Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2021, 17:43   #1
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Effect van prp-behandeling

Ik lees op het haarforum weinig over de prp-behandelingen die bij enkele klinieken worden aangeboden. Soms worden ze mesotherapie genoemd.
Heeft iemand (met foto's) aantoonbaar goede ervaring met een prp-behandeling?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2021, 19:00   #2
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
prp en meso zijn wel heel verschillend.

prp is enkel lichaamseigen bloed en meso is een cocktail van vitamine.
Ze dienen imo beide een ander doel.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2021, 08:58   #3
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
prp en meso zijn wel heel verschillend.

prp is enkel lichaamseigen bloed en meso is een cocktail van vitamine.
Ze dienen imo beide een ander doel.
Volgens de Haarstichting dienen ze beiden hetzelfde doel, namelijk het tegengaan van haaruitval.
https://www.haarstichting.nl/actueel...gen-haaruitval

Ik vroeg me af of er mensen zijn met goede ervaringen hiermee. Ik overweeg het te gaan doen en het kost best een hoop.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2021, 23:17   #4
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
De effectiviteit van de behandeling is nooit echt wetenschappelijk bewezen. Ik zou mn geld er niet aan uitgeven.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2021, 10:56   #5
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Dat is wel teleurstellend. De voorlichting van de Haarstichting is daarnaast dubieus. Als onafhankelijke adviesbron zou je een gedegen onderzoek verwachten met voor en na beelden en niet een nietszeggend promotiefilmpje zoals in de link die ik hierboven plaatste.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2021, 21:24   #6
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
De effectiviteit van de behandeling is nooit echt wetenschappelijk bewezen. Ik zou mn geld er niet aan uitgeven.
Ik ook niet. Gewoon een placebo-effect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
De voorlichting van de Haarstichting is daarnaast dubieus. Als onafhankelijke adviesbron zou je een gedegen onderzoek verwachten met voor en na beelden en niet een nietszeggend promotiefilmpje zoals in de link die ik hierboven plaatste.
Niet alleen de voorlichting van de Haarstichting is dubieus... Onafhankelijk is de Haarstichting ook niet, je kunt via hun site consults aanvragen waarbij zij als tussenpersoon fungeren en dus commissie ontvangen. Geld regeert, niet de onafhankelijkheid. Daarnaast zie je grote advertenties van de zeer omstreden kliniek Hasci op de site van de haarstichting. Zo maak je je het wel heel erg ingewikkeld om objectief te kunnen functioneren.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2021, 12:01   #7
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Niet alleen de voorlichting van de Haarstichting is dubieus... Onafhankelijk is de Haarstichting ook niet, je kunt via hun site consults aanvragen waarbij zij als tussenpersoon fungeren en dus commissie ontvangen. Geld regeert, niet de onafhankelijkheid. Daarnaast zie je grote advertenties van de zeer omstreden kliniek Hasci op de site van de haarstichting. Zo maak je je het wel heel erg ingewikkeld om objectief te kunnen functioneren.
Lijkt mij ook. In de statuten van de stichting staat o.a:
https://www.haarstichting.nl/statuten

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door middel van onderzoek, patiëntenzorg en preventie.

Maar als de Haarstichting iets niet doet is het wel onderzoek. De prp-behandeling bijvoorbeeld. Ik wil een transparant onderzoek met meerdere proefpersonen en een helder inzicht in de resultaten. Dat levert de stichting niet. Wel een nietszeggende promo-filmpje.

Een ander voorbeeld van geen onderzoek doen maar wel iets beweren las ik in het magazine van de Haarstichting: HUID&HAAR. De Haarstichting krijgt in dit blad een eigen katern waar wordt gesproken over haar, haarziekten, de behandeling van haaruitval, overbeharing en haarziekten, ervaringen van patiënten en nieuwe ontwikkelingen in deze branche.
link
In dat blad las ik een interview met Dean Saunders die bij Hasci was behandeld.

https://www.haarstichting.nl/actueel...-haarproblemen

In dit verhaal vertelt hij dat hij voor Hasci heft gekozen vanwege de stamcelmethode. Wat die methode inhoudt en claimt wordt niet uitgelegd. Hasci mag reclame maken voor zijn methode maar het is aan de Haarstichting de taak om die ervaring objectief en kritisch voor te schotelen. Dat is niet gebeurd maar er zijn aardig wat mensen behoorlijk teleurgesteld in de resultaten van Hasci, waaronder...Dean Saunders zelf.

On Topic: zijn er forumleden die aantoonbare verbetering zien na een prp-behandeling?
__________________
---

Laatst gewijzigd door Tampert II; 28 november 2021 om 12:43
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2021, 00:06   #8
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Ik ken geen kliniek in NL die PRP doet zoals het hoort. Dus ik zou me geld er niet aan uitgeven.

Vaak wordt er gewoon een buisje bloed afgenomen, welke in een centrifuge gaat. Vervolgens wordt het plasma opgetrokken en ingespoten. Lijkt fancy, maar dat is het ook alleen.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2021, 09:02   #9
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Ik ken geen kliniek in NL die PRP doet zoals het hoort. Dus ik zou me geld er niet aan uitgeven.
Helder. Hoe zou het eigenlijk moeten gaan?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2021, 14:29   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Helder. Hoe zou het eigenlijk moeten gaan?
Ik heb een paar jaar terug op TV een keer een programma gezien waar PRP werd uitgelegd. En je hebt inderdaad een verschil in wat de behandelaars voor PRP doen laten voorkomen. Heb in een van de topics hier toen ook verteld wat ik had gezien op TV. Wat ik precies had gezegd (kan net zo goed heel summier zijn geweest hoor) weet ik alleen niet meer. Maar het verklaart in ieder geval dat mensen geen bevredigende resultaten boeken met de 'simpele' PRP.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
behandeling, ervaring, haarstichting, mesotherapie, prp

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.