Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2004, 23:50   #1
erica
HaarWeb lid

tijd voor een nieuwe haardos

Hallo,

Na uitgebreid rondgekeken te hebben op dit forum zal ik ook iets van me laten horen. Ik heb sinds mijn 18e alopecia en ben nu 34 jaar. Het verloop was steeds wisselend, maar sinds anderhalf jaar ben ik al mijn haar kwijt. Dus wie nog een ladyshave wil hebben: ik stuur hem gratis naar je op . Ik heb niet zoveel hoop dat mijn haar weer spontaan zal aangroeien, hoewel ik niets uitsluit. Want zolang ben ik nog nooit haarloos geweest, meestal groeide het na een paar maanden weer. Waar ik me op dit forum erg over verbaasd heb (zacht uitgedrukt) zijn de belachelijk hoge prijzen voor pruiken. Ik heb anderhalf jaar geleden een pruik van echt haar met monotop en handgeknoopt (volgens de bon tenminste) gekocht voor 675 euro. En dat was zo'n beetje de duurste pruik uit het assortiment en dat vond ik duur zat. Ik heb eerder een synthetische pruik gehad en die kostte iets van 700 gulden meen ik. Mijn huidige pruik wordt er niet mooier op, de haren aan de achterkant in de nek beginnen erg te kroezen en dat krijg ik ook niet anders. Toen ik vorige week in in een pashokje bij Hennis en Mauritz stond met 3 van die confronterende passpiegels schrok ik hoe lelijk het van achter zat en kelderde mijn humeur met stip Dus besloot ik dat het wellicht tijd was voor iets nieuws. De rek gaat er ook steeds meer uit, ondanks een nieuw elastiekje. Is niet zo prettig met sporten, want voor je het weet staat hij achterstevoren. (dat is nog niet gebeurd maar dat voorkom ik ook liever!) Ditkeer wil ik graag naar een zaak die wat meer keus heeft. Heeft iemand pos./neg. ervaringen met Capelle uit Zwolle, Coupe Tif uit Heerenveen, Koopal of Polix uit Groningen? Liever dan een willekeurige naam uit de Gouden Gids te kiezen hoor ik het viavia. Een pruik kopen is tenslotte iets gecompliceerder dan een paar nieuwe schoenen. Als ik hier lees over europees, aziatisch, cyberhaar, synthetisch en wat al niet dan begint het me te duizelen. Nooit geweten dat er zoveel verschillen zijn.
Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. Ik heb ook nog een tip: begin aub nooit aan neoral!!! Maar daar kom ik nog wel op terug.
groetjes,
Erica
erica is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 23:37   #2
erica
HaarWeb lid

Hallo,

Nog even een vervolg op mijn vorige berichtje. Ik heb inmiddels een nieuwe pruik gekocht en daar ben ik erg blij mee. Het blijkt dat mijn oude pruik helemaal geen echt haar was maar gewoon synthetisch. Maar toen ik deze kocht werd door de verkoopster gezegd dat het echt haar zou zijn en dat staat ook op de bon die ik bewaard heb. Dus ik ben gewoon genept!!! Ik denk dat synthetisch voordelen heeft boven echt haar, maar waarom werd er om gelogen?? Dus vandaar dat mijn verontwaardiging over de dure pruiken dus ook niet helemaal klopt achteraf gezien. Ik ben blij dat ik dan ook niet naar dezelfde zaak terug ben gegaan. Ook werd me nu gezegd dat een (synthetische) pruik een jaar meegaat en dan aan vervanging toe is. Dan is het ook wel logisch dat de oude pruik er ook niet meer goed uitzag want die had ik al ruim anderhalf jaar. Als je haar maar goed zit geldt ook voor mensen zonder haar!
Erica
erica is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2004, 10:51   #3
sigur
Registered User

Fijn voor je dat je tevreden bent met je nieuwe haardos Erica!!

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2004, 22:28   #4
HEIDIKEN
HaarWeb lid

hey erica,

ik heb ook al een 17tal jaren veel last van haaruitval,wat als resultaat een héél dun kopje haar met zich meebrengt!ik ben zo VERSCHRIKKELIJK bang dat ik op een dag de strijd zal verliezen,en ook kaal zal worden!hoewel de dokters bevestigen dat dit wellicht niet zal gebeuren,omdat ik steeds weer nieuwe haargroei krijg.zij hebben echter wel gemakkelijk praten,terwijl ik het elke dag met een paar honderdtal haren minder moet stellen!mijn vraag naar jou toe is nu:kun jij je echt nog gelukkig voelen met een pruik?soms denk ik gewoon om er korte wetten mee te maken,en zou ik het haar dat ik nog heb willen wisselen voor een pruik!maar de gedachte maakt me al snel angstig,omdat ik echt niet weet wat ik me daarbij moet voorstellen.ik heb nog redelijk wat haar,een buitenstaander kan nog niet echt merken dat ik zo'n probleem heb!dus,....als je hierop een antwoord kan en wil geven zou ik dat erg apprecieren!

groetjes heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2004, 14:44   #5
Assie
HaarWeb lid

hoi Heidiken,

Misschien kan ik je antwoord geven. Toen mijn haar zo snel uitviel dat ik elke dag bang werd om wakker te worden en mijn kussen te zien heb ik op een gegeven moment preventief een pruik uitgezocht die heel veel op mijn echte haar leek. Een week nadat ik hem had moest ik hem voor mijn gevoel op en 6 weken later was ik helemaal kaal. Op het moment dat ik de pruik uitgezocht had kreeg ik een soort rust. Als er een ochtend zou komen dat ik voor mijn gevoel niet meer de straat op zou kunnen had ik in ieder geval die pruik nog. Het resultaat is nu dat er maar weinig mensen weten van die pruik, want ik heb hem op tijd op kunnen zetten, net voor het te erg was. Zorg dat je de eerste keer een niet al te volle pruik uitzoekt, want dan is de overgang zo groot. De pruik die ik nu heb is wel voller, maar ook dat viel niet op bij mensen.
Misschien is dit een tip om wat rust te krijgen.
Succes Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2004, 20:56   #6
HEIDIKEN
HaarWeb lid

hallo assie,

eerst en vooral héél erg bedankt om hierop te reageren!zoals je weet blijf ik hopen dat het nooit zover zal komen bij mij,maar ergens zit er veel waarheid in jouw verhaal!die rust die je gevonden hebt is heel belangrijk denk ik!iedere keer bij het wakker worden die paniek van de haren op mijn kussen,en dan nog die haarwasdagen er nog bij!dat is pas echt een ramp!ik zou met momenten niet meer weten wat zin het leven dan nog heeft voor mij!ik moet nu maandag op controle bij de dermatoloog,en ik hoop dat hij toch met wat positief nieuws op de proppen komt!wat ik me ook soms afvraag he assie.stel dat ik er nu toch niet kan aan ontkomen,en ik moet een pruik,naar welke kwaliteit moet ik dan kijken?hoe wordt dat vastgemaakt op je hoofd,en moet die eraf voor het slapen gaan?och god,laat ons hopen dat het nooit echt zover komt,want dan ga ik het even niet meer zien zitten denk ik!is het verschil dan bijna niet zichtbaar voor een buitenstaander?sorry voor de vele vragen,maar ik zit er echt wel mee!ik heb respect voor jou terechte keuze!hopelijk hoor ik je nog eens!alvast bedankt

heidiken!
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten