Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 januari 2006, 04:51   #1
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Balding Man Returns :(

Hallo Beste Lotgenoten,

Waar zal ik beginnen, het is al weer een hele tijd geleden dat ik deze forum bezocht.
De reden is eigenlijk dat ik de hoop had opgegeven om me haaruitval tegen te gaan en gewoonweg probeerde het te accepteren wat verdomd moeilijk is.
Heb geen echte medicijnen gebruikt maar alleen saw palmetto en minox 5%.
Maar jah, zat zo slecht in me vel dat ik zelfs dat niet ff een tijdje heb kunnen volhouden.

Minox kirkland 5% heb ik nog een doosje van voor 2 mnd, de 1e doosje heb ik gewoon heel onregelmatig gebruikt, omdat ik ook aan de seroxat zat (anti-depresiva) die me helemaal klote liet voelen.
Ja ja, me situatie is best wel ernstig, werk al 5 jaar niet, ben nu 25 en durf zonder pet de straat niet op, gewoon weg omdat ik me heel onzeker voel door me grote inhammen, die het laatste jaar heel snel achteruit is gegaan door al die stress en gepieker, ik weet dat ik moet werken en afleiding moet hebben om me situatie te verbeteren, maar jah durf niet eens normaal te solliciteren als ik er gewoon voor mezelf niet goed en representatief uit ziet en lekker in me vel zit.

Mensen in me omgeving zagen me de laatste 5 jaar alleen met pet lopen, als ik hem nu af doe en ze zien mij denken ze echt van what the fu*k is er met jou haar gebeurt
Ik heb zo me ups en downs, meestal downs.
Ik moet echt werk hebben waar ik gewoon met petje op kan werken, dat lijkt mij beste oplossing, want met petje op voel ik me wel veilig en rustig.(zekerder).
Op zich als ik weer in balans kom en goed slaap enzo, ritme te pakken krijg zou ik wel een ht willen doen, want dan zou het er zeker heel goed kunnen uitzien voor mij, want op me kruin heb ik nog wel genoeg haar, het is echt alleen frontaal bij mij, als die inhammen opgevuld konden worden zou het echt fantastisch zijn, ik zou dan zelfs een hele knappe kerel kunnen zijn, want ik ben zeker niet lelijk, ben heel blij met me gezicht.
Maar jah, zoals ik al zei, het zijn die grote inhammen die me onzeker maken, en die na 5 jaar zeker helemaal erger zijn.
Maar jah thats life, ik zie dat veel mensen hier hetzelfde probeem hebben en zich ook heel klote voelen als het erop aankomt.
Het grappige is dat niemand me begrijpt, ze zeggen altijd van aaah joh maak je er niet druk over omdat hun zelf nog geen haaruitval hebben natuurlijk.
Ik heb een klote leven achter de rug (sinds me 18e) TOEN GING HET BERGWAFWAARTS met pieken en dalen heel afwisselend, in de liefde en met famillie, vrienden bestaan zowieso niet tegenwoordig, iedereen naait elkaar tegenwoordig, niemand is te vertrouwen en iemand gunt elkaar wat.
Nou beste mensen wilde ff me hart luchten midden in de nacht, ik hoor wel van jullie...
Ik ben weer van de partij op haarweb dus jullie zullen me wel weer vaker zien hiero...
Groeten allemaal...

Laatst gewijzigd door Bootyman; 26 januari 2006 om 13:08
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 08:41   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
bootyman

Jij zit in de bloei van je leven... doodzonde vind ik het dat je al zo lang emotioneel gebukt gaat onder je haarverlies dat verdien je niet.
Heb je naast de gebruikelijke medicatie al eens psychische begeleiding overwogen? Ikzelf heb dat wel een tijdje nodig gehad om dit proces/verlies een plek te kunnen geven.. Het zou je kunnen helpen om draad weer op te pakken.

Je spreekt over een HT in de toekomst, als je dat serieus overweegt zou je het misschien niet eens zo lang moeten uitstellen. Het kan je een beter gevoel geven over jezelf.

.Je schrijft dat echte vrienden sowieso niet bestaan..? die ervaring heb ik zelf (nog) niet maar kennelijk ben je vaker teleurgesteld.
Feit is wel, naar mijn mening dat als je je situatie wilt veranderen je echt zelf 'aan de bak' moet door jezelf aan te pakken en onder ogen te zien dat jij gewoon een waardevol persoon bent met kwaliteiten met of zonder haar.
Met werk rondom je haarverlies heen (petje ophouden, zoals je schrijft) vind ik dat je jezelf echt te kort doet.... ik heb (shit)werk maar hierbij kan ik m'n pet ophouden.

Sterkte

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 19:20   #3
Sjans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 72
Ik zou gewoon die HT doen als ik in jouq situatie zou zitten. Ik zit er zelf ook over te denken. Wat is nou 5000 euro (ik noem maar een bedrag) op een hele mensenleven?
Sjans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 16:47   #4
josephguy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 75
Hee man,ik voel je pijn.Ik voel me ook gewoon waardeloos door deze shit.Ik had zelfs al in gedachten of het miss een idee zou zijn om er ff een jaar tussenuit te knijpen.
Naar een cheapass land te gaan met een jaar voorraad van mn regime ofzo.Het kaal worden word miss geaccepteerd voor mannen in deze maatschappij,maar ik ken mezelf en ik zal het zelf denk ik nooit kunnen accepteren.
josephguy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 20:31   #5
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Oei pfff...dit klinkt zwaar klote! Ik ben nu 18 en krijg nu waanbeelden
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2006, 00:05   #6
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bootyman
Hallo Beste Lotgenoten,

Waar zal ik beginnen, het is al weer een hele tijd geleden dat ik deze forum bezocht.
De reden is eigenlijk dat ik de hoop had opgegeven om me haaruitval tegen te gaan en gewoonweg probeerde het te accepteren wat verdomd moeilijk is.
Heb geen echte medicijnen gebruikt maar alleen saw palmetto en minox 5%.
Maar jah, zat zo slecht in me vel dat ik zelfs dat niet ff een tijdje heb kunnen volhouden.

Minox kirkland 5% heb ik nog een doosje van voor 2 mnd, de 1e doosje heb ik gewoon heel onregelmatig gebruikt, omdat ik ook aan de seroxat zat (anti-depresiva) die me helemaal klote liet voelen.
Ja ja, me situatie is best wel ernstig, werk al 5 jaar niet, ben nu 25 en durf zonder pet de straat niet op, gewoon weg omdat ik me heel onzeker voel door me grote inhammen, die het laatste jaar heel snel achteruit is gegaan door al die stress en gepieker, ik weet dat ik moet werken en afleiding moet hebben om me situatie te verbeteren, maar jah durf niet eens normaal te solliciteren als ik er gewoon voor mezelf niet goed en representatief uit ziet en lekker in me vel zit.

Mensen in me omgeving zagen me de laatste 5 jaar alleen met pet lopen, als ik hem nu af doe en ze zien mij denken ze echt van what the fu*k is er met jou haar gebeurt
Ik heb zo me ups en downs, meestal downs.
Ik moet echt werk hebben waar ik gewoon met petje op kan werken, dat lijkt mij beste oplossing, want met petje op voel ik me wel veilig en rustig.(zekerder).
Op zich als ik weer in balans kom en goed slaap enzo, ritme te pakken krijg zou ik wel een ht willen doen, want dan zou het er zeker heel goed kunnen uitzien voor mij, want op me kruin heb ik nog wel genoeg haar, het is echt alleen frontaal bij mij, als die inhammen opgevuld konden worden zou het echt fantastisch zijn, ik zou dan zelfs een hele knappe kerel kunnen zijn, want ik ben zeker niet lelijk, ben heel blij met me gezicht.
Maar jah, zoals ik al zei, het zijn die grote inhammen die me onzeker maken, en die na 5 jaar zeker helemaal erger zijn.
Maar jah thats life, ik zie dat veel mensen hier hetzelfde probeem hebben en zich ook heel klote voelen als het erop aankomt.
Het grappige is dat niemand me begrijpt, ze zeggen altijd van aaah joh maak je er niet druk over omdat hun zelf nog geen haaruitval hebben natuurlijk.
Ik heb een klote leven achter de rug (sinds me 18e) TOEN GING HET BERGWAFWAARTS met pieken en dalen heel afwisselend, in de liefde en met famillie, vrienden bestaan zowieso niet tegenwoordig, iedereen naait elkaar tegenwoordig, niemand is te vertrouwen en iemand gunt elkaar wat.
Nou beste mensen wilde ff me hart luchten midden in de nacht, ik hoor wel van jullie...
Ik ben weer van de partij op haarweb dus jullie zullen me wel weer vaker zien hiero...
Groetjen allemaal...
Nou.....je hart heb je gelucht lijkt me....
En dat moet kunnen.
Ik zag staan dat je seroxat hebt gebruikt,weet niet of je het nog gebruikt maar daar knap je meestal maar tijdelijk van op.
Naarmate je het middel langer gebruikt wordt de werking minder.
Ik begrijp uit je woorden dat het er in ieder geval niet beter van werd.
Daarbij zitten er een aantal bijwerkingen bij waar je ook niet vrolijk van wordt,ook al zijn die maar vaak tijdelijk.
Ik vroeg mij af of dat de situatie waar je in bent belandt vanuit jouw optiek voor het grootste gedeelte door je haarprobleem komt of dat je ook andere oorzaken kunt aanwijzen...
Depressies (want daar praten we over) hebben vaak verschillende bronnen van oorzaak.
Maar als ik er even gemakshalve van uit ga dat je kaalheid inderdaad oorzaak nr.1 is, en je er van overtuigt bent dat een HT bij jou een groot gedeelte van je probleem kan oplossen dan moet dit toch te doen zijn?
Ik weet niet precies hoe jouw probleem het beste met een arts overlegd kan worden maar het moet toch aan te tonen zijn dat het een met het ander te maken heeft?
Wat je in ieder geval helder ziet is dat je werk moet hebben om je gedachten te kunnen verzetten en om wellicht financieel wat openingen te creeren.
En werk met een petje is mij niet vreemd,want ik zie momenteel alleen maar mensen met petjes en hoedjes in de bouw lopen dus........
Lijkt mij niks om je voor te schamen.

Ik wens je veel sterkte..
M.vr.gr.
Omerta
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2006, 11:52   #7
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
De laatste tijd zie je veel mensen met een kaalgeschoren of gemillimeterde kop.

sommigen zijn kalend en anderen weer niet. wat wel een feit is, is dat een zeer kort kapsel nu in de mode is.

Je zegt dat je een petje draagt, altijd, waarom zet je de tondeuse er niet op?
Of het staat super bij jou of het staat niet.
en in dat laatste geval loop je weer met petje en niemand die wat merkt...

hier op de site stond een keer een link naar een site waar je een foto kon opsturen waarbij ze die foto bewerkten zodat je jezelf kon zien met kaal hoofd.
ik weet zo niet meer wat de link was maar misschien dat iemand hier dat weet...


misschien komt je gezicht er wel heel goed uit en zul je zeggen: "waarom heb ik dit niet eerder gedaan"

groeten en sterkte
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2006, 13:36   #8
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
De laatste tijd zie je veel mensen met een kaalgeschoren of gemillimeterde kop.

sommigen zijn kalend en anderen weer niet. wat wel een feit is, is dat een zeer kort kapsel nu in de mode is.

Je zegt dat je een petje draagt, altijd, waarom zet je de tondeuse er niet op?
Of het staat super bij jou of het staat niet.
en in dat laatste geval loop je weer met petje en niemand die wat merkt...

hier op de site stond een keer een link naar een site waar je een foto kon opsturen waarbij ze die foto bewerkten zodat je jezelf kon zien met kaal hoofd.
ik weet zo niet meer wat de link was maar misschien dat iemand hier dat weet...


misschien komt je gezicht er wel heel goed uit en zul je zeggen: "waarom heb ik dit niet eerder gedaan"

groeten en sterkte
Ik heb die site een tijdje terug gepost hier: http://www.baldlygo.com/ (waren niet veel reacties op.. :p )

Een gevecht tegen kaalheid is moeilijk, we feel your pain. Maar als ik jouw verhaal hoor moet er echt iets gebeuren.. aan de anti depressieva voor het feit dat je je haar verliest, is -ondanks dat ik me het compleet voor kan stellen- totaal belachelijk.

Daarom, doe iets

1) kijk of het nog zinnig is om te camoufleren (post bijvoorbeeld een foto hier, of PM een foto van je actuele haarsituatie aan een aantal mensen die je kunnen adviseren wat te doen: HT, chemische shizzel, haarwerk of gewoon kortte mette met die handel)

2) beslis wat je gaat doen. Niet beslissen = vluchten uit de realiteit. (petje, toppik)
http://www.hairlase.com/pascalstuvel.htm --> zal jou wel aanspreken. (mij wel iig)

3) boek een vakantie en maak hier een plan van aanpak met hierin ook hoe je jezelf gaat "wapenen" tegen bepaald gedrag wat jou kwetst. Je bent momenteel onredelijk voor jezelf: zou je iemand anders (mij bijvoorbeeld) het ook zo kwalijk nemen dat ik mijn haren aan het verliezen ben??

Als je je nieuwe jij door zal voeren wordt je weer ontzettend trots en kan je al deze ellende weer snel vergeten

Humor is de sleutel tot succes, maak geintjes over je haar. Je zult merken dat mensen waarvan je verwacht hier een oordeel over te hebben, dit eenmalig of niet doen.

Laat je haar niet leidend worden in je leven. Zo boeiend is het nu eenmaal gewoon niet.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 22 januari 2006 om 13:39
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2006, 13:17   #9
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
back

Sjow is alweer een tijdje geleden, wil julile ten eerste bedanken dat jullie de moeite hebben genomen om heel die preek aan te horen van me..

Doet me goed al die reacties, ik ben weer begonnen met minox 5% te smeren op me kaal geschoren hoofd, ik scheer het al sinds me 20e met tondeuse, hou het altijd heel kort, en ik ga denk ik weer saw palmetto slikken om het enigzins een beetje af te remmen de boel.
Niet dat ik die spullen heb gekocht maar ze lagen hier nog

Hmmm...die link naar laseratletics was heel interresant, bij mij zou het echt super zijn denk ik, want ik heb nog niet zoveel kaalheid, het is echt frontaal van die grote inhammen, de rest is nog aardig strak, sowww als ze dat weer een mooie volle lijn kunnen maken bij mij word ik zeker wel blij en knap ik heb wel een knap koppie alleen die haar verpest het echt.

Alleen ben bang voor de nadelen, want ze halen stuk uit je achterhoofd toch, en er blijven littekens op je hoofd, dus je kan dan nooit meer kaalscheren, dan zie je allemaal van die gaatjesachtige littekens of valt dat wel allemaal mee.
En ik ben nu 25, me haar zal zeker nog wel verder uitvallen tot een eilandje, dus als ik nu zou doen word het over 5 a 10 jaar echt lelijk en wat denk je dat het gaat kosten, mischien heb ik geluk en kost het voor mij 1000 a 1500 euro heb niet zoveel nodig alleen bij de inhammen.
teveel gemengde gevoelens,
beste is denk ik toch scheermes mooie dikke ringbaardje en zonnebanken...

Laatst gewijzigd door Bootyman; 26 januari 2006 om 13:19
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.