Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 maart 2012, 20:06   #1
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Esteworld - 2800 grafts + PRP

Ik ben zojuist behandeld bij Esteworld, ik schrijf dit bericht vanaf mijn hotelkamer in Istanbul. Ik heb vorig jaar (5 mei 2011) een behandeling gedaan bij Transmed van 3100 grafts en had dit keer gekozen voor Esteworld.

2800 grafts (2,5 haren per graft gemiddeld)
  • +/- 1200 grafts voor het weghalen van de inhammen en het naar voren halen van de haarlijn
  • +/- 850 grafts voor de kruin
  • +/- 750 grafts verdikken bovenop
Ik heb de inhammen laten verkleinen, de kruin laten verdikken en ook bovenop nog wat verdikt. Mooie grote kliniek en alles is prima verlopen. Ook de arm-massage die ze je op den duur geven was erg ontspannen. Hotel dat ze voor je regelen is ook top, volgens mij 5-sterren (alleen de roomservice is wat duur: E12,- voor een Cheeseburger). Kan nog weinig over het resultaat zeggen uiteraard.

Wat me opviel is dat ze ook een PRP behandeling erbij hebben gedaan. Hierdoor zouden ongeveer 50% van de getransplanteerde grafts (ik bedoel haren) blijven staan (en dus niet uitvallen en later alsnog weer groeien), als ik het goed heb begrepen (communiceren gaat toch wel iets moeilijker). [Dit even nagevraagd en dat klopt dus niet, PRP zorgt voor een snellere genezing, maar het is nog wat experimenteel, al hebben ze er bij Esteworld al wel echt goede resultaten mee behaald] Zijn er mensen die ervaring hebben met PRP tijdens een haartransplantatie? Ik heb wat gezocht, maar kon het zo niet 1-2-3 vinden op internet. Ook heb ik niets op haarweb.nl gelezen over PRP bij Esteworld. Wellicht kan Chopper hier wat over vertellen?

Ook kreeg ik nog antibiotica via het infuus, had ik vorige keer ook niet bij Transmed.

Zal binnenkort wat pics posten.
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012

Laatst gewijzigd door Htisok; 5 maart 2012 om 23:19
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 10:43   #2
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
3 foto's van 2 weken voor de operatie
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg voor.jpeg‎ (109,4 KB, 1006x gelezen)
Bestandstype: jpeg kruin.jpeg‎ (84,6 KB, 862x gelezen)
Bestandstype: jpeg zijkant.jpeg‎ (130,1 KB, 831x gelezen)
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 10:46   #3
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
3 foto's van vlak na de operatie
+ 1 foto van voor de operatie, met kaalgeschoren hoofd. Hier kan je goed de witte puntjes zien van de vorige HT bij Transmed.

edit: foto 3 is trouwens van mijn broer, 2700 grafts en ook bij Esteworld gedaan. Helaas kan ik geen pics wissen, anders had ik hem er ff uitgehaald.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 8.JPG‎ (114,0 KB, 757x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 9.JPG‎ (70,8 KB, 631x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 10.JPG‎ (93,2 KB, 779x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 1.JPG‎ (130,9 KB, 918x gelezen)
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012

Laatst gewijzigd door Htisok; 4 maart 2012 om 17:53
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 12:12   #4
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Een grote verandering met hoe je er eerst uitzag. v/d week nog een discussie gehad met die engelsen betreffende littekens FUE, maar in jouw geval hebben ze wel gelijk. Dit zou niet zo moeten zijn. Het lijkt wel alsof ze meerdere grafts uit steeds hetzelfde gebied uitgeboord hebben met een te grote boor. Is het soms machinaal gebeurd ? Je hebt helaas echt grote witte littekentjes. Hopelijk trekt dit in de loop de jaren nog wat bij voor je.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 13:03   #5
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Expert Bekijk bericht
Een grote verandering met hoe je er eerst uitzag. v/d week nog een discussie gehad met die engelsen betreffende littekens FUE, maar in jouw geval hebben ze wel gelijk. Dit zou niet zo moeten zijn. Het lijkt wel alsof ze meerdere grafts uit steeds hetzelfde gebied uitgeboord hebben met een te grote boor. Is het soms machinaal gebeurd ? Je hebt helaas echt grote witte littekentjes. Hopelijk trekt dit in de loop de jaren nog wat bij voor je.
Ik kan daar eigenlijk niet zo mee zitten. Als ik mijn haar op 0,6cm scheer dan zie je het al niet meer. Heb weleens gevraagd aan mensen of ze wat konden zien, ook tussen de haren doorkijken met de handen door de haren en toen konden ze ook niets zien. Het is ook een foto met flits, dan vallen lichte puntjes wat extra op. Maar goed, als ik ooit echt helemaal overal kaal wordt, misschien op mijn 90e (als ik dat haal, lol) en/of als ik ziek, zwak en misselijk ben, dan kunnen ze wat witte puntjes zien. Nou, laat maar komen, die witte puntjes is dan wel het laatste waar ik me druk over ga maken.
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 13:07   #6
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Ook nog even een foto van voor de allereerste operatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg norwood.jpeg‎ (40,3 KB, 840x gelezen)
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 14:16   #7
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Tijdens mijn HT bij Esteworld hebben ze bij mij ook een PRP behandeling erbij gedaan! Ik denk dat bij mij ong 60% van de grafts is blijven staan.

Succes met de groei
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 17:56   #8
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallo12 Bekijk bericht
Tijdens mijn HT bij Esteworld hebben ze bij mij ook een PRP behandeling erbij gedaan! Ik denk dat bij mij ong 60% van de grafts is blijven staan.

Succes met de groei
Wat bedoel je? Ik lees namelijk uit je discussie:
Update na 1,5 maand
Hier een foto update van mij na 1,5 maand er zijn heel veel haren uitgevallen denk dat misschien nog 10-20% staat er komen nu al wel zwarte puntjes door


Ik bedoel dus het uitvallen van de haren. Normaal vallen bijna alle haren uit na een HT. En komen ze vanaf 2-3 maanden weer terug.
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 19:37   #9
popup80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2012
Berichten: 6
Dag Htisok, toen ik je vóór HT-foto's zag dacht ik eerst waarom je een HT zou ondergaan, maar zag later dat dit je tweede HT is. Ik weet niet hoe kalend je was voor de 1e HT, (een foto met lange haren vind ik meestal duidelijker hoe kalend iemand is vóór de HT) maar het resultaat vóór je tweede HT ziet er al vind ik echt goed uit. Daar zou ik wel mee kunnen leven.

Een vraag dan hé: ik lees dat je tweemaal in Istanbul een HT hebt gehad. Eerst keer bij Transmed, tweede keer bij Esteworld. Kun je zo kwijt hoe jij beide klinieken ten opzichte van elkaar hebt ervaren? Vond je de een vakkundiger, meer servicegericht, betere nazorg, of iets anders? Gebruiken beide klinieken standaard afmetingen van boor of wijken ze onderling af, etc? Misschien is jouw ervaring bij twee klinieken in Istanbul heel waardevol voor mede Haarwebbers die ook een HT overwegen in Turkije vanwege de kosten. Persoonlijk ben ik zelf ook benieuwd eventueel voor de toekomst. Je weet maar nooit.
popup80 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 20:24   #10
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door popup80 Bekijk bericht
Dag Htisok, toen ik je vóór HT-foto's zag dacht ik eerst waarom je een HT zou ondergaan, maar zag later dat dit je tweede HT is. Ik weet niet hoe kalend je was voor de 1e HT, (een foto met lange haren vind ik meestal duidelijker hoe kalend iemand is vóór de HT) maar het resultaat vóór je tweede HT ziet er al vind ik echt goed uit. Daar zou ik wel mee kunnen leven.

Een vraag dan hé: ik lees dat je tweemaal in Istanbul een HT hebt gehad. Eerst keer bij Transmed, tweede keer bij Esteworld. Kun je zo kwijt hoe jij beide klinieken ten opzichte van elkaar hebt ervaren? Vond je de een vakkundiger, meer servicegericht, betere nazorg, of iets anders? Gebruiken beide klinieken standaard afmetingen van boor of wijken ze onderling af, etc? Misschien is jouw ervaring bij twee klinieken in Istanbul heel waardevol voor mede Haarwebbers die ook een HT overwegen in Turkije vanwege de kosten. Persoonlijk ben ik zelf ook benieuwd eventueel voor de toekomst. Je weet maar nooit.
Ik kon ook wel leven met mijn situatie na de 1e HT, maar als je eenmaal een HT hebt ondergaan weet je hoe weinig het voorstelt en dan is een 2e een veel kleinere stap dan een eerste HT. Als ik een haarsituatie had zoals na mijn 1e HT, dan had ik waarschijnlijk geen HT gedaan.

Verschil tussen de klinieken: ik vind beide klinieken zeer professioneel overkomen. Esteworld nog wel iets mooier en groter. Ook kleine dingetjes als: break (pauze), eten, massage, communicatie zijn wat beter bij Esteworld dan bij Transmed (alhoewel ik dat daar ook prima vond). Daarbij komt dat Esteworld een stuk goedkoper is dan Transmed.

Hoe de nazorg is: geen idee! Heb gisteren mijn HT gehad.
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 21:33   #11
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Zo! Ik moet zeggen dat ik je haar na de 1e operatie ook al echt goed vind...! Vooral na het zien van de foto van voor de 1e operatie. Echt een vooruitgang. Dat geeft natuurlijk veel hoop voor de 2e :-)

Succes ermee!
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 23:35   #12
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needmorehair Bekijk bericht
Zo! Ik moet zeggen dat ik je haar na de 1e operatie ook al echt goed vind...! Vooral na het zien van de foto van voor de 1e operatie. Echt een vooruitgang. Dat geeft natuurlijk veel hoop voor de 2e :-)

Succes ermee!
Dank je! Is een hele grote vooruitgang inderdaad. Ik zal, zoals gebruikelijk, ook van mijn 2e HT regelmatig updates posten.
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 13:41   #13
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Bhospurus Hospital

Ik kwam op de terugreis op Ataturk Airport nog een mede-HT'er tegen. Een Spanjaard die naar Dr. Koray (volgens mij) was geweest. Toen we daarover stonden te praten kwam er iemand van de security naar ons toe lopen. Ook hij had een HT ondergaan een maand geleden. Dit was een Turkse man die naar Bosphorus Hospital was geweest en betaalde daar 1 Turkse Lira per graft (FUE). Had 2000 grafts gedaan en was dus, omgerekend, zo'n E850,- kwijt voor een behandeling. Ik weet het, je kan er weinig over zeggen na 1 maand, maar het zag er echt verbazingwekkend goed uit. Absurd goedkoop als je het mij vraagt.

Toen we zeiden dat we naar Esteworld waren gegaan was de reactie: "Aaah, ja, pff, die is heel duur en goed." Esteworld wordt dus, volgens mij, wel als de place-2-go gezien onder de Turken.
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 15:38   #14
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
haha, moet je nagaan wat ze over HASCI zouden zeggen...of Feriduni!
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 19:57   #15
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Nee ik denk dat er uiteindelijk 40% is uitgevallen kan je ook wel zien aan me foto's dat het er vanaf het begin al goed uit zag. Misschien hoopte ik daar dat er nog maar 20% stond.. dan had ik waarsch. nu een afro
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.