Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 maart 2009, 13:21   #1
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
geen haaruitval meer

Hallo allemaal,


Omdat het nu al een hele tijd veel beter gaat met de haaruitval van mijn dochter wil ik haar verhaal en de oplossingen eens hier vertellen. We kijken bijna niet meer op het forum, haaruitval beheerst niet meer haar en mijn leven en dat wens ik iedereen toe.

In de zomer van 2006 had mijn dochter vreselijke haaruitval. Ze verloor veel haren per dag en het duurde van mei tot oktober.
De haaruitval begon al toen ze 16 was. Daarna is het lang rustig geweest en op haar 24e begon het weer. Ze begon met de diane pil en bezocht dr Plinck in R'dam die beweerde dat het AGA was. Ze kreeg minoxidil voorgeschreven. Dat hielp erg goed in het begin. Na een jaar begon de haaruitval weer.
We ontdekten dat het drie maanden na een vakantie in een warm land raak was. En ze ging steeds in de winter op vakantie. De haaruitval begon dan na drie maanden en duurde drie tot vier maanden. Ze beocht Dr Verdonschot in Geldermalsen en deze was niet overtuigd van de diagnose AGA, alleen bij de haarlijn op het voorhoofd, maar wist ook niet wat de haaruitval veroorzaakte. In augustus 2005 kreeg ze finasteride van dr Verdonschot in Geldermalsen. De haaruitval was 9 maanden later nog nooit zo erg. Ze stortte totaal in die zomer van 2006. We hebben dr Munte nog bezocht, maar die kon niets voor haar doen, wilde haar naar een psychiater sturen. Ook de huisarts vond dat er niets aan de hand was, haar bloed was goed en vond dat ze anti depressiva moest gaan slikken. Gelukkig heeft ze dat niet gedaan. Via heel veel googelen op buitenlandse sites hebben we ontdekt dat een laag ferritine gehalte een factor was. het hare was 26 en dat was laag. Ze begon met ijzer en het duurde een jaar voordat haar ferritine 72 was. Ze stopte met vakanties naar warme landen en slikte een aantal voedingssupplementen, waaronder biotine 5 mg.
In 2007 was de haaruitval al een stuk minder. Ze is afgelopen zomer gestopt met de finasteride en dit heeft geen enkel effect gehad op haar haaruitval. Omdat we het idee hadden dat hormonale disbalans een oorzaak was hebben we verder gezocht. in 2007 heeft een arts in Belgie geconstateerd dat haar bijnieren en schildklier niet goed werken, dat ze niet voldoende ijzer opneemt en behandelt haar nu met ijzerinjecties en schildklierhormonen. De pil is volgens deze arts een belangrijke stress veroorzaker in het lichaam, waardoor de schildklier slechter is gaan werken en ze ijzer niet meer goed opneemt.
Het resultaat is dat ze zich veel beter voelt, minder moe, meer energie heeft en weerbaarder is. Ze is met de pil gestopt, wordt behandeld met bio-identieke hormonen en met haar haren gaat het prima, nu al twee jaar.
Het verhaal is bij iedereen anders en wat bij haar hielp hoeft niet bij iedereen te helpen. Ik ben blij dat we ons niet hebben neergelegd bij de mening van de zgn deskundigen en verder gezocht hebben. De meeste artsen weten niets van haaruitval helaas, het heeft hun interesse ook niet.
Soms is er dus iets aan te doen en het is de moeite waard om daarnaar op zoek te gaan.

groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 13:53   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Gelukkig maar, Concetta, eindelijk!

Wel raar dat de artsen niet direct gekeken hebben naar de schildklierfunctie en het ijzergehalte. Dat was het allereerste wat mijn huisarts liet onderzoeken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 15:43   #3
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hallo Hanna,


De huisarts heeft ook het bloed laten onderzoeken op ijzer en op TSH. Ze vond een ferritine gehalte van 26 geen probleem en een TSH van 2,3 ook niet. Ze behandelt pas bij een TSH van 5 of hoger. Maar de arts in Belgie kijkt veel meer naar de symptomen dan naar de bloedwaarden. Benadert het anders. Als je op amerikaanse sites kijkt bv www.stopthethyroidmadness.com dan zie je dat heel veel mensen last hebben van hun schildklier en niet gediagnostiseerd zijn. Je leest er bovendien veel informatie over de klachten die uitgeputte bijnieren veroorzaken.

groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 18:25   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Héle rare huisarts!

Een hoog ferritinegehalte heb je al gauw; ik heb 128 en Josie nog veel hoger. Als we tevreden zouden zijn geweest met dat hoge ferritinegehalte, waren we niet wijzer geworden; je moet apart informeren naar het ijzergehalte, wat bij mij 19 bleek te zijn, redelijk goed dus.

http://memoboek.dynapaper.nl/80/tsh.html

http://memoboek.dynapaper.nl/33/ferritine.html

http://memoboek.dynapaper.nl/87/ijzer.html

Mijn zusje had helaas ook een hele slechte huisarts, met het gevolg dat haar schildklier nu bijna helemaal niet meer functioneert en zij daarom levenslang medicijnen moet slikken.

Laatst gewijzigd door Hanna; 29 maart 2009 om 18:27
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2009, 00:24   #5
Myllie
Niet in hokje te stoppen
 
Myllie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 139
Concetta wat ben ik blij voor jou en jouw dochter! Ik heb je indertijd, laten we zeggen eind 2007 gesproken en ben me altijd af blijven vragen hoe het nu ging met jouw dochter! Echt blij dit te horen! Mijn feritinne is trouwens 18 en ijzer 9, heb 20 augustus gesprek met dr. Pasch hierover! Hoop dat ik er wat wijzer van wordt!
Hanna wat is jouw ferritine gehalte hoog joh! Dat hoor je hier niet vaak!

Groetjes!
__________________
1x daags 1.25 mg finasteride sinds oktober 2007
2x daags minoxidil 2 mg sinds december 2007
Yasminepil sinds oktober 2007
Rooscure 2x per week tegen de pijn
Nioxin shampoo 1x per week
Omega 3 visolietabletten 1x daags

Gestopt:
dianapil na een jaar gebruik (sinds okt dit jaar ivm enorme stemmingswisselingen)
androcur (sinds oktober 2007)
finasteride (sinds mei 2008)
minoxidil (december 2007)

Sinds november 2008: blijkbaar geen AGA maar telogeen haarverlies, trichodinie, onder behandeling bij dr. Pasch.
Nieuwe diagnose: Alopecia Areata Diffusa + trichodinie
Haar over hele hoofd zo ontzettend dun --> Volledig haarwerk

http://www.alopecialotgenoten.nl <-- vernieuwd!
Let op, alleen voor vrouwen!!
Myllie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Freestyle Meer Voor Mij! Paco71 Haarwerken 4 2 mei 2007 14:23
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 20 februari 2007 23:00
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
minox, geen weg meer terug? goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 22 februari 2006 16:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.