Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 oktober 2012, 13:49   #1
arnold123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2012
Berichten: 3
Starten met Minoxidil - ik twijfel!

Ik zou graag wat advies op dit forum willen inwinnen, zodat ik een weloverwegen keuze kan maken. Het gaat om het volgende.

Ik heb geconstateerd dat ik last begin te krijgen van beginnende inhammen en een lichte vorm van dunner wordend haar op deze plek. Een en ander bevindt zich echt nog in het begin stadium. Ik ben bang dat dit inham proces zich de komende jaren gaat voortzetten, en dit wil ik graag voor zijn. Ik heb daarom maar een afspraak bij de dokter gemaakt en die hebben mij nu een enkel een vitamine B complex voorgeschreven.

Nu lees ik ook over middelen zoals Minoxidil. Paar vragen hierover:

1) Zou het verstanding zijn om met dit middel al te beginnen?
2) Maakt het uit of je 2% of 5% versie gebruikt? Wat raden jullie in mijn situatie aan?
3) Ik lees op dit forum dat er ook weer mensen stoppen met dit middel omdat ze allerlei klachten krijgen. Is het wat dat betreft een kwestie van uitproberen of het bevalt/effect heeft? Zo niet, ermee stoppen?
4) Weet iemand toevallig een goedkoop adresje waar je een flesje minoxidil kunt bestellen? Om uit te proberen. Bij veel adressen wordt je geacht gelijk een behoorlijke voorraad in te slaan.

5) Ik zit er ook aan te denken om een speciale shampoo aan te schaffen. Welke shampoo zouden jullie mij aan kunnen raden? Overige tips zijn altijd welkom!

Bedankt voor het advies alvast!
arnold123 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 14:23   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hoe oud ben je? Kun je wat foto's plaatsen?

1) Als je haaruitval wilt stoppen (ofja...) is minoxidil een veel gekozen eerste keuze. Het stopt echter niet het onderliggende proces maar maakt de haren dikker en steviger
2) Ja lijkt me nogal logisch. Hoe hoger het % hoe sterker de werking, maar ook de bijwerkingen. 5% is het meest gebruikt onder mannen.

3) Ja, voorzichtig uitproberen met een lage dosis. Als je nergens last van hebt opwerken naar normale dosis. Indien je bijwerkingen hebt stoppen. Bijwerkingen kunnen onder andere zijn: wallen en andere uitingen in het gezicht, hartkloppingen en hoofdpijn

4) Kijk eens in de koopjeshoek. Verkoop er zelf nog 1 (spectral UHP)

5) Ik zou zeggen Revita en Revita.COR. Regenepure is ook populair.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 16:35   #3
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
2) Ja lijkt me nogal logisch. Hoe hoger het % hoe sterker de werking, maar ook de bijwerkingen. 5% is het meest gebruikt onder mannen.
Is het niet beter om even met 2% te beginnen om te kijken hoe dat werkt? 5% is altijd nog een optie? van 2 naar 5% kan nog maar van 5 naar 2% is lastiger??

Citaat:
5% is het meest gebruikt onder mannen.
Of is 2% minder mannelijk?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 17:35   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Is het niet beter om even met 2% te beginnen om te kijken hoe dat werkt? 5% is altijd nog een optie? van 2 naar 5% kan nog maar van 5 naar 2% is lastiger??

Of is 2% minder mannelijk?
Ik vind het ook verstandig om eerst met 2% te beginnen. Om twee redenen vooral. Eventuele bijwerkingen zullen minder heftig zijn (en misschien 'went' je lichaam er dan makkelijker aan zodat ze verdwijnen) en mocht je een shedding hebben, dan zal die ook minder heftig zijn. En als je later van 2% naar 5% gaat is de kans op een shedding ook stukken kleiner.

Bovendien is 2% heel makkelijk (zonder recept) te krijgen ... maar het is wel relatief duur.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 17:52   #5
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Is het niet beter om even met 2% te beginnen om te kijken hoe dat werkt? 5% is altijd nog een optie? van 2 naar 5% kan nog maar van 5 naar 2% is lastiger??


Of is 2% minder mannelijk?
Als jij mij vertelt waar jij leest dat hij zegt dat 2% minder mannelijk is. Het is een feit dat de meeste mannen 5% gebruiken tegen AGA. Vrouwen gebruiken eerder 2%. Lees ook de bijsluiter van bepaalde merken minox waarin staat vermeldt dat vrouwen niet de 5% mogen gebruiken. Genoeg vrouwen doen dit echter wel zonder problemen. Maar in de regel is het voor de vrouwen meer voor de hand liggend om 2% te gebruiken. Waarom weet ik niet.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 18:12   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik vind het ook verstandig om eerst met 2% te beginnen. Om twee redenen vooral. Eventuele bijwerkingen zullen minder heftig zijn (en misschien 'went' je lichaam er dan makkelijker aan zodat ze verdwijnen) en mocht je een shedding hebben, dan zal die ook minder heftig zijn. En als je later van 2% naar 5% gaat is de kans op een shedding ook stukken kleiner.

Bovendien is 2% heel makkelijk (zonder recept) te krijgen ... maar het is wel relatief duur.

Zo ben ik ook begonnen, in het begin kreeg ik van 2 procent Minox behoorlijke hartkloppingen en duizeligheid waarbij ik zelfs naar de eerste hulp moest. Nu ruim 1 jaar later is mijn lichaam en hoofdhuid zo gewend geraakt aan de Minox dat ik gerust meerdere keren per dag 5 procent kan aanbrengen en dan nog merk ik totaal niks van hartkloppingen en duizeligheid.

Maar wat je zegt, de 2 proecent Monox is vergeleken met de 5 procent een heel stuk duurder, maar wel weer zonder recept te koop. Perfect om het middel eens te proberen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 18:17   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ja het is beter om met 2% te beginnen, maar door de hoge kosten gaan mensen toch meestal direct naar 5%.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 20:59   #8
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Als jij mij vertelt waar jij leest dat hij zegt dat 2% minder mannelijk is.
Nergens? Was een sarcastische opmerking naar dZine..
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 21:30   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ok. Ik bedoelde er verder niks mee hoor. Dacht gewoon dat jij hem verkeerd had begrepen. Het gaat allemaal net anders op internet. oO
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 22:20   #10
arnold123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2012
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Hoe oud ben je? Kun je wat foto's plaatsen?
Ik ben 30 jaar oud. Foto's plaats ik later deze week wellicht nog.

Bedankt overigens voor alle reacties! Ik heb besloten om de 2% minoxidil toch maar te gaan proberen. Toch nog een vraagje...

1) Ik heb begrepen dat er na enige tijd een shedding ontstaat? Na hoeveel weken/maanden kan ik dit gaan verwachten? Hoe moet ik dit voor me zien overigens. Krijg je op de plekken waar je de lotion aanbrengt dan echt veel last van haaruitval? Daar zit ik namelijk, gezien het stadium van mijn haar, nu niet echt op te wachten. (ook al is het dan maar tijdelijk..)
arnold123 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 22:29   #11
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Ok. Ik bedoelde er verder niks mee hoor. Dacht gewoon dat jij hem verkeerd had begrepen. Het gaat allemaal net anders op internet. oO
Haha oke
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2012, 23:05   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Ok. Ik bedoelde er verder niks mee hoor. Dacht gewoon dat jij hem verkeerd had begrepen. Het gaat allemaal net anders op internet. oO
Jasperdje kan niet zo goed lezen. Blijkbaar leest hij als ik zeg "5% is het meest gebruikt onder mannen" dat 2% niet mannelijk is.

Wat ik dus niet zeg.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door dZinee; 2 oktober 2012 om 10:09
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 05:37   #13
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Jasperdje kan niet zo goed lezen. Blijkbaar leest hij als ik zeg "5% is het meest gebruikt onder mannen" dat 2% niet mannelijk is.
Is een veronderstelling, ik denk dat jij een gebrek hebt met begrijpend lezen.

Citaat:
5% is het meest gebruikt onder mannen.
Arnold twijfelt over minox, wilt advies en jij begint over 5%.. Geef die jongen meer advies over de 2%.. Ik vind het klote om zo tegen je te doen maar je blijft naar mij uithalen.

@Arnold Je kunt als je wilt een tijdje beginnen met 2% als dit voldoende is na een half jaar en je bent tevreden, hou je dit aan. Ben je nog ontevreden, kun je overstappen naar de 5%. Hiermee vergroot je wel de kans op bijwerkingen. Maar goed, sommige ondervinden geen bijwerkingen, moet ook gezegd worden :p.

Laatst gewijzigd door Jasperdje; 2 oktober 2012 om 05:44
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 13:43   #14
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Heren,

Willen jullie alsjeblieft vriendelijk blijven tegen elkaar?

Jasper, wil je voortaan om een normale tijd naar bed gaan? Dan reageer je wat minder geprikkeld. Het valt me op dat je bijna alleen maar na middernacht berichten plaatst, dan kun je beter liggen te slapen (is ook beter voor je haar). Mijns inziens is deze hele irritatie voor elkaar gebaseerd op misinterpretatie/lolligheid door gebrek aan slaap.

Groeten,

Martijn
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2012, 15:24   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
haha Martijn de oppas.
Maar je hebt gelijk.

Maakt ook niet uit, ik ben weer in jasper-negeermodus.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.