharing laat zich veel gemakkelijker onderzoeken dan de hoofdhuid. Je zou er dan zelfs voor kunnen kiezen dat 1 persoon zowel interventie als controlegroep is (door bijvoorbeeld de linker schouder met RU te behandelen en de rechter schouder als controle te nemen), ervan uitgaande dat het alleen zeer lokaal werkt. In theorie zouden op den duur de DHT/Test receptoren op die haarfollikels bezet moeten worden door RU, waardoor androgenen niet meer kunnen aanhechten en het lichaamshaar (mogelijk) miniaturiseert/verdwijnt. (Sinds 2 jaar gebruik ik finasteride en is het weinige rughaar dat ik had, afgenomen van 20 naar 0!, vermoedelijk door de daling van DHT). Overigens moet je in dit onderzoek RU niet oplossen in Minoxidil, omdat de minoxidil - voor zover ik weet - juist zorg voor toename van lichaamsbeharing. Er moet gekozen worden voor een transportmedium dat haargroei niet beinvloed om zuiver het effect van RU vast te kunnen stellen.

Misschien interessant dit eens te onderzoeken. Het zou in vivo bewijs kunnen zijn voor de hypothese dat RU inderdaad een potent anti-androgeen is dat mogelijk alleen lokaal werkt en mogelijk ingezet kan werden tegen AGA.

Wat vinden jullie?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2014, 20:03   #525
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 262
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Dit is echt iets waar zeker uitgezocht moet worden. Ik vind dit echt een goeie post van je Dalanor!! Zeker als het al bekend in 1994. Waarom zijn wetenschappers gestopt met RU ? We zouden moeten onderzoeken waarom zij zijn gestopt met RU... Wellicht is er iets wat wij niet weten.
Als dit zo goed zou zijn (en dat is het ook) zou dit in haarproducten verwerkt zijn toch??!!
Het bedrijf http://www.proskelia.com die RU58841 onderzocht bestaat ook niet meer, anders had je kunnen mailen, verder vind ik ook weinig info over trial error.
Verder heb ik vele dingen geprobeerd, en minox elke jaren gebruikt met minimaal resultaat en met Ru echt wel een verschil, ik meng 60ml met 3 gram Ru …
lounge is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.